.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 11:05:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.8 AAH]Pomoc przy BLOSie
PostNapisane: 09.kwi.2007 21:40:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2007 10:40:27
Posty: 53
Witam

Prosze o jakaś pomoc teoretyczną lub poprostu praktyczną zapisana na kartce :) przy regulacji BLOSA do silnika 2,8 w C4.
W zasadzie przeczytałem już wiele postów na AKP i najmniejszej wskaówki nie znalazłem. Jedynym opisem jest pdf opisujacy regulację forda o ile pamiętam.

U mnie w aucie jet 2,8 i stosując przepis z ww pdfa spalanie w miescie to 22 litry. Do tego stopnia mnie to irytuje że juz w zasadzie dotoczyłem mikser o średnicy 32 mm tzn dziura tak i jak nic nie wymyśle to w najblizszych dniach blos pójdzie na sprzdaż a ja zacznę podróżować ze zwykłym mikserem i silnikiem krokowym sterowanym przez komputer JUST firmy BRC.
Ile te auta tak szczerze palą


Pozdrawiam i czekam na odp i podpowiedzi.

_________________
Audi 90 1982 B2 2.0 115KM 5cyl - było
Audi 80 1992 B4 2.0 90KM - jest w Ełku
Audi 100 C4 Avant 1994 2.8 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 21:50:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Moje obecenie do 18 LPG miasto (sekwencja), trasa ok. 10-11. Jak mówisz o tych 22l/100km to nawet za czasów miksera tyle mi nie paliło!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 22:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2007 10:40:27
Posty: 53
No a za czasów miksera to jakie spalnie miałeś ???

Co poprawiło się bo zainstalowaniu sekwencji??? Bardziej zadowolony jestes z dynamiki, spalania. Do spalania tego na sekwenci o której piszesz to nalezy doliczyć jeszcze paliwko chyba - czy to juz uwzglednia paliwo które potrzebne jest na podgrzanie silnika?

_________________
Audi 90 1982 B2 2.0 115KM 5cyl - było
Audi 80 1992 B4 2.0 90KM - jest w Ełku
Audi 100 C4 Avant 1994 2.8 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 22:43:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ile pali Ci w trasie? Jakie odległości przejeżdżasz w mieście i czy silnik łapie tempereturę pracy ok 90st?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 23:33:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2007 10:40:27
Posty: 53
Co do trasy to jutro mnie czeka dopiero trasa Lublin - Ełk

W miescie te spalanie wyszło na dojazdach do pracy niecałe 2km w jedna stronę. A drugi raz to jak jeżdziłem na odcinkach 4-5 km .

Dzis założyłem mikser 32mm średnicy plus krokowy steroiwany justem firmy BRC.
Po godzinie został zdemontowany :)

Wg laptopa mieszanka latała normalnie ale silnik tak mało dostawał powietrza ze rozpedzał sie do 140 przy czym 100 - 140 z problemami a mieszanka była ok - czyli za mało powietrza. Domyślam sie że w mikserku powinna być przynajmniej dziurka o średnicy 34 - 36 mmtylko gdzie cos takiego znaleźć.

Został więc Blos - tylko jak go ustawić by zaczął palić tak jak piszą inni.

POZDRAWIAM.

_________________
Audi 90 1982 B2 2.0 115KM 5cyl - było
Audi 80 1992 B4 2.0 90KM - jest w Ełku
Audi 100 C4 Avant 1994 2.8 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 08:31:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A widzisz...wyższość Blosa nad mikserem, jest moim zdaniem niepodważalna. Ale w przypadku gdy priorytetem jest skrajna oszczędność i zero fanu z jazdy wygra mikser.

Zacznij od minimum i rozkręcaj Blosa. Jak nie pomoże, to przykręć dawkę w reduktorze. Tak jak pisałem wyżej.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 09:04:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Kolego Rafi !
Jesli w miescie jezdziłes na odcinkach 2 - 4 km w dodatku w zimie, to takie spalanie wcale mnie nie dziwi. Zrob dłuzszą trase, to wszystko sie wyjasni.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 11:55:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
No dobra to moze i ja się wypowiem ...
Odkąd Kefir założył mi blosa auto zaczęśło jechac na gazie.Spalanie miastowe wynosiło mi 21-23l / 100km ( zima ) .Więc przestałem jeździć na gazie i jeżdziłem na PB. Ale pewnego dnia wypadła mi mini trasa w sumie 180km i autko spaliło mi 13,2l/100km !! I wcale nie oszczędzałem poprostu jak raz wjechałem na lewy pas to staralem się z niego nie zjeżdżać :) Jestem pewien że mógłbym spokojnie osiagnąć 12l. Teraz znowu robie miasto i znowu pali mi dużo więc tak to już chyba będzie ... Nie mam porównania do miksera bo jak siedział mikser to auto nie jeździło na gazie...

Aha i mam blosa skręconego na maksa... Z tym ze trochę go chyba rozkręce...

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 19:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2007 10:40:27
Posty: 53
Hej

Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Powiem tak że własnie jutro jadę do Ełku - z lublina będzie to 350 km bede odrazu widział ile to pali.

Zastanawiam się nad tym czy jeśli okaże się że spali około 14 litrów to czy jest sen zmieniac instalke na powiedzmy sequenta 56 firmy BRC. Czy to ograniczyłoby spalanie?? Ale najpierw sprawdze ile to pali.
Jak już kiedyś pisałem mam zamontowany kom JUSTA BRC po to by odcinał gaz przy 5500 oraz by widzieć sondę jak pracuję. Musz tu własne wspomniec że dziś z kolesiem z autogazu pojechaliśmy z komputrem mi regulowaliśmy wzledem wskazańsondy. Przez długi czas przyspieszenie wygladało tak że wtrakcie przyspieszania sonda szła po ubogiej mieszance. Wyregulowaliśmy to tak że sonda pokazuje na biegu jałowym bogato ale lekkie ruszenie pedału gazu powoduje oscylacię syganłu sondy w okolicach 0,5 V czyli chyba tak jak powinno być.

Co Wy na ten temat sądzicie??

Z tego co widzę to kilka osób mieszka w okolicach domostwa mojej przyszłej rodzin :).

POZDRAWIAM.

_________________
Audi 90 1982 B2 2.0 115KM 5cyl - było
Audi 80 1992 B4 2.0 90KM - jest w Ełku
Audi 100 C4 Avant 1994 2.8 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 01:03:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Sopelek napisał(a):
No dobra to moze i ja się wypowiem ...
Odkąd Kefir założył mi blosa auto zaczęśło jechac na gazie.Spalanie miastowe wynosiło mi 21-23l / 100km ( zima ) .Więc przestałem jeździć na gazie i jeżdziłem na PB. Ale pewnego dnia wypadła mi mini trasa w sumie 180km i autko spaliło mi 13,2l/100km !! I wcale nie oszczędzałem poprostu jak raz wjechałem na lewy pas to staralem się z niego nie zjeżdżać :) Jestem pewien że mógłbym spokojnie osiagnąć 12l. Teraz znowu robie miasto i znowu pali mi dużo więc tak to już chyba będzie ... Nie mam porównania do miksera bo jak siedział mikser to auto nie jeździło na gazie...

Aha i mam blosa skręconego na maksa... Z tym ze trochę go chyba rozkręce...


Ja kiedys mialem cygaro z silnikiem 2.0KP z instalka z holandi, totalna wydumka, teraz jak kojaze to dzialalo bardzo podobnie do blosa. Auto naprawde zawijalo sie na LPG ale w miescie palilo od 20 do 30 literkow natomiast trasa do 120 km/h okolo 9 litrow. Nikt nie wiedzial co to jest wiec wstawilem zwykla instalke i na tym bledzie zakonczylem kariere z tamtym autem zamieniajac je na kupke banknotow NBP :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 23:38:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
mAlIbOr napisał(a):
Ja kiedys mialem cygaro z silnikiem 2.0KP z instalka z holandi, totalna wydumka, teraz jak kojaze to dzialalo bardzo podobnie do blosa. Auto naprawde zawijalo sie na LPG ale w miescie palilo od 20 do 30 literkow natomiast trasa do 120 km/h okolo 9 litrow. Nikt nie wiedzial co to jest wiec wstawilem zwykla instalke i na tym bledzie zakonczylem kariere z tamtym autem zamieniajac je na kupke banknotow NBP :peace:

a kupiec zmienił czy naprawił jakąś pierdołę za psie pieniądze i do dziś jeździ z bananem na twarzy :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 17:23:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2007 10:40:27
Posty: 53
Hej.


A wiec taak

Na odcinku 350 km Lublin - Elk i powrót auto regulowałem jadąc kilka razy mając ze soba analizator sondy lambda. Cały czas starałem się utrzymac sonde tak by chodzila w zakresie 1 - 0 V. W zasadzie to cos udało się mi uzyskac takiego że do 80 km samochód chodzi na mieszance w zasadzie bogatej bo wiecej jest na 0,8 0,7 wolta niż poniżej 0,5, ale gdy dojdzie do 120 - 130 samochód zaczyna cały czas pracowac na ubogiej mieszance. Przyspiesza bezproblemowo do 180 ale cały czasna ubogiej mieszance. Nawet po całkowitym rokreceniu parownika i blosa auto pracume na ubogiej przy takiej prędkości. Spalanie wyszło na poziomie 13- 13,5 w trasie przy predkości 120 km bez deptania na obotach. Wg mnie cos nie tak - klimy nie było również załącoznej. Co z tym zrobić???

_________________
Audi 90 1982 B2 2.0 115KM 5cyl - było
Audi 80 1992 B4 2.0 90KM - jest w Ełku
Audi 100 C4 Avant 1994 2.8 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 17:45:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Skoro zubaza przy wyzszych obrotach, wyglada na to, ze reduktor - parownik ma za mala wydajnosc do tego silnika.
Na mikserze moze i wyrabial, na blosie juz nie.
Blos prawidlowo ustawiony jest wtedy, kiedy na wolnych obrotach jest bogato a wyzej powinno byc normalnie. Podczas depniecia, tez powinno wzbogacac mieszanke.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 19:54:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2007 10:40:27
Posty: 53
No i ponowny pomiar - prz odcinkach po 4 km po miescie spalanie wyszło 25l/100. Qurnia juz nie wyrabiam - co jest???? Dodam ze jazda całkowicie ekonomiczna. Wymieniałem ostatnio pompe wody wymieniłem termostat - był sprawny bo sprawdzałem wypadł z niego tylko taki maly odpowietrznik miedziany i była na stałe dziurka średnicy 3 mm. no ale to raczej nie mogo wpłynąć na spalanie. Dziś znów zatankowałem do pełna bede sprawdzał czy po termostacie cos się zmieniło sie coś. Ale te 25 mnie przeraża.


Ciekawe czy montaż wtrysku obniżyłby spalanie -szczegulnie w mieście.

_________________
Audi 90 1982 B2 2.0 115KM 5cyl - było
Audi 80 1992 B4 2.0 90KM - jest w Ełku
Audi 100 C4 Avant 1994 2.8 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 18:00:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Gdzies wyczytalem ze jezeli podcisnienia sa żle podłączone to to spalanie tez jest o wiele za duze.Logicznie patrzac na całą sytuacje wygląda na to ze pomiędzy elektrozaworem pod maską a elektrozaworem przy reduktorze jest pozostawiony za duży zapas gazu i wtedy reduktor dostaje fioła sterując dawką.Pisalismy sporo na privie o tym rafi i miales podeslac fotki jak to u Ciebie pod maska wygląda i odrazu bylo by latwiej stwierdzić co nie gitara....

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 23:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
dorzuce swoje 0,03 PLN :) na blosie śmigam pół roku. zamontowałem po prostu na rurze (tej gumowej). gazownik ustawił w 5 minut. wrażenia? nigdy więcej miksera!!! trasa A4 w tym samym dniu legnica-wrocław-legnica-wrocław-legnica równo 320 km na zbiorniku gazu tj. 48 litrów spalanie jak w mordę strzelił 15l/100km przy prędkościach od 160 do 200 w porywach było max licznikowe 230. przewaznie 180 przy 5000 tys. obr/min. wnioski nasuwaja się same

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 19:19:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Ja tam miałem tez blosa w swojej i w trasie 12,5 l lpg. Predkosci 140-160 czasami deczko wiecej ;) A trasa dosc dizurwa była i przeloty przez miasteczka ze sporymi zwolnieniami.

w mieszanej spalał mi 13-14 lpg na setke. Jak gniotłem raz to 18 . Nigdy nie udało mi sie wyjsc ponad 20 l lpg (chociaz fakt ze sie nie starałem bo nie mam w naturze dreczyciela silników ;) )

Ogólnie z Blosa w AAH byłem bardzo zadowolony :)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2007 23:08:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
mi pali roznie od 13-15l (z przyczepką ;)
Ogolnie zadowolony jestem

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 00:05:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 22:21:30
Posty: 23
Lokalizacja: Siedlce
Też miałem różne schizy dopóki nie zrobiłem kompensacji podciśnienia w postaci wężyka między rurą przed blosem a "tyłem" membrany parownika. Jeszcze regulacja ponowna blosa i heyah!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 08:44:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w niektorych samochodach trzeba skompensowac reduktor przy blosie. wpiac kompensacje z reduktora przed blosa. wtedy uklad powinien byc stabilny i nieczuły na zmiany w dolocie, takie jak przypychajacy sie filtr powietrza lub zmiany przeplywu wywolane przeplywomierzami np w k-jet albo z digifanta.

nastroic, nawet z wykorzystaniem miernika 0-2V podpietego pod lambde. sprawdzac przy roznych obrotach, gdzie znajduje sie skraj regulacji i rozkminic w ktorym kierunku isc z regulacja.

ja po ostatniej regulacji zszedlem do 16,5l/100 przy jezdzie w miescie. średnio żwawo (raz na jakis czas gaz podloga, zeby wskoczyć tu lub tam ;) ). moim zdaniem to jest dobry wynik i odpowiednie spalanie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: