tskboss napisał(a):
Witam jak w temacie wszyscy moi znajomi kupują diesle czy one są na teraz opłacalne czy lepiej kupić jakąś benzynke myślę nad silnikami 1.8T i 2.4 jestem młody zależy mi na ekonomi bez awaryjności i będę chciał włożyć do niego gaz dobry gaz wiec co polecacie nie jestem przekonany do kopciaków czy warto diesla ?
Nie jestem jakimś zagorzałym zwolennikiem silników diesla, ale kopcą one tylko wtedy kiedy masz nieszczelny dolot, zasyfiony EGR lub nieodpowiedni chiptuning. Mój jest pozbawiony tych wad i nie kopci, pracuje może dość głośno ale nie klekocze jak te starsze na pompie. Mam 1,9 TDI 130 KM w A3 i teraz przesiadam się na A4 B6 z tym samym motorem. Może ten 1,8T w A4 B6 o mocy 190 KM jakos idzie bo te 163 KM w A4 B7 nie bardzo. Wiem że mozna podkręcić ale 1,9TDI też można i w nich na nizszych obrotach w granicach 1700 do 2500 możesz naprawde szarpnąc majac ok. 350 Nm. W silnikach 1,8T o mocy 150KM masz zaledwie 230 Nm gdzie silnik 130KM 1,9 ma 320 Nm. Poza tym w 1,8T jest wieksza turbodziura - sprezarka zaczyna pracować od ok. 2000 obrotów i zgodze się z tym że choc mniejszy ma moment to jednak szerzej rozciagniety chyba do ponad 4000 obr./min i dlatego przy wiekszych predkosciach (pod 200km/h i wiekszych) to 1,8T lepiej przyspiesza i wieksza predkość mozna nim osiagnąc - ale biorąc pod uwage polskie realia, to żadne pocieszenie a przy normalnych manewrach wyprzedzania przy predkosciach do 150km/h to 1,9TDI jest rakietą w porównaniu do 1,8T.
Nie zgodze sie również z tym ze spalanie 1,8T i 1,9TDI jest podobne. Młody kierowca nie jezdzi jak dziadek i miescie spalisz 1,8T ponad 10l a w trasie ok. 8 (nie mowie o szaleństwach) Z 1,9TDI spalisz przy podonej jeździe odpowiednio 7l i 5,5l ON. Silnik diesla jest znacznie bardziej oszczędny przy agresywnej jeździe niż benzynowy. W dieslu przyspieszasz głownie wysokim momentem obrotowym przy wykorzystaniu nieznacznej mocy a benzynie żeby przyspieszyć musisz go wkrecić na wysokie obroty i wykorzystać znaczna część mocy silnika - stad te różnice w spalaniu.
Powiem tak na zakonczenie - 1,8T 163KM nie wywarł na mnie wiekszego wrazenia, dopiero silnik 3,0 benzyna wolnossacy dał mi takie odczucie w przyspieszaniu jak 1,9TDI (mowie o mniejszych predkosciach bo przy wiekszych 3,0 z pewnoscia polyka 1,9) no i plus ten dzwiek V6, z tym że spala 2 razy tyle co 1,9 no ale przyjemność zawsze kosztuje
