.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 21:39:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 11:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 20:53:12
Posty: 23
jak juz pisalem 4.2 TDI nie wchodzi w gre bo jest poprostu duzo drozsze... 4.0 TDI badz 4.2 w benzynie z rocznika '04 w super wersji moge miec za ok 30 tys euro w niemczech. do 4.2 TDI ktore jest dostepne od 2005 roku musialbym dolozyc miniumum 15 tys euro. rocznie robie 20-30 tys km czyli calkiem sporo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 11:18:44 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
15tys euro róznicy = 55000 PLN róznicy (pi x oko)
Diesel będzie palił średnio 10; 10 x 4,4 = 44 PLN / 100 km
Benzyna będzie paliła srednio 16; 16 x 4,6 = 74 PLN / 100 km
74 PLN - 44 PLN = 30 PLN / 100 km (róznica w spalaniu)

55000 / 30 = 1833 = tyle 100km-wek musisz zrobić aby diesel się opłacił
183000 km = wtedy wydatki paliwowe benzyny dogonią diesla

Mówisz jeździsz 30,000km/rok czyli po 6 latach się zwróci diesel
A są jeszcze koszty serwisu silnika
W przypadku diesla (poza paliwem) to conajmniej (optymistycznie) 1,5 to co benzyna
Czyli ten diesel jeśli wogóle się zwróci to może za 7 lat
A masz zamiar auto mieć 7 lat??
A jeśli masz zamiar to chcesz w tym czasie słuchać klekotu ?? :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 11:28:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
To jesli tak, to Pb 4,2 q bierz i milego pomruku. 6 lat jezdzenia masz i Ok. :peace: w tym przypadku to tak. Myslalem o zakupie nowego ON lub TDI, jesli nie to zdecydowanie Pb tanszy. Czesem nowy Pb podobnie stoi jak TD. :)

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 11:30:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 20:53:12
Posty: 23
auto planuje miec 2-3 lata.spalanie ma dla mnie mniejsze znaczenie bo gdyby mialo bralbym 3.0 TDI. glowne znaczenie ma dla mnie z ktora konstrukcja bede mial najmniej problemow przy uzytkowaniu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 12:23:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Z tego co pisal Piotruś 3.0 TDI i 3,2 Pb maja problemy okolo-rozrzadowe (wycierajace sie prowadnice napinacze) jak i pewnie pompy wtryskowe na naszym ON, do tego jak przyjdzie awaria tego co sie zdarza ponoc, kosztowna sprawa bo maja rozrzad z tylu silnika pomiedzy grodzią silnika, a kabiną.
Wiec robota tego jest kosztowna dosyc. :/
Wiec tak to wyglada z 3,0 ON.

Takze jezeli nie ma znaczenia spalanie 4,2q Pb. :peace: :diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 13:27:55 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
I problemów z 4,2 Pb N/A będzie mniej raczej....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 13:45:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
grejf napisał(a):
Z tego co pisal Piotruś 3.0 TDI i 3,2 Pb maja problemy okolo-rozrzadowe (wycierajace sie prowadnice napinacze) jak i pewnie pompy wtryskowe na naszym ON, do tego jak przyjdzie awaria tego co sie zdarza ponoc, kosztowna sprawa bo maja rozrzad z tylu silnika pomiedzy grodzią silnika, a kabiną.
Wiec robota tego jest kosztowna dosyc. :/
Wiec tak to wyglada z 3,0 ON.

Takze jezeli nie ma znaczenia spalanie 4,2q Pb. :peace: :diabel:


Jeżeli spalanie nie ma znaczenia to tylko 5.2 V10 FSI ewentulanie W12 6.0

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 14:03:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
W12 (opisnia zasłyszana) jest wiele razy droższe (bardzo wiele) w serwisie niż 4,2 a na temat 5,2 to kompletnie NIC nie wiem

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 17:43:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 10:54:35
Posty: 64
Lokalizacja: Skierniewice
MorgothV8 napisał(a):
15tys euro róznicy = 55000 PLN róznicy (pi x oko)
Diesel będzie palił średnio 10; 10 x 4,4 = 44 PLN / 100 km
Benzyna będzie paliła srednio 16; 16 x 4,6 = 74 PLN / 100 km
74 PLN - 44 PLN = 30 PLN / 100 km (róznica w spalaniu)

55000 / 30 = 1833 = tyle 100km-wek musisz zrobić aby diesel się opłacił
183000 km = wtedy wydatki paliwowe benzyny dogonią diesla

Mówisz jeździsz 30,000km/rok czyli po 6 latach się zwróci diesel
A są jeszcze koszty serwisu silnika
W przypadku diesla (poza paliwem) to conajmniej (optymistycznie) 1,5 to co benzyna
Czyli ten diesel jeśli wogóle się zwróci to może za 7 lat
A masz zamiar auto mieć 7 lat??
A jeśli masz zamiar to chcesz w tym czasie słuchać klekotu ?? :peace:



No powiem szczerze ze wyliczenia daja do myslenia. Mam tdi octavia i myslę nad zakupem a6 jakies 2006r 3.0tdi, ale faktycznie może pomyslec o czyms w bęzynie? Gdzie mozna sie dowiedziec ile takie benzyniaki pala ale bez sciemniania? Bo tdi to mniej wiecej wiem.

Autorus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 08:23:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 20:53:12
Posty: 23
S8 5.2 odpada bo jest za drogie z kolei do W12 nie jestem zbytnio przekonany... radzicie wiec zeby brac 4.2 w benzynce?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 11:37:48 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ja tak radzę, i o spalaniu zawsze pisze prawdę
NP dziś rano (rejestrowałem motocykl), kilka przejażdzek po mieście odległości 500m-2 km, za każdym razem silnik ostygnął i non stop kori i zimny silnik
Efekt: 28,4 l / 100 km (zresetowałem przed wyjazdem FIS), ale juz po wyjechaniu z Mińska i dojechaniu do warszzawy, średnia z całej zabawy to 14,6

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 12:06:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Jeżeli chodzi o spalanie średnie które sam sprawdziłem to wygląda to tak:

4.2 FSI - 15-16 L
4.2 TDI - 10-11 L
3.0 TDI - 8-9 L
5.2 FSI - 17-18 L

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 12:50:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Pablo200 napisał(a):

Jeżeli spalanie nie ma znaczenia to tylko 5.2 V10 FSI ewentulanie W12 6.0


Ale obserwuj wątek od A -Z cena auta ma tu znaczenie ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 14:24:38 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dalej uważam że 4,2 Pb pasuje jak ulał do wymagań
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 19:32:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2007 23:35:48
Posty: 25
MorgothV8 napisał(a):
Dalej uważam że 4,2 Pb pasuje jak ulał do wymagań
:peace:


czytając pierwszy wątek popieram Morgoth'a - 4.2 będzie najlepiej spełniało te kryteria.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 20:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Tylko 4.2 TDI MTM 370 PS

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 20:32:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pablo200 napisał(a):
Jeżeli chodzi o spalanie średnie które sam sprawdziłem to wygląda to tak:

4.2 FSI - 15-16 L
4.2 TDI - 10-11 L
3.0 TDI - 8-9 L
5.2 FSI - 17-18 L

Spalanko w 4,2 TDI przy jeździe emeryckiej czy normalnej ?
Ile pali w trybie 0-1 ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 20:55:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
emerycka 9 normalna 11

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 21:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czyli wybór jest oczywisty :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 21:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 20:53:12
Posty: 23
jezdzilem 4.2 TDI po autobahnie i pali 15-16 na setke


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: