galvis85 napisał(a):
Jestem swiezo po zwrocie auta u dilera (Audi A7). Cala procedura trwala parenascie minut w trakcie ktorej przekazalem komplet kluczykow, karte pojazdu, ubezpieczenie oraz dowod rejestracyjny. Dalsze czynnosci odbywaly sie juz bez mojej obecnosci,
po ok 40min otrzymalem na email raport z Dekry z pisemnym wyszczegolnieniem wszystkich rys i odpryskow. Podziele sie kosztorysem jak tylko takowy otrzymam.
Autor tego wątku napisał coś o karze 20% wartości pojazdu jeśli robisz naprawy (przeglądy?) poza ASO. Pytali Cię o przeglądy, albo sprawdzali czy robiłeś w ASO? Powiem szczerze, że pierwszy przegląd swojej Audi zrobiłem normalnie jak komputer zawołał, czyli po 29 tyś km, na drugi krzyczał przy 60 tyś km i nieco go olałem. Znaczy zadzwoniłem do Aso, zapytałem co robią podczas przeglądu i już się miałem umawiać kiedy Pan krzynął cenę...2300 zł brutto + ewentualne nabicie klimatyzacji 400 zł jeśli będzie taka potrzeba. Części kupiłem u swojego dostawcy (prowadzę transport i trochę tych częsci idzie) za około 500-600 zł + robocizna u mojego mechanika wyszło w sumie 750 zł. ASO krzyneło 2300 zł za:
- Wymianę oleju z filtrem
- Wymianę świec zapłonowych ( na rynku są dostępne tylko oryginały)
- Wymianę filtra przeciwpyłkowego
- No i pewnie w tym byłoby wyczyszczenie liści z podszybia jak ostatnio
Auto też mam w APL i zastanawiam się czy to prawda, przejrzałem całą umowę, OWUL mówi o przeglądach i naprawach w ASO, ale w cenniku opłat i prowizji nie ma słowa o karze 20% wartości pojazdu za zaniechanie przeglądów w ASO. W sumie u mnie w rodzinie zawsze mieliśmy auto w leasingu, ale nigdy w takim najmie długoterminowym i zastanawiam się jak zachowają się przy zwrocie pojazdu...