No no ale dyskusje..
Wiadomo A8 jest lepsze od A6 pod każdym możliwym względem i to nie przypadek a przemyślana strategia firmy
Prosisz o pomoc w wyborze pomiędzy dwoma klasami a nie tylko pomiędzy dwoma modelami. Jeśli zadałbyś pytanie A6 z jakim silnikiem to dyskusja mogła by być zróżnicowana ale pytając A8 vs A6 to po prostu zawsze dostaniesz odpowiedz A8 bo faktycznie komfort jest już zupełnie inny ale tak po prostu musi być bo A6 to wyższa klasa średnia a A8 to już samochody luksusowe.
Co do techniki.
1 - A6 i A8 w tej samej wersji silnikowej oraz podobnym wyposażeniu ważą i palą praktycznie takie same ilości paliwa wiec plus dla A8.
2 - Cena części praktycznie to samo mają takie same zawieszenia i większość części mechanicznych znowu plus A8.
3 - komfort podróżowania niema w ogóle co porównywać plus A8
4 - Wersja Kombi występuje jedynie w A6 wiec tu plus dla A6
5 - jeśli szukamy ekonomi to wersja 1.9 TDI jest nie do przebicia w A6, A8 raczej w żadnej wersji silnikowej nie jest ekonomiczne ale przy tym samochodzie ekonomia troszkę schodzi na plan dalszy. Plus dla A6 za ekonomie.
6 - walory użytkowe jesli planujeszduzo poruszać się po zakorkowanym miescie i parkować wybierz A6, A8 to duzy samochód i w mieście typu Katowice, poznań zaczynają się klopoty w centrum ale tam nie mają klopotów tylko rowerzyści

fakt faktem plus dla A6 jednak troszkę mniejsze.
Pierwsze na co powinienieś sobie odpowiedzieć to pytanie co chcesz czy ekonomiczny silnik LPG z manualną przekładnią i niekoniecznie z Quattro czy duzy silnik benzynowy z tipem i Quattro. to już da ci odpowiedz w duzej mierze czy to bedzie A8 czy też A6.
A8 z manualem to 2.8 PB oska bądź Q lub S'ka.
Z obserwacji widzę że wersja 2.8 manual jest ulubienicą taryfiarzy. Silnik bezawaryjny dość tani w utrzymaniu z średnim apetytem na LPG (15-17L) powinno go zadowolić. jeśli jeździsz po mieście sprawdzi się świetnie.
A8 z tipem 4.2 (nie bierz 3,7 koszty spalanie identyczne a osiągi znacznie słabsze)
autko świetnie współpracuje z LPG apetyt 14-16L w zimie (gaz zimowy i zmniejszane użytkowanie klimy) jest normalnym wynikiem troszkę gorzej w lato.
Nasz kochany oszukiwany gaz w wersji letniej jest słaby jak gołota w ringu do tego ciągła praca klimy i mamy 16-18L w standardzie.
Ogólnie z dwóletnich doświadczeń z A8 i 100 kkm przejechanych na każdej a mam w firmie dwie oceniam jak najbardziej pozytywnie.
w Audi jest jedna podstawowa zasada która przynajmniej mi się sprawdza już od lat. jeśli coś się popsuje to napraw dobrze! Użyj dobrych części (NIEKONIECZNIE ORI ALE ZAWSZE Z WYŻSZEJ PÓŁKI) a zapomnisz o tym temacie już drugi raz ci się nie popsuje. Ogólnie eksplatacja A8 do tanich nie należy ale zwraca się w przyjemności z jazdy i bezawaryjności.
Rocznika bo widzę że kładziesz duży nacisk na rocznik a to duży bąd zdecydowanie bardziej zwracaj uwagę na stan techniczny rocznik tu już niewiele ma do gadania czy to będzie 9-12 letnie auto to bez znaczenia jeśli będzie zadbane to jeszcze cię przezyje pamietaj to jest Alu to korozja nie występuje wiec jedynie zużycie ma znaczenie a to zasługa głównie przebiegu i dbałości właściciela. I taka uwaga techniczna jeśli bedziesz szukać wersji 99-00 odpuść silnik AQF 4,2 ma bład fabryczny w konstrukcji i przykry skutek w postaci wciągania znacznych ilości oleju jeśli go pogonisz od maja 2000 już wkładali inny.wiec szukaj albo pod 11-1999 albo po 5-2000.
I tak jeszcze dużo by opowiadać ale poco pewnie i tak tego nawet nie przeczytasz...
pierwsze co zrób to określ co tak naprawdę chcesz czy oszczędność w manualu czy wypas na automacie a wybór modelu już będzie znacznie prostszy.