.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 08:28:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
PostNapisane: 28.paź.2015 11:06:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pochwalony!
Jako, że rozpoznaję nowy teren, mam kilka pytań z dziedziny napędu:
- czy 2,8 12V był osiągalny z manualnem 6biegowym? Jesli tak, w jakich latach?
- czy 2,8 12V miał dumasowe czy zwykłe koło zamachowe?
- jakie są różnice między wersjami silników 2,8 30V? Czy była wersja 24 V?
- czy 2,4 30V był juz osiągalny w C4?

Jakie są najmocniejsze i najsłabsze strony silników 2,8 12V, 2,4 30V i 2,8 30V

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
PostNapisane: 28.paź.2015 11:15:28 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
- Nie było 2.8 12V ani 30V ze skrzynią 6-gang
- było zarówno koło zamachowe jak i dwumas, A6 C4 to właściwie zawsze dwumas, w pierwszych 100 C4 2.8q było koło zamachowe
- nie było 2.8 24V, 30V różnią się osprzętem (np.przepustnica na linkę w starszych ACK, ALG, elektroniczna w AMX, APR) , odpowietrzeniem skrzyni korbowej, ale też stopniem sprężania.
-nie było 2.4 30V V6 w C4, dopiero B5, C5

Bolączki to głównie wycieki i nieszczelności, "pobieranie"oleju, w 30V po większym przebiegu mogą dać o sobie znać fazatory - nastawnika wałków rozrządu.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
PostNapisane: 28.paź.2015 12:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
najsłabszą rzeczą w starych 2.8 12v to smarowanie oleju, sławetne zaworki przycinające się przez stosowanie olejów 10 i 15w40 , ich zużycie silników i przebieg.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
PostNapisane: 28.paź.2015 12:55:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Leo napisał(a):
... sławetne zaworki przycinające się przez stosowanie olejów 10 i 15w40 ...

Stosuje LIQUI MOLY olej 10W40 półsyntetyk. Jaki będzie odpowiedni żeby nie zabić silnika ? Na stronie producenta oleju podają jeszcze 5W40.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
PostNapisane: 28.paź.2015 13:41:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
W temacie modelu - rozważam tylko A6, C4 lub C5

Czy 2,4 i 2,8 różnią sie tylko pojemnością?
Jak rozwiązany jest napęd wałków w silnikach 30V - między wałkiem ssącym i wydechowym jest łańcuch czy każdy wałek ma swoje koło paska rozrządu?
Najważniejsze pytanie - czy pod maskę C5 wejdą silniki R5? :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
PostNapisane: 28.paź.2015 13:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Wejdą bez problemu ":)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
PostNapisane: 28.paź.2015 13:52:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Hm...bo zaglądałem do jedego C5 z 2,4 i było tam baaaardzo krótko - ściana grodziowa jakby mocno przesunięta do przodu; stąd niepewność
O, i jeszcze takie pytanie - czy tylny defer ze szperą od 100 C4 da się bezboleśnie przełożyć do A6 C4? Z 90tki mam jeszcze przełącznik "DIFF LOCK"....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
PostNapisane: 28.paź.2015 15:54:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Marcin, takie kombinacje, to tylko jak chcesz zrobić ogólną rzeźbę... Te auta mają EDS, więc taki dyfer byłby w ori rozwiązaniu nie do przyjęcia.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
PostNapisane: 28.paź.2015 20:31:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja wiem, że jest EDS - mam to przecież w AEL quattro, Ale w głębokim śniegu i do bocurów "a'la" Wyrazów szperka jednak lepsza. Nie jest problem tak to porezać, by wcięnięcie włącznika "DIFF LOCK" (np poprzez przekaźnik) odłączało ABS, a więc i EDS....
Ta tylko kombinuję i snuję marzenia....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: