.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.sty.2025 21:38:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.8] Jaki olej?
PostNapisane: 02.mar.2007 08:08:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lut.2007 14:39:11
Posty: 64
Lokalizacja: POLSKA
Pomocy! Jaki polecacie olej silnikowy do B3 z 1991 roku?
Z góry dziękuję!!!

_________________
Pozdrawiam wszystkie siostry i wszystkich braci w AUDI! :580:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 12:50:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Najlepiej taki, jaki zaleca instrukcja
połsyntetyk, spełniający normy VW / Audi - 505. 00, API - SG, lub lepszy

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 16:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lut.2007 14:39:11
Posty: 64
Lokalizacja: POLSKA
Do 80 B3 1.8 - półsyntetyk??? A nie mineralny (15 W40) ??? Jeśli półsyntetyk to prosze o podanie konkretnie jakiego - jakiej firmy!
Dzięki!!!

_________________
Pozdrawiam wszystkie siostry i wszystkich braci w AUDI! :580:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 17:52:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Odpisałem Ci na PW.
Tyle ze jak silnik juz długo jezdził na mineralnym, to gdy zalejesz półsyntetyk, to moze się rozszczelnic, dlatego zalej np. półsyntetycznego Lotosa 10W - 40. Ja tak zrobiłem przy przebiegu 315 tys km i nic się nie stało. Ten olej, jak widac szlamow i osadów z silnika nie wypłukuje :): ,
bynajmniej nie w takim stopniu jak inne zachodnie półsyntetyki

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 12:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2007 12:52:42
Posty: 1
Lokalizacja: Warsaw
Jeśli chodzi o półsyntetyki to dobrym wyborem jest np. Castrol Magnatec 10W-40 lub Mobil Super S 10W-40 oba spełniają normy VW 505.00. Można też zalać go lotosem semisynthetic 10W-40 on też spełnia te normy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2007 23:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Panowie, piszecie głupoty. Ta norma na benzynę to 500.00 a nie 505. Swoją drogą to trzeba lac full syntetic i tyle bo pod taki olej zostały te silniki skonstruowane. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 09:49:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
A niby dlaczego tylko pelny synt? Jak mnie pamięć nie myli to w instrukcjach tych samochodów producent poleca oleje: od minerala do syntetyka- w zaleznosci od klimatu i sezonu.
Lej półsyntetyk i w zdrowym silniku powinno byc jak najbardziej wszystko w porzadku.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 11:03:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
gronk napisał(a):
Panowie, piszecie głupoty. Ta norma na benzynę to 500.00 a nie 505. Swoją drogą to trzeba lac full syntetic i tyle bo pod taki olej zostały te silniki skonstruowane. Pozdrawiam.
Z tego co wiem norma 500.00 tyczy się oleju spełniającgo normy dla wspólczesnie produkowanych silnikow a my tu mowimy o starej konstrukcji z lat 70-tych :peace: Wtedy ten silnik konstruowano.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 00:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
No dlatego syntetyk, że producent zalecał olej o normie 500.00 , a taka norma dotyczy tylko syntetyków jak mi się dobrze wydaje...(np Shell 5w 40 ma tę normę)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 00:08:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
A z tą konstrukcją nie jest do końca tak....zmieniano normy olejowe pod koniec lat 80 - tych na wszysstkie silniki z uwagi na zatykające się kanaliki olejowe przez oleje mineralne. Pytanie jest raczej inne: na jakim oleju pokonywano dziesiątki kilometrów wcześniej, bo może sie pojawić szlam w silniku, który wypłukany jako pozostałośc minerała może pozatykać dopływy i odpływy i spowodować zatarcie motoru.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 00:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
A co do współczesnych norm to od 500.00 nowsze będą 502.00i 503.00.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 13:46:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.mar.2006 09:57:56
Posty: 369
Lokalizacja: Konstancin
ja zalalem mineralnym midland 15w40 i mi cisnienie oleju(wedlug wskaznikow) na luzie i 1k obrotow z 2,5bara spadlo do 1 na cieplym silniku to dobrze czy zle ??

_________________
Obrazek
Audi 80 Sport Edition 04.2006--->08.2007
Audi A4 1.8 Avant 23.08.2007--->...
Honda Hornet 600S 8.05.2008--->6.04.2009
Honda CBR 954RR 24.04.09--->10.09.12
Suzuki GSX-R 1000 K8 18.04.13--->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 15:15:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 13:55:18
Posty: 45
Lokalizacja: Kielce
Gdy mialem fieste to na mineralu kontrolka mi sie swiecila a na polsyntetyku bylo ok. a wracajac do audi to chociaz polsyntetyk. kazdy olej jest dobry tylko ma okreslona zywotnosc. Ja w jednym audi mam lotosa a w drugim audi mam carloube'a. oba polsyntetyki. oba autka sa na gazie i wymieniam olej co 10kkm. Pozdro

_________________
B3 1.8 automat - przyjemność z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 23:48:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
To ja wam coś napiszę. Miałem zalane: Mobil 10W 40, Castrol 10W 40 i brał mi olej. Teraz mam Castrola Magnateca 5W 40 i co się dzieje? Wbrew wszelkim mądralom , że będzie rozszczelniny motor i takie tam, nic się nie dzieje i nie bierze oleju. Audi są konstruowane pod syntetyki i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 23:50:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Aaaa.....a jesli chodzi o ciśnienie to....zmień pompę oleju. One sie po prostu po kilkudziesięciu tysiącach wypracowują a my - użytkownicy sądzimy że to efekt zyżytych panewek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: