CENY I KOSZTY EKSPLOATACJI A8 z motorami V8 benz.
Na podstawie doświadczeń z eksplotacji pojazdów Audi wymienionych
w punkcie SPALANIE na dwóch pierwszych pozycjach w wersjach Europejskich.
Sukcesywnie będą dodawane inne.
Olej - 10l (wchodzi niecałe 9l, ale 1l musi być na dolewki, i czym ostrzej jeżdzisz tym więcej dolewek) oleju Longlife
(obowiązkowo) = 10 x 80zł = 800zl (jak chcesz dłużej pojeżdzić to nie oszczędzaj, bo najtańszy zamiennik to też 50zł)
-filtr powietrza,oleju,przeciwpyłowyx2 i jeszcze jakieś gówienko = zamienniki min.=500zł - oryginał z filtrem paliwa 1000-1200
- klocki hamulcowe przednie u mnie nawet nie wytrzymują 15 tys.
po 4szt na stronę tzw. pływające -zamiennik min. ok. 600zł- oryginał do A8 do 1998 1200-1400zł, A8 od 1999 - 850-1000zł
- klocki tył- zamiennik Lukasa 150-200, oryginał ostatnio 308zł i lecą mi
co 30tys.
- tarcze hamulcowe przednie wentylowane o srednicy prawie 40cm - oryginał ostatnio 560zł szt.- zamienników sporo PAGID itp.
- tarcze hamulcowe tylne wentylowane, ale mniejsze - oryginał około 400zł - zamienników sporo PAGID itp.
- świece 8szt. - zamiennuk chyba ok. 30zł- oryginał ja płaciłem 53,5 BOSH 4-elektrodowe co 60tys.
- rozrząd co 90 tys. w polsce - zamiennik niewiem, ale oryginał też niejest drogi oczywiście wszystkie paski,rolki przód i tył +pompa wodna i jeszcze jakieś ustrojstwa 3000zł.
- często lecą czujniki ABS, mi już dwa poleciały- cena około 500zł
- amortyzatory- zależy w jakim stanie kupisz Auto - najtańszy zamiennik Sachs 550zł i odradzam, lepszy Bilstein ok.700zł- oryginał przód lub tył 900-1000zł
- Wahacze - zamienniki odradzam- oryginał ok.700-800zł
- tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik niewiem - oryginał ok. 50-300
- gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik niewiem - oryginał komplet ze smarami 130zł.
- podłokietnik przód do 1998r, czasem potrafi sie urwać - 900zł
- pompka spryskiwaczy szyb oryginał 350zł, ale zamiennik ciężko ale można znaleść nawet za 25zł z czujnikiem poziomu.
- spryskiwacz reflektorów do A8 po 1999 ok. 400zł-po zimie lubi któryś paść
- sonda lambda są dwie każda po 800-900zł oryginał, zamienniki są firmy NGK, nie wiem po ile
- Przepływomierz powietrza, a dokładnie MIERNIK MASY POWIETRZA - oryginał ok. 700-900zł, pasują też od 2,5TDIV6 180KM z A6 lub A8
- gumki wycieraczek są dwa po 30zł każda oryginał
- żarówka xenonowa do A8 do 2002 600zł szt. oryginał, ale też w serwisie są tańsze Philipsa po ok 300zł, w poznaniu ok. 100-150 komplet.
- Notorycznie przepalające się żarówki tylnych świateł oraz STOPU - cena około 1 złotego
- płyn chłodzący (wszelkie dolewki / wymiany na uniwersalne "nowe formuły 2000" itp. mogą prowadzić do wycieków, np. z chłodnicy oleju) - tu już nie tak drogo: ok. 37pln / 1,5ltr koncentratu (1:1) - autor "Zapp"
- Wymiana oleju w skrzyniach Tiptronic stosowanych w A8 V8 benzyna np.DSL i ECH - i w większości innych nie wymienia się oleju ani filtra, tylko uzupełnia się, a w przypadku stwierdzenia złego stanu oleju należy go dopiero wymienić wraz z filtrem, a nie bezwzględnie np. co 60 tys. jak ma to miejsce w innych skrzyniach. Najlepiej sprawdzać stan co 30 tys.km przy wyższych przebiegach, gdyż dzięki temu można zapobiec i wykryć też szybciej zbliżającą się awarię skrzyni, i tym samym obniżyć koszty jej naprawy - cena oryginalnego oleju ATF w serwisie około 80zł, - zamienniki niezalecane, chyba, że na własne ryzyko, sprawdzenie i uzupełnienie w ASO - w lutym br. 89,26zł.
- W moim przypadku w A8 3,7 V8 40V z 2000r. zatarcie się tzw. turboładowania rezonansowego które uruchamiane jest podciśnieniem, podczas wciśnięcia pedału gazu do dechy, jest to po 1 wałku na każdy rząd cylindrów i jeden ani drgnął, - rozruszano go bez demontażu, ale efekt, że czasami się przycina potzrebny jest demontaż - koszt nieznany.
- Autoalrm najtańszy do A8 ok. 400zł.
UWAŻAĆ NA PSEUDOFACHOWCÓW OD A8, PONIEWAŻ EFEKTEM TAKIEGO ZŁEGO ZAŁOŻENIA ALARMU SĄ PADAJĄCE BEZ POWODU RÓŻNE CZUJNIKI NP. ABS, A NAWET CZUJNIK WYKRYWANIA PASAŻERA OD AIRBAGU I OCZYWIŚCIE WIECZNE KŁOPOTY Z ALARMEM.
JAK ICH NIE MA TO JESZCZE GORZEJ BO MIE WIADOMO CO SCHRZANIONO I DIAGNOSTYKA ZAWSZE BĘDZIE WYKAZYWAŁA AWARIĘ. CZASAMI NIEGROŻNĄ.
ZRESZTĄ VAG ZAWSZE POKAZUJE JAKIEŚ BŁEDY.
- Wszelkie urzadzenia wyposażenia dodatkowego są niezwykle trwałe i nie ulegają awariom nawet w extremalnie nafaszerowanych pojazdach do 2002 nie zaobserwowano usterek, poza:
- Tempomat - ceny nie znam
- wariowanie systemu parktronic fabrycznego, dotyczy zamontowanych w zderzakach czujników z powodu uderzeń nawet własnymi goleniami najczęściej dotyczy do tyłu, ale nie grożne, usuwalne w 10 s samodzielnie.
- po wizytach na myjniach w szczególności ciśnieniowych zgłaszanie awari reflektorów głownych, ale po chwili jazdy należy się zatrzymać i wyłączyć całkowicie auto, a następnie ponownie je uruchomić. Awaria znika.
- Awarie automatycznych skrzyń biegów Tiptronic przy przebiegach 150-250 tys. km. Koszt naprawy z gwarancją poza serwisem (nawet w serwisie wskazują gdzie i umawiają) od 1500 do 4500zł (cena zawiera wymianę oleju oraz filtrów jeżeli takie występują).
NA RAZIE TO TYLE.
OCZYWIŚCIE SĄ TO CENY ORIENTACYJNE.
A TERAZ SPALANIE:
SILNIK AQG 3,7 V8 40V QUATTRO TIP. 260KM 350nm/3900 obr/min
miasto: 19-23l/100km
Trasa 7
trasa: 11-12l/100km szybkość 100-140km/h ruch prawie zerowy(noc)
trasa: 13-16l/100km szybkość 160-200km/h ruch jak w lipcu
bieżący przykład:
trasa 7 warszawa-olsztyn 440km szybkość 160-200km/h ruch troszkę mniejszy niż w lipcu
+
232 km w mieście = SPALANIE ŚREDNIE 18,4L/100km wskazanie FIS
SILNIK AKG 4,2 V8 32V QUATTRO TIP. 300KM 400nm/3300 obr/min
miasto: 20-23l/100km
Trasa głównie 7
trasa:13-15l/100km szybkość 160-200km/h ruch prawie zerowy(noc)
trasa:15-18l/100km szybkość 160-250km/h dzień mały ruch poza sezonem
Z życia wzięte:
Przy ostrej jeżdzie Wawa-Olsztyn (niecałe 440km)
musiałem tankować na 410 (Olsztynek) kilometrze gdyż komputer pokazywał mi że zostało mi paliwa na 20km, a to zawsze przy tankowaniu oznaczało że zostało mi 5-8 litra oparów, a zdarzało się tak, że i na 370-380km, ale wtedy jechałem prawie jak dawca organów.
DODAM, ŻE MÓJ STYL JAZDY JEST ZDECYDOWANIE AGRESYWNY, W MIEŚCIE JEŻDŻĘ DELIKATNIEJ, ALE DYNAMICZNIE.
Zbiorniki oba posiadają 90litrowe
Dodam, że leję paliwo tylko i wyłącznie 98 oktan, takie jest moje kółko zainteresowań.
Te silniki powinny jeżdzić na paliwie 98 LUB 95 oktan z tym, że dane techniczne dotyczą tankowania 98 oktan.
Jeżeli ktoś twierdzi, że z tymi motorami pali mu 13-16 w mieście, to niestety albo bezczelnie łże, albo nigdy nie tankuje do pełna, i wtedy mogą też wystąpić przekłamania wskazań FIS-a choć nigdy takich nie zaobserwowałem.
Starając się tankować na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora, sprawdzałem na kalkulatorze zgodność wskazać FIS, i najwyższy błąd jaki wystąpił i tylko raz to był 0,2l/100km, a tak 0,0 lub 0,1l/100km.
W obu pojazdach.
TAK STOI W INSTRUKCJI
UBEZPIECZENIE:
ZA A8 1998r W 10/2004 NA WARTOŚĆ 73 TYS. ZE 60% ZNIŻKAMI AC/OC MAX OPCJA = 5200ZŁ
ZA A8/S8 2000r W KWIETNIU NA WARTOŚĆ 86 TYS. ZE 60% ZNIŻKAMI AC/OC MAX OPCJA = 6300ZŁ
OBA W TEJ SAMEJ FIRMIE
CZYTAJ TO:
Co do cen w nim zawartych, to jest to delikatny temat,ale są to ceny orientacyjne które są zależne i od regionu,i od zdolności poszukiwawczych i negocjacyjnych zainteresowanego, oraz oficjalne przybliżone dystrybutora części VW/Audi w Polsce Kulczyk Tradex - dotyczące oryginałow, a nie jest tajemnicą, że ceny te można obejść (czytaj: można kupić taniej).
Jak? Tego niestety nie mogę napisać.
Ale może być dużo taniej i to za oryginały.
NARAZIE WYSTARCZY.
W RAZIE JAK KTOS BY ZAUWAŻYŁ JAKĄŚ NIEŚCISŁOŚĆ PROSZĘ O INFO NA PW.
NIEZWŁOCZNIĘ TO POPRAWIĘ.
FIS - Komputer pokładowy rozbudowany
ADRESY Z OGŁOSZENIAMI:
http://gratka.wp.pl/
http://www.otomoto.pl/
http://www.allegro.pl/ - mydło i powidło ale tanio i w miarę pewnie
jest ich oczywiście znacznie więcej, ale te są podstawowe.
W PRZYSZŁOŚCI DOPISZE PUNKTY:
- UŻYTKOWANIE I EKSPLOATACJA SKRZYŃ TYPU TIPTRONIC I MULTITRONIC.
- UŻYTKOWANIE I EKSPLOATACJA POJAZDÓW Z NAPĘDEM QUATTRO
BARDZO MAŁO OSÓB NP. WIE, ŻE AUTEM Z QUATTRO I OŚKI Z UKŁADEM ESP, KTÓRY SERYJNIE JEST MONTOWANY W A8 OD 1999 MOŻEMY SIĘ SZYBKO ZAKOPAĆ W BŁOCIE, LUB ZASPIE, A NIE POTRZEBNIE.
MODELE A6 I A8 Z QUATTRO I OŚKĄ Z UKŁADEM ESP SĄ WYPOSAŻONE W BLOKADĘ MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO
EDS. AKTYWUJE SIĘ ONA AUTOMATYCZNIE GDY JEST POTRZEBNA I DEZAKTYWUJE PRZY OKOŁO 30KM/H POD WARUNKIEM DEZAKTYWOWANIA UKŁADU ESP, PRZYCISKIEM NA KONSOLI.
TO NIE POMYŁKA, OŚKI TEŻ TAKĄ BLOKADE MAJĄ, TYLE ŻE TYLKO Z PRZODU.
PRAWDOPODOBNIE DOTYCZY TO TEŻ MODELU A4., CHOĆ NIE WIEM NAPEWNO.
SĄ TO DANE Z INSTRUKCJI OBSŁUGI A6`98, A6`02, A8`98, A8/S8`00 TYCH AUT.
Więcej szcegółów na temat EDS można znaleść w innym Temacie na Forum, prawdopodobnie autorstwa
"hans"-a
CHYBA CHOĆ TROSZĘCZKĘ ZASPOKOIŁEM KLUBOWICZÓW
PRZYNAJMNIEJ NA CHWILĘ
A FOTEK JUŻ DZISIAJ NIE MAM SIŁ WYSŁAĆ I PRZYGOTOWAĆ NA SERWER.
ALE DZISIAJ GO UMYŁEM I WYPSTRYKAŁEM CAŁA KOSTECZKĘ 256MB FOTEK. JUŻ SĄ NA HDD.
SORRY ZA TE OPÓŻNIENIA, ALE WTYM TYGODNIU INTENSYWNIE WALCZĘ Z SĄDAMI I US.