metyoo napisał(a):
Nie, ale w50/w60 utrzymują większą lepkość w wyższych temperaturach.
metyoo napisał(a):
......na w50 miałem niższą temperaturę, a dzisiaj
wypuszczam w40 i zalewam w60.
Ale przecież sam piszesz, że w50 miało niższą temperaturę, więc po co Ci jeszcze wyższa lepkość w jeszcze niższej temperaturze??
metyoo napisał(a):
Ale niech ci będzie. Ty lej sobie co chcesz, a ja naleję też to co uważam za słuszniejsze.
Ależ wlej sobie tam nawet przekładniówkĘ 75W90 - ten ma jeszcze wyższą lepkość, bo to co robisz z własnym silnikiem jest jak najbardziej Twoją sprawą
, ale nie sugeruj takiego rozwiązania komuś
Jak obaj (mam nadzieję) wiemy, największe zużycie cywilnego silnika przypada na jego rozruch, i proces dogrzewania do temp. roboczej
"Olej musi zagwarantować jak najlepsze warunki współpracy elementów jednostki napędowej podczas rozruchu i rozgrzewania się. Podczas każdego uruchomienia, silnik musi pokonywać zwiększone opory płynięcia oleju.
Jak dowodzą testy zużycia prowadzone przez organizacje API (Amerykański Instytut Nafty) oraz ACEA (Europejskie Zrzeszenie Producentów Samochodów) podczas rozruchu i rozgrzewania się silnika, czyli przez pierwsze 15 minut pracy, dochodzi nawet do 75% całkowitego zużycia jednostki napędowej
"
Co do oleju - Pewnie wleci Valvo VR1 10w60
No to suche dane
http://www.valvoline.pl/uploadedFiles/4197.pdfhttp://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1990.pdfNo to teraz kilka wybranych parametrów
API - Ams to SN, Valvo SL 1:0
punkt zapłonu - 10w60 pali się o 4 stopnie wcześniej niż 5w40
2:0
Lepkości rzeczywiście lepkość w 100stC ma wyższą o ~30%, 2:1
lepkość w 40stC ma wyższą o 100% oznacza to wydłużenie czasu dostarczenia oleju w krytyczne punkty silnika podczas rozruchu. 3:1
Valvo nie podaje HTHS, a to w sumie dość ważne
Obniżona temp oleju, którą udało Ci się zaobserwować, wbrew pozorom również nie nastraja optymistycznie, to tylko znak że jest gorzej a nie lepiej, TEN konkretny olej gorzej odbiera ciepło od pracujących elementów silnika, a co za tym idzie słabiej je chłodzi
a dzieje się tak, ponieważ ma wyższą lepkość, przez co spada jego pompowalność i w jednostce czasu przez silnik przepływa mniej oleju, niż zakładał producent silnika