.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 23:13:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 13:26:32 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8323
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Też mi się wydaje że powinna być niewielka różnica w serwisowaniu
I tak większość mechaników będzie robiła: :galy:
Zamienników i tak często będzie brak (i bardzo dobrze bo żaden oszust ich wtedy po cichu nie wpakuje mi do auta) :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2007 12:54:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Z nudow podliczylem koszt eksploatacji audi a8 4.2 98r kupiony z przebiegiem 167tys.km(na 99%oryginalny,sprawdzany w aso) w lipcu 2006r,obecny przebieg 235tys.km dalejs erwisowany w aso
Niektore punkty jak lakiernik mozna ominac,bylo to moim kaprysem w celu doprowadzenia lakieru do ideału(draznia mnie rysy na zderzaku,klapie itp,malowanie w profesjonalnym zakladzie + polerka),podobnie opony i felgi,nie kazdy kupuje nowe ;)
Naprawy/wymiany nie sa ulozone chronologicznie

-Rozrzad(na czesciach z aso i tam wymiana)-3200
-olej skrzynia-1500
-wahacz dolny banan prawy-350
-whacz prawy dolny-160
-wahacz gorny prawy-150
-wahacz gorny lewy 2 szt-350
-opony lato nowe -2400
-felgi lato nowe-2400
-opony zima nowe 2000
-swiece(aso) 450
-zarnik xenon 2 szt-300
-lakiernik 2000
-magazynek zmienniarki-200
-gaz Prins 5000
-filterki gazu 120zł
-tarcze przod nawiercane 600
-klocki przod 2x 250zł
-oslona przegubu lewa przod –60zł
-klocki tyl 150
-kratka zderzaka 100zł
-klosze przod(stare miały odpryski) 150
-wycieraczki 100zł
-uszczelka miski 100zł
-uszczelniacz dyfra tył 100zł
-uszczelniacz półosi prawej 100zł
-olej dyfer + mech.rozn-150zł
-szyba(oryginal fotochrom) 1500zł
-4 wymiany oleju shell 5w40 z filtrami -ok 400zł x 4

niektore punkty nie obejmuja kosztow wymiany,czesc robiona wlasnorecznie(np.tarcze,wahacze,klocki,montaz CB :) )

Za jakies 2 tys.km kolejna wymiana oleju z filtrami i może swiece,czyli kolejne 800zł ;)
Jak widac nie jest to mało ale auto odwdziecza sie bezproblemowa eksploatacja,zawsze mozna na czyms zaoszczedzic(np.szyba uzywka,opony takze,rozrzad na zamiennikach,tanszy gaz,najtansze wahacze,swiece, itp),najgorsze jest to ze przy sprzedazy nikt nie doceni
wkładu i kazdy szuka jak najtanszego auta

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2007 17:10:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Poza rozrządem i olejem (którego naturalnie leje się więcej) pozostałe koszty są zbliżone do serwisowania A6 w benzynie. A myślałem że serwis A8 4.2 to rzeczywiście kosmos. Problem w tym żeby znaleźć taką A8 lub S8 4.2 w stanie któremu wystarczy bieżący serwis.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 09:11:34 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8323
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
U mnie narazie (3 miesiące)
Łozysko koła lewego przedniego: 220 zł
Filtry wszystkiego co się da (50-100 zł zależnie od typu filtra)
Olej 5w50 Mobil 1, 2 x 4 l (300 zł)
Olej w automacie + filtr + uszczelka (1400 zł)
Wycieraczki (cos koło 100 zł)
Benzyna...... (coś koło 2500-3000 zł)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 22:00:29
Posty: 12
Lokalizacja: ZABRZE city
audik napisał(a):
No nie daj spokój z tym 2,8 to nawet w C4 nie specjalnie jedzie, bierz 4,2q


dokładnie ja mam automata 2.8 c4 i spodziewałem się więcej emocji :/

a co dopiero A8 .Sądzę że to raczej porażka a spalanie [2.8/4.2]w tak wielkim aucie pewnie będzie podobne

_________________
audi 2.8 w automacie full option not skóra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 00:36:43 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
mariuszV6 napisał(a):
audik napisał(a):
No nie daj spokój z tym 2,8 to nawet w C4 nie specjalnie jedzie, bierz 4,2q


dokładnie ja mam automata 2.8 c4 i spodziewałem się więcej emocji :/

a co dopiero A8 .Sądzę że to raczej porażka a spalanie [2.8/4.2]w tak wielkim aucie pewnie będzie podobne


masz takie odczucia właśnie dlatego że masz automata. Ja mam któreś z rzędu AAH w manualu, miałem też Audi z innymi silnikami i na tą chwilę więcej mi nie potrzeba :peace:

przejedź się sprawnym AAH w manualu, bez gazu, a zmienisz zdanie. Co do spalania, to uważam że 10.5 l Pb/100 km przy moim AAH quattro nie jest jakimś oszałamiającym wynikiem

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 08:43:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 07:18:33
Posty: 48
wg danych fabrycznych 2.8 automat jest az o poltora sek. wolniejsze do setki niz maual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: