.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 21:23:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: All 2,5 TDI V6 Naprawa G210
PostNapisane: 26.paź.2008 23:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Budowa i ewentualna naprawa G210 – przemyślenia po oględzinach.
Przy okazji zapowietrzenia silnika i szukania jego przyczyn, wymontowałem G210 i pooglądałem go troszkę. Od spodu w rureczce z tworzywa dostrzegłem coś podobnego do rurki kontaktronu. Był tam prosty drucik i do niego dolutowany drugi. Sprowokowało mnie to do prostego doświadczenia. Pływaczek był na dole - miernik wskazywał 100 omów. Po zbliżeniu małego magnesiku tak jak na fotografii miernik wskazał 430 omów.

Obrazek
Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że wewnątrz jest kontaktron, a z pływakiem musi być zespolony magnes trwały. Schemat G210 i jego działanie wygląda najprawdopodobniej tak:

Rysunek A
Obrazek

Pływak z magnesem na dole. Zwarty kontaktron. Zmostkowany opornik R1. Opór układu wynosi 100Ω, czyli brak paliwa w „garnuszku” i VP44 może zassać powietrze – AWARIA.

Rysunek B
Obrazek

Pływak z magnesem na górze. Styki kontaktronu rozwarte. Obwód zamyka się przez oba oporniki. Opór układu wynosi 430Ω, czyli wszystko w porządku. Paliwo znajduje się w „garnuszku” i VP44 ssie smaczną ropkę. Taka sytuacja to: sprawnie pracująca pompka lub ful paliwa w zbiorniku i „garnuszek” zalany z góry.
Podczas pisania tego postu, wieczorem, odwiedził mnie kolega, który reperuje aparaturę medyczną. Potwierdził, że na kontaktronie zbudowany jest wskaźnik poziomu wody w autoklawach i na 100% w G210 jest też kontaktron. Ja jeśli uszkodzi mi się ten wskaźnik, na pewno będę go naprawiał wg zamieszczonego schematu. Koszt części to ok. 10 zł a nie 650 w serwisie, jak wyczytałem na forum. Napisałem to, bo być może przyda się komuś, zwłaszcza, że czytałem tu o awariach G210. Sam też wiele dowiedziałem się dzięki AKP i kilka złotych zostało mi w kieszeni.
Po wymontowaniu G210 można go sprawdzić. Jak będzie ustawiony tak jak na moim zdjęciu - pływak na dole - to ma mieć 100 omów, jak go odwrócisz lub podniesiesz pływak, to ma mieć 430 omów.

28. 10. 2008 - u kolegi carlnova w wątku:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=64671
znalazłem schemat:
http://images28.fotosik.pl/70/8801b1cc268ead30.jpg
według mnie potwierdzający moja teorię. Po analizie schematu z powyższego wątku dokonałem poprawek w tekście i schemacie. - 1.12.2008
Elektroników praktyków proszę o weryfikację.
Pozdrawiam społeczność AKP. Heniek.


Ostatnio edytowano 01.gru.2008 21:09:53 przez heniekwit, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 17:29:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Ooo super nareszcie jakiś (prawdopodobnie) przełom z G210. Kolego co powiesz jeśli VAG wywali mi komunikat :
Cytuj:
01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent


Możesz mi napisać gdzie dokładnie jest czujnik G210?
1.Czy ten czujnik umieszczony jest w tej pompie?

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 12c398db73

2.A może umieszczony jest na dnie tego kosza oznaczonego numerem 12 do którego wchodzi pompa wraz z obudową oznaczona cyfrą 2?

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 8f4ef8f9f3
Jeśli ten czujnik jest na dole kosza oznaczonego cyfrą 12 to pewnie będę musiał wyjąć cześć oznaczoną cyfrą 2 bo inaczej się do niego nie dostanę. Wobec tego rodzi się pytanie (zakładając, że czujnik jest zintegrowany z koszem nr 12) to wtedy będę musiał szukać takiego używanego kosza jeśli będę musiał to wymieniać?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 19:32:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
W poniższym linku, G210 jest tam gdzie dochodzą dwa czarne kabelki, na fotografii. Można go wyjąć.
http://img235.imageshack.us/img235/7521 ... 231ku0.jpg
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=64671.
Można go trochę sprawdzić bez demontażu: Podnieś dekielek za tylnym prawym siedzeniem, zdejmij mniejszą wtyczkę. Zmierz opór-rezystancję omomierzem z prostego multimetru. Możesz dostać dwa wskazania: ok. 100 omów lub 430 omów.
Jeśli otrzymasz 100 - niski stan paliwa w tzw. garnuszku, z którego ssie paliwo VP44 i będzie się zapowietrzać. Garnuszek to 2 na schemacie, w tym garnuszki jest właśnie G210. Jeśli masz full paliwa w zbiorniku to nie działa poprawnie G210, bo wtedy paliwo zalewa garnuszek góra i ma być 430. Jeśli paliwa masz mało to coś jest z pompka bo nie napełniła garnuszka.

Jeśli otrzymałeś 430 omów - stan paliw w garnuszku wysoki-normalny czyli masz full ropy w zbiorniku lub pompka (link) dzieła poprawnie.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 12c398db73
Mój G210 jest sprawny, mam uszkodzona pompkę (czekam na dostawę). Można jeździć, trzeba tylko pamiętać, że musi być full i tankowanie co ok 300 km. Skasuj ten błąd i zobacz co będzie się działo. Jakie miałeś objawy przy tym błędzie, skąd się wziął, w jakich okolicznościach, może ktoś tylko wtyczkę zdejmowwał.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 23:22:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
heniekwit napisał(a):
W poniższym linku, G210 jest tam gdzie dochodzą dwa czarne kabelki, na fotografii. Można go wyjąć.
http://img235.imageshack.us/img235/7521 ... 231ku0.jpg
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=64671.
Można go trochę sprawdzić bez demontażu: Podnieś dekielek za tylnym prawym siedzeniem, zdejmij mniejszą wtyczkę. Zmierz opór-rezystancję omomierzem z prostego multimetru. Możesz dostać dwa wskazania: ok. 100 omów lub 430 omów.
Jeśli otrzymasz 100 - niski stan paliwa w tzw. garnuszku, z którego ssie paliwo VP44 i będzie się zapowietrzać. Garnuszek to 2 na schemacie, w tym garnuszki jest właśnie G210. Jeśli masz full paliwa w zbiorniku to nie działa poprawnie G210, bo wtedy paliwo zalewa garnuszek góra i ma być 430. Jeśli paliwa masz mało to coś jest z pompka bo nie napełniła garnuszka.

Jeśli otrzymałeś 430 omów - stan paliw w garnuszku wysoki-normalny czyli masz full ropy w zbiorniku lub pompka (link) dzieła poprawnie.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 12c398db73
Mój G210 jest sprawny, mam uszkodzona pompkę (czekam na dostawę). Można jeździć, trzeba tylko pamiętać, że musi być full i tankowanie co ok 300 km. Skasuj ten błąd i zobacz co będzie się działo. Jakie miałeś objawy przy tym błędzie, skąd się wziął, w jakich okolicznościach, może ktoś tylko wtyczkę zdejmowwał.

Dziękuję za odpowiedź. Jak kiedyś mierzyłem rezystencję a w baku było lekko poniżej 50% to multimetr pokazywał jakieś kolosalne wartości, nie pamiętam dokładnie jakie. Ostatnio z mechanikiem wyjęliśmy tylko pompę której filtr był zabity jakby grzybem, pleśnią. Po wyczyszczeniu auto dostaje na 100% więcej paliwa i być może teraz mój program (chip) wygląda dużo lepiej(dawki paliwa) niż przed czyszczeniem. Teraz już wiem gdzie jest ten cały czujniczek i widzę, że nie jest go ciężko wyjąć, ale pewnie trzeba będzie demontować tą czarną osłonę. U mnie błąd 01441 pojawił się znikąd. Na początku dało się go skasować, ale powracał po 2-3 dniach, objawiając się migającą kontrolką świec żarowych. Kontrolka migała z 5 minut i potem cisza. Teraz kontrolka miga cały czas i nawet VAG nie chce już wykasować błędu. Od samego początku błąd jest ten samy czyli:
Cytuj:
01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Dodatkowo powiem, że przy wyższych obrotach tj 4 tys+ na przezroczystym przewodzie paliwowym widać powietrze
Co sugerujesz? :/

ps. Ty też masz błąd 01441?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 11:10:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
To co opisałeś grozi zapowietrzeniem w każdym momencie i unieruchomieniem autka na trasie tak jak mi sie zdarzyło lub niemożliwością uruchomienia po wyłączeniu np. na parkingu. Załóżmy że, powietrza nie zasysa gdzieś z przewodów, to dopóki nie zajrzysz i nie zdiagnozujesz czy na pewno G210 padł, czy może pompka niedomaga - można to "zdrutować". Trzeba jakoś pewnie dołączyć (dobry kontakt, może lutować) w miejsce G210 opornik 430 omów. Oszukasz komputer, dostaje sygnał, że zawsze jest full. Musisz tylko jeździć z pełnym zbiornikiem, wtedy paliwo zalewa garnuszek z góry i VP44 ssie sobie spokojnie. Ja tak teraz jeżdżę z uszkodzoną pompką czekając na dostawę przez rodzinę (coś około świąt BN). !!! Muszę tyko pamiętać żeby lać do pełna i tankować co ok. 300 km !!!
Tu masz opis jak awaria wygląda w praktyce daleko od domu.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73901
Nie życzę Ci byś nie przeżywał czegoś podobnego!!!

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 13:11:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
heniekwit napisał(a):
To co opisałeś grozi zapowietrzeniem w każdym momencie i unieruchomieniem autka na trasie tak jak mi sie zdarzyło lub niemożliwością uruchomienia po wyłączeniu np. na parkingu. Załóżmy że, powietrza nie zasysa gdzieś z przewodów, to dopóki nie zajrzysz i nie zdiagnozujesz czy na pewno G210 padł, czy może pompka niedomaga - można to "zdrutować". Trzeba jakoś pewnie dołączyć (dobry kontakt, może lutować) w miejsce G210 opornik 430 omów. Oszukasz komputer, dostaje sygnał, że zawsze jest full. Musisz tylko jeździć z pełnym zbiornikiem, wtedy paliwo zalewa garnuszek z góry i VP44 ssie sobie spokojnie. Ja tak teraz jeżdżę z uszkodzoną pompką czekając na dostawę przez rodzinę (coś około świąt BN). !!! Muszę tyko pamiętać żeby lać do pełna i tankować co ok. 300 km !!!
Tu masz opis jak awaria wygląda w praktyce daleko od domu.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73901
Nie życzę Ci byś nie przeżywał czegoś podobnego!!!

No właśnie będę się musiał ponownie zabrać ze sprawdzenie G210 (dzięki Tobie już wiem gdzie jest). Ja cały czas mam wrażenie, że albo to czujnik G210 szwankuje, albo jest jakaś przerwa na przewodach. Pompa zdaje się działa prawidłowo. Czy mogę gdzieś dostać ten czujnik osobno?. Jego oporności nie zmierzy się jak będzie wyjęty ze zbiornika bo wtedy nie będzie miał kontakty z paliwem?. Sprawdzę jeszcze bezpieczniki nr 28 i przekaźnik numer 6 być może tam coś jest nie tak.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 17:23:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
levuss posprawdzaj sobie wszystkie przelewy bo mialem u siebie identycznie niemoglem zlokalizowac skad to powietrze nowy filtr podgrzewacz dalej to samo bable przelewy wygladaly ok wymienilem je zapobiegawczo i teraz mam spokoj

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 17:32:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Kol. Levuss przelewy można sprawdzać - nie zaszkodzi, ale ty dostajesz błąd 1441 czyli G210. Właśnie po wyjęciu G210, zmierzysz go i sprawdzisz działanie ponad wszelką wątpliwość. Jak będzie ustawiony tak jak na moim zdjęciu - pływak na dole - to ma mieć 100 omów, jak go odwrócisz lub podniesiesz pływak, to ma mieć 430 omów.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 12:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 15:10:23
Posty: 11
Podepnę się pod temat, bo mam problem z wskazaniami paliwa.
W baku jest full, wskażnik pokazuje 0 i świeci rezerwa.
Vag pokazuje błąd 00771.
Test liczników przeszedł OK, wskaźnik wędruje w górę i wraca.
Czy móglbyś podpowiedzieć jakie wskazania rezystancji powinien podawać pływak przy maksymalnej i minimalnej ilości paliwa ?
Na którzych kabelkach mierzyć rezystancję ?
Może jakieś inne sugestie dotyczace tego problemu ?
Pozdrawiam'
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: