.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 00:47:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 05.sie.2016 22:33:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2016 22:09:41
Posty: 4
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Audi A4 B5 1.8T
Witam. Obecnie jezdze Audi A4 B5 1.8T (180km) i zastanawiam sie nad zmiana samochodu.
Lubię "długie" samochody dlatego myślę nad dwoma konkretnymi modelami:
Audi A6 C5 silnik 2,8 lub 3,0
Audi A8 D2 silnik 2,8 3,7 4,2

1,8T to bardzo fajny silnik ale chciałbym cos z V6 lub V8 :D
Jakie byly by koszty utrzymania w.w samochodów?
Jakiego silnika szukać ( pod LPG )?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 05.sie.2016 22:35:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli nie martwisz się o koszty jakie generują duże silniki to stawiałbym na A6 3,0 30V (szybciej znajdziesz niż 2,8) oczywiście tylko w Q. W ośce V6 z 2,8-3,0 nie mają zbytnio sensu. Jeśli już ośka to 2,4 V6.

A8 wypada kupić tylko z V8ką!

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 05.sie.2016 23:26:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2016 22:09:41
Posty: 4
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Audi A4 B5 1.8T
ok ok , czyli jesli szukac to A6 ? Oczywiscie ze tylko quattro , nie dopisałem wczesniej, moj blad :)
A który silnik lepiej zniesie instalacje LPG ? I co masz na mysli mówiąc duze koszty ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 06.sie.2016 07:00:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Do LPG wszystkie wymienione się nadają.
Do V8 trochę droższa instalacja niż do V6 (większy reduktor/reduktory i dwa wtryski więcej)
W sumie jak masz kupić 3.0 to lepiej 4.2, koszty utrzymania na podobnym poziomie.
4.2V8 spali Ci w cyklu mieszanym może 1-1,5L więcej od 3.0V6, piszę tu o A6C5 4.2V8 nie S6 bo ten pali więcej.
Także jeżdżąc na LPG koszty 4.2 vs 3.0 podobne a jazda o niebo lepsza.
Koszty eksploatacji ,zrobienie rozrządu, zawieszenie itd... 4.2 vs 3.0 na podobnym poziomie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 06.sie.2016 10:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2016 22:09:41
Posty: 4
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Audi A4 B5 1.8T
Dzieki za rady :) A teraz na co miałbym zwrócić uwagę podczas kupowania A6C5?
Które czesci sa najdrozsze w samochodzie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 06.sie.2016 12:50:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Osprzęt silnika - czy to V6 czy V8 to masz komplet cewek, świec, rozrząd z nastawnikami (poza 2,8 które jest sporo tańsze pod tym względem), katalizatory. W przypadku tiptronica sama skrzynia. Zawieszenie jest wszędzie na podobnym poziomie kosztowym, podobnie heble. W 3,0 i 4,2 najlepiej jechać z kimś kto zna te silniki aby nie kupić bubla.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 06.sie.2016 21:36:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
3.0 ASN, to wadliwe jednostki, nie bez powodu taki silnik kosztuje na rynku wtórnym 5 tysi :):

Jeśli już, to porządne i niezawodne 2.8 V6 lub 4.2 V8 :peace:
2.8, to silnik okropnie tani w eksploatacji,, za to 4.2 daje większą frajdę, ale jest droższy w obsłudze :)

2.8 pakowano chyba do 2000r., później 2.4/3.0/4.2 (1.8 i 2.0) nie liczę z benzyn...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 06.sie.2016 21:48:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Kiedy ludzie skończą z powielaniem mitów na temat ASNów?! Tak samo można powiedzieć o 2,8 30V bo leje się z nich jak z podciętej świni. Jakoś na forach niemieckich czy holenderskich nikt nie piszę złego na ich temat (poza spalaniem).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 06.sie.2016 22:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Dobra... ja Ci nie powiem ktory zniesie lepiej gaz... z przyczyn oczywistych :)
Natomiastbczy to ASN czy AQF czy inne pochodne 40v V8... to koszta eksploatacji i utrzymania podobne.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 07.sie.2016 09:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
szymekwittek napisał(a):
Witam. Obecnie jezdze Audi A4 B5 1.8T (180km) i zastanawiam sie nad zmiana samochodu.
Lubię "długie" samochody dlatego myślę nad dwoma konkretnymi modelami:
Audi A6 C5 silnik 2,8 lub 3,0
Audi A8 D2 silnik 2,8 3,7 4,2

1,8T to bardzo fajny silnik ale chciałbym cos z V6 lub V8 :D
Jakie byly by koszty utrzymania w.w samochodów?
Jakiego silnika szukać ( pod LPG )?

Kolego bierz A8 D2 4.2 i będziesz zadowolony,koszty utrzymania podobne do A6 C5 4.2 a nie ma problemu z korozją.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 07.sie.2016 22:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
bloku napisał(a):
Kiedy ludzie skończą z powielaniem mitów na temat ASNów?! Tak samo można powiedzieć o 2,8 30V bo leje się z nich jak z podciętej świni. Jakoś na forach niemieckich czy holenderskich nikt nie piszę złego na ich temat (poza spalaniem).


Jak pisałem powyżej, nie bez powodu te silniki mają taką cenę. Każdy może znaleźć w sieci info, dlaczego tak jest :):
Co do 2.8, to już Ci mówię, bo sprawdziłem na własnej skórze:
Wymieniasz odmę za 150PLN, zalewasz dobry olej, minimum 5W40, wymieniasz uszczelki i uszczelniacze przy okazji robienia rozrządu i zapominasz o jakichkolwiek wyciekach itp. Zrobiłem autem po wspomnianych wymianach ponad 50tyś km i nic się nie dzieje :peace:

Trzeba pamiętać ,że wycieki z tych silników zdarzają się, ale przez niedrożną odmę, która kosztuje grosze, przez kiepskiej jakości olej, którego opary zapychają Eżektor oraz przez niedogrzanie silnika, także to pierdoły, które przy normalnym użytkowaniu nie występują :):

Słupek do 3.0 - koszt ~5000zł, słupek 2.8 - koszt ~1400zł, cena zwykle bierze się z popytu :):

Proszę tu taki tam wątek o tym niezawodnym silniku, który otaczają mity:
viewtopic.php?f=27&t=125453

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 08.sie.2016 09:39:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zaden argument. Gibona auto znam i wiem jakie mial problemy. Ja na wlasnej skorze wiem ze ASN to dobry piec dopoki sie niedobierze do niego mechanik fujara. Juz pisalem wczesniej moj byly asn ma obecbie 375kkm, znam dwa inne co podchodza pod 400kkm i nigdy nic sie nie dzialo. Ale...uzywaja dobrych olei i wymiana co 10-12kkm. Podstawa to rozrzad, osprzet na porzadnych gratach a nie maxgearach.

Takze nie dam sobie wmowic ze to trefne silniki.

Ceny tych silnikow sa drogie u nas bo jest ich malo a za to duzo zaniedbanych aut, zwlaszcza z PL salonow. Zle poskladane rozrzady bez ingerencji w fazatory. Silniki ANK i AQJ tez sa drogie a nie maja zlej opinii choc sa konstrukcyjnie starsze.

wytapatane zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 17.sie.2016 21:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2016 22:09:41
Posty: 4
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Audi A4 B5 1.8T
Dzieki za wszystkie rady , jednak padło na A4 B6 3.0 V6 quattro :)
swietna maszyna ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrać jako następne ?
PostNapisane: 17.sie.2016 21:39:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
już sam fakt, że do ASNa trzeba szukać specjalnego mechanika świadczy, że to nie jest normalny silnik, tutaj kolejny rodzyn prosto od niemca z robionym rozrządem w ASO + kapiąca woda z bloku

Obrazek

przynajmniej cewki były dobre :diabel:

Szukaj A8 przed liftem, 4.2 albo 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: