.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 21:22:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 c4 2.5 TDI AAT na co zwrocic uwage
PostNapisane: 07.paź.2007 21:17:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 18:52:44
Posty: 64
witam serdecznie. jade obejrzec audi a6 c4 2.5 TDI AAT i chcialbym sie dowiedziec na co mam zwrocic uwage przy silniku??? nie dysponujac warsztatem. samochod ma wymienione turbo w zeszlym roku , wiec na co warto innego zwrocic uwage przy tym silniku, jakies objawy dotyczace kiepskiego stanu. nie sugeruje sie przebiegiem bo on w tych samochodach nie ma wiekszego znaczenia i tak wiadomo ze raczej nie realny bedzie ;-) dziekuje za jakies drobne wskazowki co do tego silnika poniewaz to bedzie pierwsza stycznosc z tym silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 22:16:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
- Jak zapala na zimnym - powinien po jednorazowym zagrzaniu swiec, po paru obrotach rozrusznikiem odrazu zapalic na wszystkie gary i chodzic plynnie na wolnych obrotach.

- Kolor spalin - zaraz po odpaleniu nie ma prawa byc zadnych widocznych oblokow za autem. Gdy zagrzany, przy ostrym dodaniu gazu ma prawo lekko zakopcic na czarno ale bez przesady. Czarny dym wskazuje na nieszczelnosci w dolocie, ew. lejace wtryski. Niebieski dym wskazuje na spalanie oleju przez silnik, uszkodzone uszczelniacze zaworowe, niesprawna turbine.

- Turbina - nie powinno byc slychac zadnych gwizdow. Warto zdjac waz z intercoolera i sprawdzic luzy wirnika, nie ma prawa byc zadnego wyczuwalnego luzu. ( niby wymieniona ale ja bym i tak ja sprawdzil )

- Miarka poziomu oleju - Na pracujacym zagrzanym silniku po wyciagnieciu miarki, z bagnetu nie ma prawa dmuchac spalinami !

Reszte dodadza specjalisci od diesli ;)

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 18:41:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
ZiPi napisał(a):
- Jak zapala na zimnym - powinien po jednorazowym zagrzaniu swiec, po paru obrotach rozrusznikiem odrazu zapalic na wszystkie gary i chodzic plynnie na wolnych obrotach.

- Kolor spalin - zaraz po odpaleniu nie ma prawa byc zadnych widocznych oblokow za autem. Gdy zagrzany, przy ostrym dodaniu gazu ma prawo lekko zakopcic na czarno ale bez przesady. Czarny dym wskazuje na nieszczelnosci w dolocie, ew. lejace wtryski. Niebieski dym wskazuje na spalanie oleju przez silnik, uszkodzone uszczelniacze zaworowe, niesprawna turbine.

- Turbina - nie powinno byc slychac zadnych gwizdow. Warto zdjac waz z intercoolera i sprawdzic luzy wirnika, nie ma prawa byc zadnego wyczuwalnego luzu. ( niby wymieniona ale ja bym i tak ja sprawdzil )

- Miarka poziomu oleju - Na pracujacym zagrzanym silniku po wyciagnieciu miarki, z bagnetu nie ma prawa dmuchac spalinami !

Reszte dodadza specjalisci od diesli ;)

Sorki ZIPI i z całym szacunkiem ale kolega nie jedzie do salonu kupić fabrycznie nowego AAT tylko chce kupić dziesięcio letniego BĄBLA.
Troszke przybastuj z tym nie kopceniem.
Chyba nie ma AAT który by nie kopcił bo Batory to była ich domena. Większy czy mniejszy ale domena.
PS miałem III więc nie ejstem LAIKIEM . Jeden nawet był z chipem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 19:36:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Mam w rodzinie AAT i kopci ,normalna rzecz dla niego.Jak nie masz kata to na zimnym słychac dosc turbinke, to tez normalka.A reszta to jak z innym autkiem.Przetrzepac do konkretu.Czy nie słychac regulatorów ,vacu pompa itd.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 19:49:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 18:52:44
Posty: 64
no wlasnie chcialem to powiedziec ze nie jest to nowka z salonu. a wiec bylem dzis ogladac auto i tak: kopci tylko na czarno przy ostrym dodaniu gazu i zostaiwa lekka sadz ( wlasciciel przyznal ze poprzedni gosc cos kombinowal przy pompie paliwa i ze podniesione jest cisnienie (nie kojarzylbym tego z zadnym czipem :D i powiedzial ze mozna byloby to wyregulowac lub powrocic do poprzedniej dawki - tak wogole ten silnik ma komputer??? ( tzn mozna napisac program do tego silnika na wyzsza moc poniewaz mam dojscie w Diagtroniku w Jankach i jakiegos czipsa mozna wrzucic ;-) lub przynajmniej nanpisac seryjny dobrze dobrany program ;-) co do korka bagnetu nie buchnelo mi jak z komina lecz jakies tam malowidzilane opary byly. samochod szedl dobrze nie zamulal odpalal bez probelmu. przebieg i tak ma malo rzeczywisty wiec nie patrze nawet na to. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 08:48:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2005 18:34:18
Posty: 539
Lokalizacja: Rybnik (śląsk)
a czy wogole warto stawiac na kupno C4 z tym silnikiem :?: czy lepiej sobie odpuscic bo slyszalem ze sa dosc awaryjne i jak juz to lepiej 1.9

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 09:34:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
AAT awaryjne? Nie ma co ciągnąć wątku - jest o tym sporo. AAT uchodzą za przysłowiowo bezobsługowe - na tle innych. Bardzo dobry wybór!!!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 10:34:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
Nie lepiej znaleść AELa ? w AAT jak skrzynia 5 na trasie będziesz miał duże obroty w porównaniu do skrzyni 6 a znając życie ten co jedziesz oglądac jest 5 biegowy.Ja bym polecał szukać AELa

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: AAt
PostNapisane: 15.mar.2009 10:56:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Kolzedzy z tym batorym w aat to nie tak do konca moj aat wogle nie przykapca dopiero jak mu sie tak ostro depnie to taka minimalna chmurke pusci ale naprawde tyle co nic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 12:23:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2005 18:34:18
Posty: 539
Lokalizacja: Rybnik (śląsk)
a jak wyglada spalanie w takim silniku i jak rozruznic silnik AAT od ABP :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 19:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Miałem AAT z 5cio i mam AEL z 6 biegową. Obroty tam i teraz 3ooo przy 160km/h. W 6 biegowej 5 pierwszych jest po prostu krótszych.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 20:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:46:31
Posty: 33
Lokalizacja: mlawa/ARHUS
no cóż powiem i ja swoje co nieco na ten temat. jestem rownież w posiadaniu takiego modelu czyli AAT i powiem tak moze to szatan z tymi konikami to az taki nie jest ale r zeczywiscie mozna śmialo powiedziec ze silnik jest spoko wskazana skrzynia 6 wtedy naprawde potrafi byc oszcedny no moze trzeba tylko zwrócic uwage szczegulna przy wymianie rozrzadu aby mechanior czy samemu jak sie to robi na mocne i prawidłowe dokrecenie koła pasowego na wale korbowym . ja juz przerobiłem ten temat jak zrobił to zaufany mechanior i mocno to odczułem jak po pewnym czasie okazalo sie ze po przejechaniu 1000 km z trasy 1200 w jedna strone nagle urwał sie pasek wspomagania i alternatora i co sie okazało to odkreciło sie koło sciał sie klin no i pozamiatane .skonczyło sie na wymiana silnika . a tak poza tym to jeszcze jedna rada doby olej i na czas wymieniać a licznik na spoko przekreci i miljon km znam osobiscie taki samochody bez żadnej sciemy .

_________________
C4 2,3 BYłA
C4 2,6 V6 BYłA
C4 2,8 V6 BYłA
C4 2,5 TDI 6 GANG FULL AVANT BYŁA
C5 2,7 BITURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: AAt
PostNapisane: 24.mar.2009 20:48:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
popatrz na napinacz i na koło pasowe tak do tego wszystkiego co koledzy pisali


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AAt
PostNapisane: 24.mar.2009 20:52:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
ScaniaDriver napisał(a):
Kolzedzy z tym batorym w aat to nie tak do konca moj aat wogle nie przykapca dopiero jak mu sie tak ostro depnie to taka minimalna chmurke pusci ale naprawde tyle co nic


W ogóle nie kopci? Ale jeździsz w zakresie obrotów do 2000rpm, tak? Wtedy można uwierzyć ;)

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AAt
PostNapisane: 24.mar.2009 21:18:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
ScaniaDriver napisał(a):
Kolzedzy z tym batorym w aat to nie tak do konca moj aat wogle nie przykapca dopiero jak mu sie tak ostro depnie to taka minimalna chmurke pusci ale naprawde tyle co nic


Potwierdzam , puści małego bąka przy 2200 rpm i dalej nic a zapindala aż miło :)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: