.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 06:50:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 21:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2004 20:47:14
Posty: 1413
Lokalizacja: Gorace klimaty :) Wiek: zawsze 18-tka i trochę więcej ;)
Mnie osobiście bardzo się podoba, zwłaszcza kolorek heheh g;) Jak masz więcej fotek to z miłą chęcią obejrzę, szczególnie środek autka g:)

Gratuluję autka g:)

_________________
...ANGEL EYES...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 22:28:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Mały V8 dzięki takim jak ty to czasami nie chcę się wogóle pisać żadnych postów.
Widzę, że jesteś wszechwiedzący i wiesz wszystko na temat pomysłow ludzi i nic Cię niezaskoczy.
Jak byś miał kasę, a by ci się podobał S8, a nie pakiet S-Line, a miałbyś kaprycho z motorem 3,7 to jak myślisz, nie zrobili by ci takiego?
Każdy wie, że Tak.
Tu pod tym linkiem przed chwilą umieściłem zdjęcie mojego dowodu rejestracyjnego zrobione przed chwilą specjalnie dla Ciebie:
http://img158.imageshack.us/img158/8199/img1098a1bg.jpg
Może je zrobić Ci jeszcze na tle jakiegoś programu TV który się teraz toczy.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na potwierdzenie Autentyczności.
Nie wiesz wszystkiego, więc się zawsze nie wychylaj jak tobie się tylko wydaje.
Ja nikogo nie raczę opowiastkami, a stwierdzam fakty które zawierają dokumenty.
Ty delikatnie zarzucasz mi kłamstwo, choć tego nie napisałeś dosłownie, ale tak to się nazywa.
A TO JUŻ BRZYDKO!!!!!!!!!!!
Na podstawie tylko twoich idiotycznych domysłów, wziętych skąd.
ŚWIĘZBIĄ MNIE PALCE ŻEBY NAPISAĆ WIĘCEJ ALE TYM RAZEM SIĘ POWSTRZYMAM, BO TO DOPIERO BY SIĘ NAZYWAŁO GŁUPOTA.
Prawdą oczywistą jest, że nigdzie w żadnej dokumentacji technicznej nie ma modelu S8 z motorem 3,7.
A u mnie w dokumentach tak stoi i z tego powodu mam też różne kłopoty które mnie wkurzają.
Np. w serwisie za każdym prawie razem jak potrzebuje jakąś część w szczególności do zawiechy chcą mi wciskać od normalnego S8 i tak też wynika z numeru VIN, a Ja im tłumaczę żeby dali od A8, a na forum tutaj odwrotnie.
Wyluzujcie troche bo to nie ja jestem producentem tego Auta, ani dokumentów nie wydrukowano w mojej drukarni.
Koniec Kropka.
A tak na marginesie do właśnie przed chwilą się dowiedziałem jak cholernie ciężko jest zrobić zdjęcie dowodu rejestracyjnego, aby były w miare czytelne napisy, przynajmiej cyfrakiem.
Gdyby to był zwykły paper to zdjęcie za pierszym razem już by było żyleta, a tu pstryknąłem z 20 sztuk i tylko takie było najlepszea, większość wogóle nie czytelna. To nowe ciekawe doświadczenie.
Może tak powlec tablice rej. to też z fotki się ledwo co odczyta, a może i wogóle.

@ GrzesB
- dzięki za uwagę, oczywiście masz rację, ale w momencie pisania nie pomyślałem o tym, ponieważ to było oczywiste, że nie chodzi o 32 cylindry.

@ Wiolka
- więcej zdjęć, a w szczególności środka podeślę ci jutro, ponieważ muszę je wrzucić na jakiś serwer, i dostosować ich wielkość do Netu, bo zbyt duże nie wchodzą.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Ostatnio edytowano 30.sie.2005 23:34:48 przez darm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 23:27:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Gratuluje wyboru i zakupu Audi A8. Ciesze sie ze mimo rosnacych cen benzyny smigasz wersja 4.2 quattro na benzynie 98 okt, bo widzialem juz kilka zagazowanych A8 4.2. Niestety kazdy kombinuje jak moze. Kurka nie jechalem jeszcze A8 i powiem tyle, ze skoro tak chwalicie ten luksusowy samochod, to musi on byc naprawde dobry Szczegolnie na te polskie dziurawe drogi. Jestem bardzo ciekaw jak jego zawieszenie polyka nierownosci. Czy ktos kiedys mnie przewiezie ? zanim sobie kupie ten model Audi, darm oczywiscie fotki mile widziane. ;)

:[EDIT]: Z tym A8/S8 to dziwna sprawa ja wczoraj bylem we Wroclawiu i widzialem S8 bo mialo znaczki na klapie i z przodu na grillu oraz felgi Avus S-line. Jak podszedlem blizej to patrze, a tarcze hamulcowe sa wentylowane ale nie mialy nawiercanych otworow. Bo kiedys widzielismy z Bilem S8 ale tamte mialo nawiercane tarcze. Tlumik mial 2 rury wydechowe, bardziej nie moglem sie przyjrzec bo ochroniarz sie gapil. :P Gdzies mam katalog reklamowy z jednym z pierwszych A8/S8

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 29.sie.2005 23:50:45 przez KORU, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 23:33:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
A8 i S8 to piękne auta.... jak zwykle napisze: szkoda że nie robili w avancie ;) Może kiedyś dojrzeję do sedana wtedy wybór auta będzie oczywisty :)

A do to tego co stoi w polskim dowodzie rejestracyjnym to tyle przekłamań, nieścisłości itp co ja widziałem w takim dokumencie to głowa mała - na tej podstawie nie daje się dokładnie nic stwierdzić :)

A co do części - jeżeli motor masz 3.7 (z A8) i zawiechę też z A8 *bo sam piszesz że od S8 nie pasuje) to co tam jest od S8 ?? ;)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 23:35:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
darm - nie obrazaj sie ale S8 to masz ... ale tylko w dowodzie rejestracyjnym.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 02:17:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Bilu - a dlaczego się mam obrażać, przeczytaj najpierw pierwszy mój post o zakupie a wyrażnie tam jest napisane A8/S8, a nie S8.
Przeczytaj też inne moje posty, gdzie jest również napisane,
"Wiem o tym doskonale, że S8 z takim motorem nie występuje."
że technicznie nieodpowiada on S8, motor i zawieszenie w szczególności, a prawie całe nadwozie jak i wyposażenie jest żywcem od S8.
Poza tym ja tylko stwierdzam fakt takich wpisów, i to nie podlega żadnym dyskusjom, czy to się komuś podoba, czy nie.
Turek mógł z książką Serwisową zrobić co zechce, a sprawdziłem przed chwilą w briefie to nie ma nazwy A8 czy S8, tylko D2.
Poza tym uważaj co piszesz, ponieważ twój niepozorny pościk spoko można odczytać jako zarzucanie mi kłamstwa, a to nie wróży dobrych nastrojów u mnie, jak i u każdego.
Mam też nerwy, i po dziurki w nosie mądralińskich wszechwiedzących, przeważnie mocnych tylko w gębie, bo w życiu zawsze im wiatr wieje w twarz.
Pozatym bez obrazy, rusz głową, żebym chciał że by to był rasowy S8, niż A8 to poleciałbym do serwisu kupiłbym oryginalne znaczki S8 za parę groszy i okleił go nimi, a ja nie mam nawet na nim, naklejki Quattro na grillu, no i zmieniłbym grill.
Choć w tym przypadku napewno jest to quattro.
Ale mi to zwisa, czy on jest, był czy będzie S8.
Niepisałbym A8/S8 z motorem 3,7, gdzie często tak ludzie określają A8 stylizowane na S8, a S8 4,2, i nikt wtedy by się nie czepał zapewne.
A na zdjęciach i wizualnie niczym by się nie różnił od S8.
Ale nie to było moim celem, a tylko przedstawienie faktów.
Zawieszenie ma obniżone, wiem bo parę dni temu wymieniałem mu wszystkie amory, i okazało się że sprężyny są krótkie i amory od A8 nie pasują tylko właśnie od S8.
Wahacze przednie proste (nośne) też poszły od S8, bo od A8 nie pasowała średnica trzpienia sworznia.
Wahacz przedni dolny tylny pasował znowu od A8.
Poza tym całe nadwozie jest jak w S8 i to nie ulega wątpliwości bo sprawdziłem z ciekawości i dokładnie.
Tylko wyposażenie ma troszeczkę bogatsze niż w większości S8.
A czy to jest rzeczywiście S8 cz A8, to co za różnica, jak motor ma do Bani.
W drugiej A84,2 1998 Quattro (299KM) to silnik pięknie pracuje, i nim prawie zawsze jeżdzę, tego przeważnie niestety dobija żona.

PROPONUJĘ ZAKOŃCZYĆ DYSKUSJĘ NA TEN BZDURNY TEMAT A8/S8.
ZACZYNA TO BYĆ MĘCZĄCE.
CO ZA DUŻO TO NIE ZDROWO.
A NIE WIEM W JAKIM HUMORZE BĘDĘ Z RANA, WIĘC WOLAŁBYM SOBIE GO NIE PSUĆ.

A POZA TYM CHĘTNIE SŁUŻĘ PORADĄ CO DO EKSPLOATACJI, UŻYTKOWANIA A8/S8, GDZIE I JAK SZUKAĆ CZĘŚCI DO NICH, JAK I CHETNIE POZNAM OPINIE INNYCH OSÓB I PORAD.
O TYCH AUTACH

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 08:27:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tak Darm racja mały Cie bardzo przeprasza masz piekne S8 , mam nadzieje ze masz dobry chumor ;) z rana.
I nie denerwuj sie tak bo zawału dostaniesz.

P.S Nie nazywam Cią kłamcą, ale kazdy widzi jakie to S8 :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 10:24:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Mały V8 - NIE SIEJ FERMENTU.

TO TY W SWOIM 1 POŚCIE NAPISAŁEŚ S8 3,7.
Ja nawiązałem tylko do TWEGO pytania.
A, że moje posty są dla Ciebie zbyt TRUDNE do zrozumienia,
to Sorry.
Następnym razem specjalnie dla Ciebie będę pisał prostszym
językiem.

DO WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH:
1. BĘDĘ NAPEWNO NA
Letni Zlot AKP 24-25 wrzesień 2005r. w Józefowie koło Legionowa.
NIE WIEM KTÓRYM, CZY 4,2 CZY 3,7, ZALEŻY KTÓRY SPRZEDAM
pierwszy.
2. ZDJĘCIA MUSZĘ TYLKO POWYBIERAĆ I ZAŁADOWAĆ NA JAKIŚ
SERWER, I ZROBIĆ KILKA ŚWIEŻSZYCH, MOŻE JESZCZE DZISIAJ
ZNAJDĘ CZAS.
3. W TYM TYGODNIU TEŻ ZAŁADUJĘ PARE WŁASNYCH PLIKÓW
FILMOWYCH, ALE MUSZĘ JE JESZCZE SKOMPRESOWAĆ,
BO MAM JE NA RAZIE W POSTACI CZYSTYCH 1 GIGOWYCH AVI.

POZRAWIAM!!

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 16:27:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.paź.2003 21:12:39
Posty: 338
Lokalizacja: Starogard Gdański - pomorskie / UK
darm napisał(a):
BĘDĘ NAPEWNO NA
Letni Zlot AKP 24-25 wrzesień 2005r


mnie bardzo to cieszy.... chce to auto dokladnie oblookac mniejsza o silnik ale 4,2 interesuje mnie bardziej.

_________________
890 km Kronach 2005
872 mile (1400km) Kronach 2007
Audi90, 2.3 NG, 1990, LPG 5.2003 -> 11.2005
Audi A4 1.8 ADR 1995 Right Hand Drive 10.2006 -> 02.2008
Audi A4 1.9 Tdi Avant AFN 1998 Right Hand Drive 02.2008 -> 04.2011
Audi A6 2.0 Tdi Avant BRE 2007 Right Hand Drive 04.2011 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 18:14:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
darm napisał(a):
A POZA TYM CHĘTNIE SŁUŻĘ PORADĄ CO DO EKSPLOATACJI, UŻYTKOWANIA A8/S8, GDZIE I JAK SZUKAĆ CZĘŚCI DO NICH, JAK I CHETNIE POZNAM OPINIE INNYCH OSÓB I PORAD.
O TYCH AUTACH


Chętnie skorzystam Darm z twojej wiedzy na temat eksploatacji A8. Przymierzam się do zakupu A8 4.2 z lat 96-98 (kupię jak sprzedam obecne Audi C4 2.8 - co ze względu na pojemność nie jest łatwą sprawą). Myślałem także o BMW 740 ale odpuściłem i zostaję przy Audi.
Jeśli mógłbyś doradzić na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie, jak i co sprawdzać w A8 to byłbym wdzięczny.
Gdzie serwisujesz swoje auta w Olsztynie? U Palmowskiego czy masz swoich dobrych mechaników?
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 19:49:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
jabolos napisał(a):
... na temat eksploatacji A8.
Jeśli mógłbyś doradzić na co zwracać szczególną uwagę, jak i co sprawdzać w A8 to byłbym wdzięczny.

Eksploatacja i na co zwracać szczególną uwagę, jak i co sprawdzać w A8 to jest temat rzeka, na olbrzymi artykuł, który i tak będzie tylko namiastką wiedzy i odczuć subiektywnych Autora i jest niemożliwe umieścic to wszystko w poście.
Przymierzam się do napisania takiego artykułu, ale to wymaga czasu, i zaczerpnięcia dodatkowiej wiedzy od innych oraz dodatkowych konsultacji, żeby artykuł był obiektywny i jak najbardziej rzetelny.
Nastąpi to nie wcześniej niż w połowie września.
O czym wszystkich poinformuję.
W miarę możliwości (kłopoty z wolnym czasem) odpowiedzi udzielam tutaj lub w niektórych przypadkach na PW.
Jak np. na powyzszy.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 20:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
Gratuluje autka!:)
Ile taka przyjemnosc mniej wiecej kosztuje? Bo w ogole nie mam pojecia po ile chodza uzywane A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 21:12:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Takze szykuje sie na A8 95-97 4.2 ale bedzie z sekwencja,napisz jakie sa koszty ogolnej eksploatacj,oleju wchodzi z 8l?jak ceny tarcz,klockow,amorkow,swiec itp.,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 21:13:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Krycho napisał(a):
Gratuluje autka!:)
Ile taka przyjemnosc mniej wiecej kosztuje? Bo w ogole nie mam pojecia po ile chodza uzywane A8


Może trzeba na www.allegro.pl lub www.ct.com.pl popatrzeć.....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 22:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
CENY I KOSZTY EKSPLOATACJI A8 z motorami V8 benz.
Na podstawie doświadczeń z eksplotacji pojazdów Audi wymienionych
w punkcie SPALANIE na dwóch pierwszych pozycjach w wersjach Europejskich.
Sukcesywnie będą dodawane inne.


Olej - 10l (wchodzi niecałe 9l, ale 1l musi być na dolewki, i czym ostrzej jeżdzisz tym więcej dolewek) oleju Longlife
(obowiązkowo) = 10 x 80zł = 800zl (jak chcesz dłużej pojeżdzić to nie oszczędzaj, bo najtańszy zamiennik to też 50zł)
-filtr powietrza,oleju,przeciwpyłowyx2 i jeszcze jakieś gówienko = zamienniki min.=500zł - oryginał z filtrem paliwa 1000-1200
- klocki hamulcowe przednie u mnie nawet nie wytrzymują 15 tys.
po 4szt na stronę tzw. pływające -zamiennik min. ok. 600zł- oryginał do A8 do 1998 1200-1400zł, A8 od 1999 - 850-1000zł
- klocki tył- zamiennik Lukasa 150-200, oryginał ostatnio 308zł i lecą mi
co 30tys.
- tarcze hamulcowe przednie wentylowane o srednicy prawie 40cm - oryginał ostatnio 560zł szt.- zamienników sporo PAGID itp.
- tarcze hamulcowe tylne wentylowane, ale mniejsze - oryginał około 400zł - zamienników sporo PAGID itp.
- świece 8szt. - zamiennuk chyba ok. 30zł- oryginał ja płaciłem 53,5 BOSH 4-elektrodowe co 60tys.
- rozrząd co 90 tys. w polsce - zamiennik niewiem, ale oryginał też niejest drogi oczywiście wszystkie paski,rolki przód i tył +pompa wodna i jeszcze jakieś ustrojstwa 3000zł.
- często lecą czujniki ABS, mi już dwa poleciały- cena około 500zł
- amortyzatory- zależy w jakim stanie kupisz Auto - najtańszy zamiennik Sachs 550zł i odradzam, lepszy Bilstein ok.700zł- oryginał przód lub tył 900-1000zł
- Wahacze - zamienniki odradzam- oryginał ok.700-800zł
- tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik niewiem - oryginał ok. 50-300
- gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik niewiem - oryginał komplet ze smarami 130zł.
- podłokietnik przód do 1998r, czasem potrafi sie urwać - 900zł
- pompka spryskiwaczy szyb oryginał 350zł, ale zamiennik ciężko ale można znaleść nawet za 25zł z czujnikiem poziomu.
- spryskiwacz reflektorów do A8 po 1999 ok. 400zł-po zimie lubi któryś paść
- sonda lambda są dwie każda po 800-900zł oryginał, zamienniki są firmy NGK, nie wiem po ile
- Przepływomierz powietrza, a dokładnie MIERNIK MASY POWIETRZA - oryginał ok. 700-900zł, pasują też od 2,5TDIV6 180KM z A6 lub A8
- gumki wycieraczek są dwa po 30zł każda oryginał
- żarówka xenonowa do A8 do 2002 600zł szt. oryginał, ale też w serwisie są tańsze Philipsa po ok 300zł, w poznaniu ok. 100-150 komplet.
- Notorycznie przepalające się żarówki tylnych świateł oraz STOPU - cena około 1 złotego
- płyn chłodzący (wszelkie dolewki / wymiany na uniwersalne "nowe formuły 2000" itp. mogą prowadzić do wycieków, np. z chłodnicy oleju) - tu już nie tak drogo: ok. 37pln / 1,5ltr koncentratu (1:1) - autor "Zapp"
- Wymiana oleju w skrzyniach Tiptronic stosowanych w A8 V8 benzyna np.DSL i ECH - i w większości innych nie wymienia się oleju ani filtra, tylko uzupełnia się, a w przypadku stwierdzenia złego stanu oleju należy go dopiero wymienić wraz z filtrem, a nie bezwzględnie np. co 60 tys. jak ma to miejsce w innych skrzyniach. Najlepiej sprawdzać stan co 30 tys.km przy wyższych przebiegach, gdyż dzięki temu można zapobiec i wykryć też szybciej zbliżającą się awarię skrzyni, i tym samym obniżyć koszty jej naprawy - cena oryginalnego oleju ATF w serwisie około 80zł, - zamienniki niezalecane, chyba, że na własne ryzyko, sprawdzenie i uzupełnienie w ASO - w lutym br. 89,26zł.
- W moim przypadku w A8 3,7 V8 40V z 2000r. zatarcie się tzw. turboładowania rezonansowego które uruchamiane jest podciśnieniem, podczas wciśnięcia pedału gazu do dechy, jest to po 1 wałku na każdy rząd cylindrów i jeden ani drgnął, - rozruszano go bez demontażu, ale efekt, że czasami się przycina potzrebny jest demontaż - koszt nieznany.
- Autoalrm najtańszy do A8 ok. 400zł.
UWAŻAĆ NA PSEUDOFACHOWCÓW OD A8, PONIEWAŻ EFEKTEM TAKIEGO ZŁEGO ZAŁOŻENIA ALARMU SĄ PADAJĄCE BEZ POWODU RÓŻNE CZUJNIKI NP. ABS, A NAWET CZUJNIK WYKRYWANIA PASAŻERA OD AIRBAGU I OCZYWIŚCIE WIECZNE KŁOPOTY Z ALARMEM.
JAK ICH NIE MA TO JESZCZE GORZEJ BO MIE WIADOMO CO SCHRZANIONO I DIAGNOSTYKA ZAWSZE BĘDZIE WYKAZYWAŁA AWARIĘ. CZASAMI NIEGROŻNĄ.
ZRESZTĄ VAG ZAWSZE POKAZUJE JAKIEŚ BŁEDY.
- Wszelkie urzadzenia wyposażenia dodatkowego są niezwykle trwałe i nie ulegają awariom nawet w extremalnie nafaszerowanych pojazdach do 2002 nie zaobserwowano usterek, poza:
- Tempomat - ceny nie znam
- wariowanie systemu parktronic fabrycznego, dotyczy zamontowanych w zderzakach czujników z powodu uderzeń nawet własnymi goleniami najczęściej dotyczy do tyłu, ale nie grożne, usuwalne w 10 s samodzielnie.
- po wizytach na myjniach w szczególności ciśnieniowych zgłaszanie awari reflektorów głownych, ale po chwili jazdy należy się zatrzymać i wyłączyć całkowicie auto, a następnie ponownie je uruchomić. Awaria znika.
- Awarie automatycznych skrzyń biegów Tiptronic przy przebiegach 150-250 tys. km. Koszt naprawy z gwarancją poza serwisem (nawet w serwisie wskazują gdzie i umawiają) od 1500 do 4500zł (cena zawiera wymianę oleju oraz filtrów jeżeli takie występują).

NA RAZIE TO TYLE.
OCZYWIŚCIE SĄ TO CENY ORIENTACYJNE.

A TERAZ SPALANIE:

SILNIK AQG 3,7 V8 40V QUATTRO TIP. 260KM 350nm/3900 obr/min
miasto: 19-23l/100km
Trasa 7
trasa: 11-12l/100km szybkość 100-140km/h ruch prawie zerowy(noc)
trasa: 13-16l/100km szybkość 160-200km/h ruch jak w lipcu
bieżący przykład:
trasa 7 warszawa-olsztyn 440km szybkość 160-200km/h ruch troszkę mniejszy niż w lipcu
+
232 km w mieście = SPALANIE ŚREDNIE 18,4L/100km wskazanie FIS

SILNIK AKG 4,2 V8 32V QUATTRO TIP. 300KM 400nm/3300 obr/min
miasto: 20-23l/100km
Trasa głównie 7
trasa:13-15l/100km szybkość 160-200km/h ruch prawie zerowy(noc)
trasa:15-18l/100km szybkość 160-250km/h dzień mały ruch poza sezonem
Z życia wzięte:
Przy ostrej jeżdzie Wawa-Olsztyn (niecałe 440km)
musiałem tankować na 410 (Olsztynek) kilometrze gdyż komputer pokazywał mi że zostało mi paliwa na 20km, a to zawsze przy tankowaniu oznaczało że zostało mi 5-8 litra oparów, a zdarzało się tak, że i na 370-380km, ale wtedy jechałem prawie jak dawca organów.
DODAM, ŻE MÓJ STYL JAZDY JEST ZDECYDOWANIE AGRESYWNY, W MIEŚCIE JEŻDŻĘ DELIKATNIEJ, ALE DYNAMICZNIE.
Zbiorniki oba posiadają 90litrowe
Dodam, że leję paliwo tylko i wyłącznie 98 oktan, takie jest moje kółko zainteresowań.
Te silniki powinny jeżdzić na paliwie 98 LUB 95 oktan z tym, że dane techniczne dotyczą tankowania 98 oktan.
Jeżeli ktoś twierdzi, że z tymi motorami pali mu 13-16 w mieście, to niestety albo bezczelnie łże, albo nigdy nie tankuje do pełna, i wtedy mogą też wystąpić przekłamania wskazań FIS-a choć nigdy takich nie zaobserwowałem.
Starając się tankować na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora, sprawdzałem na kalkulatorze zgodność wskazać FIS, i najwyższy błąd jaki wystąpił i tylko raz to był 0,2l/100km, a tak 0,0 lub 0,1l/100km.
W obu pojazdach.
TAK STOI W INSTRUKCJI

UBEZPIECZENIE:

ZA A8 1998r W 10/2004 NA WARTOŚĆ 73 TYS. ZE 60% ZNIŻKAMI AC/OC MAX OPCJA = 5200ZŁ
ZA A8/S8 2000r W KWIETNIU NA WARTOŚĆ 86 TYS. ZE 60% ZNIŻKAMI AC/OC MAX OPCJA = 6300ZŁ
OBA W TEJ SAMEJ FIRMIE

CZYTAJ TO:
Co do cen w nim zawartych, to jest to delikatny temat,ale są to ceny orientacyjne które są zależne i od regionu,i od zdolności poszukiwawczych i negocjacyjnych zainteresowanego, oraz oficjalne przybliżone dystrybutora części VW/Audi w Polsce Kulczyk Tradex - dotyczące oryginałow, a nie jest tajemnicą, że ceny te można obejść (czytaj: można kupić taniej).
Jak? Tego niestety nie mogę napisać.
Ale może być dużo taniej i to za oryginały.

NARAZIE WYSTARCZY.
W RAZIE JAK KTOS BY ZAUWAŻYŁ JAKĄŚ NIEŚCISŁOŚĆ PROSZĘ O INFO NA PW.
NIEZWŁOCZNIĘ TO POPRAWIĘ.

FIS - Komputer pokładowy rozbudowany

ADRESY Z OGŁOSZENIAMI:
http://gratka.wp.pl/
http://www.otomoto.pl/
http://www.allegro.pl/ - mydło i powidło ale tanio i w miarę pewnie
jest ich oczywiście znacznie więcej, ale te są podstawowe.

W PRZYSZŁOŚCI DOPISZE PUNKTY:
- UŻYTKOWANIE I EKSPLOATACJA SKRZYŃ TYPU TIPTRONIC I MULTITRONIC.
- UŻYTKOWANIE I EKSPLOATACJA POJAZDÓW Z NAPĘDEM QUATTRO

BARDZO MAŁO OSÓB NP. WIE, ŻE AUTEM Z QUATTRO I OŚKI Z UKŁADEM ESP, KTÓRY SERYJNIE JEST MONTOWANY W A8 OD 1999 MOŻEMY SIĘ SZYBKO ZAKOPAĆ W BŁOCIE, LUB ZASPIE, A NIE POTRZEBNIE.
MODELE A6 I A8 Z QUATTRO I OŚKĄ Z UKŁADEM ESP SĄ WYPOSAŻONE W BLOKADĘ MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO EDS. AKTYWUJE SIĘ ONA AUTOMATYCZNIE GDY JEST POTRZEBNA I DEZAKTYWUJE PRZY OKOŁO 30KM/H POD WARUNKIEM DEZAKTYWOWANIA UKŁADU ESP, PRZYCISKIEM NA KONSOLI.
TO NIE POMYŁKA, OŚKI TEŻ TAKĄ BLOKADE MAJĄ, TYLE ŻE TYLKO Z PRZODU.
PRAWDOPODOBNIE DOTYCZY TO TEŻ MODELU A4., CHOĆ NIE WIEM NAPEWNO.
SĄ TO DANE Z INSTRUKCJI OBSŁUGI A6`98, A6`02, A8`98, A8/S8`00 TYCH AUT.
Więcej szcegółów na temat EDS można znaleść w innym Temacie na Forum, prawdopodobnie autorstwa "hans"-a

CHYBA CHOĆ TROSZĘCZKĘ ZASPOKOIŁEM KLUBOWICZÓW :?:
PRZYNAJMNIEJ NA CHWILĘ :peace:

A FOTEK JUŻ DZISIAJ NIE MAM SIŁ WYSŁAĆ I PRZYGOTOWAĆ NA SERWER.
ALE DZISIAJ GO UMYŁEM I WYPSTRYKAŁEM CAŁA KOSTECZKĘ 256MB FOTEK. JUŻ SĄ NA HDD.
SORRY ZA TE OPÓŻNIENIA, ALE WTYM TYGODNIU INTENSYWNIE WALCZĘ Z SĄDAMI I US.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Ostatnio edytowano 31.sie.2005 19:08:15 przez darm, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2005 06:08:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.paź.2003 21:12:39
Posty: 338
Lokalizacja: Starogard Gdański - pomorskie / UK
bardzo ciekawy poscik z rana do sniadania....

_________________
890 km Kronach 2005
872 mile (1400km) Kronach 2007
Audi90, 2.3 NG, 1990, LPG 5.2003 -> 11.2005
Audi A4 1.8 ADR 1995 Right Hand Drive 10.2006 -> 02.2008
Audi A4 1.9 Tdi Avant AFN 1998 Right Hand Drive 02.2008 -> 04.2011
Audi A6 2.0 Tdi Avant BRE 2007 Right Hand Drive 04.2011 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2005 06:19:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ta blokada nazywa sie EDS i realizowana jest za pomoca pompy ABS. jakis czas temu juz bylo o tym na forum , sam o tym chyba pisalem ;)

bardzo ciekawa lektura :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2005 08:00:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2005 20:56:43
Posty: 168
Lokalizacja: okolice Radomia
no zauwazylem ciekawy temat :) po pierwsze potwierdzam UWAGA NA ALARMY ZAKLADANE PRZEZ PSEUDOFACHOWCOW :zly: najlepiej by bylo pozostac przy fabrycznym ale coz to tylko Polska :zly: moze mojego taty to niebylo prawdziwe A8 bo tylko 3,7 :P ale jednak spalanie bylo znacznie mniejsze w miescie od 13 do 16max a w trasie od 9 do 11,5 i to przy normalnej jezdzie acha byla kupiona przy przebiegu 286000km i do czsu sprzedazy tzn do 351000 np automat pracowal rewelacyjnie abyl oryginalny nie dlubany ale podobno 3,7 pod tym wzgledem sa lepsze klocki przednie potwierdzam dosc czestosie zuzywaja co ok 20000 mowa tu o klockach ferodo w ukladzie hamulcowym z s8 bo na taki z przodu byl wymieniony w naszym natomiast z tylu na standardowym to po sprowadzeniu byly wymienone na ate u mnie za 140zl nie zuzywaly sie zbytnio odnosnie zwieszenia coz dwa wachacze i jeden drazek kierowniczy to cale zniwo jakie zdazyly zrobic mu polskie drogi przez ten czas z tym ze drazek i drugi wachacz wymienione przy 349000 a poza tym to cale zawieszenie bylo jeszcze fabryczne

_________________
Audi 200 20v byl stan lalka;/
jest Audi 100 2,3 nf avant automat bylo
30.05.2007->23.11.2008 S6 4,2v8 quattro(oczywiscie limo) znow odzylem :] sprzedany
bez Audi (ale tylko tymczasowo)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2005 09:20:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
adik napisał(a):
miescie od 13 do 16max a w trasie od 9 do 11,5 i to przy normalnej

NA TRASIE JEST MOŻLIWE OSIĄGNIECIE TAKIEGO SPALANIA, ALE PRZY BARDZO I TO BARDZO DELIKATNEJ JEŻDZIE 90-120KM/H.
W MIEŚCIE NATOMIAST Z MOTOREM JAK POWYŻEJ OPISAŁEM, CZYLI TEZ 3,7 40-ZAWOROWY 260KM MONTOWANY DO A8 OD 1999 ROKU QUATTRO TIPTRONIC, OSIĄGNIĘCIE SPALANIA NAWET 16L/100KM JEST NIEMOŻLIWE.
MÓWIĄC O MIEŚCIE MAM NAMYŚLI JAZDĘ TYLKO PO MIEŚCIE.
BO NP. JAK KTOŚ DOJEŻDŻA DO PRACY Z MIASTECZKA DO MIASTA NP. ODLEGŁEGO 10-30 KM I ZROBI W NIM PARĘ DODATKOWYCH KILOMETRÓW, TO WTEDY POWIE TEŻ ,ŻE W MIEŚCIE PALI MU 13-16.
ALE TO NIE BĘDZIE JUŻ CZYSTE MIASTO.
JA MAM NA MYŚLI JAZDĘ CZYSTĄ W SAMYM MIEŚCIE POWIEDZMY W WIELKOŚCI POWYŻEJ 100 TYS. MIESZKAŃCÓW NP. OLSZTYN, A TO DLATEGO ŻE CZYNNIKIEM GŁOWNIE PODNOSZĄCYM SPALANIE, SĄ POSTOJE POD ŚWIATŁAMI I JAZDA W KORKACH. A WYSTARCZY, ŻE NA 100KM PRZEBIEGU 2 RAZY POJADĘ DO MIEJSCOWOŚCI ODLEGŁEJ O 8KM, TO SPALANIE JUŻ MI SPADA O OK. 2 LITRY.
A MOIM ZAMIAREM BYŁO OKREŚLENIE SPALANIA TYLKO PODCZAS JAZDY PO MIEŚCIE.
SWEGO CZASU ZMIERZYŁEM JEGO SPALANIE METODĄ RĘCZNĄ I PRZY JUŻ ROZGRZANYM DOBRZE SILNIKU, TO NAJMNIEJSZE SPALANIE JAKIE WTEDY OSIAGNĄŁEM WYNIOSŁO 16,5 LITRA I TO JEŻDZIŁEM LEDWIE MUSKAJĄC PEDAŁ GAZU.
REASUMUJĄC MOGĘ PRZYJĄĆ DOWOLNY ZAKŁAD, ŻE NIKT NIM NIE OSIĄGNIE SPALANIA NA POZIOMIE 16L, ANI W WARSZAWIE, ANI W OLSZTYNIE, PONIEWAŻ NA PODSTAWIE MOICH DOKŁADNYCH POMIARÓW Z JAZDY W TYCH MIASTACH ZOSTAŁY PODANE POWYŻSZE WARTOŚCI.
ZAKŁAD MOŻE BYĆ O DOWOLNEJ ACZ REALNEJ WYSOKOŚCI, NA POCZĄTKU KOSZTY PALIWA POKRYJE JA, ALE PÓŻNIEJ PRZEGRANY.
BĘDĘ ZNÓW BOGADY!!!JABADABADOOOOOOOOOOOOOOOOO :peace:
BĘDĘ W dniach 24-25 września na ZLOCIE W JÓZEFOWIE KOŁO LEGIONOWA. WIĘC ZAPRASZAM. :peace:

CO DO ZUŻYCIA KLOCKÓW HAMULCOWYCH I ZAWIESZENIA TO JEST BARDZO INDYWIDUALNA SPRAWA, ZALEŻY OD ZBYT WIELU CZYNNIKÓW ABY BYŁA POWTARZALNA.
A CO DO SKRZYNI, TO JEŻELI POJAZD BYŁ KUPIONY Z PRZEBIEGIEM 286TYS. KM, TO NIKT NIE MOŻE RĘCZYĆ CZY BYŁ DŁUBANY, CZY NIE.
A RACZEJ NAPEWNO BYŁ, ALE TO JUŻ INNY TEMAT M.IN. DLATEGO, ŻE STWIERDZIĆ CZY DANA SKRZYNIA TYPU TIPTRONIC PRACUJE PRAWIDŁOWO, CZY NIE Z DUŻYM PRAWDOBODOBIEŃSWEM MOŻE STWIERDZIĆ OSOBA KTÓRA MIAŁA WIĘCEJ AUT Z TAKIMI SKRZYNIAMI I MA SKALĘ PORÓWNANIA, ORAZ KTÓRA "CZUJE JĄ" CO W PRZYPADKU AUTOMATU NIE JEST TAKIE OCZYWISTE, A I TAK BĘDĄ TO TYLKO WRAŻENIA SUBIEKTYWNE.
JEST TO TYLKO I WYŁĄCZNIE MOJA OPINIA.
MIAŁEM WCZEŚNIEJ JESZCZE 2 AUTA Z TIPTRONICAMI `98 A6 2,8 Ben. 193KM OŚKA ORAZ `00 A6 2,5 TDI 150KM OŚKA.

:!: POSZUKUJĘ OSÓB KTÓRE MAJĄ JAKIEKOLWIEK DOŚWIADCZENIE ZE SKRZYNIAMI TYPU MULTITRONIC tzw. Bezstopniowe (choć w trybie sekwencyjnym posiada 6 biegów) MONTOWANYCH NP. W AUDI A6 AVANT 2,5 TDI 155KM OŚKA 2002r PO LIFTINGU. :!:

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Ostatnio edytowano 31.sie.2005 15:57:20 przez darm, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2005 10:40:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2005 20:56:43
Posty: 168
Lokalizacja: okolice Radomia
ale wywolalem zamieszanie :): na wstepie chcialbym zaznaczyc ze a8 bylo 1995 rok a wiec 230km no i co chyba jeszcze wazniejsze nie mial quattro tak wiec mozliwe w naszym przypadku bylo to spalanie mniejsze chcialbym tez zaznaczyc ze w Radomiu niestety tez juz jest dosc ciasno jesli chodzi o ruch a byly tez wyjazdy poza granice kraju jak i do innych wiekszych miast

_________________
Audi 200 20v byl stan lalka;/
jest Audi 100 2,3 nf avant automat bylo
30.05.2007->23.11.2008 S6 4,2v8 quattro(oczywiscie limo) znow odzylem :] sprzedany
bez Audi (ale tylko tymczasowo)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: