Ja miałem ten silnik w A4 avant - niestety nie mam z nim dobrych wspomnień. Kupiłem jak miał 90-parę tyś, zrobiłem mu od razu przegląd, wymiana rozrządu, filtry olej itd. Niby nic sie z nim złego nie działo ale:
sporo palił, nie wiem jak koledze w Allrodzie wyszło to spalanie, po mieście nie dało się zejść poniżej 10, w trasie do Austrii też wszysło naście (w 4 osoby i boksem na dachu).
Jak pojechałem nim na hamownie, okazało się że ma 160KM (sic!), w pierwszym momencie mi powiedzieli że mam słabszą wersje tego silnika, sprawdziliśmy op numerach wyszło, że powinno być 180. Przy kolejnym pomiarze zapaliła sie i torchę wypaliła sadza w katalizatorach i się trochę poprawiło - na 160parę, potem wyciąłem te katalizatory zupełenie, ale pełnych 180KM nigdy nie osiągnął. Nie polubiłem tego auta, potem pojawił sie problem ze skrzynią, której też nie lubiłem bo trzeba było się nawachlować lewarkiem. Naprawiłem i sprzedałem po roku, mimo że ładny był i w baaardzo fajnej wersji wyposażenia.
Później też miałem moment że szukałem allroada, jeździłem 2,7bi-turbo. Samochód naprawdę fajnie jeździł, a i nie ma podobno problemu z gazem do tego silnika jak kogoś odstraszają koszty eksloatacji. Taka tylko moja opinia, znajomy miał taki 2,5 w A6 z automatem i sobie chwalił.
_________________ Jest:
Q7 - 3,6 FSI - MY2007
A3 - 2.0TDI 170KM DSG- MY2007
(w rodzinie) A8 - 4.0TDI ABT - MY2003
Były:
A3 - 2.0TFSI, S-line, S-tronic - MY2008
A4 - 2,5TDi 180KM, Quattro, S-line - MY2004
|