grisha napisał(a):
Nie zamierzam używać instalacji LPG.
To odejmuje sporo punktów 2.7BiT z zakresie kosztów eksploatacji, chyba że koszty paliwa nie mają dla Ciebie znaczenia
grisha napisał(a):
Czy bardziej polecacie zakup 2.7BiT czy 2.5TDIV6 (pomijamy spalanie paliwa).
2.7BiT mam już w drugim aucie i mogę go z czystym sumieniem polecić. Widzę, że obecnie użytkujesz 2.5TDI i przypuszczam, że jesteś zadowolony, więc jedyne co mogę napisać to tyle, że obydwa silniki wymagają utrzymywania całego osprzętu w stanie pełnej sprawności, w przeciwnym przypadku destrukcja postępuje szybko
. Na plus 2.7BiT - nie posiada on tzw. "wad wrodzonych" wymagających szczególnej troski
(może oprócz napinaczy łańcuchów rozrządu występujących we wszystkich benzynowych V'kach z tamtego okresu).
grisha napisał(a):
Czytałem że 2.7BiT spalają olej, jakie to mogą być ilości w sprawnym silniku i ile wytrzymują turbiny i same silniki bez LPG, bo ponoć jest problem z wyjęciem turbin z auta.
Konsumpcja oleju w obydwu 2.7BiT była (jest) na poziomie dwóch litrowych dolewek od wymiany do wymiany (obydwa z LPG). Poprawnie dobrany, zamontowany i zestrojony LPG nie ma wpływu na trwałość silnika i turbin. Przebiegi rzędu 300k są powszechne i silnik nadal pozostaje w bardzo dobrym stanie.
Do wymiany turbin najprościej jest faktycznie wyciągnąć silnik, chociaż bez wyciągania też się da.
grisha napisał(a):
Czy auta z różnymi silnikami różnią się innymi wadami przyległymi do zastosowanego silnika (czytałem np. o jakimś problemie z konwerterem w tipie w allroadzie).
Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu Allroada, co vagować na szybko , jakie grupy itd.?
Na tipie się nie znam.
Co do vaginowania, to:
- zawieszenie
viewtopic.php?f=28&t=75011- silnik - 2.5 pewnie wiesz jak diagnozować, 2.7 - pojeździć 10min z pełnym wykorzystaniem potencjału silnika
, nie wyłączać silnika, podpiąć vag'a i sprawdzić: błędy (ale nie kasować), misfire'y (gr. 14 i dalej), korekty (gr.32), readiness code (nie pamiętam grupy). Podczas samej jazdy można obserwować gr. 115 - najlepiej na wykresie.