Witam, jestem nowy na forum, pochodzę z Opola. Dwa miesiące temu przesiadłem się z Audi 80 b4 1.9 TDI na Audi A4 b6 1.8T 190 km BEX quattro. Uznałem że nie będę ryzykował zakupu 1.9 TDI 131 km, gdyż do pracy jadę 3 kilometry, a miesięcznie robię 400 – 600 km więc myślałem że dużo więcej mnie to nie będzie kosztować (100 zł więcej byłem w stanie zaakceptować). Zależało mi na 4x4 z torsenem gdyż chciałem zainwestować w bezpieczeństwo (wypadki spowodowane wpadnięciem w poślizg). Diesel palił 6L a benzyna wyszła mi 12,5L (tryb mieszany) z tym że do pracy mam zieloną falę i w korkach prawie nie stoję. Liczyłem na wynik 9 – 10L niestety się przeliczyłem
. To tak krótko o mnie.
Komputer pokazuje mi aktualne spalanie i mam takie pytania:
1. czy normalne jest aby jadąc na 2 i 3 biegu spalanie było znacznie wyższe niż na 4 biegu i kolejnych? Biegi zmieniam gdy mam na obrotomierzu pomiędzy 2,5 a 3, jeżdżę spokojnie z klimą. Byłem w szoku gdy tocząc się 30 km/h na 2 biegu i zobaczyłem 18L.
2. zaobserwowałem że jadąc w trasie gdy auto porządnie się rozgrzeje (około godziny jazdy) trzymając obroty powyżej 3 do 3,5 komputer pokazał spalanie 6-7L. Po zmniejszeniu obrotów spalanie się zwiększyło, czy ktoś może to wytłumaczyć?
3. Dziwi mnie gdy jadę obwodnicą stałą prędkością bez pochyleń terenu (lekko rozgrzane auto), 6 bieg 100 km/h około 2,5 na obrotomierzu a spalanie raz wzrasta a raz maleje o około 1L lecz nie nagle tylko stopniowo o 0,1L, czy to jest normalne?
4. czy ktoś kto ma podobny model samochodu może potwierdzić podobne zużycie paliwa?
Pozdrawiam
Grzesiek