.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 12:59:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 29.gru.2012 19:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Zatem filtruj ogłoszenia alle i oto wg. własnych wymagań, i wrzucaj do oceny!

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 04.sty.2013 20:02:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
tskboss napisał(a):
Witam jak w temacie wszyscy moi znajomi kupują diesle czy one są na teraz opłacalne czy lepiej kupić jakąś benzynke myślę nad silnikami 1.8T i 2.4 jestem młody zależy mi na ekonomi bez awaryjności i będę chciał włożyć do niego gaz dobry gaz wiec co polecacie nie jestem przekonany do kopciaków czy warto diesla ?


Nie jestem jakimś zagorzałym zwolennikiem silników diesla, ale kopcą one tylko wtedy kiedy masz nieszczelny dolot, zasyfiony EGR lub nieodpowiedni chiptuning. Mój jest pozbawiony tych wad i nie kopci, pracuje może dość głośno ale nie klekocze jak te starsze na pompie. Mam 1,9 TDI 130 KM w A3 i teraz przesiadam się na A4 B6 z tym samym motorem. Może ten 1,8T w A4 B6 o mocy 190 KM jakos idzie bo te 163 KM w A4 B7 nie bardzo. Wiem że mozna podkręcić ale 1,9TDI też można i w nich na nizszych obrotach w granicach 1700 do 2500 możesz naprawde szarpnąc majac ok. 350 Nm. W silnikach 1,8T o mocy 150KM masz zaledwie 230 Nm gdzie silnik 130KM 1,9 ma 320 Nm. Poza tym w 1,8T jest wieksza turbodziura - sprezarka zaczyna pracować od ok. 2000 obrotów i zgodze się z tym że choc mniejszy ma moment to jednak szerzej rozciagniety chyba do ponad 4000 obr./min i dlatego przy wiekszych predkosciach (pod 200km/h i wiekszych) to 1,8T lepiej przyspiesza i wieksza predkość mozna nim osiagnąc - ale biorąc pod uwage polskie realia, to żadne pocieszenie a przy normalnych manewrach wyprzedzania przy predkosciach do 150km/h to 1,9TDI jest rakietą w porównaniu do 1,8T.
Nie zgodze sie również z tym ze spalanie 1,8T i 1,9TDI jest podobne. Młody kierowca nie jezdzi jak dziadek i miescie spalisz 1,8T ponad 10l a w trasie ok. 8 (nie mowie o szaleństwach) Z 1,9TDI spalisz przy podonej jeździe odpowiednio 7l i 5,5l ON. Silnik diesla jest znacznie bardziej oszczędny przy agresywnej jeździe niż benzynowy. W dieslu przyspieszasz głownie wysokim momentem obrotowym przy wykorzystaniu nieznacznej mocy a benzynie żeby przyspieszyć musisz go wkrecić na wysokie obroty i wykorzystać znaczna część mocy silnika - stad te różnice w spalaniu.
Powiem tak na zakonczenie - 1,8T 163KM nie wywarł na mnie wiekszego wrazenia, dopiero silnik 3,0 benzyna wolnossacy dał mi takie odczucie w przyspieszaniu jak 1,9TDI (mowie o mniejszych predkosciach bo przy wiekszych 3,0 z pewnoscia polyka 1,9) no i plus ten dzwiek V6, z tym że spala 2 razy tyle co 1,9 no ale przyjemność zawsze kosztuje :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 04.sty.2013 20:29:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
win75 napisał(a):
tskboss napisał(a):
Witam jak w temacie wszyscy moi znajomi kupują diesle czy one są na teraz opłacalne czy lepiej kupić jakąś benzynke myślę nad silnikami 1.8T i 2.4 jestem młody zależy mi na ekonomi bez awaryjności i będę chciał włożyć do niego gaz dobry gaz wiec co polecacie nie jestem przekonany do kopciaków czy warto diesla ?


Nie jestem jakimś zagorzałym zwolennikiem silników diesla, ale kopcą one tylko wtedy kiedy masz nieszczelny dolot, zasyfiony EGR lub nieodpowiedni chiptuning. Mój jest pozbawiony tych wad i nie kopci, pracuje może dość głośno ale nie klekocze jak te starsze na pompie. Mam 1,9 TDI 130 KM w A3 i teraz przesiadam się na A4 B6 z tym samym motorem. Może ten 1,8T w A4 B6 o mocy 190 KM jakos idzie bo te 163 KM w A4 B7 nie bardzo. Wiem że mozna podkręcić ale 1,9TDI też można i w nich na nizszych obrotach w granicach 1700 do 2500 możesz naprawde szarpnąc majac ok. 350 Nm. W silnikach 1,8T o mocy 150KM masz zaledwie 230 Nm gdzie silnik 130KM 1,9 ma 320 Nm. Poza tym w 1,8T jest wieksza turbodziura - sprezarka zaczyna pracować od ok. 2000 obrotów i zgodze się z tym że choc mniejszy ma moment to jednak szerzej rozciagniety chyba do ponad 4000 obr./min i dlatego przy wiekszych predkosciach (pod 200km/h i wiekszych) to 1,8T lepiej przyspiesza i wieksza predkość mozna nim osiagnąc - ale biorąc pod uwage polskie realia, to żadne pocieszenie a przy normalnych manewrach wyprzedzania przy predkosciach do 150km/h to 1,9TDI jest rakietą w porównaniu do 1,8T.
Nie zgodze sie również z tym ze spalanie 1,8T i 1,9TDI jest podobne. Młody kierowca nie jezdzi jak dziadek i miescie spalisz 1,8T ponad 10l a w trasie ok. 8 (nie mowie o szaleństwach) Z 1,9TDI spalisz przy podonej jeździe odpowiednio 7l i 5,5l ON. Silnik diesla jest znacznie bardziej oszczędny przy agresywnej jeździe niż benzynowy. W dieslu przyspieszasz głownie wysokim momentem obrotowym przy wykorzystaniu nieznacznej mocy a benzynie żeby przyspieszyć musisz go wkrecić na wysokie obroty i wykorzystać znaczna część mocy silnika - stad te różnice w spalaniu.
Powiem tak na zakonczenie - 1,8T 163KM nie wywarł na mnie wiekszego wrazenia, dopiero silnik 3,0 benzyna wolnossacy dał mi takie odczucie w przyspieszaniu jak 1,9TDI (mowie o mniejszych predkosciach bo przy wiekszych 3,0 z pewnoscia polyka 1,9) no i plus ten dzwiek V6, z tym że spala 2 razy tyle co 1,9 no ale przyjemność zawsze kosztuje :-)


na wysokie obroty to trzeba wkręcąć małe silniki wolnossące, zapomniałeś poruszyć najważniejszej kwesti czyli przełożeń skrzyni biegów przez co 3.0 mając "zaledwie" 300Nm niestety masakruje lekko 1.9, 300Nm w PB i ON to są generalnie dwa różne światy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 04.sty.2013 20:29:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
win75 napisał(a):
tskboss napisał(a):
Witam jak w temacie wszyscy moi znajomi kupują diesle czy one są na teraz opłacalne czy lepiej kupić jakąś benzynke myślę nad silnikami 1.8T i 2.4 jestem młody zależy mi na ekonomi bez awaryjności i będę chciał włożyć do niego gaz dobry gaz wiec co polecacie nie jestem przekonany do kopciaków czy warto diesla ?


Nie jestem jakimś zagorzałym zwolennikiem silników diesla, ale kopcą one tylko wtedy kiedy masz nieszczelny dolot, zasyfiony EGR lub nieodpowiedni chiptuning. Mój jest pozbawiony tych wad i nie kopci, pracuje może dość głośno ale nie klekocze jak te starsze na pompie. Mam 1,9 TDI 130 KM w A3 i teraz przesiadam się na A4 B6 z tym samym motorem. Może ten 1,8T w A4 B6 o mocy 190 KM jakos idzie bo te 163 KM w A4 B7 nie bardzo. Wiem że mozna podkręcić ale 1,9TDI też można i w nich na nizszych obrotach w granicach 1700 do 2500 możesz naprawde szarpnąc majac ok. 350 Nm. W silnikach 1,8T o mocy 150KM masz zaledwie 230 Nm gdzie silnik 130KM 1,9 ma 320 Nm. Poza tym w 1,8T jest wieksza turbodziura - sprezarka zaczyna pracować od ok. 2000 obrotów i zgodze się z tym że choc mniejszy ma moment to jednak szerzej rozciagniety chyba do ponad 4000 obr./min i dlatego przy wiekszych predkosciach (pod 200km/h i wiekszych) to 1,8T lepiej przyspiesza i wieksza predkość mozna nim osiagnąc - ale biorąc pod uwage polskie realia, to żadne pocieszenie a przy normalnych manewrach wyprzedzania przy predkosciach do 150km/h to 1,9TDI jest rakietą w porównaniu do 1,8T.
Nie zgodze sie również z tym ze spalanie 1,8T i 1,9TDI jest podobne. Młody kierowca nie jezdzi jak dziadek i miescie spalisz 1,8T ponad 10l a w trasie ok. 8 (nie mowie o szaleństwach) Z 1,9TDI spalisz przy podonej jeździe odpowiednio 7l i 5,5l ON. Silnik diesla jest znacznie bardziej oszczędny przy agresywnej jeździe niż benzynowy. W dieslu przyspieszasz głownie wysokim momentem obrotowym przy wykorzystaniu nieznacznej mocy a benzynie żeby przyspieszyć musisz go wkrecić na wysokie obroty i wykorzystać znaczna część mocy silnika - stad te różnice w spalaniu.
Powiem tak na zakonczenie - 1,8T 163KM nie wywarł na mnie wiekszego wrazenia, dopiero silnik 3,0 benzyna wolnossacy dał mi takie odczucie w przyspieszaniu jak 1,9TDI (mowie o mniejszych predkosciach bo przy wiekszych 3,0 z pewnoscia polyka 1,9) no i plus ten dzwiek V6, z tym że spala 2 razy tyle co 1,9 no ale przyjemność zawsze kosztuje :-)

Kolega dobrze pisze.
Potwierdzam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 04.sty.2013 22:06:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Zostawmy może sprawę silnika 3,0 bo założyciel wątku bierze pod uwagę 1,8T, 2,4 do zagazowania i 1,9TDI i jak podkreslił chyba na początku, chce jeżdzić dynamicznie a jednoczesnie bezstresowo i ekonomicznie. Dlatego przedstawiłem mu jakie są moje wrazenia z jazdy 1,9TDI kontra 1,8T i jednoczesnie chciałem pozbawić go jakichś wiekszych uprzedzeń do tzw. "kopciucha" , "klekota". Do 2004 1,9 TDI w A4 to jedyny rozsądny wybór bo:
1. już fabrycznie ma 130KM
2. występuje z 6-biegową skrzynią
3 występuje w wersji S-line
4. występuje w quattro
5. nie ma filtra DPF

Bo już w A4 B7 zdarza sie filtr DPF (po 2006 obligatoryjnie), nie wystepuje ani w quattro, ani w s-line, z 5-biegową skrzynią i mocą 115KM.

A co do silnika 1,9 TDI PD nie musisz się obawiać o koszty - bo nawet jesli musiałbyś wymienić turbosprężarkę i wszystkie 4 pompowtyski, to i tak stanowiłoby to cene zaledwie 2 nowych wtrysków piezoelektrycznych do silnika 2,0 TDI CR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 04.sty.2013 22:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak chce jeździć bezstresowo i ekonomicznie to tylko 2.4+lpg, 1.9TDi quattro w B6 nie ma nic wspólnego z ekonomią


Ostatnio edytowano 04.sty.2013 22:50:45 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 04.sty.2013 22:36:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Może nieco niefortunnie okresliłem "cene zaledwie 2 nowych wtrysków piezoelektrycznych do 2,0 TDI CR" bo kosztują one nie mało ale własnie w 2,0TDI CR to ze wzgledu na ich wrażliwość i cenę oraz brak mozliwości regeneracji koszty eksploatacji są duże. W 1,9 TDI turbosprężarka jest trwała jeśli o nią dbasz, można ją zregenerować lub nawet kupić nową za 2tys raz na 500tys km, podobnie jest z pompowtryskami, dwumasą i sprzegłem. Jeśli robisz tylko wieksze przebiegi ponad 20tys km rocznie to naprawdę ewentualne koszty obsługi silnika zwracają sie z nawiązką.

Jeśli robisz mniejsze przebiegi to silnik 1,8T i 2,4 są godne polecenia - bo choc więcej palą to nie ma się w nich co psuć (poza drobnostkami). Każdy z tych silników daje inne odczucia z jazdy. Gdybyś jednak decydował się na 2,4 to lepiej brac już 3,0 bo przy normalnej jezdzie pali tyle samo a ma znacznie wiekszy potencjał. Z 4,2 to już byłby pewnie zbyt drogi chociaż pali tylko trochę wiecej niż 2,4 (PRZY NORMALNEJ JEZDZIE) a na autostradzie panowie policjanci w swoich skodach i vectrach to mogliby Ci co najwyżej zdjęcie przysłać nie podejmując pościgu ;-)

Z tym pościgiem to oczywiście żart, tak samo jak żartem są w naszym kraju 2 pasmowe ekspresówki które nie wiedzieć czemu wbrew definicji sa nazywane na niektórych odcinkach autostradami. Nawet Bugatti nie zwiałbyś Policji w naszym kraju bo musialbyś nagle wyhamować i pozwolić na wyprzedzenie tira przez drugiego tira albo Tico na autostradzie dwupasmowej. Znając charakter Polaków to i pewnie na 3 pasmowej 3 Tiry wzajemnie wyprzedzałyby się blokując ruch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 04.sty.2013 22:51:37 
1,9 TDI to w B6 żadna rakieta (wiem bo mam) po prostu jak to mówią przyzwoicie się zbiera. Ja powoli szukam czegoś mocniejszego lub ew chips. Jeżdżę dość regularnie Berlin-Gdańsk i z przyspieszeń delikatnie mówiąc nie jestem zadowolony jeśli chodzi o spalanie to fakt jest niskie.

aha FWD


Ostatnio edytowano 04.sty.2013 23:11:41 przez tomeksopot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 04.sty.2013 22:58:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zaraz Ci napiszą, że masz zepsute :) spalanie jest niskie ale jak jedziesz 500km i nie przekraczasz 140km to nawet poniżej 6 w automacie schodziło, jazda po mieście 10-12l, średnio 7,5-8,5l z quattro wkoło komina 10-11l masz jak nic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 B6 diesel czy benzyna
PostNapisane: 04.sty.2013 23:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
tomeksopot napisał(a):
1,9 TDI to w B6 żadna rakieta (wiem bo mam) po prostu jak to mówią przyzwoicie się zbiera. Ja powoli szukam czegoś mocniejszego lub ew chips. Jeżdżę dość regularnie Berlin-Gdańsk i z przyspieszeń delikatnie mówiąc nie jestem zadowolony jeśli chodzi o spalanie to fakt jest niskie.

aha FWD


Nie użytkowałem jeszcze 1,9 w A4 - zreszta jest ok. 200 kg cięższe od A3 i o sekunde wolniej sie zbiera do setki. Ale w A3 te 130KM kiedy jedziesz sam bez obciążenia to naprawdę tak do 140km/h to czuć niezłe przyspieszenie, którego na pewno nie odczujesz z silnikiem 1,8T 150 KM.
Dlatego też aby mieć podobne doznania w cięższym A4 jakie mam w A3 prawdopodobnie będę musiał zchipować silnik do 170KM/380Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: