.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 23:51:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 20:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2008 14:37:32
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Czytam wasze opinie na temat S4-S6. Nosze się z zamiarem kupna takiego auta a ponieważ pójdzie do zagazowania, pewnie wybiorę silnik 4,2 w kombi, choć miałem chęć na 2.2T .
Chciałbym się zapytać czy każdemu z was silnik 4.2 połyka średnio te 0,5 litra oleju na 1000km ?
To jakaś choroba tego silnika :galy: czy co ! :/ ? czy wynik dużych przebiegów ?

_________________
Allroad 2.7BT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 20:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Te silniki tak mają, szczególnie te starsze. Przebieg nie ma z tym wiele wspólnego

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 21:21:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Jak dasz w palnik 4.2 to pochłonie oleju wiecej niz piszesz ale przy normalnym uzytkowaniu auta to wcina mi jakies 200ml/1000km .
Jakies luzno spasowane te tłoki ;)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 22:29:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2008 14:37:32
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
A ten silniczek 2.2T nada się do instalacji gazowej V generacji ?
Co z turbinami po przebiegach powyżej 200 tys.km ?

_________________
Allroad 2.7BT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 11:23:31 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
2.8 czy to ACK czy AAH czy ABC też lubi olej. Czy przebieg większy czy mniejszy, czy ganiasz czy jeździsz spokojnie często nie ma to większego znaczenia. Po prostu V-ki tak mają i trzeba się z tym pogodzić... :|

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 11:26:32 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
W zależności od butowania V8 chla od 200ml (spokojna emerycka jazda) przez 350-450 (normalna jazda) do 600-800 ml (pałowanie porządne) -> tak jest u mnie - TTTM
Im starsza generacja silnika V8 tym więcej, im nowsza tym mniej
1. Gen: Audi V8 - najstarsze
2. Gen: Audi A8 - 32V (do 98 roku) [mój]
3. Gen: Audi A8 - 40V (od 98 roku)
4. Gen: Audi A8 D3 bez FSI
5. Gen: Audi A8 D3 FSI

jak jest z D3 nie mam pojęcia, w 1-3 im nowszy silnik tym mniej pali benzyny i oleju

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 11:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 12:05:08
Posty: 150
Jak gaz to 4.2, każdy Ci to powie. 2.2T będzie problematyczne z podtlenkiem LPG i tyle. Poza tym 2.2T dobrze jest przynajmniej zachipować, a to już raczej wogóle wyklucza gaz...

Turbiny w 2.2T chyba nie różnią się od turbin w innych silnikach. Źle użytkowana wysypie się znacznie wcześniej niż 200 tysi, a jak ktoś mocno dba to pojeździ więcej niż 200 tysi. Ale od regeneracji/wymiany i tak nie uciekniesz.

Przeszukaj forum, było już o tym trochę - 4.2 to wyższe spalanie (nie tylko benzyny) i drogi tuning a w zamian trwałość i możliwość gazowania, 2.2T to podatna na tuning maszyna, która jednak może przysporzyć problemów swoim osprzętem i nie nadaje się pod LPG.
Oba silniki należy uznać za bardzo udane.

_________________
1991 S2 3B Coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 18:40:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
MorgothV8 napisał(a):
W zależności od butowania V8 chla od 200ml (spokojna emerycka jazda) przez 350-450 (normalna jazda) do 600-800 ml (pałowanie porządne) -> tak jest u mnie - TTTM
Im starsza generacja silnika V8 tym więcej, im nowsza tym mniej
1. Gen: Audi V8 - najstarsze
2. Gen: Audi A8 - 32V (do 98 roku) [mój]
3. Gen: Audi A8 - 40V (od 98 roku)
4. Gen: Audi A8 D3 bez FSI
5. Gen: Audi A8 D3 FSI

jak jest z D3 nie mam pojęcia, w 1-3 im nowszy silnik tym mniej pali benzyny i oleju


po raz kolejny - bo parę razy temat oleju w V był poruszany - instrukcja podaje do 1 litra/1000km
w jeździe miejskiej ok 0,5 na 1000
trasa 1000 km - nie stwierdziłem (na bagnecie) ubytku oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 20:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2008 14:37:32
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Zatem kontunując temat .
Chciałbym się dowiedzieć czy są różnice w silnikach V 4.2 ( lata 93-97)
Każdy podaje 280 lub 290KM
W jakim roczniku wybierać auto ? Jakie ma mieć oznaczenie silnika ?
Nie chcę kupić jakiegoś parcha :| tylko coś co da trochę radości z jazdy.

_________________
Allroad 2.7BT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 11:10:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ABH 280 (V8, C4 100)
AEC 290 (C4 A6)

niby 10 koników ale charakterystyka pracy jest inna

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 13:31:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
maciu napisał(a):
ABH 280 (V8, C4 100)
AEC 290 (C4 A6)

...i AHK 326 (C4+)

Poza innym programem (moc i osiąganie 400Nm 500rpm wcześniej) nie znam różnic w budowie AHK vs AEC. W wolnej chwili etka do przeglądniecia.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 02:15:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2008 14:37:32
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Proszę o opinię na temat jazdy S4 2.7T 265KM kontra S6 4.2 340KM.
Powoli opadają ceny i coraz bliżej mojego zasięgu są te roczniki, jeszcze trochę.
Prowadzenie, utrzymanie, osiagi na na biegach np. na IV z 60 do 120, czy są gdzieś takie porównania, jakieś własne odczucia :?:

_________________
Allroad 2.7BT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 16:24:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Proponuję 200 20v bądz v8. Uwież mi ze zadbane egzemplarze jednego i drugiego auta na zlotach robią furorę

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: