dzem dobry
na co zwracać uwage - na to samo co przy innych autach, jeśli ma gaz i to II gen to znaczy że ktoś napewno na tym aucie oszczędzał i będzie do odchwaszczenia (przygotuj 1500 to tak lekko) na dzień dobry, jeśli ma klime to jak będzie działać to jesteś szczęśliwcem jeśli nie (drugi 1000) a jeśli tylko pusta to max 300pln.
Wiadome że pierdoły typu przyciski szyb blokada dyfra, podświetlanie itp..itd mogą szwankować po latach więc tu możesz sobie sam poradzić ale z elektryką silnika oraz osprzętu już będziesz miał gorzej.
Jeśli to wersja po 90roku to odpadnie ci pare problemów z psującym się osprzętem silnika, a także łatwiej będzie zdiagnozować usterki.
Primo sprawdź zawieszenie dokładnie, sprawnośc amorków (kosztowne), sprawdź czy wydech oryginalny jeszcze, czy wszystkie lampy, szyby są oryginalne.
Nie zdziw sie jak z głowicy silnika będzie dobiegał hałas rozrządu oraz zębatki rozdzielacza, auto ma nie kopcić do przebiegu 200tyś na rozgrzanym silniku, temp. oleju przy normalnej jeździe ok 80-90st. temp wody 92-95st, ładowanie ok 14V w starszej wersji może być mniej, ciśnienie oleju od 1.2bar na wolnych (gorący silnik) do 2.5bar, wypytaj na jakim oleju jeździ.
Zapytaj kiedy była zakładana instalka bo może nie jest jeszcze za późno by wrzucuć sekwencje.
Na pierwszym czy drugim biegu przy gwałtownym przyspieszeniu nie może być słychać głuchych uderzeń w tylnej częsci autka, przejedź się z otwartą szybą kierwocy i wsłuchaj się w pracę napędu przy puszczonym gazie na dwójce trójce oraz przy przyspieszaniu.
Znam jedno zadbane 20v do sprzedania, ale ma jedną wielką wade (dla nielicznych zalete) - nie ma gazu