.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 00:22:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.8 AAH] nastawy komputera w easy jet
PostNapisane: 06.cze.2008 15:08:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Szanowni koledzy.
Miałem jakąś małą awarię przekaźniczka na płytce komputera "easy jet" (taki jak w (www.zamel.com.pl/sekwencja), dzięki czemu nie działały 2 wtryskiwacze gazu. Przekaźniczek został wymieniony, ale mimo to silnik zachowywał się na gazie himerycznie - nazwałbym to pulsacją momentu. Pan gazownik miał niestety uszkodzony interfejs i przed zimą nie dało sie nic zrobić. Ze wzgl. na charakter mojego jeżdżenia (krótkie dystanse) nie piliłem. Potem padła mi pompa paliwa. Zanim znaleziono przyczynę rozkopano trochę Niunię. Po wymianie pompy samochód zachowywał się dziwnie na benzynie - przygasał po uruchomieniu, przygasał już teraz na wiosnę po włączeniu klimy i nagłym zwolnieniu na sprzęgle. Dodatkowo nie ciągnął w zakresie 4000 obr. Pojechałem do polecanego przez Klub majstra z Legionowa (nie pierwszy raz) i ten w ciągu 1 godziny doprowadził samochód do kultury. Sprawdził, czy wydatek nowej pompy jest ok. Błędów ani na Vag-u, ani na stanowisku Bosch'owskim nie wykrył. Stwierdził natomiast, że synały z sond, które winny wynosić ok. 128, wynosiły 160. Stwierdził nieszczelność w dolocie. Poprzednikom udało się nie włożyć na dolne szpilki prowadzące puszki "V6", a mimo to ją przykręcić. Po prawidłowym zamontowaniu puszki obie sondy wskazywały ok. 128. Do tego wszystkiego pop....one były wężyki od podciśnienia. To też naprawił i siłownik (4000 obr.) zaczął działać. Silnik i właściciel wyli z radości. Przyszedł czas na naprawę gazu u gazownika, który montował system. Z tego co wiem "easy jet" pracuje na zasadzie wykorzystywania nastaw pozyskiwanych z komputera benzynowego. O ile w czasie pracy na benzynie wszystkie wtryskiwacze wykazują fluktuujące w sposób równomierny dla wszystkich cylindrów czasy wtrysku od 3,8 - 4,1 ms, to po przełączeniu na gaz w pierwszych 3-ch cylindrach czas rośnie sukcesywnie do wartości 4,6 ms, a w pozostałych cylindrach maleje do 2,7 ms. Nie wiem w czym rzecz? Samochód w zeszłym roku jeździł na gazie świetnie (4000 obr. -180 km/h jeszcze czułem duży zapas pod pedałem). Być może nastawy komputera były również takie jak opisałem wyżej - ale tego nie wiem. Niestety dziś nieopatrznie robione były dwie rzeczy na raz i silnik dalej jeździ w "kratkę". Otóż okazało się, że w filtrze gazu jest niemal piaskownica. Został oczyszczony i może właśnie zanieczyszczenie było przyczyną przerywistej pracy? W międzyczasie majster na piechotę podregulował suwakami czasy wtrysku (jedne w górę, drugie w dół), ale i tak nie uzyskał symetrii. Dodatkowo tłumaczył mi, że to jakaś niesymetryczna nieszczelność w dolocie, w co nie wierzę. Pierwotna przyczyna (brud) może zniknęła, ale przeregulowanie (o 1,2 ms) cylindrów 4-6 jest ponowną przyczyną jazdy w kratkę. Rozpisałem się, ale do diagnozy potrzeba jak najwięcej szczegółów. Może któryś z Kolegów miał taki przypadek?
Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 15:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Przepraszam, że jeszcze raz. Zapomniałem. Rozdzielacz gazu znajduje się przed serwem hamulca. Siłą rzeczy przewody gazowe do prawych cylindrów są krótsze niż do lewych.
Pozdrowienia

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: