.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 11:53:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 17:41:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2007 18:09:08
Posty: 38
Lokalizacja: podlasie
Witam serdecznie,
Ciekaw jestem, ilu z Was, podpowiadających użytkowało samochód z silnikiem 3.0, lub chociaż nim jeździło?? :|

Wygląda mi to na kolejny wątek z udziałem samych teoretyków... :diabel2:
Bez obrazy, nic osobistego... :peace:

Rok temu byłem przed tym samym dylematem, z wielkim nastawieniem na 2,5TDI.
Dzięki temu forum szczęśliwie wyleczyłem się z tego silnika. :bigok:

Dla oceny samych różnic w osiągach, bezpośrednio przed zakupem jeździłem
-> 2.0 ACE(man),
-> 2.4 AJG (Tip),
-> 2.5 AKE + chip (Tip)
i na koniec
-> 3.0ASN (Tip) quattro.
W ostatecznym porównaniu ASN i AKE wyszły bardzo podobnie, 2,4 zostało w tyle, 2.0 przemilczę.... :diabel:
Wybraliśmy ASN Tip quattro... Czy szczęśliwie? Ocenię za jakiś czas, póki co nic większego się nie psuło...
Z dostępem do części też nie miałem problemu, ceny identyczne jak w pozostałych silnikach...

Spalanie ??
Z dzisiejszego wyliczenia, z cyklu mieszanego (50miasto : 50trasa) wyszło mi 13l gazu...(450km na 58 l.). Wynik bardzo dobry, bo wolno nie jeżdżę... nie mam na to czasu... ;) :):
Średnio sama trasa wychodzi gaz: 12-13 l., miasto 15-16 l.. Na benzynie ok. 2 litry mniej...

Podstawowym pytaniem powinno być, do czego i gdzie tego samochodu potrzebujesz. Jeśli głównie miasto, polecam 2,4... Jeśli trasy 2.7-2.8-3.0.
Kolejnym pytaniem jest z czego się przesiadasz- co masz obecnie, ew. co użytkowałeś ostatnio... Wtedy będzie wiadomo jak duży krok robisz i co Ci doradzić...

Ja na ASN przesiadłem się z Passata 1.9TDI AHU – 90KM... różnica znaczna – odczuwalna...
Choć i 2.4 w porównaniu z AHU wydawało się rakietą... :): :peace:

Pisać można b. dużo, ale polecałbym Ci, jeśli masz możliwość przejedź się każdym z samochodów, wtedy poznasz różnicę....

pozdrawiam
B'69 :)

_________________
VW Passat B3 VR6 - wódz czarna chmura - był
VW Passat B5 AHU - był
Audi A6 - C5 3.0 ASN Q - było

Audi Allroad C5 2.7biT APB - jest
Obrazek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 17:54:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Chcecie mi powiedziec, ze 2.4 pali wiecej niz 2.7 BiT? Bzdury.

Zasadnicze pytanie - jak gruby portfel ma kupujacy?
Wolnossaki sa o wiele tansze w eksploatacji niz 2.7BiT i kazdy z Was o tym wie. Wystarczy, ze kupi auto z zajezdzonymi turbawkami i juz bedzie musial dorzucic 10-20% ceny zakupu.

MorgothV8 napisał(a):
2,8 lekko słabszy ale 3x bardziej dostępne częsci i tańsza obsługa


Widze, ze i na tym forum masz problem z doczytaniem postow...
2.8 w rocznikach, ktore interesuja autora juz nie bylo.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 19:08:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Flyer jeździłeś kiedyś 2.7T?? jeżli nie wiesz ile pali to proszę nie komentuj. silnik ma mniej roboty żeby popchać ten ciężar, w 2.4 żeby jechać tak jak w 2.7T przy dynamicznej jeździe musiałbyś prawie do podłogi wciskać pedał. mam 2.7 już 4 lata i mówie ze w mieście nie przkeroczyło nigdy 13L w 2.4 jest to 14-16L (no jak raz testowałem ile może max spalić to wyszło 19L po mieście). Sprawa turbin wygląda nastepująco - jeżeli sprawdzisz je przed zakupem (obowiązkowe!!!) i będą w dobrym stanie i będziesz także o nie dbał to przjedziesz na nich 400tkm spokojnie (nie wysilone trwałe turbiny). Wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz, w tym przypadku trzeba na to zwracać uwage bo wymiana turbin = wyjmowanie silnika..
Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 21:34:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
Również dołączę do zwolenników 3.0 ASN...w obowiązkowym Q.
Silnik nie jest jakimś nietypowym wynalazkiem, wymaga. - jak większość obecnych "wynalazków" rzetelnej obsługi serwisowej, ceny przeciętne dla C5.
Nie do końca pojmuję :D teoretyków...Jak na razie wiem o 5-6 posiadaczach 3.0 ANS na AKP

Osobiście jeżdziłłem w zasadzie wszystkimi C5, i wydaje mi się że można z czystym sercem rekomendować ten właśnie rodzaj napędu :)

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 23:47:05 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Niestety ludzie na forum lubią teoretyzować ;) Gdybym miał kupować teraz C5 po lifcie, to też pewnie bym wybrał 3.0 ASN prędzej niż 2.4 czy 2.7. Chociaż czytałem posty o problemach tego silnika z rozrządem. Czyżby kolejny mit i teoria :?: :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 20:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 18:17:01
Posty: 50
Lokalizacja: wrocław
dużo postrachu sieją ludzie, którzy nie jeździli ASN 3,0 i nie wiem dlaczego tak się dzieje. Sam mam to auto (A4) od roku i najważniejszą sprawą w jego eksploatacji to wcześniejsza wymiana rozrządu.
- Części i ich dostępność taka jak do innych silników, sporo w używce na allegro
- spalanie różne 7,5-16 w mieście
- ja mam założony gaz PRINSa - hamownia pokazała mi 217 PS (PB 220PS)
nie do końca wierzę że 3.0 pali prawie tyle samo co 4,2, a porównywanie go do 2,4 to jakaś pomyłka. 2,7 ze względu na turbawki i milion podciśnień może być bardziej problematycznym silnikiem niż ASN

_________________
dawno poza oooo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: