Z nudow podliczylem koszt eksploatacji audi a8 4.2 98r kupiony z przebiegiem 167tys.km(na 99%oryginalny,sprawdzany w aso) w lipcu 2006r,obecny przebieg 235tys.km dalejs erwisowany w aso
Niektore punkty jak lakiernik mozna ominac,bylo to moim kaprysem w celu doprowadzenia lakieru do ideału(draznia mnie rysy na zderzaku,klapie itp,malowanie w profesjonalnym zakladzie + polerka),podobnie opony i felgi,nie kazdy kupuje nowe
Naprawy/wymiany nie sa ulozone chronologicznie
-Rozrzad(na czesciach z aso i tam wymiana)-3200
-olej skrzynia-1500
-wahacz dolny banan prawy-350
-whacz prawy dolny-160
-wahacz gorny prawy-150
-wahacz gorny lewy 2 szt-350
-opony lato nowe -2400
-felgi lato nowe-2400
-opony zima nowe 2000
-swiece(aso) 450
-zarnik xenon 2 szt-300
-lakiernik 2000
-magazynek zmienniarki-200
-gaz Prins 5000
-filterki gazu 120zł
-tarcze przod nawiercane 600
-klocki przod 2x 250zł
-oslona przegubu lewa przod –60zł
-klocki tyl 150
-kratka zderzaka 100zł
-klosze przod(stare miały odpryski) 150
-wycieraczki 100zł
-uszczelka miski 100zł
-uszczelniacz dyfra tył 100zł
-uszczelniacz półosi prawej 100zł
-olej dyfer + mech.rozn-150zł
-szyba(oryginal fotochrom) 1500zł
-4 wymiany oleju shell 5w40 z filtrami -ok 400zł x 4
niektore punkty nie obejmuja kosztow wymiany,czesc robiona wlasnorecznie(np.tarcze,wahacze,klocki,montaz CB

)
Za jakies 2 tys.km kolejna wymiana oleju z filtrami i może swiece,czyli kolejne 800zł
Jak widac nie jest to mało ale auto odwdziecza sie bezproblemowa eksploatacja,zawsze mozna na czyms zaoszczedzic(np.szyba uzywka,opony takze,rozrzad na zamiennikach,tanszy gaz,najtansze wahacze,swiece, itp),najgorsze jest to ze przy sprzedazy nikt nie doceni
wkładu i kazdy szuka jak najtanszego auta