cobra napisał(a):
faktycznie...kawał dobrej roboty... wszystko pięknie i jasno wyjaśnione
ale nie spróbuję
a tak z czystej ciekawości powiedz mi kolego z lubelskiego...ile wyniosła Cię ta przeróbka?
koszty:
- podgrzewacz z zaworami (zdjęcie nr 1) 300eur
- zbiornik z wielozaworem od LPG 0zł (na złomie 30zł)
- obudowa filtra paliwa 20zł + wkład filtrona 10zł
- przewody paliwowe 3zł/metr razem 14metrów + specj przewód gates 16zł/metr - 1 metr
- termometr cyfrowy 55zł
- pianka montażowa, farba, zaciski
Najdroższe w tej instalacji są elektrozawory, najlepsze są czeskie Peveko (takie właśnie posiadam) wykonane specjalnie do instalacji OR ale koszt ich to coś ok 350zł sztuka oto link do kart technicznej tych zaworów:
http://www.rapsoel.onlinehome.de/shop/P ... blattt.pdf Wymienniki płytowe można u nas nabyć już od 190 zł np tu:
http://www.brostal.pl/ (zainteresowanym mogę podać namiary na gościa, który handluje takimi wymiennikami)
Ja kupiłem te elementy od znajomego, który mieszka w niemczech i ma taką samą instalację zamontowaną w 2 letnim oplu zafira 2.2 DTI i zrobił już 20tyś km na OR bez żadnych problemów. Jego jak i moja instalacja posiadają atest TUV, także bez obawy możesz instalować takie coś w swoim AAZ, w którym masz jeszcze wtrysk do komory wstępnej.
Dodam jeszcze tutaj, że nie musiałem wiercić żadnego otworu, oprócz wycięcia kawałka materiału w wykładzinie na wlew i wziernik do wskaźnika poziomu OR w zbiorniku (w przyszłości planuje przenieść wskazania do wnętrza samochodu)