.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 12:02:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 11:52:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2015 11:39:16
Posty: 6
Auto: A6 C5 2.4 Q
Witam, zamierzam jutro jechać po C5 2.7 bt po wstępnej diagnozie stwierdzono uszkodzone turbiny (bo nie ładują, może akurat się uda że coś innego jest winowajcą), pęknięty kolektor wydechowy (po wstępnych ustaleniach sprzedający powiedział, że kolektor drży, ciężko mi to sobie wyobrazić ale ok), i jest wyciek płynu chłodniczego z tej magistrali między rzędami cylindrów. Nie mam doświadczenia z 2.7 bt, będzie to mój pierwszy więc chcę abyście się ze mną podzielili doświadczeniem (może te wszystkie objawy składają się na jakąś jedną typową usterkę), bo dziwne aby padły dwie turbiny na raz, w bardziej popularnych silnikach stawiałbym na pompę oleju, ale może tutaj pompa jest dobra tylko trzeba czyścić układ olejowy (np jest tak w 1.6 HDI, wymiana turbiny wiąże się z demontażem miski, wymianami rurek i śrub zasilających) dlatego chciałbym się naradzić, żeby nie popełnić jakiegoś typowego błędu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 12:01:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jak nie masz worka pieniędzy na start to odpuść. Za dużo niewiadomych, a te silniki nie sa tanie w naprawie. Do wymiany suszarek wyjmujesz silnik


Poczytaj tu temat kolegi Speca viewtopic.php?f=33&t=134462&hilit=skarbonka

P.S. Auto chyba do sprzedaży

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 12:48:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Silnika nie trzeba wyciągać, wystarczy poluzować na poduszkach i lekko podlewarować.
Faktem jest, że auto drogie w utrzymaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 16:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
ale spokojnie może parę złotych płaci...

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 17:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2015 11:39:16
Posty: 6
Auto: A6 C5 2.4 Q
płace 8800, przeleciałem ten temat który wysyłaliście, kolega z tego co widziałem posadził automata, zmieniał instalacje gazową i zmieniał silnik bo nie miał ciśnienia. Po co zmieniać gaz jeśli pracuje poprawnie, kwestia automatu u mnie odchodzi bo jest manual, jedyne co może się powtórzyć to silnik, ale jestem przygotowany, pojadę z testerem głowic (CO2 detektor, komputerem oraz manometrem do sprawdzenia kompresji) jeśli te kwestie wypadną poprawnie zostaje mi zmartwienie dlaczego padły dwie turbiny na raz i tu nasuwa się pytanie, czy pompy oleju w tych silnikach padały albo zapychały się np smogi ? Liczyłem koszty naprawy tak: turbiny używki mam do kupienia za 900zł (2 sztuki), kolektor wydechowy sobie pospawam a wyciek spod chłodniczki oleju wiąże się jedynie z podniesieniem kolektora ssącego, więc nie przesadzajmy, że za dużo rzeczy na start, po tyle co samochodów jeździłem ludzie ukrywali 3 razy tyle usterek przez telefon. Biorąc pod uwagę fakt, że gościu mnie nie ściemnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 18:16:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2015 11:39:16
Posty: 6
Auto: A6 C5 2.4 Q
A wgłębiłem się w uszkodzenie silnika, to uszkodzenie też było spowodowane nieumiejętną naprawą, która polegała na złej świecy zapłonowej, gość miał moim zdaniem poprostu pecha, pojadę jutro posprawdzam sobie wszystko, jak będzie pasowało to po kupnie i wymianie turbin zrzuce miske olejową, wyczyszcze cały układ olejowy, wymienię olej z filtrem, wszystko pouszczelniam i musi chodzić, toż to wydaje się zwykłą uturbioną V-ką :D nie może być aż tak źle, to nie 2.5 TDI :DD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 20:02:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Żebyś się nie udławił tą okazją. Myślisz że tylko inni mają pecha a Ty Jesteś "w czepku urodzony". Fajnie. Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 20:23:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2015 11:39:16
Posty: 6
Auto: A6 C5 2.4 Q
po co te złośliwości, akurat tyle razy się naciąłem, że jestem ostrożny dlatego pisze do was o porady techniczne, bo będąc na forum jesteście napewno w tym silniku bardziej oblatani niż ja (nawet go nie mając), a Wy z góry zakładacie że mina. Może i mina, ale nie pojade to się nie przekonam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 20:29:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Jechać i oglądać. Gdzie ta fura stoi?
Żeby nie było tak kolorowo-zrzucenie miski to nie takie hop-siup, tak samo wymiana turbin. Jeśli już się zdecydujesz to lepiej wstawić nowe rdzenie i mieć pewność, niż montować niewiadomego pochodzenia i stanu turbiny. 2 rdzenie kupisz za 1600PLN - angielskie, nie chińskie ;)
Zanim jednak zdecydujesz się na wymianę sprawdź podciśnienia i działanie N75.
Najlepiej zrobić dynamiczne logi 118 grupy.
Słupki są bardzo mocne, a jeśli komuś zmieliło tłoki/cylindry/panewki to zwykle przez zaniedbania i niedopatrzenia, a nie z powodu wag fabrycznych.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 05.lis.2015 20:47:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2015 11:39:16
Posty: 6
Auto: A6 C5 2.4 Q
o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki za info, podasz mi jakieś parametry jakie powinny być a jakie nie powinny być ? ciśnienie doładowania z tego co kojarze jest w 115 grupie, a 118 to co ? Ew. jakich błedów odczytanych przez komputer sie wystrzegać

oto ten samochód: olx.pl/oferta/a6-c5-2-7t-CID5-IDcuBxB.html#f802b98822


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 06.lis.2015 07:12:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2015 11:39:16
Posty: 6
Auto: A6 C5 2.4 Q
rozmawiałem dzisiaj z gościem, naprawdę mega uczciwy człowiek wydaje się, dzisiaj przypomniało mu się, że elektryk zdiagnozował wypadanie zapłonów na 4-tym cylindrze, sprzedający mówi, że to jest spowodowane tym, że instalacja LPG jest podpięta do 4tej cewki (chodzi o sczytywanie obrotów) i wg niego coś tam nie łączy i trzeba poprawić luty, co wydaje mi się kompletną bzdurą, dlatego chyba daję sobie spokój. Amen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 06.lis.2015 07:26:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Sterownik Lpg z powodzeniem czyta obroty z wtryskiwaczy, nie potrzeba mu żadnych dodatkowych podłączeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 06.lis.2015 10:20:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Energy napisał(a):
Sterownik Lpg z powodzeniem czyta obroty z wtryskiwaczy, nie potrzeba mu żadnych dodatkowych podłączeń.



Albo z Halla :D

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 06.lis.2015 14:53:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
kamyq13 napisał(a):
o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki za info, podasz mi jakieś parametry jakie powinny być a jakie nie powinny być ? ciśnienie doładowania z tego co kojarze jest w 115 grupie, a 118 to co ? Ew. jakich błedów odczytanych przez komputer sie wystrzegać

oto ten samochód: olx.pl/oferta/a6-c5-2-7t-CID5-IDcuBxB.html#f802b98822


W 118 jest podgląd na pracę turbin (odpracowane ciśnienie) i N75, w 115 masz podgląd pracy turbin pod kątem zadanego i odpracowanego ciśnienia.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 07.lis.2015 11:27:44 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Ciekaw jetem jaki będzie wynik oględzin auta :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
PostNapisane: 07.lis.2015 11:49:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
speco napisał(a):
Ciekaw jetem jaki będzie wynik oględzin auta :)



"Igiełka" z małym wkładem...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: