.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 22:50:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 14:11:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
j@cek napisał(a):
Z racji małej kubatury komory silnika, motor ten cierpi na słabą wentylację i często narażony jest na przegrzanie :!:


Wiesz to z własnego doświadczenia ???? Czy kolega kolegi Ci powiedział. Poprzyj to konkretnymi dowodami.

W googlach tak naszybko nic na ten temat nie ma a mam ndzieje za mówisz o skali problemu coś ala 2,5 tdi i "wycierające sie wałki" bo chyba pojedyńczych przypadków z walnięta pompa czy zabita syfem na amen chłodnica nie bierzesz pod uwage.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 14:16:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Zdaniem uzytkownikow znacznie wyzszą moc rozwija ten silnik w zimie, lub poznym wieczorem (chłodne powietrze).

Jednak chyba nie przegrzewa sie jakos wyjatkowo mocno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 14:21:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Frolik napisał(a):
Zdaniem uzytkownikow znacznie wyzszą moc rozwija ten silnik w zimie, lub poznym wieczorem (chłodne powietrze).

Jednak chyba nie przegrzewa sie jakos wyjatkowo mocno.


Każdy motor w zime lepiej jedzie (wiecej tlenu w zimnym powietrzu) i o ile w silniku atmosferycznym sa to subiektywne odczucia to w T juz zdecydowanie mozemy mówić o kilku %towym wzroście

To o czym tu mówimy tyczy sie tylko temp powietrza zasysanego


Ostatnio edytowano 04.mar.2011 14:26:28 przez Pawlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 14:25:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Pawlo napisał(a):
j@cek napisał(a):
Z racji małej kubatury komory silnika, motor ten cierpi na słabą wentylację i często narażony jest na przegrzanie :!:


Wiesz to z własnego doświadczenia ???? Czy kolega kolegi Ci powiedział. Poprzyj to konkretnymi dowodami.

W googlach tak naszybko nic na ten temat nie ma a mam ndzieje za mówisz o skali problemu coś ala 2,5 tdi i "wycierające sie wałki" bo chyba pojedyńczych przypadków z walnięta pompa czy zabita syfem na amen chłodnica nie bierzesz pod uwage.


jakby miał sie kręcić do 8k obr/min z kawałkiem jak w R8 to można by sie martwić o przgrzanie :)


Ostatnio edytowano 04.mar.2011 14:30:59 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 14:26:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 12:05:08
Posty: 150
Widocznie jednak coś jest w tej temperaturze pod maską, być może pomoże zrobienie zimnego dolotu (o ile jest na to miejsce pod maską S4 B6).

Ja bym brał - zawsze jest to duże, wolnossące V8 na łańcuchu - nawet jak bedzie lekko niedomagało to raczej tragedii nie będzie. Brak FSI to też zaleta.

_________________
1991 S2 3B Coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 14:36:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
darekwawa napisał(a):
Widocznie jednak coś jest w tej temperaturze pod maską, być może pomoże zrobienie zimnego dolotu (o ile jest na to miejsce pod maską S4 B6)


Powietrze zasysa z przedniego grila a droga do filtra i z filtra jest bardzo krótka. Biorąc po uwage ilośc zasysanego powietrza przez V8 i czas do jego nagrzania po drodze sprawe otarł bym o nonsens dla normalnego użytkownika, no chyba ze sie jest jakimś fanem stałej temp w dolocie lub niskiej temp w dolocie to wtedy mozna sie bawić w jakieś rezanie..

Trzeba by zrobić doświadczenie przy np 30 stopniach, 10 stopniach i np - 20 stopniach jaka temp ma powietrze w dolocie , wystarczy vag i chęci ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 17:37:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Silnik w B6 to owszem 4.2 V8 42V ale krótki i z rozrządem z tyłu ;)

Całe auto jakie takie bardzo polecam, miałem okazje się takim przejechać jedyne co mogę powiedzieć, to to, że nie chciałem z niego wysiadać.

Spalanie nie było wcale przerażające.. 14 litrów po mieście.

Polecam!

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 19:14:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
DeS napisał(a):
jedyne co mogę powiedzieć, to to, że nie chciałem z niego wysiadać.


wcale sie nie dziwie, po wykresie już widać jak to musi jechać :D http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_25.527.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 21:08:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
hubos21 napisał(a):
DeS napisał(a):
jedyne co mogę powiedzieć, to to, że nie chciałem z niego wysiadać.


wcale sie nie dziwie, po wykresie już widać jak to musi jechać :D http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_25.527.jpg


Przede wszystkim lekkość z jaką ten samochód jedzie, wcale nie trzeba było go zmuszać - bajka, do tego RECARO, Bose, wielowahacz, 6-manual itd. :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 22:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Gdybym miał się do czegoś doczepić, to powiem, że nieco mało miejsca jest w S4/B6 w porównaniu z S6/C5. Duże stołki Recaro przytłaczają auto, ale wizualnie pięknie to wygląda :!:

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 11:05:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
No tak rzeczywiscie, miejsca z tyłu to jest tam jak we współczesnym kompakcie albo i mniej nawet.

Szerokoscia wnetrza to auto nie grzeszy takze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 11:09:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
W zasadzie to jest jego zaleta. Auto o sportowych aspiracjach nie może być przerośnięte.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 13:01:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Frolik napisał(a):
No tak rzeczywiscie, miejsca z tyłu to jest tam jak we współczesnym kompakcie albo i mniej nawet.

Szerokoscia wnetrza to auto nie grzeszy takze...

bez jaj, co ty kankana chcesz w aucie tańczyć?
s4/a4 b6 jest jak skórzana rękawiczka uszyta na miarę.
Jak lubisz rękawice zimowe jednopalcowe to są passaty, suvy, etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 13:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
zioolko napisał(a):
Frolik napisał(a):
No tak rzeczywiscie, miejsca z tyłu to jest tam jak we współczesnym kompakcie albo i mniej nawet.

Szerokoscia wnetrza to auto nie grzeszy takze...

bez jaj, co ty kankana chcesz w aucie tańczyć?
s4/a4 b6 jest jak skórzana rękawiczka uszyta na miarę.
Jak lubisz rękawice zimowe jednopalcowe to są passaty, suvy, etc.



Mam obecie B6, mam i C4, miałem 2x C5 i najlepiej z tej całej gromadki jeździ mi sie B6 , fakt auto małe ciasne nie oszukujmy sie, ale prowadzenie , sztywność karoseri, zwinność w porównaniu do w/w jest nie do pobicia. Swego czasu odbyłem małą przejażdżke S4 B6 jako pasażer jak i jako kierowca i powiem ze S4 B6 bije S6 C5 na głowe pod kazdym wzgledem oprócz przestronności wnętrza. C5 przy B6 to rozlazła krowa a B6 przy C5 to zwinna gazela ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 18:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
W katalogu francuskim na 2007 rok Audi S4B7 (to jest taki sam silnik jak S4B6 chyba - 344 KM) - tam jest napisane że rozrząd skląda sie z łancuchów i paska. Jest to silnik jeszcze przed FSI.

RS4b7 ma juz silnik FSI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 08:23:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Czy w A6C6 był montowany ten sam silnik 4.2 V8 BBK ?? Oczywiscie mówie o czasach przed wprowadzeniem silników FSI....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 08:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Frolik napisał(a):
Czy w A6C6 był montowany ten sam silnik 4.2 V8 BBK ??

Nie, nigdy tam go nie wkładano

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 10:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
hubos21 napisał(a):
Frolik napisał(a):
darekwawa napisał(a):
BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy ;-)


jak wyglada to w praktyce? trwalszy? czy gorszy?


łańcuch zawsze mocniejszy od paska ale do wymiany rozrządu trzeba chyba silnik wyciągać


W zasadzie chodziło mi o trwałosc silnika jako całosci, a nie tylko rozrządu... bo wiadomo ze łańcuch wytrzyma wiecej niz pasek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 14:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2010 08:34:39
Posty: 54
Lokalizacja: Białystok
Gdzies czytalem, ze prawie wszystkie silniki w s4 b6 maja moc w granicach 300 koni(gdzies uciekaja te konie podobno) nie wiem ile w tym prawdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 14:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Tu co nieco na ten temat: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=20

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: