.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 22:12:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi 100 C4 - jaka wersja silnikowa najlepsza ??
PostNapisane: 01.sty.2008 16:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2007 09:35:21
Posty: 3
Lokalizacja: tarnow
Witam wszystkich. Mam w planie zakupic w niedlugim czasie Audi 100 C4, i tu powstaje problem, bo nie wiem jaki silnik wybrac. Z tego co słyszalem to wersja 2.3E nie sprawuje sie dobrze jesli chodzi o np. przyspieszanie. Myslałem nad 2.6 V6, co wy na to ? Ile to mniej wiecej pali w miescie ? Czy jest jakoś bardzo awaryjny ? Nie mam w planie zakladac gazu, bo moim zdaniem to tylko psucie silnika. Z góry dzienki na wszelkie odpowiedzi. Pozdroo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 16:24:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
2,3 sprawuje się bardzo dobrze, jeżeli chodzi o przyśpieszanie. Bez gazu oczywiście.

Moim zdaniem, w C4 bez gazu wybieraj między 2,3 - fajna rzędowa piątka, a 2,8 - rześkie V6 :) Różnica w spalaniu 2,6 a 2,8 prawie żadna, a jednak lepszy silnik.

Obejrzyj auta z ogłoszeń, przejedź się jednym i drugim, a jeżeli nie będziesz miał faworyta to z tych dwóch bierz w jak najlepszym stanie.

To tak w skrócie, bo wyszukiwarka wysypie Ci masę informacji o obu tych silnikach.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 16:25:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Ja na Twoim miejscu wybrałbym V6 - obojętnie który, byle zdrowy. Te silniki na pewno dadzą Ci największą satysfakcję.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 16:37:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Temat przenioslem bo byl w zlym dziale. Wedlug mnie do Audi 100 C4 najlepszy bedzie 2.8 V6, a jeszcze lepszy bylby najmocniejszy 2.8 V6 5 zaworow na cylinder, moc 193 KM ACK, ktory byl juz montowany w A6 C4.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 17:02:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2005 18:34:18
Posty: 539
Lokalizacja: Rybnik (śląsk)
posiadam od ponad 2 lat 100 C4 2.6 V6 i jestem bardzo zadowolony. auto ogolnie nieawaryjne :!:
rados z jazdy jest ale z 2.8 bedzie napewno lepsza.
jesli chodzi o spalanie w miescie to spala okolo 11 l/100 km, podczas ostatniej podrozy na zachod spalil mi 9-9,5 l/100 km przy sredniej predkosci 150 km/h.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 17:07:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jeśli chodzi o dobre silniki w C4 to według mnie kolejność jest następującą (bez LPG):

1. 2.6 V6 (mniej osprzętu, mniej do psucia, ale i brak dodatkowych paru PS)
2. 2.8 V6 (więcej osprzętu, silnik prosty, sporo tego jeździ, w miarę znosi LPG choć ja bym nie ładował, więcej mocy i momentu, fajniejsze wrażenia z jazdy)
3. 4.2 V8 (super jeździ, a najdroższy w obsłudze z w/w, spala najwięcej paliwa i bierze sporo oleju, znosi LPG, silnik sam w sobie nie do zakatowania - choć V6 też sporo wytrzymuje).
4. 2.3 R5 (pali w zasadzie tyle co V6 przy spokojnej jeździe, gazu nie lubi, stara konstrukcja)
5. 2.2T R5 - tylko PB, tylko dla miłośnika, problematyczny silnik bo mało kto ma o nim pojęcie
6. Mniejsze motory nie powinny Cię interesować.

Z diesla to pięciocylindrówki - AAT 115PS i AEL 140PS - oba dość udane. Ten drugi tylko w A6 C4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 23:05:47 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ja polecam jak zawsze 2.8 V6 AAH, spalanie właściwie na tym samym poziomie co 2.3 AAR i 2.6 V6 ABC. Każdym z nich jeździłem i miałem na własność. Jeśli chodzi o stosunek mocy i spalania to zwycięża 2.8. No i będziesz tam miał na starcie lepsze wyposażenie standardowe niż w pozostałych wersjach silnikowych

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 13:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
zaworoowa napisał(a):
... 2.3 AAR ...

a nie NG ?

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 13:31:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Ivo napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
... 2.3 AAR ...

a nie NG ?

to nie ta buda ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 13:40:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
witam :) a może poprostu poszukaj 2.5 tdi - fajnie jeżdzi mało pali


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 15:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2007 09:35:21
Posty: 3
Lokalizacja: tarnow
oglądalem dwie audiczki, 2,6 V6 i 2,8 V6, przejechałem sie i faktycznie 2,8 V6 niezle sobie chodzi w tym aucie, niestety zadnego nie moglem kupic, 2,6 w zlym stanie technicznym, 2,8 blacharka kompletna kicha choc silnik w bdb stanie. Rozgladam sie teraz za 2,8 V6, dziebki wielkie wszystkim za wszelkie info, bardzo pomogliście. Pozdrooo....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 17:07:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Bilu napisał(a):
Ivo napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
... 2.3 AAR ...

a nie NG ?

to nie ta buda ;)

a co ma piernik do wiatraka?
AAH bylo w B4 i C4, tak samo 2.6, 2.0...

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 17:10:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ivo napisał(a):
Bilu napisał(a):
Ivo napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
... 2.3 AAR ...

a nie NG ?

to nie ta buda ;)

a co ma piernik do wiatraka?
AAH bylo w B4 i C4, tak samo 2.6, 2.0...


W C4 ładowali AAR zmiast NG - ot co...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 18:10:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
2.3 w C4 to silnik na styk w osce. 2.8 to silnik na styk w quattro bo w osce to juz szkoda opon i przegubow. C4 dosc ciezkie juz jest dlatego albo bedziesz sie cieszyl slabszym troche mulastym 2.3 albo zrywniejszym 2.8 ale wtedy quattro zeby nie miec problemow z ruszaniem. jezeli jestes nowiciujszem to tylko te 2 opcje silnikowe wchodza w gre
sa jeszcze 2.0 i 2.6 ale pierwsza wogole nie jedzie tylko sie toczy i z tym silnikiem auto przewaznie jest bez jakiegokolwiek wypasu w drugim przypadku jest to blizniacza jednostka jak 2.8 tyle ze slabsza wiec po co sie w to pchac ? chyba ze ostatecznie 2.6 w osce.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 22:21:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
GrzesB napisał(a):
Jeśli chodzi o dobre silniki w C4 to według mnie kolejność jest następującą (bez LPG):

1. 2.6 V6 (mniej osprzętu, mniej do psucia, ale i brak dodatkowych paru PS)
2. 2.8 V6 (więcej osprzętu, silnik prosty, sporo tego jeździ, w miarę znosi LPG choć ja bym nie ładował, więcej mocy i momentu, fajniejsze wrażenia z jazdy)
3. 4.2 V8 (super jeździ, a najdroższy w obsłudze z w/w, spala najwięcej paliwa i bierze sporo oleju, znosi LPG, silnik sam w sobie nie do zakatowania - choć V6 też sporo wytrzymuje).
4. 2.3 R5 (pali w zasadzie tyle co V6 przy spokojnej jeździe, gazu nie lubi, stara konstrukcja)
5. 2.2T R5 - tylko PB, tylko dla miłośnika, problematyczny silnik bo mało kto ma o nim pojęcie
6. Mniejsze motory nie powinny Cię interesować.

Z diesla to pięciocylindrówki - AAT 115PS i AEL 140PS - oba dość udane. Ten drugi tylko w A6 C4.



nic dodac nic ujac. Tyle ze C4 ponizej 150 koni jest b. nudny. Dlatego celuj powyzej.

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 21:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2005 18:34:18
Posty: 539
Lokalizacja: Rybnik (śląsk)
dodgg moge oddac swoja C4 w dobre rece ale to juz na PW jesli cie interesuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: