.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 00:42:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 22.lut.2013 20:35:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Witam Panowie.Mam mam małe wątpliwości co do mojej a6 1.9 tdi ponieważnie pali z dotyku tylko trzeba 3sekundy pokrącić nawet przy zerowej temp.Mam pewne podejrzenia że schodzi paliwo z nadmiarów i musze dłużej pokręcić żeby dopompować paliwo.(wtryski nowe).Miałem kiedyś taki przypadek jak pękł mi jeden wężyk nadmiaru wtrysku i auta nie mogłem uruchomić,tak jakby nie dostawał paliwa.Po wymianie wężyka problem znikł.Zatem chciałbym się odnieść do tych właśnie nadmiarów bo nawet na postoju przy wyłączonym silniku zdejme nadmiary i po chwili załorze to ciężko odpali.Wniosek mój taki że tam musi być suyper szczelność.Mało tego u samej góry pompy mam podłączone dwa wężyki jeden z nadmiarów wtrysków a drugi z nadmiaru pompy i te dwa odpływy odprowadzane są jednym wężykiem do filtra paliwa do tzw podgrzewacza(niektórzy mówią zaworka zwrotnego)i teraz nasuwa mi się pytanie czy ten podgrzewacz przy filtrze powinien stawiać opór dla przepływającej cieczy w kierunku (filtra)aby w nadmiarach powstało ciśnienie?Po wymontowaniu tegoż podgrzewacza i po dmuchnięciu w jeden kruciec zgodnie z kierunkiem przepływu stawia on opór ale nie całkowuity po prostu cęść powietrza przelatuje przez niego.Jak to się ma zachowywać?To dobry tok myślenia?A może ten zaworek przy filtrze nie jest do końca szczelny i paliwo z nadmiarów spływa?


Ostatnio edytowano 23.lut.2013 10:31:49 przez hades500, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: CIĘŻKI ROZRUCH.ZASILANIE UKŁADU WTRYSKOWEGO 1.9 TDI 110K
PostNapisane: 22.lut.2013 20:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Tok myślenia dobry, ale w ten sposób ogarniasz tylko stronę mechaniczną (a właściwie hydrauliczą, bo paliwo to ciecz) układu wtryskowego. Przyczyną zapowietrzania się może też być walnęta któraś z uszczelek pompy; trzy najważniejsze do sprawdzenia w pierwszej kolejności to uszczelka pod górną pokrywą nastawnika dawki, uszczelka pod nastawnikiem i uszczelna (o-ring) za rozdzielaczem wysokiego ciśnienia. Umyj pompę ciepłą benzyną, uruchom auto a następnie szukaj wycieków.
Inna sprawa, wielu powie, że podstawowa --> kąt wtrysku, do sprawdzenia komputerem

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: CIĘŻKI ROZRUCH.ZASILANIE UKŁADU WTRYSKOWEGO 1.9 TDI 110K
PostNapisane: 22.lut.2013 21:17:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Kolego:
1. Proszę edytuj swojego posta używając zasad ortografii i interpunkcji rządzących w naszym pięknym kraju
2. Popraw nazwę tematu, używając powyższych zasad oraz reguł panujących na tym Forum,

W przeciwnym razie temat zostanie usunięty.
Dziękuję z góry! :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: CIĘŻKI ROZRUCH.ZASILANIE UKŁADU WTRYSKOWEGO 1.9 TDI 110K
PostNapisane: 22.lut.2013 21:45:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
3. wyłącz Capsa!

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: CIĘŻKI ROZRUCH 1.9 TDI 110KM
PostNapisane: 22.lut.2013 23:00:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Sory za pośpiech;)
Powiem tak kąt wtrysku 49/51ideał
wtryski nowe
ciśnienie sprężania ok 33bar
Swiece żarowe nówka
Pompa wtryskowa jak nowa zero wycieku.

Może żle to ująłem ale ja nie stwierdziłem że się zapowietrza bo mam czarne wężyki,to moje własne podejrzenia.
Uczepiłem się właśnie tego powrotu z pompy i nadmiarów, bo podobnie się auto zachowywało jak miałem walnięty wężyk nadmiaru wtrysku tylko że wtedy odpalał tak jakby się paliwo kończyło.
Ptyanko-czy podczas rozruchu zaworek n108 przyspiesza kąt wtrysku?Bo miałem na myśli że jak przyspiesza to mimo że zaworek ustawi się w odpowiednim położeniu do zmiany kąta wtrysku to kąt ten nie zmieni się z powodu np. niskiego ciśnienia wewnętrznego w pompie.Czy to realne?

Tak w nawiasie żeby nie zakładać nowego tematu zo zapytam o egr czy jak zassam kruciec egra to czy powinno trzymać podciśnienie bo u mnie nie trzyma tylko zasysam w nieskończoność.(jednym słowem nieszczelny)


Ostatnio edytowano 23.lut.2013 10:33:20 przez hades500, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: CIĘŻKI ROZRUCH 1.9 TDI 110KM
PostNapisane: 23.lut.2013 08:33:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Kolego, napisz pierwszego posta wyłączając Caps :!!:

Jak będziesz miał ochotę to zrobić napisz PW. Do tej pory temat będzie zablokowany. Tytuł poprawiłem sam żeby nie walił po oczach :<

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 24.lut.2013 00:11:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
- podczas rozruchu N108 nie ma nic do roboty. Silnik uruchamiany jest dla takiego początku tłoczenia,jaki wynika z położenie kół zębatych na wale korbowym i wale pompy wtryskowej. N108 "wchodzi do akcji" gdy potrzebne jest przyśpieszanie momentu wtrysku (dodanie gazu, duża prędkość obrotowa silnika)
- czy którykolwiek przewód paliwowy pod maską jest przeźroczysty? Jeśli tak - widzisz tam pęcherzyki powietrza?
- co do EGR: nie ma on wpływu na rozruch silnika i najlepsze, co możesz mu zapodać to blachę odcinającą recyrkulację spalin (taka "uszczelka", tylko z otworami na 2 śruby)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 24.lut.2013 09:57:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Zawór egr nie jest zapieczony i w momencie kiedy podciśnienie nie może nim ruszyć jest on w pozycji zamkniętej,więc nie musze zaślepiać.Tylko chciałem wiedzieć czy musi być szczelny od strony podciśnienia.

hm n108 według mnie nie ma nic do roboty ponieważ jest w pozycji zamkającej kanał przestawiacza kąta wtrysku.A teraz pytanie czy w momencie rozruchu kąt wtrysku przyspieszy się aby ułatwić rozruch?

Mam takie wyobrażenie że jak auto odpala,zaworek n108 jest w poz zamkniętej,ciśnienie wewnętrzne po około 2 secundach przestawia tłok przestawiacza kąta wtrysku a tym samym przestawia kąt na wcześniejszy co ułatwia rozruch.W moim przypadku podejrzewam że ciśnienie wewnętrzne jest za niskie i przy rozruchu nie ma takiej siły wyporu by pokonać opór sprężyny będącej po drugiej stronie tłoka przestawiacza kąta wtrysku.Co wy na to?

http://img46.imageshack.us/img46/82/pompa1v.jpg Panowie czy w tym rozgałężniku na zdjęciu zaraz jak wychodzi z pompy jest może skalibrowany otworek do podtrzymywania ciśnienia wewnętrznego w pompie?Bo na pewno gdzieś musi być tylko nie jestem pewien w którym miejscu.

Jeszcze jedna sprwaw czy jak zdejme chociażby jeden nadmiar wtryskowy to czy auto powinno zaraz zgasnąć?

Nie mam żadnego przezroczystego wężyka,a może załorze i sprawdze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 25.lut.2013 21:19:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Panowie nie ma mądrego w mojej sprawie?Nikt nie zna si e na afn?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 26.lut.2013 14:32:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
a rozrusznik i/lub aku ci dobrze kręci - jak nie bedzie dawał dobrych obrotów to pompa ci nie poda

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 26.lut.2013 19:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Akumulator bosch s5 74Ah kręci jak wariat.Ale kiedyś jak jeszcze nien miałem problemu było tak że akumulator był słaby i kręcił ledwie co i palił z dotyku.

A Panowie,jeszcze takie pytanie :czy kąt wtrysku zaraz po odpalonym silniku się różni od tego kąta który występuje w nagrzanym silniku?Bo sprawdzałem kąt wtrysku na rozgrzanym do 67stopni.był 41 przy statycznym logowaniu.Wiadomo po dodaniu gazu rósł.Czyżby był za póżny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 03.mar.2013 16:27:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 03.mar.2013 19:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Okołomiesiąc temu,na starym było to samo.Teraz kiedy są dodatnie temperatury też nie pali ze strzała tylko po trzech obrotach.
Kurna już nie wiem co jest.Auto jeździ super bez zastrzeżeń siłe ma nie faluje itp.,tylko ten odpał mnie nurtuje.Mam wrażenie że schodzi paliwo.Czy w mojej a6 jest jakiś zaworek zwrotny do paliwa?Może gdzieś przy zbiorniku paliwa?Może w pompie paliwa?Może na przewodzie?To auto paliło w -25 z dotyku a teraz kaszanka.Pomocy!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 10.mar.2013 14:54:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2010 16:48:09
Posty: 625
Auto: A8 D3 '08
No właśnie z tego co ja wiem to problem rozruchu w 1.9 tdi może wynikać z:
-zły kąt wtrysku
-brak grzania świec
-czujniki temperatury
-zapowietrzenie
-cofające się paliwko.

_________________
VW Corrado 2.0 16v 9a '94 2016-20--
Audi Coupe 2.8 v6 AHH '96 2019-20--
VW T5 1.9 TDi AXC '05 2020-20--
Audi A3 8P 2.0 TDI BMM '06 2017-20--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 10.mar.2013 22:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Wszystko mam ok i jedtem tego pewien.oprucz cofającego się paliwa,tego nie wiem.Musze to sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 06.gru.2014 09:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Witam ponownie po dłuższym czasie nieobecności.Chciałem kontynuować temat ponieważ nie ma żadnych zmian co do odpalania.Dodam pare świeżych info.
-ciśnienie sprężania 27bar na każdym cylindrze.
-paliwo się nie cofa bo założyłem bezbarwny wężyk na zasilaniu i nie widać powietrza.
-świece grzeją do czerwoności sprawdzane na samochodzie.
-wezyki przelewowe wtrysków wymienione na nowe
-kąt wtrysku 49-51 ideał
-rozrząd ustawiony idealnie na znaki
Powiedzcie co jeszcze mogę sprawdzić?????Ciśnienie wewnętrzne pompy wtryskowej?Dawke rozruchową?nastawnik.....nie szarpie.

Problem jest nawet przy zerowej temperaturze ale przy np.-7 jest trochę gorzej.Chciałbym aby palił ze strzała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.9 TDI] Ciężki rozruch
PostNapisane: 07.gru.2014 12:40:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Panowie a jeśli zmienie dawke rozruchową vagiem to coś poprawi?Albo może wydłużyć czas grzania świec żarowych?Może ktoś przerabiał taki zabieg?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: