ja sprzedajac allrouda, bylem myslami zakupu min. 2,7 ON, lub nawet 3,0TFSI
Szukajac autka stan byl priorytetem, potem spalanie "myslac ee nie da sie juz nawet gdzies ostro przycisnąć" bedzie palil 10-13max...

ceny zaczely strzelac ON i dugoterminowe prognozy wskazywaly, ze ma pójsc jeszcze w gore

.
Do tego uratowala mnie akcyza wysoka od pojemnosci powzej 2,0...wiec zakupilem drugie 1,9TDi. Teraz nie zaluje.
Golf ~5,7l/100 - mod, nie az tak ekonomicznie jak a4
a4 ~4,8 - 5,6l/100 60%, Warszawa, 40% trasa, faktem jest, ze na prawde jazda jest ekonomiczna w miescie rowno ze wszystkimi, trasa max 140k/h...
Tak sie przyzwyczailem do tego warunki jakie sa na drogach, dla mnie to "swiat i ludzie"...
Jesli chodzi o nowoczesne diesle DPFy i ceny eksloatacji [jak strzeli cus] to wybral bym z przykroscia to pisze np. avensiss 1,8 dual vvti PB bez czerwonego pola jezdzac, to 7,5 -8,5l silniczek b.fajnie jedzie z dolu do tego bezobslugowy poza olejami...
1,4 TDi fabia w/w, ok lecz moj kolega akurat jezdzi 3 rok i jezdzi tylko dieslami, wiec nie giecie bezsensownie i spala mu b.podobnie jak w moich, podejrzewam ze mniejsza pojemnosc i silnik podlewany jest wieksza iloscia gnojówki do "sprawnego" poruszania sie. Nie pisze tu o trasie, tylko 50/50. Poza tym 117tkm i nie klekocze tylko "dudni" Lekki minus TO R3...na przejazdzki z pewnoscia ok, lecz trasy chyba troche meczace...
Lepszym rozwiazaniem jest 1,4 D4D 8V 90ps tojotowskie, lub 1,3 D fiatowskie robione w pl.
gadacie o cenach... nie ma sensu gaz ma zdrozec tak samo o iles, a gdzie taniej to na pewno w centrum {pod miastem} nie po trasie

, jakosc paliw lanych to loterie... wlasne miejsca sprawdzone.