.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:56:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 23:41:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
a ja dodam że BMW na sportowym zawieszeniu to taczka na nasze drogi :D

- W Audi przynajmniej wskaźnik paliwa nie szwankuje :peace: nie to co w BMW :<

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 08:20:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2009 16:01:15
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Auto: A4 B5 lift 1,9 TDi
Niestety na tą chwilę nie mogę przetestować tych autek - do kwietnia siedzę w górach Afgańskich :/
Jeśli chodzi o rocznik auta, to trochę boję się wziąć coś dużo starszego niż 10 lat, miałem jakiś czas temu mercedesa SEC 5,0 z 1985r. i wiem ile kosztuje utrzymanie takiego auta przy życiu... dlatego myślałem o A8 po FL, lecz jeśli nie da się takiego znaleźć z silnikiem 4,2 w dobrym stanie i w kasie ok 30k to może z mniejszym silnikiem np. 2,8 :?: (choć jak przypomnę sobie dźwięk V8 to dostaję gęsiej skórki :P )
Nie jestem typem szaleńca, w tej chwili mam 110 KM w A4 i jest bez fajerwerków ale wystarcza.
Dzięki za zainteresowanie tematem i liczę na kolejne podpowiedzi...

wrzuciłem w wyszukiwarkę i choć nie jest to zbyt powszechny model to wypluło mi całą stronę aut teoretycznie bezwypadkowych RP 1999 i do 30k - jakoś nie chce mi się wierzyć, że wszystkie są wrakami :?:
http://moto.allegro.pl/18070_d2_1994_20 ... 0&a_text_i[1][0]=1999&a_text_i[1][1]=&a_text_i[4][0]=&a_text_i[4][1]=&a_text_i[5][0]=&a_text_i[5][1]=&a_enum[12]=all&a_enum[13]=all&a_text_i[14][0]=&a_text_i[14][1]=&a_enum[15]=all&a_enum[16]=1&a_enum[178]=1&a_enum[199]=all&change_attr=Poka%C5%BC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 16:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2009 16:01:15
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Auto: A4 B5 lift 1,9 TDi
I minęła kolejna nieprzespana noc na forum Audi ;) - przeczytałem większość postów na temat A8 z działu kupujemy audi. Po tym wszystkim chciałbym się podzielić refleksjami z starymi wyjadaczami forum jak i ze świerzakami takimi jak ja :)
Z tego co zauważyłem moje dylematy odnośnie zakupu Audi nie są odosobnione. Zacznę od wyboru modelu – A6 czy A8. Faktem jest, że A8 to extra klasa. Prócz mega bogatego wyposażenia ma budę aluminiową. Wg mnie jest to duży plus, po pierwsze masa a po drugie przy zakupie łatwiej jest sprawdzić czy auto było powypadkowe, gdyż aluminium ciężko się spawa… Jest też druga strona medalu, niestety A8 będzie pewnie sporo droższa w eksploatacji od A6, nawet przy tych samych silnikach (większe koła, szersze oponki, inne klocki, tarcze…) – jeśli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić. Kolejna sprawa to silnik. Bawią mnie teksty typu 2,8 w A8 nie jedzie??? Z całym szacunkiem dla osób, które piszą takie teksty, lecz dla mnie takie twory i do tego bez poparcia argumentami to dziecinada… A8 z silnikiem 2,8 w manualu quattro katalogowo ma do 100 km/h 8,5 s. – za dużo? Nie wiem jak Wy ale mnie się wydaję, że takie auto kupuje się by czuć się komfortowo i jeździ się nim dostojnie, a jeśli ktoś potrzebuje adrenaliny to zawsze można kupić Honde Civic typeR czy Audi RS4. Miałem kiedyś Mercedesa SEC 5,0 V8 z 85’ i powiem szczerze, że takim samochodem aż nie chce się wariować, gdyż czerpie się niesamowitą przyjemność w samym przebywaniu w nim i wsłuchiwaniu się w pomruk V8. Poza tym niewiele jest aut na naszych drogach, które przekraczają granicę 9 sec. Kolejna sprawa to gdzie na naszych drogach można wykorzystać moc jaką rozwija 4,2? Wydaję mi się również, że silniki 4,2 są bardziej katowane – o ile można zakatować ten silnik…
Temat LPG to wg mnie sprawa indywidualna i jeśli ktoś chce przepłacać to jego sprawa, ja choć byłem kiedyś sceptycznie nastawiony teraz stawiam na LPG i mam gdzieś opinie innych. Na koniec chcę podziękować wszystkim, którzy rzeczowo wypowiadają się na tematy tych aut, a pseudo ekspertom i dzieciakom proponuję zmienić forum i nie zaśmiecać postów.
Mam jeszcze prośbę do znawców tematu, jest to post A6 vs A8 więc można zebrać tu sporo ciekawych informacji, które ułatwią życie kolejnym osobom jak i Wam – nie będzie w kółko tych samych pytań :)
1. Za i przeciw A6/A8 (subiektywne odczucia z jazdy jak i koszty utrzymania – nie biorąc pod uwagę silników).
2. Czy kupować A8 po FL z 99 czy lepiej kupić S8 z 98/97w podobnych cenach. I jeśli S8 to lepiej manual czy tip?
3. Jaki silnik do danego modelu.
4. Plusy i minusy tiptronica oraz ew awaryjność manuala i sprzęgła w manualu.
5. Które silniki najlepiej nadają się do gazowania, a które lepiej zostawić na Pb – koszty instalacji

Życzę tylko trafnych i przemyślanych wyborów oraz radości z jazdy :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 16:35:21 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
1.
Plusy A8:
-alu buda (rdza, waga)
-większa
-większy prestiż
Minusy A8:
-alu buda (koszty częsci i napraw)
-droższa w utrzymaniu
2.
Ja bym wybrał S8 i w manualu, powód: najlepiej jedzie :peace:
3.
Do A8 polecam wszystkie silniki benzynowe i nie polecam diesli (D2)
Ale to tylko moja opinia
4.
Plusy tipa:
-to automat
-dość trwały (mówię o 4 biegowym, 5cio nie mam i nie wiem)
Minusy tipa:
-zmiany oleju (konieczność)
-muł
-drogie naprawy jak się posypie
5.
Do gazowania nadają się idealnie wszystkie benzyniaki w D2
Koszty instalacji (porządnej - co w Polsce jest rzadkością bo lepiej "oszczędzać") - duże - ponad 4000 PLN

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 17:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
W sumie koszty części itp sa praktycznie identyczne co w A6, do tego jest naprawde sporo zamienników (ja nie jestem ich zwolennikiem, wszystko kupuje w aso bo tylko tam tak naprawde jestem w 100% pewny ich jakości), fakt może cena kompletu wahaczy nie jest niska, ale naprawde wymienia się je żadko (mi wystarczyły na ponad 200tkm). Ceny kompletu amortyzatorów nie pamiętam (mam 1BE), ale i tak kupuje gwint Billsteina B14 więc to mnie nie interesuje :P. Największym wyzwaniem według mojej opini nie jest utrzymanie auta, a znalezienie takiego egz. który będzie spełniał podstawowe "normy" utrzymania, a nie pisze tutaj w tej chwili o "ideałach", z którymi spotkać się można niezwykle żadko :/. Ja oczywiście polecam Ci A8, nawet z przed liftu, a najlepiej S8 w manualu :). Jak bym teraz stał przed rakim wyborem czy A8 czy A6, wziął bym A8, bo wiem, ze koszty utrzymania sa praktycznie identyczne.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 18:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2009 16:01:15
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Auto: A4 B5 lift 1,9 TDi
I właśnie o takie konkretne opinie użytkowników a nie marzycieli mi chodzi :peace:
Powiedzcie czy padające szybko sprzęgło w manualu to prawda czy mit :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 18:40:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a co takiego masz w tych 2ch postach czego nie było wcześniej?

napisz lepiej ile chcesz wydać bo rozrzut jest spory sporo piszesz nawet o
S8 w manualu - chyba ze to sa te marzenia właśnie ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 19:01:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2009 16:01:15
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Auto: A4 B5 lift 1,9 TDi
Tak jak pisałem na początku posta chcę wydać ok 30k. Mógłbym wydać więcej ale troszkę sparzyłem się na SECu tzn. wtopiłem trochę kasy, dlatego nie chcę by historia się powtórzyła i żeby samochód sporo uszczuplił mój portfel a później musiałbym go sprzedać. Sądzę, że jak spodoba mi się ta maszynka w użytkowaniu to następna będzie już nowsza na 100% po FL i na wypasie - może S8. A chcę kupić takie auto i właśnie w budzie D2 bo te roczniki mają jeszcze duszę i są świetnie wykonane. Miałem niedawno Toyotę Camry z 2007 oraz Mazdę CX-9 z 2008 i pomimo, że półka wysoka to środek żenada - sam plastik... Już lepiej jest wykonana moja A4 z 99' :diabel:

A w tych postach nie ma np. pierdół typu 2,8 badziew, A6 to lipa... i tak dalej. Jeśli ktoś tak pisze to rozumiem że miał możliwość jazdy tymi autami, tylko, że w takim przypadku napisałby dlaczego wg niego tak jest a nie rzucał suche frazesy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 19:04:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
za 30k to S8 w manualu i D2 po lifcie odpadają

uderz do Losiaka jego szwagier sprzedawał S8 w automacie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 20:35:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
1. Z części typowo eksploatacyjnych wyjdzie podobnie co A6 C5 (do S8 będzie trochę drożej). Na rynku jest kupa zamienników dobrej jakości, wg mnie nie ma sensu przepłacać w ASO (czasem dokładnie za to samo).
2. Jak już pisałem i wspomniał maciu - za 30 tyś nie kupisz dobrej A8 po lifcie. Szukaj przedliftowej A8, lub S8 (A8 modelowo 97r z 5-bieg tipem).
Jeśli chcesz manuala zostaje tylko S8, w A8 były tylko automaty (ale nie tylko tip, choć trudno znaleźć inną skrzynie).
3. Jak chcesz to i tak gazowac to kup 4.2. Nie wiem, gdzie mieszkasz/jeździsz, ale wierz mi, że jest gdzie polatać w trasie.
4. Wolniejszy od manuala, ew. koszty naprawy
5. Każdy benzynowy.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 21:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
witam
niedawno mialem podobny dylemat i zdecydowalem sie na a6 4,2
A6 wyglada wg mnie lepiej, jest poreczniejsze (duzo jezdze w miescie). Za 30k spokojnie kupisz rocznik 99-00, to nie jest auto o ktore sie ludzie zabijaja wiec duzo mozna urwac z ceny. Aha i to auto nie pali srednio 10 litrow jak niektorzy sie chwala :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 21:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
o A8 też się nikt nie zabija - wręcz odwrotnie - wystarczy popatrzeć ile
jest V8ek na rynku

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 11:33:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

za coś dobrego trzeba zapłacić :):

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 11:37:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
j@cek napisał(a):

za coś dobrego trzeba zapłacić :):


dobrze zaplacic ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 11:39:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
spanky napisał(a):
j@cek napisał(a):

za coś dobrego trzeba zapłacić :):


dobrze zaplacic ... :):

:diabel: ta,
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

1 Właścicel, fura ma 107 tyś, nic nie dzieje się bez przyczyny :): a w Polsce można kupić taka furę za "czydzieści" ale z przepiegiem który "pół bańki" miał rok temu!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 18:06:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
j@cek napisał(a):
:): a w Polsce można kupić taka furę za "czydzieści"...!


Magia polskiego rynku ;)

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 19:18:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2009 16:01:15
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Auto: A4 B5 lift 1,9 TDi
Przeglądam oferty A6 i A8 i widzę że A6 w Q z 2,8 można jeszcze znaleźć, choć sporadycznie, lecz A8 z tym silnikiem i Q to biały kruk. Jest za to mnóstwo A6 i A8 z silnikiem 2,5 TDi i do 30k można A8 po FL wyhaczyć. Czy te silniki są naprawdę takie kiepskie i drogie w utrzymaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 21:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2007 17:32:00
Posty: 227
Lokalizacja: łódź
Wpisz Ziomuś w "szukajkę" A8 4.2 vs A8 2.5tdi poczytaj wątki i zobacz ile osób ma problemy z silnikiem zarówno w jednym i drugim przypadku.odpowiesz sobie sam :peace:

_________________
aDI
A8 D2 4.2 97'
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 18:27:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
No no ale dyskusje.. :diabel:

Wiadomo A8 jest lepsze od A6 pod każdym możliwym względem i to nie przypadek a przemyślana strategia firmy :peace:

Prosisz o pomoc w wyborze pomiędzy dwoma klasami a nie tylko pomiędzy dwoma modelami. Jeśli zadałbyś pytanie A6 z jakim silnikiem to dyskusja mogła by być zróżnicowana ale pytając A8 vs A6 to po prostu zawsze dostaniesz odpowiedz A8 bo faktycznie komfort jest już zupełnie inny ale tak po prostu musi być bo A6 to wyższa klasa średnia a A8 to już samochody luksusowe.

Co do techniki.

1 - A6 i A8 w tej samej wersji silnikowej oraz podobnym wyposażeniu ważą i palą praktycznie takie same ilości paliwa wiec plus dla A8.
2 - Cena części praktycznie to samo mają takie same zawieszenia i większość części mechanicznych znowu plus A8.
3 - komfort podróżowania niema w ogóle co porównywać plus A8
4 - Wersja Kombi występuje jedynie w A6 wiec tu plus dla A6
5 - jeśli szukamy ekonomi to wersja 1.9 TDI jest nie do przebicia w A6, A8 raczej w żadnej wersji silnikowej nie jest ekonomiczne ale przy tym samochodzie ekonomia troszkę schodzi na plan dalszy. Plus dla A6 za ekonomie.
6 - walory użytkowe jesli planujeszduzo poruszać się po zakorkowanym miescie i parkować wybierz A6, A8 to duzy samochód i w mieście typu Katowice, poznań zaczynają się klopoty w centrum ale tam nie mają klopotów tylko rowerzyści :): fakt faktem plus dla A6 jednak troszkę mniejsze.


Pierwsze na co powinienieś sobie odpowiedzieć to pytanie co chcesz czy ekonomiczny silnik LPG z manualną przekładnią i niekoniecznie z Quattro czy duzy silnik benzynowy z tipem i Quattro. to już da ci odpowiedz w duzej mierze czy to bedzie A8 czy też A6.

A8 z manualem to 2.8 PB oska bądź Q lub S'ka.
Z obserwacji widzę że wersja 2.8 manual jest ulubienicą taryfiarzy. Silnik bezawaryjny dość tani w utrzymaniu z średnim apetytem na LPG (15-17L) powinno go zadowolić. jeśli jeździsz po mieście sprawdzi się świetnie.
A8 z tipem 4.2 (nie bierz 3,7 koszty spalanie identyczne a osiągi znacznie słabsze)
autko świetnie współpracuje z LPG apetyt 14-16L w zimie (gaz zimowy i zmniejszane użytkowanie klimy) jest normalnym wynikiem troszkę gorzej w lato.
Nasz kochany oszukiwany gaz w wersji letniej jest słaby jak gołota w ringu do tego ciągła praca klimy i mamy 16-18L w standardzie.
Ogólnie z dwóletnich doświadczeń z A8 i 100 kkm przejechanych na każdej a mam w firmie dwie oceniam jak najbardziej pozytywnie.

w Audi jest jedna podstawowa zasada która przynajmniej mi się sprawdza już od lat. jeśli coś się popsuje to napraw dobrze! Użyj dobrych części (NIEKONIECZNIE ORI ALE ZAWSZE Z WYŻSZEJ PÓŁKI) a zapomnisz o tym temacie już drugi raz ci się nie popsuje. Ogólnie eksplatacja A8 do tanich nie należy ale zwraca się w przyjemności z jazdy i bezawaryjności.

Rocznika bo widzę że kładziesz duży nacisk na rocznik a to duży bąd zdecydowanie bardziej zwracaj uwagę na stan techniczny rocznik tu już niewiele ma do gadania czy to będzie 9-12 letnie auto to bez znaczenia jeśli będzie zadbane to jeszcze cię przezyje pamietaj to jest Alu to korozja nie występuje wiec jedynie zużycie ma znaczenie a to zasługa głównie przebiegu i dbałości właściciela. I taka uwaga techniczna jeśli bedziesz szukać wersji 99-00 odpuść silnik AQF 4,2 ma bład fabryczny w konstrukcji i przykry skutek w postaci wciągania znacznych ilości oleju jeśli go pogonisz od maja 2000 już wkładali inny.wiec szukaj albo pod 11-1999 albo po 5-2000.

I tak jeszcze dużo by opowiadać ale poco pewnie i tak tego nawet nie przeczytasz...

pierwsze co zrób to określ co tak naprawdę chcesz czy oszczędność w manualu czy wypas na automacie a wybór modelu już będzie znacznie prostszy.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2009 00:43:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2009 08:11:56
Posty: 56
Lokalizacja: Wielkopolska
Esperak chciałem tylko wtrącić do tego co napisałeś że na co dzień jeżdżę A8 d2 2.8 na tiptornicu (ośka) i najczęściej widzę średnie spalanie 10-11l tak więc DOBRZE zagazowana powinna palić około 13litrów.
Do reszty tekstu się zgodzę :)

_________________
A8 d2 2.8 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: