.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:43:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 22:24:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 03:56:12
Posty: 79
Lokalizacja: Wieluń
Dawidek1 napisał(a):
...nio ale bądz co bądz na turbine zawsze trzeba miec oko...
w 2,7T turbiny ;P ale nie jest tak źle

_________________
Audi A6 (C5 4B) 2,7 BiTurbo AJK Avant S-Line 21-12-99 Tylko Audi, Tylko Avant, Tylko Automat
...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA... AUDI RS6
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 08:29:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
Dawidek1 napisał(a):
ale 2,7 t to znowu dbanie o turbine a kolega chyba niechcę..


2.7 Turbo zdecydowanie odpada z nastepujacych powodow:
1) wyzsza awaryjnosci w porownaniu do silnika 2.8 bez turbiny
2) gorsza kultura pracy na gazie
3) mniejsza dostepnosc czesci
4) dbanie o turbiny (chociaz z tym nie bylby taki problem) i w przypadku ich awarii wysoki koszt naprawy

Takze tak jak pisalem w poscie wyzej, dobrym kompromisem pomiedzy bezawaryjnoscia i dusza sportowca wydaje sie byc stary motor 2.8 i prosilbym o opinie na jego temat, na co trzeba zwracac uwage przy kupnie i jakie ma mankamenty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 10:23:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 03:56:12
Posty: 79
Lokalizacja: Wieluń
Detail napisał(a):
Dawidek1 napisał(a):
ale 2,7 t to znowu dbanie o turbine a kolega chyba niechcę..


2.7 Turbo zdecydowanie odpada z nastepujacych powodow:
1) wyzsza awaryjnosci w porownaniu do silnika 2.8 bez turbiny
2) gorsza kultura pracy na gazie
3) mniejsza dostepnosc czesci
4) dbanie o turbiny (chociaz z tym nie bylby taki problem) i w przypadku ich awarii wysoki koszt naprawy

Takze tak jak pisalem w poscie wyzej, dobrym kompromisem pomiedzy bezawaryjnoscia i dusza sportowca wydaje sie byc stary motor 2.8 i prosilbym o opinie na jego temat, na co trzeba zwracac uwage przy kupnie i jakie ma mankamenty.


Ad 1. mozna by było polemizować jak przy 2,5 tdi, sprawdza sie przysłowie jak dbasz tak masz.
Ad 2. poza specyficznymi warunkami (zimny silnik, krótkie i częste odcinki) nie zaobserwowałem żadnego pogorszenia.
Ad 3. chyba żartujesz ;) wszystko idzie teraz kupić.
Ad 4. jak w każdym turbinowcu, mi. w ww 2,5 tdi po prostu trzeba dbać jak o resztę.
co do duszy sportowca mi tam styka 7 sek do 100, ale juz sie z tego wyleczyłem i szybciej niż 120-130 na naszych drogach nie lecę, a rozpędzam sie jak zwykłe autko, mniej pali i autko nie cierpi, to się zresztą tyczy wszystkich aut.

_________________
Audi A6 (C5 4B) 2,7 BiTurbo AJK Avant S-Line 21-12-99 Tylko Audi, Tylko Avant, Tylko Automat
...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA... AUDI RS6
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 11:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
Galaxy napisał(a):
Detail napisał(a):
Dawidek1 napisał(a):
ale 2,7 t to znowu dbanie o turbine a kolega chyba niechcę..


Ad 1. mozna by było polemizować jak przy 2,5 tdi, sprawdza sie przysłowie jak dbasz tak masz.
Ad 2. poza specyficznymi warunkami (zimny silnik, krótkie i częste odcinki) nie zaobserwowałem żadnego pogorszenia.
Ad 3. chyba żartujesz ;) wszystko idzie teraz kupić.
Ad 4. jak w każdym turbinowcu, mi. w ww 2,5 tdi po prostu trzeba dbać jak o resztę.
co do duszy sportowca mi tam styka 7 sek do 100, ale juz sie z tego wyleczyłem i szybciej niż 120-130 na naszych drogach nie lecę, a rozpędzam sie jak zwykłe autko, mniej pali i autko nie cierpi, to się zresztą tyczy wszystkich aut.


Moze i masz racje ale sam widzisz ze mowiac o awaryjnosci porownujesz 2.7T do awaryjnego 2.5 TDI, a ja caly czas staram sie uzyskac odpowiedzi na temat awaryjnosci 2.8 i 3.0. Czy naprawde jest tak malo uzytkownikow, ktorzy posiadaj C5 2.8 i 3.0? Czy inni rowniez potwierdzaja opinie Piotrusia, ze w 3.0 czesto sie zdarza, ze pasek potrafi przeskoczyc o kilka zebow? I moje drugie pytanie jakie zmiany w A6 objal face lifting w roku 2001, moze jakis link to tego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 12:24:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ehhh Ty niedowiarku ... :): . Gdybym nie był czegoś pewny - zostałoby to wyraźnie zaznaczone.

Przykład sprzed kilku dni:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... powiednich

Z bardzo podobnym problemem borykał się również inny użytkownik, z okolicy Strzelc Opolskich (pobaw się szukajką a na pewno znajdziesz, nie pamiętam nicka).

W tym momencie "ujawnionych" na AKP silników 3,0 "mamy" cztery sztuki (chyba, że coś mi umknęło), z czego dwie już są "po wszystkim" (chociaż nie do końca ...), jedna sztuka chyba nie ma tego problemu, a "oststnia" jest w posiadaniu nowego użytkownika nie dłużej niż trzy tygodnie i z tego co wiem - już jest po wymianie "rozrządu" lub odbędzie się to "na dniach" (poniekąd z obawy przed możliwą kolizją silnika).
Mówiąc szczerze (chociaż ja i tak miałbym mniejszy kłopot z uwagi na prawie-sąsiedztwo z SSERWIS-em) - wolałbym zrobić raz a porządnie wałki w 2,5TDi, niż drżeć przy każdym przyspieszaniu o rozrząd w 3,0 ... .
Wobec powyższego - stawianie 2,5TDi w świetle "awaryjnego" - w porównaniu do 3,0 30V ... chyba można nazwać conajmniej niedomówieniem ... .
No ale tak rodzą się urban-legend, a wszystkie współczesne V6-tki (i "wyższe") poprostu wymagają terminowej i rzetelnej obsługi serwisowej, tudzież worka pieniędzy - bez względu na typ zasilania.

A tu jeszcze coś:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=fazy

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 13:06:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
Piotruś napisał(a):
Ehhh Ty niedowiarku ... :): . Gdybym nie był czegoś pewny - zostałoby to wyraźnie zaznaczone.

Przykład sprzed kilku dni:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... powiednich

Z bardzo podobnym problemem borykał się również inny użytkownik, z okolicy Strzelc Opolskich (pobaw się szukajką a na pewno znajdziesz, nie pamiętam nicka).

W tym momencie "ujawnionych" na AKP silników 3,0 "mamy" cztery sztuki (chyba, że coś mi umknęło), z czego dwie już są "po wszystkim" (chociaż nie do końca ...), jedna sztuka chyba nie ma tego problemu, a "oststnia" jest w posiadaniu nowego użytkownika nie dłużej niż trzy tygodnie i z tego co wiem - już jest po wymianie "rozrządu" lub odbędzie się to "na dniach" (poniekąd z obawy przed możliwą kolizją silnika).
Mówiąc szczerze (chociaż ja i tak miałbym mniejszy kłopot z uwagi na prawie-sąsiedztwo z SSERWIS-em) - wolałbym zrobić raz a porządnie wałki w 2,5TDi, niż drżeć przy każdym przyspieszaniu o rozrząd w 3,0 ... .
Wobec powyższego - stawianie 2,5TDi w świetle "awaryjnego" - w porównaniu do 3,0 30V ... chyba można nazwać conajmniej niedomówieniem ... .
No ale tak rodzą się urban-legend, a wszystkie współczesne V6-tki (i "wyższe") poprostu wymagają terminowej i rzetelnej obsługi serwisowej, tudzież worka pieniędzy - bez względu na typ zasilania.

A tu jeszcze coś:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=fazy


No Piotrus teraz to ci wierze w 100%, probowalem znalezc tematy w opcji szukaj wpisujac A6 3.0 ale jakos nie widzialem tych artykulow (czy jest jakas inna metoda lub dodatkowe znaki zeby nie szukalo mi glupot?). Po zapoznaniu sie z lektura wersje 3.0 stanowczo wykluczam. A jak wg. Twojej wiedzy i doswiadczenia jest z niezawodnoscia silnika 2.7T. Czy nadaje sie on do pokonywania dlugich tras za granica bez obaw o kosmiczne koszty i czy dobrze on znosi zagazowanie, czy raczej jest to samochod more for fun na benzynce i w Polsce gdzie naprawy sa wzglednie tanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 17:04:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2007 10:37:31
Posty: 95
Lokalizacja: Pieniny
Piotruś napisał(a):

jedna sztuka chyba nie ma tego problemu,


To napewno ja .
Rozrząd kompletny wymieniałem przy zakupie auta - udzielono gwarancję na 120 tyś km , oczywiście na przeglądy trzeba jeździć . Serwisuję wszystkie auta w Autobochenek (Ten słynny) koło Myślenic
Odpukać , z autkiem narazie wszystko ok.

_________________
A6 V6 3.0 quattro
A8 4.2 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 21:08:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
....a tym nowym użytkownikiem 3.0 ASN jestem ja :)
Rozrządzik zrobiony w całości, autko wczoraj odebrane, po całej lekcji od Piotrusia ( dzięki !!! ).

"Problemowy" :) posiadacz 3.0 ASN to " ld_ven0m", któremu również serdecznie dziękuję za cenne wskazówki .

Pomimo faktu że pojazd ma autentyczne 97 tys km, nie podjąłem ryzyka jazdy bez generalnie zrobionego rozrządu.
Co ciekawe...kółko pasowe pompy wody miało już dość spory luzik... :<
Nadal jednak nie rozumiem skąd niby i z jakich przyczyn :/ ma nastąpić ów "przeskok" paska ??
Możecie mnie bliżej uświadomić... :?:

Odnośnie różnic w jeździe 2.8 a 3.0 mogę powiedzieć jedno...jest lepiej, na korzyść 3.0 rzecz jasna.
Swoją drogą nigdy nie podjąłbym decyzji o gazowaniu któregokolwiek z powyższych silników...Chcesz oszczędzać, więc może 1.9 tdi to coś w sam raz...?

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 21:52:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Macieksns napisał(a):
Nadal jednak nie rozumiem skąd niby i z jakich przyczyn :/ ma nastąpić ów "przeskok" paska ??


Przypuszczam, że z takich samych przyczyn jak we wszystkich innych silnikach, w których wymiana napędu rozrządu zostaje ograniczona stricte do zestawu naprawczego ... . Może z tą różnicą, że pokonanie oporów hydrauliki zmiennych faz rozrządu powoduje "dodatkowe" obciążenie paska zębatego ???
Tak na logikę - wprowadzenie w ruch 30 zaworów to też "większy kawał roboty" ... .
Takie są moje domysły - nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia np. w materiałach serwisowych, etc. ... . Wiem na pewno, że nie miałbym odwagi podjąć się próby jakiejkolwiek naprawy układu rozrządu w tym motorze ... ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 22:57:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
Piotruś, to może tak korzystając z Twej rzeki nieograniczonej wiedzy ( w pozytywnym ujęciu tego słowa :) ), to może wiesz jak ma się statystyka tak bolesnych awarii w motorze 3.0....?
Fabryka jakoś wie o tym problemie....?
Czy w ujęciu matematycznym ( ilość wyprodukowanych egz.do liczby awarii ) jest to porównywalne ze słynnymi wałkami w 2.5 V6 TDi... :)
Mam nadzieję że nie zniechęciliśmy autora postu do ucieczki w inną markę :D

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 23:30:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie mam wiedzy statystycznej ale sądzę, że to nie jest problem wady konstrukcyjnej, a tylko druciarskich serwisów. Przecież skoro Pan Sopa wymienia te rozrządy z pełną gwarancją (2 lata / 24 m-ce o ile wiem) i bez żadnych dodatkowych warunków (nie wymaga wymiany "jeszcze czegoś" oprócz typowych części), to dla mnie odpowiedź jest tylko jedna - poprostu trzeba umieć to zrobić zgodnie ze sztuką i przy użyciu specjalistycznych narzędzi, a nie ma się czego obawiać.

Przed wytarciem wałków w V6 2,5TDi - również można się ochronić własciwą obsługą ... .

A zarówno w jednym (3,0) jak i drugim (2,5TDi) przypadku - co chwilę komuś coś się zrypie ... .

Wnioski jak dla mnie - bardzo jasne ... ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 09:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
...czyli drogi kolego Detail, z powyższej wypowiedzi Piotrusia wnioski płyną same.
Kupując jakikolwiek z opisywanych przez Ciebie pojazdów, nigdy nie masz pewności co do poprzedniego posiadacza, Twa zapobiegliwość i dbałość może zapewnić Ci normalną jazdę :)

Zastanów się raz jeszcze mocno w kontekście słów Piotrusia nad celem i sensem gazowania, bo wtedy w już nic nie jest pewne :D

Ja raz w życiu popełniłem ten błąd gazując stosunkowo nieskomplikowany, niewysilony motor ( Explorer 4.0 2001' ), przy pomocy najlepszych magików :< polecanych w całej Małopolsce, przy pomocy najlepszej instalacji sekwencyjnej...Nigdy więcej
:!:

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: