.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:14:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 15:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
Jako, że posiadam silnik BDG 163KM, wypowiem sie w temacie ;) .

Sam obawiałem się wycierających sie wałków, etc. W zeszłym tygodniu byłem wymieniać olej/etc i kolejny mechanik w dobrym serwisie powiedział mi, że silniki BDG nie są już tak narażone na wycieranie się wałków (jeśli mówi mi to kolejny mechanik, to wierzę, że rzeczywiście coś zrobili w tym kierunku - nawet jesli wbrew temu co mówią nie wyeliminowali, to na pewno chociaż opóźnili...).

Badałem sprawę wirusa do tego autka i na pewno nie będzie to tak efektywne jak w 1.9 AWX - to minus. Z tego co mówił Masters bezpiecznie jest +20KM (czyli w BDG do około 180). Jednak już w serii autko jeździ bardzo przyjemnie (zresztą max moment 350Nm ma w ciekawym przedziale 1400-3600). Ja z różnych względów wolałem akurat 2.5TDI. Silnik bardzo miło pracuje jak na TDI a i spalanie we Wrocławiu na poziomie 8.5-9.8 jest jak najbardziej sensowne (poza miastem jest to 6-7.6 w zależnosci od wieeelu rzeczy ;) ).

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 16:10:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dobra, skoro jesteśmy przy TDI. To czy zdrowe 1.9 po długim postoju po odpaleniu bedzie troche kopcic?? (nie dużo ale zauważalnie, szczególnie jak sie człowiek przesiada z PB) Czym silnik cieplejszy, tym efekt powoli zanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 20:02:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
wowo napisał(a):
Dobra, skoro jesteśmy przy TDI. To czy zdrowe 1.9 po długim postoju po odpaleniu bedzie troche kopcic?? (nie dużo ale zauważalnie, szczególnie jak sie człowiek przesiada z PB) Czym silnik cieplejszy, tym efekt powoli zanika.


To normalne, nie przejmowałbym się tym.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 20:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wowo napisał(a):
Dobra, skoro jesteśmy przy TDI. To czy zdrowe 1.9 po długim postoju po odpaleniu bedzie troche kopcic?? (nie dużo ale zauważalnie, szczególnie jak sie człowiek przesiada z PB) Czym silnik cieplejszy, tym efekt powoli zanika.

moze , ale nie musi ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 21:51:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
spanky -> dawaj szczegóły bo jestem głodny wiedzy o TDI. Być może jutro stane się jego posiadaczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 22:23:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
spanky -> dawaj szczegóły bo jestem głodny wiedzy o TDI. Być może jutro stane się jego posiadaczem.


wtryskiwacze sa zazwyczaj odpowiedzialne za niebieska poswiate wyziewow z rur[y] w chlodny poranek. moze towarzyszyc temu bardziej intensywny zapach niz przy cieplym silniku.
stan taki moze wskazywac na korekcje rzedu +/- 1.5.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 22:27:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
czyli do zrobienia, czy dyskwalifikacja??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 22:50:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
czyli do zrobienia, czy dyskwalifikacja??


do jezdzenia.
:)

do zrobienia zaczyna sie od 2 w gore.
choc i tak mozna jezdzic z powodzeniem na takich korekcjach.

zrob diagnostyke zgodnie ze sztuka i wklej logi na forum, a powiemy Ci coz to za brylant [ew. parch].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 16:24:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ma ktoś może wykres momentu i mocy dla 2.5TDI 150PS.
Jak to się powinno zbierać? Moc nabierana jest płynnie, zy może jest jakieś kopnięcie? Dzisiaj przejechałem sie A6 2.5 TDI i przynajmniej w jeździe miejskiej, daleko mu do AAH w coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 16:51:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
wowo napisał(a):
Ma ktoś może wykres momentu i mocy dla 2.5TDI 150PS.
Jak to się powinno zbierać? Moc nabierana jest płynnie, zy może jest jakieś kopnięcie? Dzisiaj przejechałem sie A6 2.5 TDI i przynajmniej w jeździe miejskiej, daleko mu do AAH w coupe.


No jesli chodzi o dynamike to 2.5 150 to napewno jest daaaleko za AAH. Wiem jak to jezdzi w A4 Avancie i jest sredniawo naprawde. 1-2 RPM slabiutko 2-3 jakos jedzie ma nawet niezle kopniecie (wydaje mi sie ze przy 2.5 RPM kopie najbardziej) a pozniej im wyzej to slabiej. Jakies to takie niedorobione,jezdzac ABC w A4 wydaje mi sie ze jest szybszy i dynamiczniejszy (mimo ze te motorki maja porownywalne osiagi) zapewne fani Diesla Ci zaraz zapodadza ze to ma 310NM tylko ze to praktycznie tylko teoria bo moment jest dostepny krociotko i w sumie nie czuc go zbytnio. Wykresy wykresami a odczucia z jazdy to swoja droga.

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 17:53:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wowo napisał(a):
Dobra, skoro jesteśmy przy TDI. To czy zdrowe 1.9 po długim postoju po odpaleniu bedzie troche kopcic?? (nie dużo ale zauważalnie, szczególnie jak sie człowiek przesiada z PB) Czym silnik cieplejszy, tym efekt powoli zanika.

analiza optyczna gazów wylotowych z wydechu jest tak pomocna jak badanie panny w ciąży podobną metodą... Będzie wiadomo , że coś jest nie tak, ale nie do końca.
Bloki 013 (statycznie) ocena stanu układu wtryskowego. Bloki 003,008,011 ocena układu zasilania w powietrze i paliwo.
Na oko można kupować rajtki na bazarze. Nie TDI`ka ;)
Wowo, bierz kogoś z VAG`iem / VAG-COM`em i sprawdźcie to auto tak jak Pan Bóg przykazał :)
Kopcenie wynikać może z chwilowo zamkniętego EGR`a, niskiego stanu paliwa w zbiorniku (wypala syf z dna baku), temperatury itd ...
Kopcenie na niebiesko swiadczyć może o
a) zakończonym żywocie odmy
b) kończacych się uszczelniaczach zaworowych
c) słabym łozysku turbiny
d) słabej kompresji - uszkodzone pierścienie olejowe.

Niemniej żadne z powyższych nie jest wykładnikiem stanu silnika. Powtórzę raz jeszcze - TDI kupujemy z VAG`iem ;)

powodzenia

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 18:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dobra.
Dogadałęm się z typkami ASO Skoda ze podepną mi auto. Jakie parametry mają zczytać? Czy taki serwiś na podstawie zczytanych danych coś mi o aucie powiem, czy mam wziąć wydruk i gdzieś z tym polatać? Chodzi o A6 2.5TDI 1999r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 19:52:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
wowo napisał(a):
Dobra.
Dogadałęm się z typkami ASO Skoda ze podepną mi auto. Jakie parametry mają zczytać? Czy taki serwiś na podstawie zczytanych danych coś mi o aucie powiem, czy mam wziąć wydruk i gdzieś z tym polatać? Chodzi o A6 2.5TDI 1999r.


No mają zczytać tak jak basket powiedział, na postoju korekcję dawki na wtryskach, a w czasie jazd próbnych dawki, przepływkę i turbinę. Wtedy będziesz miał jako takie pojęcie o motorze.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 23:06:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Ma ktoś może wykres momentu i mocy dla 2.5TDI 150PS.
Jak to się powinno zbierać? Moc nabierana jest płynnie, zy może jest jakieś kopnięcie? Dzisiaj przejechałem sie A6 2.5 TDI i przynajmniej w jeździe miejskiej, daleko mu do AAH w coupe.



zalezy od tego, czy jest to AFB, czy AKN.
AFB - ciagnie pow. 2300.
AKN - ciagnie z dolu do ok 3000.
[mowie o manualach]


[ps]
zaloze sie, ze to, co ogladasz ma zle mierzacy lmm.
[lmm w tym silniku wytrzymuje max. 5 miesiecy]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 02:18:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ostatni pare nieznajomych osób klika do mnie na GG i nawia" pomóż w tym , pomóż w tamtym"....a ja jade im od tego jest forum AKP......a oni tam sa powielacze tematów czysty teoretyzm , i wyznawcy dizla którzy nawet nie widzieli zdjetej głowicy, komory wirowej nie mieli w reku wtrysk , widzieli w necie , i pierdo...ą jacy są mądrzy. Nie wiem ale zaczynam przyznawać im racje .
EDITED by Baskecior: post nie pozostający w związku z tematem. Sugeruję koledze czytanie ze zrozumieniem.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 11:00:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mały v8 napisał(a):
Ostatni pare nieznajomych osób klika do mnie na GG i nawia" pomóż w tym , pomóż w tamtym"....a ja jade im od tego jest forum AKP......a oni tam sa powielacze tematów czysty teoretyzm , i wyznawcy dizla którzy nawet nie widzieli zdjetej głowicy, komory wirowej nie mieli w reku wtrysk , widzieli w necie , i pierdo...ą jacy są mądrzy. Nie wiem ale zaczynam przyznawać im racje .


uwazam, ze najwyzsza pora by utworzyc nowy podzial na AKP - OTTO i TDI. milosnicy gazu nie beda czytac bredni milosnikow TDI.
i odwrotnie.
nowy dzial jest w tej chwili koniecznoscia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 13:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
heh.
dziś na 16 jestem umówiony na VAGowanie itp. Dam znać co i jak wyszło. nie ukrywam, że ogólnie auto bardzo ładnie się prezentuje itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 16:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Ostatni pare nieznajomych osób klika do mnie na GG i nawia" pomóż w tym , pomóż w tamtym"....a ja jade im od tego jest forum AKP......a oni tam sa powielacze tematów czysty teoretyzm , i wyznawcy dizla którzy nawet nie widzieli zdjetej głowicy, komory wirowej nie mieli w reku wtrysk , widzieli w necie , i pierdo...ą jacy są mądrzy. Nie wiem ale zaczynam przyznawać im racje .


uwazam, ze najwyzsza pora by utworzyc nowy podzial na AKP - OTTO i TDI. milosnicy gazu nie beda czytac bredni milosnikow TDI.
i odwrotnie.
nowy dzial jest w tej chwili koniecznoscia.

Mesz: nie przejdzie. Były o tym ostatnio 2 dyskusje. Niemniej właśnie wpadł guru techniczny i spec od łaciny, który nam wszystko wytłumaczy - zatem czekamy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 18:28:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
BASKET I MAŁY V8 jeśli nie przestaniecie to bedę kasował wasze posty nie dość że nic nie wnoszą ( nie wszystkie tylko te "kłótliwe" ) to robicie ota a jak to nie ostudzi waszych zapałów to po karteczce do skutku. To się źle czyta !!!

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 18:33:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dred napisał(a):
BASKET I MAŁY V8 jeśli nie przestaniecie to bedę kasował wasze posty nie dość że nic nie wnoszą ( nie wszystkie tylko te "kłótliwe" ) to robicie ota a jak to nie ostudzi waszych zapałów to po karteczce do skutku. To się źle czyta !!!

Zgadzam się. Kartka dla prowokatora, który pisze nie na temat . :!!:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: