.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 18:23:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 NG]Wtrysk gazu
PostNapisane: 17.sty.2004 16:19:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
Prosze o porade moze ktoś juz to ma u siebie czy wogóle jest sens zakładania wtrysku gazu do samochodu z mechanicznym wtryskiem benzyny ..jak to sie bedzie spisywać??

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2004 16:20:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Hans ostatnio o tym pisał. Poszukaj było chyba w temacie o C4 AAR.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2004 16:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Nie ma sensu zakładania wtrysku gazu - poza tym jest raczej bardzo trudno wykonalne bo wtrysk gazu zakłada się do elektronicznego wtrysku a nie mechanicznego.
Tak więc jest to zupełnie nieopłacalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2004 18:22:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
roofy napisał(a):
Nie ma sensu zakładania wtrysku gazu - poza tym jest raczej bardzo trudno wykonalne bo wtrysk gazu zakłada się do elektronicznego wtrysku a nie mechanicznego.
Tak więc jest to zupełnie nieopłacalne.


to ciekawa teoria ... calkiem nowatorska ... ja jednak obstaje za tym ze ma sens, jest wyknalne , tym latwiej w KE-Jetronic i nie musi byc elektronicznego wtrysku benzyny zeby wtrysk gazu dzialal

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 01:32:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Wiesz Hans ja tam się za bardzo nie znam , ale tak mi mówiono jak chciałem zagazować swoją audiolkę. Poza tym chyba koszt założenia instalacji jest małoopłacalny.
Poza tym kolega ADRIAN we wcześniejszym poście też napisał o wtrysku gazu :
GAZ na K-Jetroniku to fajny temat .Mam wlasnie takie zalozylem gaz i jest kicha.
Tak więc nie wiem jak to jest .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 01:51:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Jesli chdzi o gaz na mechanicznym wtrysku to najlepiej zalozyc sekwecyjny wtrysk ...no chociaz ciagly. A komputer to minimum w autach z regulowanym katalizatorem. Jedynie wzgledy finansowe dyskfalifikuja wtrysk przy montarzu.Bo szkoda zakladac instalacje za prawie 4000zl do auta wartego niewiele ponad 10000zl. Ale gdybym w momecie zakladania gazu wiedzial tyle co teraz to, dolozyl bym 1000zl i zalozyl bym ciagly wtrysk zamiast tego gniota.
Wiec jesli zalezy komus na bezstresowej jezdzie to polecam zamiast zwyklej instalacji za 2500zl z komp. zalozyc ciagly wtrysk za okolo 3500.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 06:21:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Na podstawie tych opisow stosowanych systemow LPG, mozecie wybrac odpowiadajacy wam i waszemu autu wariant. J niedac nabic sie w butelke w warsztacie sluchajac "fachowca" twierdzacego ze ma byc tak czy inaczej.




1.Prymitywny
Dawka gazu ustalana na podstawie uchylonej przepustnicy i śruby ograniczającej nadmierny wypływ gazu z reduktora (parownika)
wszystkie instalacje gaźnikowe i wiele instalacji wtryskowych.!

2.CPU sterowany Sonda Lambda
Bardziej Inteligentny lecz jego dawkowanie opiera się jedynie na odczytach z Sondy Lambda (wlasnie taka mam zamontowana)

2.1.CPU sterowany Sonda, Prędkością obrotową silnika, położeniem przepustnicy
Dość inteligentny system, zaawansowane opcje regulacyjne.

3.Ciagly wtrysk gazu
System oparty na swoim poprzedniku zastosowano w nim dwa silniki krokowe, jak również zespół wtryskiwaczy gazu, zalecany do plastikowych kolektorów ssących. Ten system polecam bardziej zamoznym i chcacym eksploatowac auto bezstresowo.

4.Sekwencyjny wtrysk gazu
System zaawansowany technologicznie - obecnie nowinka na rynku. Wtryskiwacze do gazu sterowane komputerem benzynowym - gaz podawany w fazie ciekłej. Wada: cena jak również precyzyjny montaż samych wtryskiwaczy (marznące komory kolektorów ssących)


[ Ad.1]
Jeżeli chodzi o ten tym instalacji gazowej stanowczo odradzam, chyba że jest to auto nie wyposażone w Sądę Lambda ewentualnie jest o dość znacznym przebiegu i po sprawdzeniu w warsztacie montującym daną instalacje monter stwierdza, iż jest ona uszkodzona a auto skład mieszanki benzynowo-powietrznej dobiera na podstawie zaprogramowanych danych z własnej jednostki CPU. (Objawy: dość duże spalanie benzyny bez znaczenia czy auto jest mocno deptane czy tez nie)

(Zalety)
Tania instalacja gazowa, niekiedy jedyna, jaką można zamontować.

(Wady)
Przy częstym jeżdżeniu na wysokich obrotach szybkie uszkodzenie sondy lambda, wylatujące uszczelki pod głowica, podbieranie zaworów, jak również wypalanie gniazd zaworowych.
W większości przypadków konieczność resetowania Memory CPU, gdyż po pewnym czasie odmawia pracy lub zaczyna wariować na benzynie.


[ Ad.2 ]
Proces dobierania składu mieszanki opiera się jedynie na odczytach z Sondy Lambda, działają poprawnie o ile Sonda Lambda podaje właściwe dane, mala możliwość konfiguracji typów stosowanych Sond, nie nadaje się do większości nowszych autek.

(Wady)
Przy nieprawidłowej pracy Sondy przelewa gaz przez silnik, mala ilość trybow pracy

(Zalety)
W miarę poprawne dawkowanie, ochrona komor spalania przed nadmiernym przegrzewaniem się (efekt zubożenia mieszanki)


[ Ad.2.1 ]
Bardzo Ciekawe rozwiązania, w połączeniu z wariatorem, samochód ma lepszą dynamikę niż na benzynie.!! Duże możliwości konfiguracji, 3 tryby jazdy: Auto - Ekonomia - Sport.

(Zalety)
Jak wyżej dokładne dawkowanie mieszanki, duże możliwości konfiguracyjne.

(Wady)
To jeszcze nie jest wtrysk gazu


[ Ad.3 ]
Rozbudowana wersja 2.1 wyposażona w zespół wtrysków

(Zalety)
Wyeliminowano cofnięcia płomieni, dokładnie dobrany skład mieszanki.!

(Wady)
W zależności od producenta, większość bazuje jeszcze na odparowanym LPG, , CPU w większości przypadków przyporządkowany do
danego modelu stosowanego wtrysku, brak możliwości przenoszenia na inne jednostki.!


[ Ad.4 ]
Nowinka za ktora trzeba slono placic.Niemoge nic wiecej napisac jak tylko to ze opinje uzytkownikow sa pozytywne, bo osobiscie niemialem mozliwosci jezdzic na tym cudenku. Wada bedzie napewno cena.



PS: Od wersji 2. jeżeli tylko obsługuje dany typ sondy lambda nie ma takiej możliwości aby świeciła się kontrolka CHECK ENGINE na desce rozdzielczej, wyjątkiem tu może być uszkodzony silnik krokowy, zakładając iż przed montażem ta kontrolka się nie świeciła.! Problemy nastręczają samochody wyposażone w więcej niż jedna Sondę, wymaga to wtedy stosowania dodatkowych emulatorów, ew. kompensatorów sygnałowych.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 13:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja tylko potwierdze, ze zle dobrana mieszanka gaz/powietrze powoduje wieksze nagrzewanie sie elementow silnika :!!: Odradzam w takim razie ustawiania zaworow do gazu na tryb oszczędny, bo mozna w ten sposob co nieco przygrzać. Juz tego doswiadczylem, gdy jezdzilem z instalacja na krotko. Teraz mam instalke w wersji 2.1 :D i spisuje sie calkiem dobrze, dodam jeszcze tylko ze po montazu takowej jezdzilem przez dwa dni z laptopem i dostrajalismy ze znajomym komputer od gazu zeby bylo jak najlepiej i jestem pelen podziwu, ze mozna tam ustawic tyle opcji, lacznie z dodawaniem swoich wlasnych.

Jeszcze jedno pytanko do znawcow, po co w samochodzie montuje sie wiecej niz jedną sonde lambda? Dzieki za info. pozdrowka

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 13:59:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z tego z czym sie spotkalem to 2 sondy lambda sa montowane przed i za katalizatoram , ma to na celu ustalenie stanu pracy katalizatora ... w takich autavch wywalenie katalizatora jest praktycznie niemozliwe poznieaz druga sonda bedzie zglaszala blad .... druga opcja ... nie spotkalem sie z tym ... sonda lambda na kazdy cylinder ... daje to lepszy obraz tego co sie dzieje w silniku a konkretnie czy spalanie w poszczegolnych cylindrach jest prawidlowe .... zapobiega to w silnikach wysilonych w przypadku awarii wtryskiwaczy paliwa , uszkosdzenia pojdynczego cylindra ... taka funkcje mozna tez realizowac za pomoca czujnika temperatury gazow wylotowych(EGT) ... za kazdym razem trzeba tez pamietac ze im dalej od cylindra , sklad spalin sie zmienia ze wzgledu na zmiany tempreary spalin i ich stanu rozprezenia ... dlatego w roznych miejscach wydechu moga byc zupelnie inne odczyty dla sondy lambda

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2004 14:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
hans napisał(a):
... za kazdym razem trzeba tez pamietac ze im dalej od cylindra , sklad spalin sie zmienia ze wzgledu na zmiany tempreary spalin i ich stanu rozprezenia ... dlatego w roznych miejscach wydechu moga byc zupelnie inne odczyty dla sondy lambda


hmmmmm, wydaje mi sie ze odczyty raczej nie beda zupelnie inne, zmieni sie raczej tylko czas odpowiedz ECU na zmiane skladu.

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2004 17:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2003 21:44:54
Posty: 322
Lokalizacja: Kalisz
a czy da sie załorzyc wtrysk gazu do K-JETRONIC bo do KE-JETRONIC to czytałem wyżej ze sie da ale KE ma więcej elektroniki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2004 09:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
musi byc sonda L. zawsze mozna ja dolozyc :):

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: