.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 11:51:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wady?
PostNapisane: 16.sty.2012 16:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł!
Na prośbę kolegi spoza forum mam pytanie do posiadaczy takiego zestawu jak w temacie:
Kolega rozważa duże tanie kombi z właściwym napędem i powoli ogranicza krąg zainteresowanych.
Jakie widzicie największe wady takiego układu napędowego: 2,8 30V + quattro + automat?
Co się najczęściej wysypuje, co jest drogie, co jest upierdliwe w serwisowaniu (samodzielnym i w warsztacie)
Wszelkie sugestie mile widziane (a może inny motore? - bo quattro i automat MUSZĄ być...)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 16.sty.2012 19:47:16 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
sam masz C4 więc najlepiej wiesz co mu powiedzieć odnośnie budy/ napędu/ zawieszeń/ wnętrza

co do silnika (mam obecnie) - praktycznie bezproblemowa jednostka cierpiąca jedynie na upierdliwe wycieki (uszczelki pokryw zaworów, napinacze). Komplet dobrych przewodów WN - 350 zł, świece normalnie, czasem komuś tam padła cewka, innemu zapchała się odma/ ezektor - drobiazgi ogólnie

co do skrzyni (miałem w eSce) - stary, pancerny automat, jeśli olej ktokolwiek kiedykolwiek zmienił i na dzień zakupu na zimno i na ciepło, nie szarpie, nie przeciąga i płynnie zmienia, kickdown działa - będzie jeździć i jeździć. trochę za krótkie zestopniowanie - tylko 4 biegi - (nie wiem czy przy 2,8 jest tak samo - do oceny) - przy 160/h miałem już 4 tys obrotów - teraz na tiptroniku mam ledwie 3,2 tys

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 16.sty.2012 20:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wady to pewnie duże zużycie paliwa przy średnich osiągach i może troszkę ten 4 biegowy automat, napisałes, że kolega chce duże kombi to A4/B5 pewnie odpada a można kupić taką ze zwykłym automaten nie tipem i wtedy masz 5 biegów i fajnie się to spisuje,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 16.sty.2012 22:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A czy w C4 był i tiptronic i zwykły automat?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 16.sty.2012 22:56:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
c4 to tylko pancerniak 4 biegowy;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 17.sty.2012 09:54:08 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
cygaro-avant napisał(a):
A czy w C4 był i tiptronic i zwykły automat?


nie, tiptronika mam teraz w C5 - tak wtrąciłem o tych obrotach żeby zobrazować różnicę

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 17.sty.2012 18:08:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2004 23:30:31
Posty: 54
Lokalizacja: Szczytno
to żeby nie zaśmiecać forum nowymi wątkami, podepnę się pod ten temat.
szukam 2.8+quattro w budzie b4, bądź c4/a6. i brałem pod uwagę tylko manual. tych samochodów jednak nie ma wiele i krąg poszukiwań poszerzyłem o a4. no a w tym modelu pojawiają się sztuki z tiptronikiem. moje pytanie brzmi: czy skrzynia tiptronik zabiera rzeczywiście sporo przyjemności podczas jazdy jeśli chodzi o osiągi?? nie pytam o komfort jazdy z automatem bo ten znam, mam auto w automacie na co dzień. dodam jeszcze raz, że mam na myśli tiptronik, a nie "zwykły" automat.

_________________
Audi A4 B5 avant quattro 2,8 ack - było
Mercedes Sprinter - jest
VW Sharan - był
Audi Coupe B2 - było
Passat kombi afn - było
A4 avant quattro afn - było
Passat kombi ajm - było
Audi A4 avant 1,9 tdi - było
Audi A6 2,5tdi avant - było
Audi 90 2,3 - było
Audi B4 avant 1,9tdi - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 17.sty.2012 18:30:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tiptronic jest lepszy jeśli chodzi o sprawność i osiągi ale zdecydowanie bardziej awaryjny niż zwykły


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 21.sty.2012 16:54:58 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
cygaro-avant napisał(a):
Jakie widzicie największe wady takiego układu napędowego: 2,8 30V + quattro + automat?

Dziadek Olek się takim odpycha/odpychał. Zapytaj go o wrażenia.

Przy ACK trzeba liczyć się z częstrzym sprawdzaniem poziomu oleju niż normalnie (co 1-3 tyś km, zależy ile wciąga/wycieka). Robienie uszczelek i uszczelnianie wycieków jest na krótką metę, zawsze gdzieś wycieka - jak nie przez uszczelkę na zaworach to przez uszczelkę przy chłodnicy oleju, albo przez korek wlewu oleju, itp. 0.2-0.4l/1000km można przyjąć za normnę dla ACK w w tym wieku.
Miałem ACK w oście, teraz mam ACK w quattro i jestem zadowolony. Po zakupie niech włoży w niego trochę serca i grosza, a będzie miał woła roboczego i spokój przez długi czas.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 01.sty.2013 19:46:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Chłopaki, podrzuci ktoś jakie jest przełożenie mechanizmów różnicowych przy napędzie ACK + 4biegowy automat.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 02.sty.2013 16:10:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
też mogę coś dorzucić od siebie bo dokładnie taki zestaw posiadam. Przedmówcy mają rację. Uszczelki, ezektor, zaślepki wałków i zylion innych niekoniecznie groźnych wycieków - idzie przywyknąć. Silnik bardzo fajnie dziala na dobrej instalce lpg. Olej w automacie wymieniam - tak radzi moj spec od skrzyni i co około 40 tys km. po trochu - nigdy cały. Ma działać do końca i dłużej. Koszty tego nieduże a jeździ się gładko, bez szarpań itp. Powalczył trochę z odpowietrzeniem tej skrzyni przy okazji wymiany simmeringów na półosiach ale to podobno raz na 3 życia. Na trasie można zejść do 11ltr LPG. Miasto 14-20ltr zależnie od wiadomo czego. Ogólnie polecić można komuś kto chciałby włożyć odrobinę serca i hajsu po zakupie i trochę pojeździć. Mówię to po 2 latach i około 50 tys km takim właśnie zestawem.

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 02.sty.2013 17:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jaką dokładnie masz instalację LPG? Sam gazowałeś, czy kupiłeś już B+G?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad
PostNapisane: 03.sty.2013 11:52:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Zrobiłem dokładnie jak planowałem, czyli kupiłem ACK bez gazu i zleciłem jego założenie. Zrobiłem to w możliwie najlepszym zakładzie w mojej okolicy. Instalacja to tzw składak oczywiście sekwencja. Wtryski OMVL niebieskie - odpowiednio szybkie, reduktor Zavoli, sterownik jakiś tańszy, bodaj polski robiony na wzór włoskiego - ponoć nawet lepszy. Obiecano mi, że będę zadowolony i zdecydowanie jestem. Nie do końca jest prawdą, że tylko STAG, tylko BRC itp. Po zakupie takiego ACK trzeba doliczyć rozrząd i pasek wielorowkowy z rolkami tj. <1000PLN na dobrych gratach. Niemal zawsze do wymiany są uszczelki pod deklami. Gdybym teraz kupował taki samochód, przy okazji rozrządu zrobiłbym wszystkie możliwe uszczelniacze które są pod nim + ezektor wszystkie odmy itp. Na gratach ASO około 1000pln.

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: