.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 12:51:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 10.sty.2013 11:52:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2012 12:19:52
Posty: 52
Loku - od siebie mogę dodać Ci coś a propos silnika 2.7 Biturbo - miałem go w S4 C5.

Warunkiem jest znalezienie dobrego egzemplarza, głównie tyczy się to kondycji turbin i drożnego intercoolera, który może nawet dobre turbiny dość szybko zabić. W tym celu warto sprawdzić skład mieszanki paliwowej (EGT, AFR) na wydechu, sprawdzić kompresję i (ewentualnie) shamować auto.
Po takich to zabiegach masz sporą pewność odnośnie danego silnika.
Ja miałem swój model zrobiony na 313KM z instalacją gazową Prins IV generacji sekwencja - koszt instalacji to (5 lat temu) 3890PLN - na raty;).
Widzę, że jesteś z Jeleniej - jak zanabędziesz tego typu pojazd, polecę Ci dwóch ogarniętych mechaników we Wrocławiu, którzy nie mają problemu z robieniem tych jednostek. Dla mnie tak jednostka jest o tyle ciekawsza od 4.2 V8, że jest dużo bardziej podatna na modyfikacje, a to było jednym z moich założeń przy zakupie auta. Oczywiście, dźwięku V8 nie zastąpi, ale przy fajnym wydechu (ja miałem kupioną używkę Miltec'a) i uwolnionym dolocie brzmi naprawdę fajnie, zwłaszcza jak do gry wchodzi druga suszarka...:) No i możesz założyć blowjoba... Znaczy blow-off'a.;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 10.sty.2013 15:57:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Zagor napisał(a):
30k to minimum na zakup w miarę zadbanego S6 C5 z początków produkcji.

Znajomy kupił za 23 tyś 2000 rok, już 20 tyś zrobił i wymienił 2 łączniki stabilizatora oraz plyny i oleje i tyle. :D :D

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 10.sty.2013 16:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
20k to żaden nalot :) jeśli auto z UE, to zaraz się zacznie zawias sypać, bo tyle wytrzymuje to na naszych drogach :(
Ja też kupiłem minimalnie taniej niż te 30k, ale .... zdażają się wyjątki, jak ja szukałem to taki był mniej więcej próg, niestety było to już prawie dwa latka temu, więc auta '00, '01 były o dwa lata młodsze, więc i droższe troszkę.
Nie wiem jak znajomy, ale ja miałem na otwarcie spory pakiet startowy + nowe oponki (bo na tym co było jakoś nie miałem odwagi latać 200+km/h, a stan ich nie był najgorszy, ale wiek pozostawiał już wiele do życzenia :( )
A na koniec, jeden jeździ aż się coś upierd..., ja raczej staram się być o krok przed, czyli przy pierwszych oznakach niedomagania, dogłębna diagnostyka i wymiana, ostatnio padło na sondy regulacyjne, działać działały, ale pojawił się ze dwa razy sporadyczny (bez checka) błąd obwodu pomiarowego na B1, więc eSa dostała dwie nówki, nie używki z alledrogo :)
Wychodzę z założenia, że jak się dba, tak się ma, ale nie mam stresu gonić 200+, jak i starym paliwożłopem trachnąc 1,5k km na raz :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 13.sty.2013 22:16:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Same nowe opony do tego auta to minimum 2500zł. A wątpie aby ktokolwiek sprzedajac S6c5 za 20-25 tys zł dawał nowe, czy nawet roczne-dwuletnie opony w cenie auta. Zazwyczaj takie auta toczą się na tym, co założono 5-7 lat temu - jeszcze na zachodzie Europy...

Także same plyny + rozrząd + opony to już ładna sumka

Zazwyczaj dojdzie też renowacja felg - to też kilka stówek - rzadko w tak starych autach felgi są idealne...


Ale oczywiscie, mozna jezdzic aż coś sie urwie, albo opona pęknie... tak jezdzi zapewne 95% S6 w Polsce... dlatego mozna je tanio kupić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 00:39:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2011 21:50:33
Posty: 104
Lokalizacja: TBU
Auto: A6 C4 AHU & ABC
Do listy zakupów trzeba doliczyć akumulator, prawie zawsze pada niedługo od kupna auta.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 19:26:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
AKU pada często, ale duzo częściej zawieszenie, przynajmniej czesc elementów. Nie pisałem juz o takich drobnostkach jak AKU za 200 czy 300zł. Ale takich rzeczy zawsze jest sporo i nieraz idą w tysiące.


jakie sa osiagi S6c4 manual vs S6c5 automat?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 19:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
6s vs 7s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 19:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
S6c5 w automacie przy 340KM ma 7 sekund do setki? Jest duzo wolniejsza od imprezy WRX majacej 225KM ? To wogole warto w cos takiego isc? to są osiagi godne 340 konnego auta? BMW 530d (e60) bez zadnych wirusów czy tuningów ma tez te 7 sekund do setki - a moc 231(235) KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 19:58:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie całe 7, to są dane Avanata, E60 jest chyba lżejsza ma trochę karoserii z plastiku :D i dwa razy droższa ale od 100km/h w górę BMW będzie coraz gorzej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 20:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Czy dwa razy drozsza, to sprawa wzgledna. Oczywiscie trochę droższa, ale już o tym nie mówimy tutaj. Dobre S6 to minimum 30-32 tys zł, a 530d widze nawet po 36 tys zł :) no nie mówię jakie to sztuki będą....
Trochę zawodzę się na tym S6, a brałem je sam mocno pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 20:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
Ja na Twoim miejscu celowalbym w C5 3.0. Nie bierz C4 bo jakby nie było auto zaprojektowane na początku lat 90 i tak jak wspomniales sam nie oferuje wielu elektronicznych udogodnień jak C5.
Druga kwestia to wiele części jest nieproporcjonalnie droższa w C4 S6 ze względu na mała ilość na rynku wtórnym. Nietypowe auto i ceny się winduja. Po zmianie ze 174 na 220 kucy w manualu myślę że będziesz usatysfakcjonowany :lol:

wysłane z Commodore 64

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 20:14:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Frolik napisał(a):
Czy dwa razy drozsza, to sprawa wzgledna. Oczywiscie trochę droższa, ale już o tym nie mówimy tutaj. Dobre S6 to minimum 30-32 tys zł, a 530d widze nawet po 36 tys zł :) no nie mówię jakie to sztuki będą....
Trochę zawodzę się na tym S6, a brałem je sam mocno pod uwagę.


nie ma to jak brać do porównania cene z kosmosu za S6 i najtańsze E60 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 20:40:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Frolik napisał(a):
Czy dwa razy drozsza, to sprawa wzgledna. Oczywiscie trochę droższa, ale już o tym nie mówimy tutaj. Dobre S6 to minimum 30-32 tys zł, a 530d widze nawet po 36 tys zł :) no nie mówię jakie to sztuki będą....
Trochę zawodzę się na tym S6, a brałem je sam mocno pod uwagę.


530d, nie daje rady mojemu strupowi :), a od 140 to o beemce zapominam :) a jeśli jest mokro, to buma nie istnieje wcale :)
S6 to nie wyścigówka do startów spod świateł, to bardzo dynamiczne (jak na gabaryty/wagę i wiek) auto do podróży w dobrym tempie, to auto nie męczy się przy autostradowej 200+, i porównywanie do Imprezy (swoją drogą super auto) nie ma sensu, bo Imprezą nie trachniesz na raz 1,5k km w komfortowych warunkach :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 20:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Owszem, było to nieco nadużycie z tymi cenami.

Uważasz ze 30-32 tys zł za S6 to KOSMOS? Wg mnie raczej nie. W wakacje była ładna w Sulejówku za 38500zł. Nie ideał, rodzyneczek, ale uzywane auto do wielu poprawek. O cenie 37 tys zł własciciel słyszec nie chciał...

Ja wiem że są i takie za 20 tys zł, ale boje sie nawet do takich podchodzic i je sprawdzac? po co się stresowac i czas tracic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 20:49:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
między 20k a 32k jest jakieś 12k a to połowa wartości auta więc można kupić coś za 25k ale nie chce mi się ciągnąc tego tematu dalej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 21:19:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
75% drogich części o których piszecie (opony, zawieszenie, hamulce, nawet rozrząd) można sprawdzić gołym okiem i na porządnej diagnostyce, więc nie wiem czemu nie podchodzić do takiej za 20pare i dobrze ją przejrzeć.
Natomiast zakup za 37k do wielu poprawek, to jest dopiero niezła desperacja...
no ale każdemu wedle potrzeb

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 21:27:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Osobiście wolałbym kupić taką S6 za 25k PLN, a zaoszczędzone 13 koła zainwestować w ten samochód, skoro miałbym takie pieniądze przeznaczyć. Przynajmniej będę wiedział co z tym samochodem jest si, a co nie... 38tyś na auto, które siłą rzeczy pewne nie jest, a jakichś inwestycji i tak wymaga :!!: . Właściciel ceni swój samochód, bo wie co posiada, ale za jakiś czas ją i tak opuści, bo będzie miał problem ze sprzedażą... Wysoka cena nie jest gwarantem jego stanu, bo wielu sprzedających uśrednia ceny rynkowe i po takich sprzedaje swoje auta, czy są w lepszym, czy gorszym stanie, "bo po tyle chodzą".

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Ostatnio edytowano 14.sty.2013 21:32:51 przez metyoo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 14.sty.2013 21:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Najgorsze ze S6 najczesciej sprzedaja ludzie, którzy przeliczyli sie z kosztami uzytkowania takiego auta.

Najpierw kupuja taniego trupa z 400 tys. km przelotu, a potem jest tylko gorzej....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 16.sty.2013 15:10:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2011 19:05:02
Posty: 404
Auto: a8 d2 i 80
czemu 400 tyś km to dla Ciebie trup jak auto może być w super stanie? dziwny komentarz

_________________
Maluch - był
Audi 80 - zezłomowana
Audi A8 D2 - jest
Mercedes W140 - jest
Mazda 626 GE -jest
następne będzie Audi A8 D3 lub W221


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT
PostNapisane: 16.sty.2013 15:51:48 
Inter32 napisał(a):
czemu 400 tyś km to dla Ciebie trup jak auto może być w super stanie? dziwny komentarz


chodzi o to,że przy takich autach już jest co robić. i jak to Polak kupi najtańsza igłę z alledrogo albo innego potem się okazuje,że graty do auta idą z najniższej półki (do tego drutowanie) i potem cofa zegar i do ludzi... nie dziwne,że ludzie przeklinają potem takie auta.

Okazje się prawie nie zdarzają chcesz dobre auto musisz zabulić.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: