.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 22:33:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 20:12:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
A ja polecam 2,5 tdi o oznaczeniu BAU - najlepsze 2,5 tdi ze stajni Audi :D .

W silniku tym wyeliminowana wszystkie bolączki poprzedników.
Elementy hydrauliki zaworowej stotsowane sa w nowszych 2,7 oraz 3,0 tdi.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 20:17:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 12:29:47
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
No w końcu jakaś sensowna wypowiedź :-)

Skoro cały problem sprowadza się do tego o czym piszesz, to nie rozumiem tej nagonki na 2.5 tdi. Wydanie 3 tys na taką naprawę raczej mnie nie dziwi. A jak kogoś takie kwoty zaskakują to go po prostu nie stać na taki wózek.

Porad w stylu "kup 4.2 i zagazuj" nie komentuję... albo kogoś stać na taki silnik albo nie. Gaz oznacza to drugie...

2.5 TDS w BMW - niechętnie, raczej 3.0d.




przemekk74 napisał(a):
Witam
w zyciu nie mialem 4.2 benzyna ale tu widze jest moda na krytykowania 2.5v6tdi przez osoby, ktore w zyciu auta z tym silnikiem nie mialy to tez sobie "pojade"
4.2 to prawie 2suw - co drugie tankowanie trzeba dolac litr oleju, zasieg na LPG jest porownywalny z samochodami z napedem elektrycznym. Wyjazdy za granice sa o tyle upierdliwe, ze co kraj to rozne standardy tankowania LPG no i cena nie zawsze jest taka jak w PL
W wiekszosci hoteli w centrach miast sa parkingi podziemne - z LPG sie tam nie parkuje (a wierzcie ze sa kraje gdzie ta zasada obowiazuje w praktyce a nie w teorii jak w PL). Zalozenie LPG to tez pare kola (dla porownania w 2.5 mniej wiecej tyle co wymiana pelnego rozrzadu z pompa wody rolkami, paskami itp, walkow, hydaruliki i robocizny do tego)
2.5 jest n odmian (kodow silnikow) - mniej wiecej po 2003r pojawily sie silniki z zupelnie inna hydraulika i problem walkow tam nie wystepuje
W modelach gdzie to sie "wali" trzeba sie liczyc ze nowy set po okolo 150-250 tys jest znowu zjechany - czyli w przypadku 10 letnich piernikow jest to raczej dozywotni zestaw (set w postaci 4 nowe walki + hydraulika to w zaleznosci od producenta i sprzedawcy 2.5-3 tys pln brutto, wersja z regeneracja walkow jest tansza)
Nikomu nie polecalem i polecac nie bede 2.5tdi bo mi nikt dzialy za sprzedaz walkow nie daje ale kazdy kto liczyc umie latwo zauwazy, ze auto z 2.5 bedzie o pare kola tansze w zakupie niz np 1.9PD130PS w ktorym krzywki czasem tez leca, roznie w pompkami bywa, potrafia byc klopoty z glowicami (pekniecia, wyrabianie sie gniazd pompek a pozniej cudownie w silniku oleju przybywa i capic ropa zaczyna olej) - kazdy sobie liczy sam

Cytuj:
dzieki, własnie o to mi chodziło. chyba więc pozostanę przy bmw...

Jezeli pojemnosc 2.5 Ci pasuje, marka BMW takze to jest tez "udany" silnik w BMW o nazwie TDS (montowany takze w omegach)
Pozdrawiam,
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 20:21:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
fredi napisał(a):
No w końcu jakaś sensowna wypowiedź :-)

Skoro cały problem sprowadza się do tego o czym piszesz, to nie rozumiem tej nagonki na 2.5 tdi. Wydanie 3 tys na taką naprawę raczej mnie nie dziwi. A jak kogoś takie kwoty zaskakują to go po prostu nie stać na taki wózek.

Porad w stylu "kup 4.2 i zagazuj" nie komentuję... albo kogoś stać na taki silnik albo nie. Gaz oznacza to drugie...

2.5 TDS w BMW - niechętnie, raczej 3.0d.




przemekk74 napisał(a):
Witam
w zyciu nie mialem 4.2 benzyna ale tu widze jest moda na krytykowania 2.5v6tdi przez osoby, ktore w zyciu auta z tym silnikiem nie mialy to tez sobie "pojade"
4.2 to prawie 2suw - co drugie tankowanie trzeba dolac litr oleju, zasieg na LPG jest porownywalny z samochodami z napedem elektrycznym. Wyjazdy za granice sa o tyle upierdliwe, ze co kraj to rozne standardy tankowania LPG no i cena nie zawsze jest taka jak w PL
W wiekszosci hoteli w centrach miast sa parkingi podziemne - z LPG sie tam nie parkuje (a wierzcie ze sa kraje gdzie ta zasada obowiazuje w praktyce a nie w teorii jak w PL). Zalozenie LPG to tez pare kola (dla porownania w 2.5 mniej wiecej tyle co wymiana pelnego rozrzadu z pompa wody rolkami, paskami itp, walkow, hydaruliki i robocizny do tego)
2.5 jest n odmian (kodow silnikow) - mniej wiecej po 2003r pojawily sie silniki z zupelnie inna hydraulika i problem walkow tam nie wystepuje
W modelach gdzie to sie "wali" trzeba sie liczyc ze nowy set po okolo 150-250 tys jest znowu zjechany - czyli w przypadku 10 letnich piernikow jest to raczej dozywotni zestaw (set w postaci 4 nowe walki + hydraulika to w zaleznosci od producenta i sprzedawcy 2.5-3 tys pln brutto, wersja z regeneracja walkow jest tansza)
Nikomu nie polecalem i polecac nie bede 2.5tdi bo mi nikt dzialy za sprzedaz walkow nie daje ale kazdy kto liczyc umie latwo zauwazy, ze auto z 2.5 bedzie o pare kola tansze w zakupie niz np 1.9PD130PS w ktorym krzywki czasem tez leca, roznie w pompkami bywa, potrafia byc klopoty z glowicami (pekniecia, wyrabianie sie gniazd pompek a pozniej cudownie w silniku oleju przybywa i capic ropa zaczyna olej) - kazdy sobie liczy sam

Cytuj:
dzieki, własnie o to mi chodziło. chyba więc pozostanę przy bmw...

Jezeli pojemnosc 2.5 Ci pasuje, marka BMW takze to jest tez "udany" silnik w BMW o nazwie TDS (montowany takze w omegach)
Pozdrawiam,
Przemek


Nagonka jest ale na poprzednie silnik i sie zgadzam z poprzednikami ze 2,5 tdi ma taka opinie ale nie silnik o ktorym pisze.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 20:27:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Rejestruje się człowiek dzisiaj na forum, nie wita się w odpowiednim dziale, profil nieuzupełniony, obraża Turków, Rosjan i Polaków etc. Pomijam, że temat w nieodpowiednim dziale... Następnie wpisuje magiczne słowa "BMW" + "2.5TDI" i "nakręca dyskusję".
Troszeczkę szacunku dla samych siebie Panie i Panowie :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 20:29:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zbig_wwl napisał(a):
Rejestruje się człowiek dzisiaj na forum, nie wita się w odpowiednim dziale, profil nieuzupełniony, obraża Turków, Rosjan i Polaków etc. Pomijam, że temat w nieodpowiednim dziale... Następnie wpisuje magiczne słowa "BMW" + "2.5TDI" i "nakręca dyskusję".
Troszeczkę szacunku dla samych siebie Panie i Panowie :peace:


i nawet nie chce mu sie szukajki użyć bo poczytał, że żaden 2.5 TDi nie jest bez wad nawet te po 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 20:57:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 12:29:47
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
:-))) dzieńdobry. Z tej strony Fredi. Wierny zwolennik bmw, ale może czas spróbować czegoś innego.

Panowie, naczytałem się sporo na forum, i stąd właśnie takie a nie inne pytanie. Bo dyskusji na temat tego silnika jest masa, ale większość bez sensu. Bo jak ocenić dyskusje w których ludzi piszę że ich 2.5 tdi z przebiegiem 200 tys to już się tak sypie że wyprawa za miasto wiąże się z powrotem na lawecie... ludzie, 200 tys to niewiele na taki samochód , Audi nie robi aut od wczoraj żeby nawet najbardziej nieudane konstrukcje tak się sypały...
Jak słyszę o takiej awaryjności to włącza mi się czerwona lampka która mi mówi: "Kolejny dzieciak albo jakaś sknera kupił sobie zajechany złom za 20 tys, a uważa że ma auto w idealnym stanie i wszelkie awarie zwala na producenta a nie niewłaściwe traktowanie poprzednich właścicieli lub swoje własne"....

A znalezienie opinii kogoś kto ma zadbane auto i stać go na odpowiedni serwis - ze świecą szukać. Stąd post.


hubos21 napisał(a):
zbig_wwl napisał(a):
Rejestruje się człowiek dzisiaj na forum, nie wita się w odpowiednim dziale, profil nieuzupełniony, obraża Turków, Rosjan i Polaków etc. Pomijam, że temat w nieodpowiednim dziale... Następnie wpisuje magiczne słowa "BMW" + "2.5TDI" i "nakręca dyskusję".
Troszeczkę szacunku dla samych siebie Panie i Panowie :peace:


i nawet nie chce mu sie szukajki użyć bo poczytał, że żaden 2.5 TDi nie jest bez wad nawet te po 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 22:05:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
Ja mam silnik 2,5 TDI BCZ 163 PS i nie dam złego słowa o nim powiedzieć. Szczerze polecam :) poza wymianą rozrządu i świec żarowych nie poniosłem przez już ponad rok czasu żadnych kosztów :)

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2010 03:57:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
fredi napisał(a):
:-))) dzieńdobry. Z tej strony Fredi. Wierny zwolennik bmw, ale może czas spróbować czegoś innego.

Panowie, naczytałem się sporo na forum, i stąd właśnie takie a nie inne pytanie. Bo dyskusji na temat tego silnika jest masa, ale większość bez sensu. Bo jak ocenić dyskusje w których ludzi piszę że ich 2.5 tdi z przebiegiem 200 tys to już się tak sypie że wyprawa za miasto wiąże się z powrotem na lawecie... ludzie, 200 tys to niewiele na taki samochód , Audi nie robi aut od wczoraj żeby nawet najbardziej nieudane konstrukcje tak się sypały...
Jak słyszę o takiej awaryjności to włącza mi się czerwona lampka która mi mówi: "Kolejny dzieciak albo jakaś sknera kupił sobie zajechany złom za 20 tys, a uważa że ma auto w idealnym stanie i wszelkie awarie zwala na producenta a nie niewłaściwe traktowanie poprzednich właścicieli lub swoje własne"....

A znalezienie opinii kogoś kto ma zadbane auto i stać go na odpowiedni serwis - ze świecą szukać. Stąd post.


hubos21 napisał(a):
zbig_wwl napisał(a):
Rejestruje się człowiek dzisiaj na forum, nie wita się w odpowiednim dziale, profil nieuzupełniony, obraża Turków, Rosjan i Polaków etc. Pomijam, że temat w nieodpowiednim dziale... Następnie wpisuje magiczne słowa "BMW" + "2.5TDI" i "nakręca dyskusję".
Troszeczkę szacunku dla samych siebie Panie i Panowie :peace:


i nawet nie chce mu sie szukajki użyć bo poczytał, że żaden 2.5 TDi nie jest bez wad nawet te po 2003r


co Ci da serwis czy odpowiednie traktowanie poprzednich właścicieli jak są wadliwie wykonane wałki rorządu, które sie wycierają a niekiedy pękają, padające pompy i problemy z hydrauliką


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2010 05:41:19 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
To wygląda kolego tak że Ty chcesz koniecznie znaleźć dobrą opinię, OK napewno znajdziesz (już kilka było), ale to wygląda tak jakbyś chciał sobie usprawiedliwić to że wybrałeś już ten a nie inny silnik.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2010 07:15:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Dwie strony spamu - odpowiedz padła juz w 4 pierwszych postach !!!

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2010 07:22:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 12:29:47
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
Dobra dobra, luz. Po prostu komuś kto nie miał do czynienia z tym silnikiem trudno uwieżyć że Audi mogło zrobić taką kichę. Znając polskie realia większość narzekania bierze się z niewłaściwego traktowania auta albo jego słabej historii, a nie wadliwej konstrukcji. Ale ok, przekonaliście mnie żeby 2.5 tdi < 2003 obchodzić szerokim łukiem

dzięki


MorgothV8 napisał(a):
To wygląda kolego tak że Ty chcesz koniecznie znaleźć dobrą opinię, OK napewno znajdziesz (już kilka było), ale to wygląda tak jakbyś chciał sobie usprawiedliwić to że wybrałeś już ten a nie inny silnik.

_________________
Honda Del Sol - było
BMW e36 320i coupe - było
BMW e39 525i - JEST

Moje e39 525i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 15:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 11:00:53
Posty: 124
Lokalizacja: mazowsze
Ja bym zaproponował silnik 3.0 benzyna. Nie ma ich wiele ale osiągi o niebo lepsze niż 2.5 TDI, a co do spalania to dobrze znoszą LPG. Jazda na LPG na pewno sporo tańsza niż TDI. Szukać wersji europejskiej.

_________________
Audi B2 1979 1.6 - była
Audi 80 1990 1.8 - była
VW Passat B5 1997 1.6 - był
Audi A6 C5 1.9 AFN - była
Audi A6 C6 2005 2.7 TDI - była
BMW X3 2.0D - była
MINI ONE 1.4 D4D - jest
Audi A6 C6 2.7 TDI - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 18:07:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
fredi napisał(a):
Ale ok, przekonaliście mnie żeby 2.5 tdi < 2003 obchodzić szerokim łukiem
dzięki

podziekuj serdecznie ale jak jeszcze Ci kase na auto dadza! Zakup np a6 kombi 2.5v6tdi BAU "prawie bezwypadkowe" kosztuje tak minimum ze 40 kola (naprawde bezwypadkowe ze 45 - z Q bez dzwona i 300tys na tachu to bedzie z 50kola) gdzie zakup piernika AKE to wydatek 10-20 kola mniejszy - starczy na dozywotni serwis tego silnika, zawieszenia, automyjnie i i zakupy w tesco (no moze nie dozywotnio)
Ktos tam zachwycony BAU napisal, ze BAU jest pozbawiony wszystkich wad - a droga wymiana rozrzadu, kiepski dostep do serwisowania (sciaganie przodu np do naprawy alternatora), glosna praca i niemale zuzycie paliwa to co... wyeliminowali?

Osobiscie zrobilem 60tys km autem i nie padla mi pompa ani walki (te "zaliczyl" poprzedni wlasciciel) - o problemie z walkami i pompa czytalem na internecie:)
Podsumowanie
Ten silnik jest jaki jest, obsluga silnika do najtanszych nie nalezy, ma byc diesel i ma miec moc - trzeba placic - kazdy kalkuluje sobie sam
Najtaniej (jezeli ma byc A6-tdi) w obsludze wyjdzie kupic w dobrym stanie a6 z 1.9TDI na pompie VP37 110 konna, podczipowac do okolo 130koni by duze fiaty na LPG nas nie przerabialy i cieszyc sie tania eksploatacja (zasieg na baku grubo ponad 1000km, "opał ready", czesci taniocha)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: