.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.mar.2025 21:44:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 19:14:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ze tak dodam od siebie...

Uwazam za kompletny bezsens ładowac polowe wartosci starego kibla po to zeby zrobic 140 -160 KM i ryzykowac ze przy okazji cos sie wywali w leciwym aucie.
Nie wspomne juz ze taki "setup" wypije conajmniej 8 litrów ropy po 5.60.

Kup dobre zadbane B4 z 1Z pod maską niech Ci jakis tuner machnie mapke na 115 kucy i 280 Nm i masz super auto z super silnikiem ktore porusza się w miare zwawo i pali przyzwoitą ilosc ON i spokoj w kuchni.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 19:43:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
przemik napisał(a):
Ze tak dodam od siebie...

Uwazam za kompletny bezsens ładowac polowe wartosci starego kibla po to zeby zrobic 140 -160 KM i ryzykowac ze przy okazji cos sie wywali w leciwym aucie.
Nie wspomne juz ze taki "setup" wypije conajmniej 8 litrów ropy po 5.60.

Kup dobre zadbane B4 z 1Z pod maską niech Ci jakis tuner machnie mapke na 115 kucy i 280 Nm i masz super auto z super silnikiem ktore porusza się w miare zwawo i pali przyzwoitą ilosc ON i spokoj w kuchni.


AMEN ;)

Ostatnio trochę poruszam się Octavią TDI mojej lubej. 90 km po programie na 110 daje sobie radę zupełnie bezproblemowo i w przedziale do 150 km/h jeździ naprawdę sprawnie. Do tego po Kraku z klimą na AUTO spala realne 5.9-6.2 ON :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 19:53:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
I te mniej wiecej 110 koni bez zmiany wtrysków się uzyska?Po zmianie map? I do kogo najlepiej udać sie zeby zmienił mapki;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 20:01:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Spokojnie zrobisz 110-115 w 1Z... zobacz moj temat o moim ex B4 1Z...
viewtopic.php?f=8&t=71823
Wykresu nie ma ale moge pogrzebac gdzies w archiwum i wyslac na zyczenie.
Auto mialo ~115 KM i 280 Nm.
Kazdy w miare kumaty tuner potrafi to zrobic.
Napisz skad jestes moze uda nam się coś geograficznie podpowiedziec.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 20:28:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
Jestem z Suwałk. 100 km od Białegostoku mniej wiecej:) i duzo po modzie mapy spalał ropki;D?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 20:51:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
do programu dać przynajmniej 205tki z AFNa, dobre używki to 300zł komplet


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 00:48:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dymian1987 napisał(a):
dobra fajnie, czyli mając np. b4 1.9 tdi 90 konną wersję, po doprowadzeniu do serii, inwestuję okolice 4 tyś zł na wspomniane:

"Zmiana pompy na AFN`owską (~600-700 zł), wtryski AFN`owskie (~500-700 zł) + turbo z kolektorem od AFN`a , lub AWX`a (~700-1000 zł) chiptuning (~1000 zł) - 140-145 KM. (!)"

i ciesze się takimi mocami?
a jak się ma to do spalania? oraz żywotności pozostałych elementów silnika?

Cały dół od AFF(75) przez 1Z, AHU do AFN (110) włącznie jest IDENTYCZNY. Moce napisałem dokładnie.

@ Przemik: pamiętaj że rozmawiamy o ciężkim C4 i tutaj sam remap na 115 KM to ciut mało ... To niezbyt dużo nawet w moim Caddym, któremu zrobiłem właśnie taki soft , ale wzmocniłem turbo bo ono musi wiac na duzych obrotach zeby wyciągnąc te 283 Nm ...
Seryjne AAT w C4 jedzie tak jakby ciągnąc przyczepe za Maluchem ...

Sam remap wystarczy do B4 czy B5, ale rozmawiamy o ciężkim C4 !!!
W międzyczasie ktoś dorzucił Octavię do dyskusji ... dorzuccie moze jeszcze Polo i porównajcie do C4 ... :panna:

Dlatego trzeba pomyślec o rozwiązaniu , które doda "parę" Nm i nie będzie bazowało na wyżyłowanym do granic możliwości pompy i turbiny setupie ...
~116KM to granica mozliwości układu wtryskowego dla 1Z (robi się nawet 120 KM , ale to już opcja "sranie ogniem").

Zacznijcie myślec zanim zaczniecie doradzac ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 01:24:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lut.2008 23:41:38
Posty: 104
Lokalizacja: Beskidy/Bieszczady
Kolego nawet nie myśl o 1.9tdi w A6 C4... :panna:

To jest jakieś nieporozumienie. Jeździłem tym i nie wierzę że tu wirus pomoże, chyba że taki spory koks, ale pchać tyle kasy w motor który będzie przekręcony i spali może 1L mniej (jeśli) niż AEL??

1.9 90km prosty, sprawdzony, generalnie bezawaryjny, dobry motor do 80, A3, A4, ew inne marki. Ja bym to zostawił nawet w serii, lub jak pisali 110km i to wszystko.

Nic nowego nie napisałem, tylko potwierdzam ;)

Osobiście dla faceta jak czujesz klimat starych dobrych lat może być 80 i tu mi sedan wydaje się ładniejszy i zadbane ciągle prezentuje się przyzwoicie, natomiast jak wolisz nowocześniej to albo A4 albo A3. Takie moje skromne zdanie. Pozdrawiam

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDI Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
Panda 1.2 ;-D
było: Passat B5 FL awx, A6 C4 1.9 TDI, MERCEDES 814 6.o D, Golf Ǝ 1.8, Polo II, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Poldek,Łada,126P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 10:34:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
Chłopaki, po dzisiejszej nocy pełnej przemyślen, postanowiłem ze będę brać jednak 80 b4 w Avancie. Gdyż mowiąc szczerze zalezy mi troche na tym zeby ten samochod ciągnął :) Czytałem, również o sterownikach czy coś 16 bitówych.(jezeli cos przekreciłem to sorry)były wydawane w jakiś konkretnych modelach ??Podobno te 16 bitowe lepsze czy coś. Móglby ktoś wytłumaczyć mniej wiecej.? I czy móglby ktoś być tak miły i podać link do allegro czy coś do tych wtrysków 205 z AFN?I czy gdybym miał te wtryski załużmy to musze je sam wymienić czy jakbym zajechał na hamownie na remap to mi je zamontuje itp? Czy kwestia dogadania się?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 11:29:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Baskecior napisał(a):
W międzyczasie ktoś dorzucił Octavię do dyskusji ... dorzuccie moze jeszcze Polo i porównajcie do C4 ... :panna:


Przemo, Octavię dorzuciłem ja. I jakbyś zerknął na spokojnie to zobaczyłbyś że w żadnym momencie nie porównywałem Octavii do czegokolwiek, a jedynie napisałem o różnicy po remapie 90->110 w TDI. Nie było mowy o niczym innym ;)

Specem od TDI jesteś Ty, ja pisałem o lamerskich odczuciach kogoś, kogo to nie wiele wzrusza oprócz subiektywnych odczuć z jazdy i bardzo obiektywnych przy dystrybutorze :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 12:02:16 
Użytkownik
Online

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2737
Lokalizacja: Kr
Nowszy komp, przeplywka itd pojawily sie z rokiem 94, starsze sa na przeplywce Boscha, nowsze na Pietburgu. Na nowszym kompie pełna diagnostyka.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 13:44:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Zacznijcie myślec zanim zaczniecie doradzac


Moja "porada" zostala dokladnie przemyslana jak kazdy post na tym forum.
A dotyczyła w calosci B4 TDi. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 16:07:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Domaniak napisał(a):
Chłopaki, po dzisiejszej nocy pełnej przemyślen, postanowiłem ze będę brać jednak 80 b4 w Avancie. Gdyż mowiąc szczerze zalezy mi troche na tym zeby ten samochod ciągnął :) Czytałem, również o sterownikach czy coś 16 bitówych.(jezeli cos przekreciłem to sorry)były wydawane w jakiś konkretnych modelach ??Podobno te 16 bitowe lepsze czy coś. Móglby ktoś wytłumaczyć mniej wiecej.? I czy móglby ktoś być tak miły i podać link do allegro czy coś do tych wtrysków 205 z AFN?I czy gdybym miał te wtryski załużmy to musze je sam wymienić czy jakbym zajechał na hamownie na remap to mi je zamontuje itp? Czy kwestia dogadania się?

Sterowniki 16-bitowe montowano w rocznikach >`1996, nawet Golf III 1Z z 1996 roku ma 8-bitowca.
Każdy 1Z w B4 będzie miał właśnie 8-bitowy. Ciebie interesuje tylko to czy ma pełną diagnostykę i takowego szukasz.
16-bitowe sterowniki pojawiły się w AFN`ach, AHU etc.
Jeśli będziesz celował w duże moce , trza będzie założyć 16-bitowego , np od AHU - pasuje do 1Z P&P.
Przed zakupem sprawdzasz czy przepływomierz jest od Pierburga. Niemniej nie wyobrażam sobie kupić TDI`ka bez zapięcia VAG`a a tam będzie wiadomo jaki jest sterownik. Jeśli dostępna będzie tylko grupa 000 - masz stary sterownik, jeśli więcej i zobaczysz grupy od 001 w górę - nowy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 18:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
A czemu musi byc włsanie przeplywomierz od Pierburga a nie Bosch;D? Jest jakas znaczaca roznica miedzy nimi?;D Sorki ze tak pytam o wszystko laik jestem w tych sprawach:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 21:03:00 
Użytkownik
Online

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2737
Lokalizacja: Kr
Domaniak napisał(a):
A czemu musi byc włsanie przeplywomierz od Pierburga a nie Bosch;D? Jest jakas znaczaca roznica miedzy nimi?;D Sorki ze tak pytam o wszystko laik jestem w tych sprawach:)

Na boschu nie masz pelnej diagnostyki przec Vaga(kompa), a do tego nizszy moment obrotowy (ciutke)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 26.gru.2011 23:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Domaniak napisał(a):
A czemu musi byc włsanie przeplywomierz od Pierburga a nie Bosch;D? Jest jakas znaczaca roznica miedzy nimi?;D Sorki ze tak pytam o wszystko laik jestem w tych sprawach:)

Bosch był klapowy, starego typu i występował ze sterownikiem bez pełnej diagnostyki. Silnik mial 183 Nm.
Pierburg występował z nowszym ECU - z pełną diagnostyką i motor miał 202 Nm.
Nowe auto poznasz po plastikowych parapetach na podszybiu drzwi bocznych.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 27.gru.2011 08:48:07 
Użytkownik
Online

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2737
Lokalizacja: Kr
Baskecior napisał(a):
Domaniak napisał(a):
A czemu musi byc włsanie przeplywomierz od Pierburga a nie Bosch;D? Jest jakas znaczaca roznica miedzy nimi?;D Sorki ze tak pytam o wszystko laik jestem w tych sprawach:)

Bosch był klapowy, starego typu i występował ze sterownikiem bez pełnej diagnostyki. Silnik mial 183 Nm.
Pierburg występował z nowszym ECU - z pełną diagnostyką i motor miał 202 Nm.
Nowe auto poznasz po plastikowych parapetach na podszybiu drzwi bocznych.


Nie koniecznie, mam b4 1z z 93 (modelowo 94) parapety, dolne listwy drzwi itp a jest na boshu ;)

PS. na hamowni i tak wyplul 200Nm w serii :diabel:

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 27.gru.2011 12:00:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
I jeszcze jedno.... 1Z z Boschem mają map sensor do 1 bara wiec ew. podkrecenie auta musi sie skonczyc na takim wlasnie doladowaniu... te z Pierburgiem mają 1.5 bara.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: