.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 22:53:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 16:04:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
darm napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
Miałam okazje jezdzic kilka dni A8 4.0 TDI Quattro z 2004 roku i to nie jest zaden Traktor!
Niesamowita moc o moment dosatkowo pneumatyczne zawieszanie piękna sprawa :))

No i jak spalanie :?: :!: ;)
Dopisz tylko przy jakim nacisku na pedał gazu.
Obróciłem raz trasę Olsztyn-Warszawa-Olsztyn
i totalne rozczarowanie.
A hałąs przy wysokich prędkościach 160-220km/h,
bardzo dokuczliwy na dłuższej trasie.
Tylko w mieście widać znaczną różnicę pomiędzy np. benzyną 4.2,
oczywiście na korzyść traktora jeżeli chodzi o paliwożerność.
Nawet w najnowszym wcieleniu z Q7 3.0TDI brzmi jak traktor,
w porównaniu z 4.2 FSI którego brzmienie jest ucztą dla uszu.
Jak narazie pomimo zapewnień producentów wiadomo od razu co pracuje pod maską.
Moim zdaniem jeszcze setki lat upłyną, zanim jakikolwiek diesel
będzie można porównać z dżwiękiem motoru V8 benzyna,
czy to z 4.2 FSI, czy choćby z 5.7 Hemi.
Tu nawet nie ma oczym mówić :!: :!:
Traktor zostanie traktorem, a że ostatnio też może być potwornie szybki,
to już inna bajka.


Spalanie na poziomie 9-13 L przy 150-190
Wogole nie slychac silnika 4.0 V8 !!!
Jestem pod duzym wrazeniem nowego A8
i ten srodek tablica zawieszenie ... ;-)

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 17:05:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Jeżeli chodzi o same auto to jest zajefajne, :peace:
ale mimo wszystko nastawy zawieszenia diesla mi nie leżą,
choć momentami, bywało niesamowicie (może nie nastawy, a wpływ jednostki na zachowanie auta).
Jechałem cały czas na ustawieniu automatic,
tylko szkoda że nie miał xenonów adaptative light i
tempomat tylko zwykły. Ale za to radocha była z siedzeń z masażem.
Tak wogóle to kawał porządnej bryki, choć bardzo dużo elementów
wnetrza zostało wprost przeniesione z A8 z lat `99-`02, i to
trochę drażni, MMi jednak proste jak budowa cepa,
a prawie intuicyjne dla osób które posiadły doskonale
obsługę A8 `99-`02, wypasionych co najmniej w solar i webasto,
gdyż miały już też namiastkę MMI.
Spaliło mi 14,3 ale i jazda była dosyć ostra (więc żadna rewelka).
A co do hałasu, to trzeba było wsiąść po przejażdżce do benzyny,
to poczułbyś się jak w komorze dzwiękoszczelnej.
Ogólnie jestem fanem benzyn i nawet nowe 4.2 (tylko z nazwy bo jest 4.1) TDI mnie nie podnieca, wolałbym 6.0 W12 PB, nie wspominając
już o S8 (5.2 V10) PB.
I podejrzewam, że wiekszość jak by miała wybierać, by miała spory dylemat, nawet fani diesli, po usłyszeniu ryku motoru od Lambo.
Jeszcze go niesłyszałem, ale po dżwieku 4,2 FSI, na samą myśl
o nim dostaję gęsiej skórki.
A ty co byś wybrał, jakbyś miał wolną rękę, dalej diesla :?: :?: :?:
:peace:

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 13:06:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ehmm

Czy były A8 4,2 quattro ze skrzynią manualną?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 14:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
Lukasik napisał(a):
ehmm

Czy były A8 4,2 quattro ze skrzynią manualną?


No jasne ze tak :peace:

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 15:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lightmen napisał(a):
Lukasik napisał(a):
ehmm

Czy były A8 4,2 quattro ze skrzynią manualną?


No jasne ze tak :peace:


chyba jednak nie bylo.
S8 bylo manualne, ale A8 4.2Q nie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 20:06:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Przylaczam sie do instrukcji do A8 4,2 - zdecydowalem sie ja kupic od Krzycha-A8 wiec wole dodatkowo poczytac co i jak

jesli jest jakas dostepna np. w angielskim to prosze o linka, a polska to byloby super - moga byc skany, link, cokolwiek
pozdrawiam

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2006 06:08:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Instrukcja do A8/S8 PL będzie dostępna pod koniec tygodnia.
Najprawdopodobniej pojawi się link pod moim podpisem.
Ale o tym poinformuje jak będzie gotowa.
Pozdro :peace:

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2006 22:52:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
super, czekamy!!

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 21:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Zakupilem od Krzycha-A8 audiiczke i jest super!! na trasie osiagnalem spalanie 9.6 (wg kompa) ale w miescie od razu rosnie ;)))) i juz mam 13,7 ale jest bajka - wszystkim polecam, silnik chodzi jak bryza nad morzem, poprostu nie da sie opsac (szum mocy), wszystko chodzi super, auto ma 10 lat i wyglafda jakby 2 lata temu wyjechalo z fabryki, poprostu brak slow.....
Darm czekam z niecierpliwoscia na instrukcje...

A i pytanie czy mozna zmienic jakos jezyk komputera?? np na angielski????????

pozdrawiam Audiolowcow ;))))))) niech moc bedzie z nami

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 09:39:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
jaano wrzuć kilka fotek nowego nabytku i napisz coś więcej jaki kolor wyposażenie itp. Chętnie obejrzymy ósemeczkę.
Co do zmiany języka to możesz sobie zmienić język w małej navi, o ile ją posiadasz.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 13:00:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
jaano napisał(a):
A i pytanie czy mozna zmienic jakos jezyk komputera?? np na angielski????????


Gratulacje na początku!!!

Nie za bardzo rozumiem, jeżeli chodzi o zmianę języka
komputera pokładowego, tam zaledwie w niektórych przypadkach
oprócz jednego długaśnego tekstu po właczeniu silnika,
pojawia się raptem z 4-5 słow.
tłumaczenie tego długiego tekstu:
"Przy właczaniu biegu na postoju
nacisnąć pedał hamulca"
Może właśnie masz małą navi i jej język chciałbyś zmienić.
lub masz telefon fabryczny z kierownicą multifunkcyjną???
Po ustaleniu tego wszystkiego można dopiero cokolwiek ci doradzić.
Pozdro

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 22:11:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
witam !! witam !!

niestety nie mam ani navi, ani telefonu i faktycznie chodzi mi o ten napis na poczatku :))) jakos nie lubie niemieckiego i go nie znam (no moze procz slowa bremsen - nawet do konca nie wiem jak to sie pisze.. i moze jeszcze kilku ..suchen, mobile.de ;)) itd)

zaraz wrzuce klilka fotek tylko dorwe serwer..
auto przy pelnym kick-downie robi naprawde spore wrazenie,
ale 2-3 hamowania (jedno za drugim) z wiekszej predkoscii dymilo mi lekko sie spod maski... lekko sie wystrachalem...
ale faktycznie na przyspieche to malo kto ma jakiekolwiek szanse... do tego ta cisza przy jezdzie... bajka

z wyposazenia - to mozecie pomoc mi z rozszyfrowaniem ( o ile znacie) kodyow:
220KW/ EG2 A4
N3N/ BT
XOA BOA COS GOH HOS J1G
M72 Q1A 1AH 1G3 1MR
1N1 3AF 3BE T7W
4UE OG7 8AE 8GL 8FA
8RV 1KE 3FQ 1BE

w skrocie z rzeczywistosci - to welur (przynajmniej nie nagrzewa sie przy sloncu ;)), klimatronic, 2 poduchy, szyberdach, quattro, tiptronic (4), zmieniarka cd, aluski,

najmniejsze spalanie na trasie - 9,4 ;))) wg kompa (muskanie gazu) w miescie faktycznie zaraz rosnie... na razie doszedlem do 14,7, ale w planie niestety montaz gazu sekwencji....

zdjecia zaraz

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 22:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
tu na razie 2 fitki nast.razem wiecej...
Obrazek
Obrazek

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 22:29:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
tu na razie 2 fitki nast.razem wiecej...
Obrazek
Obrazek

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 22:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
sorry za podwojne zdjecia - takie mam lacze internetowe.....

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 23:33:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
jaano bardzo ladna limuzyna. ;) Darm skoro jezdzisz tak szybko to na mandaty tez juz chyba swoje wydales. Moze tu jakis antyradar na pokladzie by ci sie przydal. Nie mow ze tylko raz dostales mandat za przekroczenie predkosci. :P Ja na razie dysponuje Audi A8 ale w wersji katalogowej :peace: Mam katalogi pierwszej generacji A8 D2, S8 D2 no i ta najnowsza wersje przed i po faceliftingu.
W niedalekiej przyszlosci zasiadam juz za kierownica A8 z silnikiem 4.2 i z pelna opcja ;-) Duzo sie tutaj na Forum dowiedzialem i wiem co juz wybrac sposrod tylu wersji silnikowych. Darm kiedys pisales ze zarowki sie dosyc czesto przepalaja... czy rozwiazales jakos ten problem. :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 08:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Dzieki ciesze sie :): Auto '96 kupilem jak juz pisalem od Krzycha-A8 - b. zadbane - dawno nie widzialem tak utrzymanego samochodu... u mnie moga byc z tym wieksze problemy :oops: ..
wyposazenie swoja droga (choc u mnie nie jest full to wiele brakuje, no jedynie ESP jak dla mnie) ale te 4,2 i quattro - co wiecej trzeba???
pzdr

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 11:20:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
jaano napisał(a):
witam !! witam !!

niestety nie mam ani navi, ani telefonu i faktycznie chodzi mi o ten napis na poczatku :))) jakos nie lubie niemieckiego i go nie znam (no moze procz slowa bremsen - nawet do konca nie wiem jak to sie pisze.. i moze jeszcze kilku ..suchen, mobile.de ;)) itd)

zaraz wrzuce klilka fotek tylko dorwe serwer..
auto przy pelnym kick-downie robi naprawde spore wrazenie,
ale 2-3 hamowania (jedno za drugim) z wiekszej predkoscii dymilo mi lekko sie spod maski... lekko sie wystrachalem...
ale faktycznie na przyspieche to malo kto ma jakiekolwiek szanse... do tego ta cisza przy jezdzie... bajka

z wyposazenia - to mozecie pomoc mi z rozszyfrowaniem ( o ile znacie) kodyow:
220KW/ EG2 A4
N3N/ BT
XOA BOA COS GOH HOS J1G
M72 Q1A 1AH 1G3 1MR
1N1 3AF 3BE T7W
4UE OG7 8AE 8GL 8FA
8RV 1KE 3FQ 1BE

w skrocie z rzeczywistosci - to welur (przynajmniej nie nagrzewa sie przy sloncu ;)), klimatronic, 2 poduchy, szyberdach, kłatro, tiptronic (4), zmieniarka cd, aluski,

najmniejsze spalanie na trasie - 9,4 ;))) wg kompa (muskanie gazu) w miescie faktycznie zaraz rosnie... na razie doszedlem do 14,7, ale w planie niestety montaz gazu sekwencji....

4D2G36 ABZ CML 4A
CGV HA
220KW/ EG2 starszy engine przed D3
A4 - automat 4-biegowy
N3N/ BT- Tapicerka antracyt DROBNY WELUR
XOA
BOA
COS felgi `17
GOH automat 4-biegowy
HOS opona opasana 225/55ZR17 W
J1G
M72 v8 220kw ABZ
Q1A siedzenia normalne przód
1AH ABS i EDS
1G3 kolo zapasowe normal. alu
1MR kierownica skór. z Aibag
1N1 wspomaganie ukł. kierow.
3AF lusterko elekt. i ogrzew.prawe
3BE lusterko elekt. i ogrzew.lewe
T7W V8 z wtryskiem
4UE airbag pasażera
OG7 skrz. tiptronic
8AE reflektory halogenowe
8GL alternator 120A
8FA
8RV dodatkowe światło stop
1KE gam. tarczowe tył wzmocnione
3FQ szyberdach odchylany elektryczny z pamięcią położeń
1BE
Z pod maski nie ma prawa dymić nawet po 1000-krotnym hamowaniu np.
z 220km/h
KORU napisał(a):
jaano bardzo ladna limuzyna. ;) Darm skoro jezdzisz tak szybko to na mandaty tez juz chyba swoje wydales. Moze tu jakis antyradar na pokladzie by ci sie przydal.
W niedalekiej przyszlosci zasiadam juz za kierownica A8 z silnikiem 4.2 i z pelna opcja ;-) Duzo sie tutaj na Forum dowiedzialem i wiem co juz wybrac sposrod tylu wersji silnikowych. Darm kiedys pisales ze zarowki sie dosyc czesto przepalaja... czy rozwiazales jakos ten problem. :?:

właśnie zdaję za parę dni ponownie egzamin na prawko, po raz drugi mi ponieśli.
Mam PDA z automapą na pokładzie z ostrzeżeniami o suszarkach +
od paru miesięcy CB z masztem 2m(demontowalny), i jest naprawdę dużo lepiej, jestem bardziej nieuchwytny, a tak, to nie zawsze się zatrzymuję gdy mi machną lizakiem, na razie z powodzeniem.
Z przednimi pozycyjnymi to mam dwie uszkodzone i nie widać, że ich nie ma, a tylne, co jakis czas padają i trzeba wymienić, ale żaróweczki kosztują na stacji 1zł, i wymiana jest niekłopotliwa ok. 30s.
Na razie to ostatnio wprawiłem w zdziwienie Chryslera 300C z 5,7 Hemi,
gdy do niego dojeżdżałem to nagle przyspieszył i chciał mi uciec,
oczywiście nie zdołał, ale miał skurczybyk takiego buta, że wyrażnie czułem że ma ciut lepszego ode mnie, po paru próbach odjechania mi,
próbował ciagnąć do 230 km/h, zwolnił i przepuścił mnie.
Podobną akcję miałem raz z Brabusem S-klasą, ale tu widziałem, że gościu z ciekawości mnie przepuścił, bo jego auto było niestety znacznie szybsze,
choć podejrzewam, że może jeszcze nikt go nie zmusił do ciśnięcia w podłogę i dlatego był zaskoczony, a zmusił mnie do jazdy w pewnym momencie prawie 250km/h, ażeby się utrzymać za nim.
Ale raz poniosłem ewidentną porażkę, a dokopał mi Subaru Impreza
poprzedniej generacji na Mazurskich ścieżkach, był szybki i zwiny,
nie mogłem nic zrobić. Totalnie nic.
I to była jedyna porażka, ale przykra.
dlatego cały czas dumam jaki kupić następny, czy w nowej budzie 4.2,
czy S8 w manualu `01-`02, lub A8 6.0 z tych samych lat.
Czas pokaże.

P.S. :!!: :!!: :!!: :!!:
Dla tych co chcą jeżdzić po polskich ścieżkach ze stałą 200km/h i więcej:
- inni nie więdzą z jaka szybkościa się poruszasz
- zupełnie inaczej musisz jeżdzić niz przy 150-180 km/h
- twoje jakiekolwiek manewry na drodze muszą być wyrażniej niż dotychczas sygnalizowane
- nigdy nie przejeżdzaj, ani sie nie zbliżaj z dużą prędkością do skrzyżowań, wyjazdów z np. stacji Benzynowych (patrz znaki)
- musisz się nauczyć jazdy z dużą prędkością przy prawej skrajnej krawędzi jezdni (co w polsce nie jest czasami łatwe, gdyż są duże nierówności)
- niedopuszczalny jest podjazd z dużą szybkością pod wzniesienie,
jadąc środkiem swojego pasa, a tylko i wyłącznie przy prawej skrajnej krawędzi jezdni, pod warunkiem że jest wystarczająco miejsca na pojazd który wyskoczy z naprzeciwka na zderzenie czołowe.
- przy wyprzedzaniu dwóch aut (lub więcej)jadących jedno za drugim,
ogranicz szybkość tak abyś mógł odpowiednio bezpiecznie zareagować,
w przypadku gdy jedno z nich niespodziewanie wyjedzie przed ciebie i zacznie wyprzedzać pierwsze auto (bardzo częste w Polsce).
- Przy wyprzedzaniu zachowaj jak największą odległość od auta wyprzedzanego
- niedopuszczalne jest kontunuowanie szybkiej jazdy gdy po poboczu jezdni idą piesi lub jeżdżą rowerzyści lub jest jakikolwiek inny ruch.
- bezwzględnie nieutrudniaj jazdy pojazdom wolniejszym,
ani nie wymuszaj na nich innych manewrów.
- Bezwzględnie pilnuj wzorowego stanu opon, układu hamulcowego,
zawieszenia i innych związanych z tym elementów.
- Nawet ferrari z niesprawnymi w/w elementami jest niebezpieczne dla siebie i innych.
- Przygotuj się na nadmiernie zużywające się okładziny hamulcowe, tarcze
itp. i nie żałuj hamulcy, decydując się na bardzo szybką jazdę, aby zwolnić w momentach kiedy jest to wymagane względami bezpieczeństwa i innymi.

To tak pokrótce moje przemyślenia podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Jeżeli ci się pocą ręcę lub wogóle sie pocisz podczas takiej jazdy, bezwzględnie zwolnij, i spróbój ponownie na pustym odcinku,
najlepiej dwupasmówki.
Jazda taka boweim wymaga przyzwyczajenia i znacznie wyższej koncentracji i uwagi, więc stres jest niedopuszczalny, bo praktycznie to wyklucza.
Zaznaczam to są moje i tylko moje własne przemyślenia, choc cały temat jest znacznie szerszy, a powinien być omówiony, bo nie ma sensu
aby ktoś dochodził do tego ryzykując życie, gdy inni już doszli.

Pozdro i niech moc będzie z wami. :peace:

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 11:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
troche draznia mnie te klocki - sa praktycznie nowe, szybko sie grzeja i piszcza, kola sa gorace - Moze macie jakies sprawdzone klocki oprocz oryginalnych??? jaka cena ewentualnie, moze to cos z zaciskami?? trzeba je sprawdzac co jakis czas?? jakies procedury serwisowe??????

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 14:33:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Sprawdzone i identyczne jak oryginały (oczywiście tylko marka i typ):
Lucas GDB1162 (Gerling) - przód -240zł-410zł
Lucas GDB1163 - tył 110zł - 160zł
Co do grzania się to ten typ tak ma, tzn. duża masa, wysokie prędkości,
a tarcze zaledwie o śr. 314 mm i tylko wewnetrznie wentylowane.
Po założeniu np. tarcz Brembo, EBC, Zimmerman sportowych i w/w klocków przestaną sie tak grzać.
Jak i trzeba zadbać o świeży płyn hamulcowy.
Wchodzi go zaledwie ok. 1,5l do układu, i musi być klasy co najmniej DOT-4 + wymiana na lepsze klocki, sprawdzenie powierzchni tarcz i powinno być cacy, dopóki nie zedrzesz tarcz, jeżeli są jeszcze oryginalne to klocki zamienniki i tak je szybko zedrą.
Stosowałem na początku tylko oryginały, do oryginalnych tarcz i
potrafiły się skruszyć ścierwa za 1200-1440zł po paru tys. km.
Niedożywały od przeglądu do przeglądu.
Teraz mam tarcze Zimmermana i w/w klocki i jest OK, bez pisków
i nadmiernego grzania, choc tarcz tych nie polecam, gdyż wymagają
bardzo precyzyjnego okresu dotarcia, inaczej się szybko gną.
Generalnie stawiam na EBC i klocki tego samego producenta
np. tutaj
W modelu po `99 roku pomimo tarcz zaledwie też 323 mm,
jest trochę lepiej, ale bez rewelacji.
Dopiero w najnowszym modelu A8 zrezygnowano z 4szt klocków na stronę i zastosowano całkowicie zmodyfikowany układ hamulcowy,
a w tym standardowo do a8 4.2 tarcze przód 360 mm, a tył 310 mm(było 269mm).
a są też montowane do W12 385 mm.
Najtaniej klocki te widziałem w InterCarsie.
Sprawdż tez stężenie płynu chłodniczego - dolewka tylko oryginał
Oryginały:
B 000 700 - płyn hamulcowy
G 012 - płyn do chłodnicy
G 002 000 - olej hydrauliczny np. do przekładni kierow.
- oznaczenia po tych symbolach oznaczają pojemność opakowania
np. B 000 700 A1 - płyn hamulcowy 250 ml

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Ostatnio edytowano 17.cze.2006 15:18:04 przez darm, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: