.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 13:09:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 10:03:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Nowy napisał(a):
Jako że jestem "nowy" - witam wszystkich forumowiczów :))))))

Mój ojciec szuka C5 z 2003 roku i przebiegiem do 100tyś.

poszperałem i znalazłem coś takiego :galy: to możliwe czy jakaś ściema :?: :?:
http://www.mobile.de/SIDDS.8hZYKB0SpKLO ... 179768854&

rozrzut cen jest ogromny - nawet dwukrotny i tu moje pytanie, ile trzeba wydać na taką A6 ???? i gdzie najlepiej się rozglądać (niemcy), jeśli ktoś ma sprawdzony komis będę wdzięczny jak napisze

Jakie silniki są godne uwagi, bo najwięcej jest 2.5 TDI i 2.4l a z tego co widzę 3.0 są sporo droższe :zly:
parę pytań:
- czy w TDI siadają wtyskiwacze?? bo to podobno droga zabawa
- jak wygląda kwestia gazu w 2.4l i 3.0 (oczywiście Prins)
- czy są jakieś inne częste usterki poza zawieszeniem? i jakie naprawy mogą być bolesne dla portfela :?: :!!:

Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi

;-)


Takie ceny promocyjne juz przerabiałem. Trzeba wplacic im zaliczke a autko najczesciej jest zagranica. Odradzam

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 10:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
Czarek_S napisał(a):
Dołączę się do dyskusji i powiem tak - czekam aż będzie mnie w końcu stać na TIPTRONIC. Naprawdę super sprawa. Różnica do manuala wynosząca 0,9 sek do setki, tak jak ktoś już napisał po modyfikacji oprogramowania w skrzyni zostaje praktycznie zniwelowana a pomyśl sobie o ile łątwiej przyjemniej i napewno szybciej redukuje się biegi dojeżdzajac do ciasnego zakrętu. Jeśli lubisz isę powygłupić to włąśnie Tptronic jest idealnym rozwiażaniem. Możesz w tym samym czasie hamować heblem, skrzynią, redukować bieg nie zdejmująć nogi z pedału gazu i nawet przygazówki nie trzeba robić bowiem tip. wysyła sygnał do silnika zeby zrobił to za Ciebie. Wypróbowałem kiedyś takie autko na mojej ulubionej górskiej trasie i poweim Ci że manual w porównaniu do tego to walka o zycie. Nie na darmo montują sekwencyjne skrzynie do rajdówek (choc tam jest to specjalnie skonstruowany manual z odpowiednim hydraulicznym sterowaniem). Zresztą zmiana biegu w manualu też il;eś tam trwa - im krócej tym bardziej go docierasz i skracasz żywotność. Automat ma jeszcze jedną wielką zaletę. Mianowicie - wsiadasz raną zrąbany, jedziesz w korku - nie chce ci się podjeżdzać non stop na półsprzęgle, nie chce ci się wachlować biegami. W tiptronicu przełanczasz na "drive" i masz wszystko gdzieś. Ja gdybym mieszkał np w Wawie to napewno wolałbym automata.
Zawieszeniem bym się nie przejmował - w Polsce regenerujesz to za około 700zł i patent jest taki żę kupuje się 2 komplety - jeden wyciagasz i regenerujesz jak się już rozklepie a na drugim jeździsz i tak w kółko. Masz za to auto lepiej się prowadzące i nowocześniejsze i myśle ze jak stać Cię na takie auto to na naprawę zawieszenia raz na te nawet 30 tys. km.
pozdrawiam i pozostawiam kwestię do przemyślenia

z tego co przeczytalem moge wyciagnac tylko jeden wniosek - automat zastepuje kiepskiego kierowce :zly:
moze i jest mniej meczacy ale w jezdzie o to chodzi by cos robic a nie wciskac na zmiane gaz i hamulec - jezdzac automatem strasznie sie nudzilem :/
dodam ze nie jezdzilem audi w automacie tylko autem na f... ;-)

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 10:34:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
mało pali ta a8 albo silniki 2.8 12v sa ni chloery nie ekonomicznie bo moj 2.8 średnio pali 15litrów! :zly:

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 12:20:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 20:37:27
Posty: 4
Cytuj:
akie ceny promocyjne juz przerabiałem. Trzeba wplacic im zaliczke a autko najczesciej jest zagranica. Odradzam


To ile waszym zdaniem trzeba dać za taką dobrze utrzymaną bryczkę z 2003r.??

Może ktoś zna jakieś dobre autohaus'y gdzie nie kupuje się kota w worku :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 12:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
mówisz o a8>..??

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 12:58:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 20:37:27
Posty: 4
Pytam o A6 2.5 TDI lub 2.4l z 2003 roku z przebiegiem do 100tyś. oczywiście w dobrym stanie.
Pytam bo rozrzut cen jest ogromny (na necie) a chcemy kupić porządne auto na min. 3 lata do którego nie trzeba będzie wkładać strasznej kasy. To w końcu 2-3 letnie auta więc nie powinno niosić sladów zużycia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: a6
PostNapisane: 05.wrz.2005 13:45:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 14:50:38
Posty: 101
Lokalizacja: wrocław
z tego co wiemto mozna go zaczipować do 210km , ale ostatnio natknałem się że można go podkrecic do 225km ??????? nie wydaje mi się ale może ktoś z Was wie więcej na ten temat a i kolo pisał że po tej modyfikacji (2.5tdi 180km tittronic) wózek poleci MAX 230 km/h ???!!!! , czy to prawda . dzięki za odpowiedz . lepiej kupic a6 wyprodukowana po 07.2005 po liftingu i dopracowana technicznie. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 16:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
DTM napisał(a):
z tego co przeczytalem moge wyciagnac tylko jeden wniosek - automat zastepuje kiepskiego kierowce :zly:
moze i jest mniej meczacy ale w jezdzie o to chodzi by cos robic a nie wciskac na zmiane gaz i hamulec - jezdzac automatem strasznie sie nudzilem :/
dodam ze nie jezdzilem audi w automacie tylko autem na f... ;-)


proponuję pojeździć dobrym tiptronicem i przekonać się na własnej skórze. Ja też zawsze mówiłem że wózkiem akumulatorowym jeździł nie będę - a jednak tiptronic to moim zdaniem superfajny kompromis. Problem tylko w tym żeby był dobrze zestrojony. Nowe skrzynie tego rodzaju mają "dwusprzęgłowe" zmiany biegów tzn jak każesz mu zmieniać bieg to ten na którym jedziesz jeszcze się nie wyłączy a następny już się załancza i dzięki temu skraca się czas zmiany. W testach wyszło że dzięki takiej skrzyni można urwać kolejne kilka dzięsiatych sekundy w stosunku do manuala. Niestety te rozwiazania montują tylko w wózkach z górnej półki (albo ferrari itp.) ale .... jest szansa że za parę lat..... Generalnie moim zdaniem Tiptronic to dobra zabawa zwłaszcza przy szybkiej jeździe wymagajacej "niewygodnych" redukcji ;-) Widzę tu tylko mały minus w kosztach obsługi i ewentualnych napraw ale to wszystko dlatego że w europie nie są (jeszcze) popularne. Myślę jednak że niedługo się to zmieni.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 18:26:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 20:37:27
Posty: 4
Cytuj:
epiej kupic a6 wyprodukowana po 07.2005 po liftingu i dopracowana technicznie. pozdrawiam


hehe chyba ci się pomyliło :): taka a6 to dopiero do salonu zjeżdza i kosztuje + 180tyś. :644:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 16:46:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Krótko, jestem właścicielem A6 C5, właśnie takiego jak opisujesz. Kupiłem je z przebiegiem 189 tys., teraz ma najechane 223 tys i nic. Po prostu. Leję ropę, zmieniam olej regularnie. Zawieszenie nawet nie stuknie, turbina super, felgi nawet nie zarysowałem (17"). Kwestia dbania o samochód, takie jest moje zdanie, a nie jeżdżę jak emeryt.

Pozdrawiam

PS. Wymieniałem jedynie amortyzatory z przodu (polskie drogi) oraz wąż od intercoolera do turbiny po puszczał powietrze (300 pln razem z wymianą). Jak Cię na C5 stać to się nie zastanawiaj, ja ją mam prawie rok i cały czas mam uśmiech na twarzy jak do niej wsiadam. Co do C4, nadwozie ok, ale wnętrza tych dwóch modeli są nie do porównania. Sorry Panowie, taka prawda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 16:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
To jeszcze raz ja.

Jak któryś z kolegów napisał Tiptronic to sama frajda, jak się przyzwyczaisz to już nie odwykniesz (to nie automat w taksówkarskim MB W 124 z motorem 200 diesel co to w ogóle nie jedzie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 16:54:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
W odpowiedzi do tego co napisał mamba75. Po 07/2005 to mówimy o C6 i zupełnie innych pieniądzach, a kolega pytał wyraźnie o C5. Mnie też się marzy RS6 i co z tego. Wątek się rozjechał a dla człowieka to żadna podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 09:03:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
Ja przed kupnem swojego tez miałem duze obawy co do tiptronica. Ale w tej chwili nie wiem, czy bym juz chciał manuala. Dla mnie tiptronic jest super wygodny. Jesli mialbym kupic auto, zeby się scigac to kupilbym pewnie w manualu. Ale ja nie kupowalem auta na miejskie wyscigi.

Poza tym, majac tiptronic masz zawsze prawa reke wolna, a jezeli obok ciebie jedzie sliczna kobieta to tym bardziesz chwalisz sobie automatyczna skrzynie :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 13:40:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
na temat automatu czy tez tiptronika - jesli ktos zainteresowany -poczytajcie sobie moje posty sprzed kilku lat - okazuje sie, ze teraz Wy tu na glos odkrywacie i mowicie o takich rzeczach, o ktorych jak ja mowilem wtedy to niemalze bylem linczowany :peace:

ciesze sie, ze prawda sie broni :diabel:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 14:46:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Ataman70 napisał(a):
na temat automatu czy tez tiptronika - jesli ktos zainteresowany -poczytajcie sobie moje posty sprzed kilku lat - okazuje sie, ze teraz Wy tu na glos odkrywacie i mowicie o takich rzeczach, o ktorych jak ja mowilem wtedy to niemalze bylem linczowany :peace:

ciesze sie, ze prawda sie broni :diabel:


potwierdzam, Ty jedyny mnie namawialas na automata :D nie zaluje :D dziekuje bardzo ;)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: