.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:39:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ile km wytrzyma silnik
PostNapisane: 21.lut.2008 14:18:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
jak w temacie ciagle rozgladam sie za ladnym a6 c5 1,9tdi i zastanawiam sie ile tys km wytrzyma ten silnik?

jako porownanie do bylych aut silnik merca to moge powiedziec na wlasnym przykladze ze 2,2d majac przy sprzedazy przeszle 400tys km chodzil bardzo dobrze bez zadnego remontu, tylko ladne paliwko oraz wymieniane filtry i oleje( a auto bylo kupione z taxy 3letnie w 99roku)

[EDIT] by KORU "Temat zostal przeniesiony do odpowiedniego działu"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 14:43:04 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
spokojnie wytrzymuja ponad 500000km może nawet 1mln. - kwestia jak sa traktowane.....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 14:43:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechanicznie silnik? mysle, ze przy odpowiednim traktowaniu z 0,5mlnkm i wiecej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 14:56:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
zależy jak był eksploatowany silnik to jest loteria chyba że kupujesz nowy

kumpel znał kogoś tam i jedna taka panna jeździła przez cały dzień to tu to tam z palącą sie czerwoną kontrolką ... aż zatarła silnik !!!! było to dawno ale dość nowy chyba 4 latek seat leon

a ile razy słyszałeś w swoim otoczeniu żeby ktoś wymieniał silnik ??
ja raz w oplu vektra 1.6 albo 1.8, km- sie dowiem to napisze i co poszło
ale jej styl jazdy pozostawia wiele do życzenia cisła gaz z minimalnych obrotów aż silnik buczał czy zimny czy ciepły a bieżące wymiany to pewnie tylko paliwo i opony


najlepiej jakby ktoś sie wypowiedział co miał 1.9 tdi od nowości :)

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 15:17:02 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w silnikach spalinowych maja zastosowane lozyska slizgowe. eliminuje to zlement silnika ktory przejmuje najwieksze obciazenia a role ta przejmuje olej. poduszka olejowa tworzona przez panewki daje mozliwosc praktycznie nieograniczonego przebiegu auta pod warunkiem stosowania dobrej jakosci oleju a co za tym idzie regularnych zmian. i w zasadzie ta czesc silnika jest niewymienialna. jakakolwiek awaria systemu smarowania w ukladzie panewek eliminuje silnik z dalszej eksploatacji.
elementy cierne takie jak tloki, pierscienie i cylindryniestety nie maja juz tak dobrze i tutaj istnieje mozliwosc kupna auta ze zuzytymi tymi elementami. niemniej jednak istnieje mozliwosc naprawy takiej usterki bez obawy o skrocenie zywotnosci. w tym przypadku rowniez istotne jest jaki olej i co ile km wymieniamy. z doswiadczenia smialo moge stwiedzic ze jezeli jest zachowany ten jeden warunek w postaci oleju wymienianego terminowo i na wlasciwy to silnik wytrzyma spokojnie 1 mln km. oczywiscie w dieslech duzy wplyw na zuzycie cylindrow i pierscieni ma wplyw obciazenie silnika bo jak wiadomo tego typu silniki to przede wszystkim sprzet ciezki do pracy. A6 troche juz wazy i wydatek energetyczny jest juz niemaly zeby taka mase ruszyc. 1.9 TDI radzi sobie z tym bez znaczacego wplywu na zywotnosc pod warunkiem spokojnej jazdy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 15:28:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
chce kupic 1,9 aby nie miec czasem nieprzewidzianych nie malych wydatkow, z biegem czasu mozliwe ze bede sie rozgladal za chipem zeby zwiekszyc do 130KM

czy wtedy taki chip zmienia zywotnosc silnika?

pod warunkiem spokojnej jazdy?
w jakims poscie wyczytalem ze te silniki sa nie za dobrze odbieraja jak to bylo napisane "dziadkowego stylu jazdy"

oraz podczas zakupu jak kazdy zapewnia ze takie igielki bede jechal do warsztatu sprawdzic czy takie sa naprawde...
lepiej jechac na sprawdzenie do aso czy jakiegos dobrego mechanika w rejonie w ktorym bede??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 18:10:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jedz tam gdzie nie znaja tego auta. a znaja sie na tego typu autach. co do diesli to zaden nie lubi max obrotow i dlugiego trzymania na autostradzie max predkosci. im mniejsza pojemnosc tym latwiej wykonczyc taki silnik w ten sposob. a 1.9 to bardzo maly silnik

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 19:18:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Do każdego egzemplarza nalezy podchodzić indywidualnie. Znam taksówkarzy z 1Z`tami , które mają na szafach po 1 mln km, znam też takich , którym się te silniki rozkraczyły już po 400 tys km.
Generalnie to sa bardzo zywotne i dopracowane jednostki, warunkiem sukcesu jest wymieniana regularnie oliwa.
Chip temu silnikowi nie zaszkodzi, pod warunkiem doboru optymalnych parametrów i rozsądnej dalszej eksploatacji.
Tak, te silniki nie lubią PSJ`ta a najbardziej nienawidzą go EGR i kierownice spalin w turbosprężarce (te ostatnie można w ten sposób uszkodzić).

Druga sprawa ... nieprawdą jest jakoby trzeba się cackać z tymi motorami - można je pałować , byle dbać o regularne wymiany oleju, filtrów i rozrządu. Masa i obciążenie nie mają aż tak dużego znaczenia. Diesle a w szczególności TDI`ki budowane są z bardzo wytrzymałych materiałów i z bardzo dużymi zapasami obciążeń.

Niemniej, stara prawda mówi, że najważniejszy jest poprzedni właściciel ...
VAG do łapki i w drogę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 07:57:47 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A małe OT: oczekuję tylko jednej odpowiedzi aby nie zaśmiecać tematu....
Jak z trwałością audicowskich 4,2 V8 w automatach i q? Są jakieś wskazania/przeciwskazania aby długo pożyły (chodzi mi o jakieś szczególne a nie typu nie poałować, wymieniać oliwę - to oczywiste), wie ktoś ile te silniki wytrzymują? Mój ma już 330000 nalatane...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 08:41:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
w Niemieckim Auto Bild czytałem o gościu który odebrał nagrode od Seata za przejechanie 1 mln km na jednym silniku, to było Toledo 1.9 TDi.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 12:19:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
skoro a6 c5 ma chyba obotomierz do 5,5 badz 6 nie pamietam dokladnie to jazda na autostradzie do ok 4 to chyba mu nie zagraza niczym??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 13:00:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
papaj napisał(a):
w Niemieckim Auto Bild czytałem o gościu który odebrał nagrode od Seata za przejechanie 1 mln km na jednym silniku, to było Toledo 1.9 TDi.


a nie było to przypadkiem 1.5 mln ... [kiedys tez cos takiego czytalem]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 06:12:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lut.2008 22:50:19
Posty: 27
Lokalizacja: OLSZTYN/GDAŃSK
mialem golfa mk3 z silnikiem 1z przelatane 350 tys km i chodzil jak zegarek, oczywiscie wymiana oleju co 15tys km od samego poczatku. Bez roblemu sie napedzal do 190km/h (licznikowych)

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.1i '84
AUDI V8 4.2 '93 - sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 08:13:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
ja w kazdym samochodzie wymieniam olej , filtry co 10tys km i zawsze wszystko ladnie chodzi :) chyba ze niekiedy troszke przelece km ale to 12tys km to max i wtedy juz zawsze wymieniam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 08:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
morgothdbma napisał(a):
A małe OT: oczekuję tylko jednej odpowiedzi aby nie zaśmiecać tematu....
Jak z trwałością audicowskich 4,2 V8 w automatach i q? Są jakieś wskazania/przeciwskazania aby długo pożyły (chodzi mi o jakieś szczególne a nie typu nie poałować, wymieniać oliwę - to oczywiste), wie ktoś ile te silniki wytrzymują? Mój ma już 330000 nalatane...

I niech lata dalej. Olej stosuj naprawdę porządny, silniki te są ciasno pasowane, a jak się dowiedziałem dopiero co - tłoki powlekane są jakimiś specjalnymi warstwami, aby poprawić współpracę płaszcza tłoka z - aluminiową, bądź co bądź, tuleją. Bolączką - jak każdego silnika z kompensacją luzu zaworowego - jest trwałość hydraulicznych popychaczy, które w okolicach przebiegu 200.000 km zaczynają się odzywać, co jednak nie ma poważniejszego wpływu na kulturę pracy silnika. Przy Twoim przebiegu jednak, osłuchałbym już popychacze dokładniej, bo to może (nie musi) być czas ich wymiany.
Dbaj o terminy wymiany rozrządu - to jest obciążony element w tych silnikach i nie należy szarżować z przebiegami - spójrz na ebaya niemieckiego, ile silników v8 jest do wzięcia za grosze, z urwanym paskiem... Druga sprawa - łańcuszki spinające wałki wewnątrz głowicy też nie są wieczne - przy najbliższej wymianie rozrządu koniecznie je wymień (chyba że już to zrobiłeś)

Paliwo - lepiej lej 98. WYsokie sprężanie tych silników niespecjalnie dobrze przyjmuje 95, zwłaszcza polską.

Dbany silnik przeleci bez spadków mocy co najmniej 700.000, aczkolwiek w okolicach 500.000 zacznie się pocić olejem - twardnieją uszczelki, simmeringi. Proponowałbym wtedy przy okazji wymiany rozrządu najlepiej - prewencyjną wymianę - uszczelek pokryw zaworów, simmeringów wałków rozrządu, napędu pompy oleju, wału korbowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 20:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
konik napisał(a):
skoro a6 c5 ma chyba obotomierz do 5,5 badz 6 nie pamietam dokladnie to jazda na autostradzie do ok 4 to chyba mu nie zagraza niczym??

z motorami 1.9 czerwone pole chyba zaczyna sie od 4600 obr/min

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 10:29:30 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Olej to od nowości Mobil 1 5W50 i taki na zawsze zostaje...
Popychacze to może przy najbliższej okazji, bo rozrząd już robiłem - ale mechanik powiedział że silnik malinka, rozrząd ma aktualnie 2000 km nalatane :)
łańcuszki spinające - no cóż nie wymieniałem , nawet nie wiem co z nimi, ale chyba działają.....
Leję prawie zawsze (95% przypadków) Pb98
Uszczelki i simeringi wszelkie łatwiej dostępne powymieniane, nie poci się olejem ale go chla :P

Dzięki za info, pozdry

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 13:23:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
spanky napisał(a):
papaj napisał(a):
w Niemieckim Auto Bild czytałem o gościu który odebrał nagrode od Seata za przejechanie 1 mln km na jednym silniku, to było Toledo 1.9 TDi.


a nie było to przypadkiem 1.5 mln ... [kiedys tez cos takiego czytalem]
To był 1 milion km. Facet robił tym Seatem regularnie co tydzien trase Wiedeń - Katowice, bo mu sie jakas laska z Katowic podobała :peace:
Znam przypadek ( z niemieckiej prasy ) BMW 525 eta z przebiegiem 2 mil km na jednym silniku.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 17:00:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
christo_ napisał(a):
konik napisał(a):
skoro a6 c5 ma chyba obotomierz do 5,5 badz 6 nie pamietam dokladnie to jazda na autostradzie do ok 4 to chyba mu nie zagraza niczym??

z motorami 1.9 czerwone pole chyba zaczyna sie od 4600 obr/min

Powyżej 4300 krzywa mocy opada w dół, więc nie ma sensu go pałować powyżej tej granicy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 09:16:33 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dokładnie, a dociąga do 4950-5000 ale to tylko ciekawostka, powyżej 4500 jest juz bardzo słaby...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: