.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 21:26:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno Audi A4, model B6, silnik benzynowy, prosze o rady !!
PostNapisane: 12.sty.2010 13:16:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2008 20:35:51
Posty: 16
Witam

Miałem Audi z silnikiem 2.5 TDI :/ i po wszystkich moich przygodach zastanawiam się nad kupieniem auta z silnikiem benzynowym. Ale kompletnie nie mam pojęcia od czego mam zaczynać itp. Interesuje mnie A4 w modelu B6, najlepiej rocznik 2003/2004. Czy może mi ktoś doradzić jaki bardziej niezawodny jest silnik czy 1.8 czy 2.0. Czy warto brać Turbo czy lepiej się skupić na tym słabszym modelu silnika?? Czy różnice w spalaniu są dość spore w obu tych przypadkach?? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i opinie, serdecznie dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 13:27:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2008 20:35:51
Posty: 16
Dodam jeszcze że rocznie robię około 30 tyś km, to jest raczej sporo, człowiek myślał jeszcze o 1.9 TDI, niby każdy chwali te silniki ale to też różnie z tym bywa, zresztą jak ze wszystkim w życiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 13:45:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
kup benzynke 2.4 v6, b. dobre sprawdzone silniki - b. dobrze znoszą gaz (oczywiście dobra instalka to podstawa), osiągi przyzwoite, dźwięk b. przyjemny :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 14:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
2rafal7 napisał(a):
kup benzynke 2.4 v6, b. dobre sprawdzone silniki - b. dobrze znoszą gaz (oczywiście dobra instalka to podstawa), osiągi przyzwoite, dźwięk b. przyjemny :)


potwierdzam, jedynie moge dodać, że warto sprawdzić oba napinacze łańcucha wałków rozrządu (vagiem). Okazuje się, że jest to częsta usterka v6 i v8. Dodam, że jeden kosztuje 1800 zł z uszczelkami i łańcuchem (wymiana w aso to drugie tyle, gdzie indziej za 500 zrobisz).
Silinik super, ale dolewki oleju w ramach zabawy wliczone.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 15:01:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
toratore napisał(a):
potwierdzam, jedynie moge dodać, że warto sprawdzić oba napinacze łańcucha wałków rozrządu (vagiem).



Możesz powiedzieć jak sie sprawdza te napinacze vagiem?

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 15:10:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
A ja bym wziął 1.8T :): bo to rozwojowa i trwała jednostka -> bez virusa wciąga 2.4v6 a po virusie to już wogóle jazda. A do tego pali dużo mniej niż v6. Jedyny plus v6 to dźwięk, ale i tak go za bardzo nie słyszysz siedząc w aucie. Poza tym na wszelkich forach o 1.8T jest kopalnia wiedzy.

Podstawa tylko znaleźć zadbany egzemplarz ( najlepiej z q :peace: ) co może być trudniejsze...

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 15:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Nie wiem czemu, ale jakoś nie przepadam za 1.8t, faktycznie sa dobre, ale kompletnie nic mnie do nich nie przyciąga. Dźwięk jak zwykła 4 cylindrowa wiertarka, głośne (w porównaniu do V6), osiągi na fabrynczym silniki takie same jak w 2.4, fakt program i po kłopocie :D. Ja bym wolał 2.4.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 15:27:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Rafał nie dźwiękiem jeździsz :): Jak bardzo chcesz możesz zmienić wydech na jakiś dedykowany i będzie brzmiało, a i parę kucy przybędzie. Ja teraz jak miałbym wskazać ideał jeżeli chodzi o koszty/osiągi/eksploatację to zdecydowanie 1.8T quattro manual od course :): Ma ten motor potencjał i to jest w nim najlepsze. Jeździsz serią, a jak obudzi się w tobie dusza rajdowca to chip, TIP, T jakieś hybrydowe + trochę dodatkowych rzeczy i hajda nawet pod 300 KM.

A tak już poważnie to 1.8T IMO można w miarę tanio, szybko i bezawaryjnie polatać.

PS Autorowi wątku proponuję zalogować sie na A4-klub.pl i trochę poczytać...

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 15:50:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
golob napisał(a):
toratore napisał(a):
potwierdzam, jedynie moge dodać, że warto sprawdzić oba napinacze łańcucha wałków rozrządu (vagiem).



Możesz powiedzieć jak sie sprawdza te napinacze vagiem?


sprawę znam tylko z teorii, napinacz łańcucha wałka rozrządu pracuje w dwóch pozycjach - wyłączony, i włączony - silnik obroty powyżej 1000.
więcej tutaj:
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/090-098.html

osobiście nie mogłem jednak sam dojśc do tego i w przyszłym tygodniu wybieram się do magika z aso.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 18:57:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2008 20:35:51
Posty: 16
Dzikuję koledzy za rady, powoli ukierunkowuje się na 1.8T tylko nie wiem ilu konne silniki te są najmniej zawodne czy to nie ma znaczenia za bardzo?? A poza tym na co zwracać szczególną uwagę kupując tego typu motor?? W grę wchodzi jeszcze 1.9 TDI i tutaj moje pytanie odnośnie części do tych obydwu silników. W którym przypadku będą one tańsze?? Domyślam się ze w TDI więcej będzie zabawek w tym silniku. Na allegro jest tylko przeróżnych części różnych marek że mam problem z obiektywnym porównaniem cen. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: