.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 01:51:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 13:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Witam
Panowie, mam pytanko, co mozebyc przyczyną ciężko odpalającego silnika na LPG? Objaw jest o tyle dziwny ze czasami zlapie po 1sekundzie a czasami musze kręcić z 5 sekund.Przy złapaniu oczywiscie towarzyszy tradycyjny pstryk centralki.Tylko wlasnie nie wiem czemu ona łapie czasami tak pozno,a moze to elektrozawor?
Bylem na regulacji itd,niby wszystko w normie. Co mozebyc przyczyna zalewania?Membrana przepuszcza?Czy moze centralka do wymiany,zlewyregulowana ?Instalacja 1 generacji, ma juz pare lat, ale jest bardzo dobrze założona. Na Pb odpala normalnie bez zajęknięcia.
Czy ktos spotkał sie z taki problemem?
Dziekuje za jakakolwiek pomoc.


Ostatnio edytowano 18.sty.2013 13:55:59 przez Piotr4888, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie,rozrząd?
PostNapisane: 18.sty.2013 13:55:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
chodzi o odpalanie ciepłego silnika czy zimnego na LPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 13:58:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Nie ma na to reguly,nawet po tygodniu postoju moge odpalic od cykniecia na LPG gdy jest zimny,ale jak po chwili zgasze to wlasnie czasmai muszedluzej krecic,taka ruletka, raz tak raz siak, czasami kilkarazy dobrzepali a czasami sie tak jakby zalewał, nie znamsie za bardzo.
Jako pomoc moze dodac ze jak juz odpale po tych 5 sekundach to silnikowi ciezko jest sie bujnac,tak jakby musial najpierw przepalic za duzo na raz...ale trwa to z 2 sekundy zaraz po odpaleniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 14:05:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak odpalisz, nie rozgrzejesz auta dobrze i zgasisz to nie ma sznas żeby Ci odpalił od strzała bo się zamrozi a to jak długo trzeba kręcić to w dużej mierze zależy od parownika, jeden lepiej może odparować gaz przy niskich temp inny gorzej ale ważny też jest jego stan, ile i co przeszedł, takie odpalanie na zimnym skraca szybciej jego życie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 14:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Rozumiem, Odpalam na PB bez obaw.:)
A jak sie sprawa ma z cieplym silnikiem?Wiec wszystko mazwiazek z parownikiem? Wiec co, zestaw naprawczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 14:20:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
odpalanie na ciepłym też jest związane z parownikiem a mianowicie, niektóre mają dwie śruby regulacyjne, jedną od składu na biegu jałowym a drugą reguluje się dodatkową dawkę na wolnych obrotach, różnie to nazywają, taki bypass czyli obejście i jak masz tą śrubę wkręconą na max to niekiedy auto nie bardzo odpala na LPG, trzeba ją trochę wykręcić korygując lekko to główną, jak kupuje się reduktor chociażby na allegro to jest zazwyczaj napisane, 2-regulacje albo 1-regulacja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 14:28:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Nie bardzo chce grzebac,jedyne pokretlo jakie ruszam to te duzeboczne czarnedo ustawienia biegu jalowego( fachowiec powiedzial iz moge nim krecicjesli bedaproblemy z za niskimi obrotami,oczywiscie po wczesniejszym ustawieniu na PB poprawnym).
Chyba sprobuje kupic zestaw naprawczy, czy jestes w stanie Mi pomocprzy regulacji?
Dziwna sprawa mam reduktor Lovato RGE92 aleon jest do mocy 120 koni. Chyba tojakiś żart!!!


Ostatnio edytowano 18.sty.2013 14:31:51 przez Piotr4888, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 14:31:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Piotr4888 napisał(a):
Nie bardzo chce grzebac,jedyne pokretlo jakie ruszam to te duzeboczne czarnedo ustawienia biegu jalowego( fachowiec powiedzial iz moge nim krecicjesli bedaproblemy z za niskimi obrotami,oczywiscie po wczesniejszym ustawieniu na PB poprawnym).


duże czarne pokrętło z boku to pewnie register na wężu

Piotr4888 napisał(a):
Dziwna sprawa mam reduktor Lovato RGE92 aleon jest do mocy 120 koni. Chyba tojakiś żart!!!


Twój silnik z wężką w postaci miksera ma niewiele więcej więc powinien wystarczyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 16:09:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Chachacha,no to faktycznie fachura to zakladala.Czytam na temat regulacji parownika, tylko nie bardzo wiem od czego zacząć...zeby moze nie wyszlo tak ze wymiana membran guzik da.
Pamietam że fachowiec podlaczyl tester sondy lambda do sterownika i na jego podstawie odczytywal sklad....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 16:22:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja sobie zamaist testera wpinam miernik pod sonde i ustawiam, żeby mi na wolnych ładnie oscylowało napięcie i po mocniejszej przygazowaniu i puszczeniu żeby się nie robiło się za ubogo albo żeby też za długo nie było bardzo bogato tylko, żeby w miarę szybko zaczęło oscylować 0,2-0,9V tylko pytanie czy masz sam register czy sam krokowiec do dawkowania gazu czy jedno i drugie bo nie wiadomo co tam było kombinowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 18.sty.2013 16:36:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Jest to jednak instalacja 2 generacji, krokowka+register. Ale czy to wszystko jeszcze dziala z sonda nie mam pojecia. Nawet nie wiem czy Sama sonda dziala.
Moze faktycznie regulacja wystarczy, moze po prostu mfachurze sie nie chcialo grzebac, fakt Mina mu zbrzydla jakzobaczyl LPG i mechaniczny wtrysk.Rozni ludzie, aczy to moze miec zwiazek z opadaniem obrotow na zakretach na biegu jalowym,lub przy hamowaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 20.sty.2013 10:00:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Ile lat ma parownik?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 20.sty.2013 16:29:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Nie pamietam dokladnie,papiery mam w domu ale instalacja ma okolo 7 lat +_ 1 rok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 20.sty.2013 18:44:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Po siedmiu latach w parowniku masz firankę oblepioną masłem, a nie membrany. Nie warto regenerować, za 170 zł kupisz na alledrogo nowy. Nic nie wyregulujesz, jeżeli membrany są zużyte.

Pozdrawiam

Edit: Reduktor masz wystarczający do tego silnika. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr gazu?

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C4 2.3 AAR Problem z LPG, Zalewanie
PostNapisane: 20.sty.2013 20:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
W lutym 2012 r.Niestety nie stac Mnie na nowy,kupie same membrany...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: