.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 00:43:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.0 i 20V 130km - proszę o oponię
PostNapisane: 10.gru.2013 20:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2010 13:00:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
Witam. Planuję zakup auta Audi A4 B7. Jestem strasznym zwolennikiem i posiadaczem jednego z TDI - kocham w nich tą dynamikę i frajdę z jazdy już przy niskich obrotach a do tego ekonomikę w spalaniu. Niestety jak już wiele użytkowników się przekonało turbo diesle czy to niemieckie, francuskie czy japońskie stało się strasznie awaryjne a do tego bardzo kosztowne w naprawach dlatego postanowiłem kupić auto z silnikiem benzynowym pod gaz i szukałem dużo na internecie opinii na temat silników benzynowych A4 B7 i ponoć jest najmniej problemowy nawet spotkałem się z opinią że słynie jako bezawaryjny ten 2.0 i 20V 130km. Opinii i tematów na temat turbo diesli jest dużo ale na temat siników benzynowych mało więc mam pytanie czy ktoś coś więcej na jego temat wie i czy na prawdę jest to najlepszy silnik w tym modelu auta. Do tego dużo osób sprzedających te audi z tym silnikiem twierdzi że to najlepszy motor dla gazu i nawet na jednej ze stron gazownika natknąłem się na taką opinię o nim że to super silnik pod gaz. Będę wdzięczny jak ktoś doda coś od siebie na ten temat lub nakieruje mnie na jakiś ciekawy wątek czy artykuł na temat tego silnika. Z tego co zdążyłem się już dowiedzieć na temat tego ALT to w B6 choć nie zawsze jest to regułą ale w większości przypadkach jest strasznie olejo żerny a w B7 jest ponoć udoskonalony i już ten problem nie występuje. Prawda to? Ma ktoś takiego B7 z tym silnikiem lub wie jak ta sprawa w nim wygląda i ogólnie coś o ALT w B7? pozdro

_________________
robertsobol1983 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 i 20V 130km - proszę o oponię
PostNapisane: 11.gru.2013 08:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2013 12:06:40
Posty: 723
Bezpieczny jeszcze w miarę jest 1.9TDi 115km kolega kupił ostatnio jeździłem moc wystarczająca a te 2.0 pewnie dobry muł za ok 30 tyś to już lepiej 1.8T jest turbina będzie moc

_________________
Czy leci z nami B-O-L-E-K?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 i 20V 130km - proszę o oponię
PostNapisane: 11.gru.2013 19:28:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2010 13:00:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
Chciałem koniecznie 1.9TDI ale jak się zorientowałem że tylko jest dostępny ten 1,9 TDI 115km to trochę się zniechęciłem. Jest to na pewno najlepszy wybór z TDI ale dla mnie 115km w B7 kombi to zdecydowanie jest dopiero muł choć nie jechałem takim to nie mam jeszcze do końca wyrobionej opinii. "Muł" to pojęcie względne. Dla jednego 200km jest petarda a dla drugiego będzie muł bo jeździł wcześniej jednostką 300km. Dla mnie 115km w B7 kombi to będzie za mało bo mam porównanie do passata kombi i tu musi być te przynajmniej 130km by mnie satysfakjonowało a ten ALT 130km ponoć w miarę jedzie i pewnie nie tak jak o tej samej mocy TDI ale biorąc pod uwagę ekonomikę na gazie no i dużo mniejsze chyba prawdopodobieństwo usterek i koszty napraw to raczej wolę tego benzyniaka niż tego TDI 115km. W 1.8T moc i jest ale czy nie większa usterkowość? Słyszałem że lubi się nagar pod zaworami zbierać? prawda to?

_________________
robertsobol1983 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 i 20V 130km - proszę o oponię
PostNapisane: 12.mar.2014 14:51:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2014 14:06:17
Posty: 4
Podłączę się do tematu bo zamierzam zakupić auto z silnikiem 2.0 i nie wiem czy w b7 poprawiono ten problem z olejem kto wie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 i 20V 130km - proszę o oponię
PostNapisane: 13.mar.2014 08:31:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2010 13:00:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
ja już zakupiłem i na razie testuję. Odezwe się jak zrobie pare tysięcy ale to jeszcze troche potrwa bo dopiero olej wymieniłem. Pozdro

_________________
robertsobol1983 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 i 20V 130km - proszę o oponię
PostNapisane: 08.sty.2015 17:50:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2010 13:00:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
Olej ten silnik je ale w moim przypadku jest to w granicy normy, po 2500-3000km dolewam około 200ml oleju. Jeśli chodzi o awaryjność to mam go od marca tamtego roku, zrobiłem ponad 10 000 i na razie nic się nie zepsuło chodzi idealnie. Generalnie ten silnik ma mało przypadłości a te co ma to występują w każdym aucie, czyli cewki zapłonowe, termostat, niby olejożerność straszna ale u mnie jest to w granicy normy. Ja jestem zadowolony i polecam

_________________
robertsobol1983 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 i 20V 130km - proszę o oponię
PostNapisane: 09.sty.2015 11:17:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
1.8T to idealny wybór, jaki nagar? 1.9 ma moment płaski, o jakim użytkownik 2.0 pomarzy na trasie... Po za tym można delikatnie podkręcić i odstawić 2.0.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: