scarabeus napisał(a):
Nie oszukujmy sie porównanie Audi A6 C5 z nowym Passatem wcale nie jest przypadkowe. Audi ma oczywista przewage nad tym autem w wiadomych kategoriach , ale na korzyśc passata przemawai fakt, że Audi A6 C5 to samochód, który zaczeto produkowac w 1998 roku, nic nie zmieni faktu, że sylwetka tego Audi zdradza, że nie jest to auto wyprodukowane w zeszłym roku (osobiscie mi to nie przeszkadza, ale mimo wszystko jest to samochód starszy konstrukcyjnie i stylistycznie niż nowy Passat).
Kolego scarabeus - w kwestii Passata zgodziłbym się z Tobą tylko co do jednego - jest nowszy stylistycznie, chociaż tylne lampy ala Ferrari (chodzi o te okrągłe odbłyśniki z diodami) i profesorsko "układny" przód - też nie powalają mnie na kolana.
Zostawmy jednak gusta a zajmijmy się techniką - która według Ciebie jest rzekomo nowsza konstrukcyjnie. No owszem - jest ale tylko w metryce urodzenia ... .
Fakty obiektywne :
-
"Nowy Passat" powstał na płycie Golfa V. I czuje się to w kazdym detalu, że bliżej mu do wypasionego kompakta niż auta klasy D (o D+ do której nalezy Audi C5 nie wspominając).
-
Zawieszenia: przód to nic innego jak powrót do troszkę zmodyfikowanego "systemu" z lat 90-96 (Passat B3/B4). Na każdej drodze, a przede wszystkim na każdej dziurze -
samochód nieprzyjemnie "drży", bo zwyczajnie brakuje mu finezji zawieszenia wielowahaczowego -
stosowanego w C5 i w Passatach z lat 97-04 !!! Dla pełnej jasności - wielowahacz z niewielkimi modyfikacjami został w nowych CCCO A6/A4 i A8, a u VW "zniknął" jak na razie bezpowrotnie.
-
Oś tylna - tu widać postęp ale tylko w odniesieniu do wersji FWD, ponieważ w wersjach AWD (Quattro / 4motion) tylna oś to prawdziwy majstersztyk od conajmniej 20 lat ... .
-
Napęd 4x4.
W Passatach z lat 97-05 prawdziwe Quattro/Torsen od Audi, w Passatach 2005<
tylko wspomagacz pt. Haldex - niemal taki sam jak starych modelach z lat 80/-96 (dołożenie pompki , elektroniki i spakowanie tego do jednej obudowy - mało mnie przekonuje co do efektywności działania).
Reasumując - za wyjątkiem tylnej osi dla wersji FWD -
ten niby "Nowy Passat" to tak naprawdę krok w tył w kierunku (co najwyżej) wersji sprzed 1997 roku !!!
Mało tego - oprócz niewiele większych gabarytów - niewiele się różni od np. Octavii II, a od Jetty prawie wcale. Aż dziw, że "nibyNowego Passata" nie nazwali od razu np. Vento ...

(przynajmniej z góry byłoby wiadomo o co chodzi).
I na koniec
Kolego scarabeus zapewniam Cię, że
każdy osobnik z jako-takim pojęciem technicznym - gdyby za takie same pieniądze miał wybierać pomiędzy analogicznymi wersjami silnikowymi Passata B5 (96-05) i Passata B6 (2005<) -
wybrałby wersję B5. Ze względu na
zawiaszenia, napęd quattro i ogólną trakcję wielowahaczowego zawieszenia przedniego.
W mojej ocenie VW postąpił słusznie "cofając się w rozwoju", ponieważ rynek zupełnie nie docenił walorów modelu B5, a dodatkowo zaszkodziły mu wpadki z początkowego okresu produkcji modelu B5. Ze względu na to, że ludzie "kupują auta oczami" - wypuszczono ładny ale bezpłciowy stylistycznie model - przy okazji tnąc koszty produkcji w niebagatelnej wysokości ... .
Prawdziwą technologię ulepszono i pozostawiono tylko dla nabywców AUDI - i w sumie o to chodzi (ja jestem "za").
Jednak w takim przypadku zakup nowego samochodu zaczyna się od 205 tyś. PLN w górę
Nigdy więcej nie mów nikomu, że "Nowy Passat" jest kostrukcyjnie bardziej nowoczesny od Audi C5 -
bo nie jest i już nigdy nie będzie.
W obliczu powyższych wyjaśnień -
uważam, że porządna A6-tka z 2004 roku - za połowę ceny ładniej opakowanego kompaktowego Golfa -
jest wyraźnie NIEDOSZACOWANA
Prawdziwą nowością w Passatach B6 tak naprawdę są tylko silniki FSi ale można je spotkać we wszystkich modelach grupy VAG - od Fabii poczynając, więc i tu nie ma się czym podniecać ... .
PS: Zapomniałbym - w Passatach B3/B4 nie było ksenonów i hamulca "ręcznego" obsługiwanego guzikiem ...

. Hurra - w końcu znalazłem jakieś różnice

.
