.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:35:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki Silnik Wybrac do Audi A6 model C6 ??
PostNapisane: 07.sie.2007 08:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2005 13:15:59
Posty: 222
Lokalizacja: Dolnoślaskie
Auto: A6 C7 2.0 TDI 177 KM
witam.Powoli szykuje sie do zmiany obecnego auta..Tylko nie wiem jaki silnik diesla wybrac? Czym wlasciwie tak naprawde rozni sie nowy silnik 2,7 od 3,0 ??
Teraz mam 2.5 TDI Tiptronic i srednio jestem zadowolony.Po zmianie kól na 17' w miescie pali 13-14 litrów! w trasie dopiero zachowuje sie prawidłowo.
I dodatkwoe pytanie czy w modelu C6 quattro mozna wylaczyc z 2 na 1 os? O ile wiem to w modelach c5 nie ma takiej opcji :/
pzdr.

_________________
jest : A6 C6 2.0 TDI 2005 r.
było : A6 C5 2,5 V6 TDI Tiptronic 2000 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 09:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
quarto to stały napęd na 4 koła :diabel: większość ludzi z forum dała by się zabić za 4x4 a ty chcesz go odłączyć :P

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 09:58:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
riker,

3.0TDIq nie będzie w żadnym wypadku palić mniej niż 2.5TDI.
zastanów się nad 2.0TDI albo 2.0TFSI jeżeli cenisz sobie ekonomiczny napęd.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 10:48:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Meszrum ma rację - 3.0 do ekonomicznych nie należy ... (2.7 też nie specjalnie).
2. Jeżeli planujesz zakup autka fabrycznie nowego - trochę szkoda ładować tyle kasy w 2.7 i lepiej zorientować się jednak na 3.0 .
3. Jeśli planujesz zakup używki z początkowego okresu produkcji to bądź pewny, że koszty serwisowe w dłuższej perspektywie czasu - okażą się dużo poważniejszą pozycją budżetową od kosztów paliwa.
4. Jeżeli chcesz jeździć (relatywnie) tanio i bezawaryjnie - skieruj zainteresowania w stronę samej końcówki produkcyjnej C5 (BAU, BDH - z rocznika modelowego 2004), a jeszcze lepiej gdyby to był Allroad w karoserii C5 z rocznika modelowego 2005 ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 14:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2005 13:15:59
Posty: 222
Lokalizacja: Dolnoślaskie
Auto: A6 C7 2.0 TDI 177 KM
TO ma być używka.Mysle ze 2005 rok.C5 włąsnie posiadam juz 2 lata i chce go zmienić.Średnio jestem zadowolony z silnika 2.5 TDI.Jezdze głownie w miescie teraz wiec do oszczednych nie nalezy.W trasie jest ok. Myslalem ze nowe silniki sa jakos bardziej technologicnzie rozwiniete i spalanie nizsze, nawet 3.0. Srednio podaja ze pali 8,6 w co mi sie nie chce wierzyć. Poza tym czym roznie sie silnik 2.7 od 3.0. ?? który z nich jest w układzie "V" ??
2.0 mysle ze to nastepca silnika 1.9 TDI króęy był i jest bardoz żywotnąi udana a przede wszystkim oszczedna jednostką. Ma taki silnik a W6 mój kolega i bardzo chwali.Koszta naprawy niższe ( rozrzad) i bardzo mało pali. Nie chce znowu w coś sie wpakować.NA pewno zostane przy Tiptronicu.

_________________
jest : A6 C6 2.0 TDI 2005 r.
było : A6 C5 2,5 V6 TDI Tiptronic 2000 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 14:42:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie powinno się porównywać V6-tki z roku 2000 do V6-tki z roku 2004/2005 ... . To tak jakbyś chciał porównać starego 1,9TDi z pompą - do 16 zaworowej jednostki 2.0 (a jest faktem, że faktycznie jest to rozwinięcie silnika 1.9).

2.7 i 3.0 konstrukcyjnie są identyczne (obydwa V6 zasilane CR).
V6-tki z początku produkcji modelu C6 nie są awaryjne ale wymagają kosztownych czynności serwisowych, których rzekomo miało nie być ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 15:44:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
W tym modelu tylko 3,0TDI Q, lub jesli wolisz oszczednie to 2,0TDI ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 16:49:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2005 13:15:59
Posty: 222
Lokalizacja: Dolnoślaskie
Auto: A6 C7 2.0 TDI 177 KM
co to oznacza dokłądnie "pewne czynności serwisowe" ? Model c6 jest chyba robiony od polowy 2004 roku? Rozumiem ze sa typy silników które sa lepesz i gorsze ?Chodzi mi o oznaczania jak w modelu C5 ( np. AFB jak u mnie teraz)

_________________
jest : A6 C6 2.0 TDI 2005 r.
było : A6 C5 2,5 V6 TDI Tiptronic 2000 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 01:48:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rikerxxx napisał(a):
co to oznacza dokłądnie "pewne czynności serwisowe" ?


"Najfajniejsze" dotyczą napinaczy łańcuchów rozrządu. Jest jeszcze kilka innych kwiatuszków ale ASO (szczególnie w PL) - zlewają te sprawy sikiem prostym, więc nie widzę potrzeby informowania ich za pośrednictwem AKP co w trawie piszczy ... .

Rikerxxx napisał(a):
Rozumiem ze sa typy silników które sa lepesz i gorsze ?Chodzi mi o oznaczania jak w modelu C5 ( np. AFB jak u mnie teraz)


W tym przypadku wazniejsze od oznaczeń literowych są okresy produkcji. Samochody z rocznika modelowego 2006 (a jeszcze lepiej 2007) to "niebo a ziemia" w porównaniu do modeli "początkowych" z przełomu lat 04/05 .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 10:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2005 13:15:59
Posty: 222
Lokalizacja: Dolnoślaskie
Auto: A6 C7 2.0 TDI 177 KM
czyli w tych nowszysch silnikach nie ma juz paska rozrządu ?!!:)

_________________
jest : A6 C6 2.0 TDI 2005 r.
było : A6 C5 2,5 V6 TDI Tiptronic 2000 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 13:10:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
elo, ja wlasnie tez sie przymierzam

po rozpoznaniu kodow silnika c6 3.0tdi znalazlem dwa

BMK - 04/2004 - 05/2006 (moc 224KM)
ASB - 05/2006 - do dzis (moc 232KM)


ktos moze podac roznice w tych silnikach?
Tak jak pisze Piotrus "niebo a ziemia" ale w czym???

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 13:32:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A myślałeś o BMW E60 3.0D/3.5D :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: