Wieczór, jest więcej czasu, więc odpowiedź trochę pełniejsza
:
1. Która wersja silnikowa jest najmniej zawodna? - zakładając, że chcesz polifta i 2.8 wypada, to najmniej zawodna jest bezapelacyjnie 2.4 - bo najprostsza
2. Do której najlepiej byłoby zamontować lpg? 2.4 , 2.7 , 2.8 , 3.0 , 4.2 - każdy spokojnie podda się podtlenkowi. Ogarnięty monter to podstawa.
3. Czy napęd 4x4 jest wadliwy w tych silnikach (jestem nim zainteresowany)? Nie jest wadliwy, jest "pancerny".
4. Jak się sprawuje automatyczna skrzynia biegów: tiptronik lub multitronik? Tip - OK, Multi - strzeż się.
5. Co jest najczęstszą usterką/kami i jakie są mniej więcej koszty napraw? Nic się nie psuje
. A poważnie, to w autach które miałem z rzeczy, które mogę zakwalifikować jako "awaria" to: 1x czujnik temp. cieczy (g2/62) + 1x miech zawieszenia (ale to w olku) + czujniki EGT (ale to dotyczy tylko 2.7BiT) + trójnik przepustnicy (ale to dotyczy tylko 2.7BiT). Reszta to eksploatacja, lub ewentualnie moja skleroza
6. Które auto kupilibyście sami i dlaczego:
a) 2.4 - 2.8 - 3.0 ? W kolejności: 2.7Bit (bo daje frajdę), 2.4 - "dziadkowy", ale niezawodny, 3.0 - silnik z kilkoma "wbudowanymi minami", w mojej ocenie potencjalnie nawet bardziej zawodny niż 2.7BiT, 2.8 - silnikowo OK, ale musiałby być przedlift, dlatego plasuje się na końcu
b) manual - tiptronik - multitronik ? Multi to mina. Man czy Tip - co kto lubi.
c) napęd 4x4 - zwykły ? Chcesz mieć niezawodne i relatywnie tanie toczydło - kup ośkę 2.4 i zagazuj. Chcesz mieć satysfakcję z posiadania CCCO - tylko quattro.