.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 17:25:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 03.cze.2012 14:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam.

Posiadam instalację na Tartarini + filtr z elektro firmy Lovato. Z tego co wnioskuję przydała by się już wymiana reduktora Tartarini.

Jednak nie ma go np. na allegro. Czy jest możliwość kupienia innego reduktora gdy sterownik jest z Tartarini?
Jeśli tak to jaki reduktor kupić najlepiej, który dobrze się spisuje i pasowałby do mojego autka?

Pozdrawiam.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 03.cze.2012 18:12:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio przymierzałem się do wymiany reduktora Tartarini G79.
Trzeba dopasować nowy do mocy silnika, najlepiej z zapasem, i pamiętać o wersji z/bez podciśnienia.

Ja zdecydowałem się na regenerację, koszt części 120 PLN razem z kolankami wodnymi i gazowymi. Naprawa do zrobienia we własnym zakresie w dwie godziny.
Daj znać na priv, powinienem jeszcze mieć instrukcję obsługi i regulacji.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 03.cze.2012 19:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Już kiedyś regenerowałem ten parownik. Jednak regeneracja to nie to samo co kupienie nowego w całości wyprodukowanego i po testach.... tak mi się wydaje.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 03.cze.2012 19:17:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wstaw Lovato, będziesz zadowolony.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 03.cze.2012 21:58:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Czyli mam rozumieć, że nie ma znaczenia sterownik?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 04.cze.2012 08:59:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Sterownik to sterownik. Najpierw ustawiasz reduktor, a później robisz adaptację sterownika i jeździsz (procedurę masz opisaną w instrukcji do sterownika). Reduktor może być dowolnej firmy, sterownik też. Ważne, żeby reduktor był sprawny i dobrze wyregulowany (to 70% sukcesu), a sterownik dobrze zestrojony z wyregulowanym reduktorem. A polecam Lovato dlatego, że jest łatwy do wyregulowania i dobrze znosi pracę na zimno, nawet przy codziennym porannym odpalaniu na gazie przy ujemnej temperaturze wytrzymuje 2 lata.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 14.lip.2012 15:21:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Potrzebowałbym jeszcze pomocy w regulacji parownika.

Kupiłem parownik firmy Tomasetto AP 140HP.

Zainstalowałem ten reduktor ale ma straszne problemy z wolnymi obrotami. Zawsze gaśnie gdy schodzi z obrotów. Raz jedynie udało mi się tak nacisnąć gaz, że nie zgasł i utrzymywał 200-300 obrotów. Jednak kręcąc śrubkami nie mogłem go podnieść na wyższe obroty.

Mam nadzieję, że przy tym reduktorze silniczek krokowy ma mieć też miejsce.

Wg. instrukcji trzeba odpalić na benzynie, rozgrzać silnik, przełączyć na gaz przy wkręconej śrubce "sensitivity" i wyregulować wolne obroty drugą śrubką. Ale nie da rady regulować wolnych obrotów w momencie kiedy silnik gaśnie.

Proszę o pomoc.

Wypiąłem akumulator na jakiś czas. Najprawdopodobniej wyzerował się komputer i zrobił sobie ustawienia jeszcze raz, ponieważ teraz działa już na wolnych obrotach na 700-800 obrotach i nie gaśnie po zejściu z wysokich obrotów.
Poza tym muszę wymienić filtr powietrza i gazu :/ Zapomniałem o tym.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 19.lip.2012 20:46:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Do regulacji odepnij wtyczkę od regulatora obrotów.... Chyba, że wolisz z nim walczyć ;)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 21.lip.2012 22:07:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli piszesz o silniczku krokowym gazu to odpiąłem go na otwartym przepływie.
W poniedziałek jadę na regulację gazu więc zobaczymy co się będzie działo.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR + LPG] Wymiana reduktora.
PostNapisane: 22.lip.2012 20:25:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Piszę o silniku krokowym od wolnych obrotów, tzn. od regulacji przepływu powietrza do silnika przy zamkniętej przepustnicy. Jakkolwiek byś nie kręcił na parowniku, to komputer silnika zawsze będzie się starał utrzymać około 800 rpm.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: