.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 00:17:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0E] - jaka instalacja gazowa?
PostNapisane: 08.sie.2007 18:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2007 07:36:47
Posty: 9
Szukam już długo jakichś informacji na temat jak się sprawuje zwykła instalacja przy wielopunkcie. Pytanie moje jest czy ktoś ma zwykłą instalację w takim modelu jak w temacie i jak to sie sprawuje?
Nie byłoby tego pytania ponieważ już prawie przekonano mnie do zamontowania sekwencji ale był właśnie dziś u mnie człowiek, który akurat ma zakład gdzie zakłada instalacje gazowe (przypadek) i jak mu powiedziałem że chce założyć sekwencję to powiedział żebym wybił sobie to z głowy. Twierdzi, że to jest za stary silnik do sekwencji i że niby już z "gazowniczego" doświadczenia wie że zwykła instalacja sprawia mniej problemów niż sekwencja..

Bardzo mnie interesuje Wasza opinia bo jakby nie patrzeć do ocalenia jest jakieś 1100 zł :)... Będę wdzięczny za jakiekolwiek konkrety..
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 18:54:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
A gdzie Ty chcesz pchać sekwencję do jednopunktu :peace: ABT to wtrysk jednopunktowy. Jak to taki "doświadczony gazownik", to albo Ty źle podałeś kod silnika, albo taki z niego fachowiec :): . Natomiast jeśli to ABK (wielopunkt) to życzę powodzenia. Od razu zbieraj kasę na nową przepływkę.
Dobra II generacja sprawuje się bardzo dobrze w ABT, żadnych strzałów ani problemów. Wiem, bo mam. Generalnie jednopunkty jakby były stworzone do LPG. Jedyny minus to jednak drobna strata mocy (jak to na mikserze) ale i tak przy jednopunkcie strata jest mniejsza niż w wielopunktowych, bo zwężka nie musi być taka duża i nie ogranicza dolotu tak mocno jak w wielopunktach. Poza tym ABT to nie rakieta więc w zasadzie i tak się tego za bardzo nie czuje.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 19:13:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
cześć, jeśli rzeczywiście masz silnik ABT to jest na jednopunkcie, tak jak kolega mówi. Posiadam taki motor w mojej B4, zagazowałem ją trzy lata temu najprostszą instalacją BRC, do dziś zrobiłem około 60 tys.km. i nie miałem nigdy żadnych problemów. Spalanie 9 l gazu w trasie, do 15 w mieście zależy od stylu jazdy. w tym silniku LPG sprawuje się bardzo dobrze, dzięki monowtryskowi. Wielopunkt z tego co wiem spisuje się o wiele gorzej.
Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 20:21:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2007 07:36:47
Posty: 9
bardzo dziękuje za tak szybką odpowiedź.. jeśli chodzi o typ silnika to sugerowałem sie tylko głupawą (chyba orygialną) naklejką z tyłu na drzwiach bagażnika bo nie mam tam żadnych naklejek typu "AUDI 80" tylko sama naklejka "ABT" (plus logo AUDI na środku :) )..
Bardzo bym prosił tylko jeszcze o potwierdzenie tego że jest to jednopunkt.. silnik jest o mocy 85KW (116KM).. Jeżeli potrzebujecie jeszcze jakiejś informacji to ustalenia tego to prosze tylko napisać .. moment odpiszę..

Jeszcze raz dzięki za tak szybką reakcję..
pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 23:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
mono to 90 konne ,115 to wielopunkt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 07:43:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Steqonline, jak Masz nad silnikiem duży, okrągły, czarny talerz (obudowa filtra powietrza) to masz ABT 90 KM , a jeśli filtr powietrza jest z boku, po lewej stronie (stojąc przodem do auta) w prostokątnej obudowie to jakiś wielopunkt. Celowo nie piszę jaki, bo było kilka i nie wiadomo czy ktoś tam czegoś nie przerzeźbił. Najczęściej były montowane ABK właśnie 115 KM (a nie 116 jak napisałeś).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 09:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2007 07:36:47
Posty: 9
no to chyba sprawa jasna.. wielopunkt bo filtr jest po lewej..

zatem ponowie moje pytanie z pierwszego postu:

"Nie byłoby tego pytania ponieważ już prawie przekonano mnie do zamontowania sekwencji ale był u mnie człowiek, który akurat ma zakład gdzie zakłada instalacje gazowe (przypadek) i jak mu powiedziałem że chce założyć sekwencję to powiedział żebym wybił sobie to z głowy. Twierdzi, że to jest za stary silnik do sekwencji i że niby już z "gazowniczego" doświadczenia wie że w tym modelu zwykła instalacja sprawia mniej problemów niż sekwencja.. "

Co o tym myślicie? Co warto założyć ... zwykła instalacja czy sekwencja?
Może ktoś ma własne doświadczenie w tym zakresie.. bo wychodzi na to że "naklejeczka" z tyłu (ABT) to pic na wodę żeby auto szybciej zeszło a jak kupuje człowiek z doświadczeniem ja czyli nikłym no to już wszystko jasne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 10:07:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Moim skromnym zdaniem tylko sekwencja. W końcu to już nie jest taka droga impreza jak np. 2 lata temu. Za 3000 (a pewnie i taniej) spokojnie założysz porządną instalację w dobrym warsztacie, a nie u Zenka-Bębenka i będziesz się cieszył bezstresową jazdą. Wiem, wiem, zaraz pojawią się głosy, że: " A ja mam zwykłą i też jeździ" owszem jeździ, sam mam znajomego z ABK na II generacji i jak na razie nie narzeka. Jednak osobiście nie chciałbym jeździć z duszą na ramieniu, że mi gdzieś, kiedyś w najmniej odpowiednim momencie strzeli w dolot i tak się moja podróż skończy. Druga sprawa to jednak dużo bardziej odczuwalna strata mocy przy II gen. niż w sekwencji. Inna sprawa, że nawet najlepszą sekwencję można spartolić, a dobry gazownik tak dobierze i wyreguluje II generację, że będzie cacy. Dlatego kluczem do sukcesu jest nie tyle "co", ile "gdzie". Jeśli masz niedaleko do B-stoku to warto przejechać się nawet te stokilkadziesiąt km do f-my AC w Białymstoku i tam założyć sekwencję na sterowniku Stag 300 (ta firma jest producentem tego sterownika). Jak Masz bliżej do Łodzi to spróbuj w Zgierzu u producenta KME Diego-EGO, choć to nieco gorszy sterownik, ale mają doświadczenie i można na nich polegać. Wszystkie namiary znajdziesz w necie na stronach w/w firm. Tyle ode mnie.
Jest jeszcze jeden argument, który musisz rozważyć. Sekwencja pozwala na przełączenie na LPG dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika i reduktora. W związku z tym jeśli robisz bardzo krótkie odcinki, zwłaszcza zimą i silnik jest notorycznie niedogrzany musisz liczyć się z dość dużym zużyciem dodatkowym benzyny na rozgrzanie silnika, a wtedy inwestycja w sekwencję nieprędko się zwróci. II generacja pozwala na szybsze przejście na LPG. Co prawda okupione to jest wyższym zużyciem gazu, ale jednak koszt jest nieco niższy.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 11:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2007 07:36:47
Posty: 9
Danek.. bardzo dziękuje za takie wyczerpanie tematu.. Ja mieszkam w Rzeszowie więc szukam coś w swojej okolicy... Pozostaje mi tylko poszukać jeszcze jakichś opinii przemyśleć temat i podjąć decyzję..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 13:56:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2007 07:36:47
Posty: 9
Stwierdziłem że najprościej będzie jak wrzuce fotki - może sie przydadzą..
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 15:08:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
To ABK - 115 KM
Mam taki sam silnik, tyle ze w C-4 i jezdze bezproblemowo na instalacji II generacji, ale gdybym dzisiaj zakladal znowu gaz, to wlasnie sekwencje, bo ceny sa takie, ze nie oplaca sie zakladac mieszalnikow i dlawic silnikow.
Ps. Jesli sie zdecydujesz na sekwencje, to zadbaj o to, zeby wymontowali Ci kolektor ssacy i wtedy wiercili otwory na wtryskiwacze, zeby wiory nie zostaly w srodku i nie powpadaly do cylindrow :!!:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 19:47:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
cześć,
napis na naklejce u góry osłony paska rozrządu poinformuje Cię o typie silnika jaki posiadasz w swojej bryczce, jak widzę to wielonpunkt więc warto zainwestwoać w sekwencję, jeśli oczywiście fachowcy od gazu nie bedą przeciwni.
pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 10:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Sekwencja do ABK :diabel: krótko.... przerost formy nad treścią. Porządna instalacja II generacji i będzie ok.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 11:03:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
przerost formy nad treścią
Trudno jest dyskutować z tak merytoryczną treścią :peace:

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 11:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2007 07:36:47
Posty: 9
Przyznam szczerze, że sam zastanawiam się czy po prostu nie założyć II generacji tylko teraz mam zagwozdkę w którym zakładzie .. jest ich trochę w okolicy Rzeszowa i samym Rzeszowie ale nie orientuję się za bardzo, który z tych zakładów byłby na prawdę dobry.. Piszę na prawde dobry bo wiadomo.. i tak każdy swoje będzie chwalił... :) (w sensie zakład w którym zakaładał :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 11:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2005 17:36:08
Posty: 76
Lokalizacja: Lublin
Jak nie lczysz sie z kasa to załóz sekwencje.
Ja osobiście mam ins. II generacji i nie narzekam -założona w łukowie - sprawuje sie super. Przy ins. II generacji istnieje zagrozenie wybuchem gazu - ze wzgledu na dlugi dolot. - wiąze sie z uszkodzeniem przeplywki oraz z rozwaleniem obudowy filra powietrza. Dlatego tak ważne jest zalozeie dobrej instalacji i jej zgranie z samochodem( komputer, emulator sondy lambda , antywybuch). Polecil bym Ci ten Łuków ale to chyba zadaleko dla Ciebie. Jak nie bedzie Ci sie podobac instalka II generacji możesz ja poprostu wyjac i smigac na benzynie przy sekwencji tak latwo juz nie ma.

_________________
Audi 80 B4 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 12:47:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2007 07:36:47
Posty: 9
znalazłem jedną firmę (ma całkiem niezłe opinie) i zapytałem jakiej firmy zakładają II generację.. Montują instalację firmy Tomasetto

Czy możecie coś powiedzieć na temat instalacji tej firmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 13:10:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Tomasetto to tylko producent reduktorów i wielozaworów. Oni nie robią elektroniki, a ta jest tu najważniejsza. Zapytaj jakiego kompa LPG montują. Jeśli już koniecznie II generacja to polecam sterowniki: Stag 150 lub 100 (producent AC Sp. z o.o. - Białystok), Bingo S (prod. KME - Łódź), Lecho Maxi lub XL (producent również z Białegostoku tylko nie pamiętam nazwy), kolejność nieprzypadkowa :-) .
Jeśli chodzi o reduktor to Tomasetto są niezłe, tanie i popularne na rynku, więc z późniejszym serwisem nie będzie problemów. Zwróć tylko uwagę żeby Ci nie wsadzili za mało wydajnego, ma być do 140HP (koni mech.) Wielozawory trafiają się felerne (nie odbijają pływaki), ale to "wyłazi" od razu po kilku tankowaniach, więc wymiana gwarancyjna.
No i oczywiście cały zestaw przeciwwybuchowy (klapki, gwizdki lub podobne urządzonka), co prawda przy mocniejszym bum na niewiele się zdadzą ale zawsze to trochę bezpieczniej.
Zanim pojedziesz na montaż zmień świece, kopułkę i palec, ewentualnie przewody WN. Profilaktycznie możesz podjechać na diagnostykę i zrobić sobie analizę spalin na benie, będziesz miał potem porównanie z gaziorkiem. Po montażu też bym zrobił analizę, żeby mieć pewność, że wszystko jest cacy.
Jak widzisz sporo tych uwag, ale z moich doświadczeń wynikają różne ciekawe, czasem śmieszne, czasem wkurzające spostrzeżenia.
Aha jeszcze jedno: cytat z forum LPG:
"maniek_Rz

Rzeszów ul. Ujeńskiego nie pamiętam numeru ale warstat jest w bazie transportowej Orlenu. Przed montażem pełna informacja zawsze mieli czas, dla mnie. Po montażu brak zainteresowania nigdy nie mają czasu. Totalna olewka aż martwie się co będzie się działo jak coś się stanie na gwarancji!!!! Kupiłem sam interfejs do mojej instalacji i próbuje sobie sam pomóc, bo szkoda gazu na dojazdy do warstatu. Narazie wszystko działa i jeździ, do samego montażu nie moge miec zastrzeżeń bo wszystko ładnie poupychane, polutowane więc ok."

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: