.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Zakup Audi https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=100179 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Łobuz [ 14.lut.2010 00:13:13 ] |
Tytuł: | Zakup Audi |
Witam wszystkich posiadaczy i fanów marki Audi Przymierzam się właśnie do zakupu A6 z silnikiem benzynowym 3.0 lub 4.2 z przewagą na ten drugi i szukam egzemplarza, który z powodzeniem może ktoś polecić. Do niedawna cieszyłem się z posiadania Opla Omegi 3.2 a teraz chce spróbować czegoś innego o mocniejszych parametrach. Kwota, jaką chce przeznaczyć na samochód to ok. 31 tyś pln. Czy za te pieniądze kupię coś przyzwoitego z roczników 99-01? Z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestie ![]() |
Autor: | purti [ 14.lut.2010 10:45:38 ] |
Tytuł: | |
Witaj! Ja bym wybrał 4.2 to naprawdę przyjemnie jeździ i silnik trwalszy od 3.0 Za te pieniądze znajdziesz ładną A6 C5 4.2 , być może nawet S6 choć do naprawdę ładnej sztuki eski raczej trzeba troszkę dołożyć. Powodzenia w poszukiwaniach. |
Autor: | Łobuz [ 01.mar.2010 21:43:10 ] |
Tytuł: | |
Czy z A6 z silnikiem 4.2 wystawionych obecnie na allegro któraś jest godna polecenia i zainteresowania. Może ktoś widział te auta, oglądał, zna ze swoich stron i jest w stanie powiedzieć na ich temat więcej ![]() |
Autor: | djmatys [ 02.mar.2010 23:14:52 ] |
Tytuł: | |
wiesz... takich aut nie kupuje się "wchodze na allegro i biorę tą która ładniejsza..." Trzeba pojeździć, zobaczyć, przejechać się i zdecydować czego się szuka. Czasami zajmuje to kilka miesięcy ![]() |
Autor: | Łobuz [ 03.mar.2010 20:44:51 ] |
Tytuł: | |
djmatys napisał(a): wiesz... takich aut nie kupuje się "wchodze na allegro i biorę tą która ładniejsza..." Trzeba pojeździć, zobaczyć, przejechać się i zdecydować czego się szuka. Czasami zajmuje to kilka miesięcy
![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | djmatys [ 03.mar.2010 21:34:16 ] |
Tytuł: | |
no i dobre masz podejście ![]() ..ale czasami decyzje podejmuje się wbrew zdrowemu rozsądkowi, i o dziwo potem jest się zadowolonym jeszcze ![]() tak więc zakup samochodu to zbieg sprzyjających okoliczności ![]() ![]() |
Autor: | SJake [ 03.mar.2010 23:52:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi |
Łobuz napisał(a): Kwota, jaką chce przeznaczyć na samochód to ok. 31 tyś pln. Czy za te pieniądze kupię coś przyzwoitego z roczników 99-01?
Łobuz - zapomnij... nie baw się nawet w to. Tutaj trzeba miedzi... Pakiety startowe przy 4,2 to 5000-10000 PLN + rocznie średnio 12000-18000zł (waszka, OC, bieżaca eksploatacja). Jesteś na to gotowy - bierz. Jeśli nie masz przewalających się 50K w portfelu, odpuść... Stare graty, a cześci drogie... Chyba, ze chcesz na chwile... ![]() |
Autor: | mroova81 [ 04.mar.2010 00:18:30 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi |
SJake napisał(a): Pakiety startowe przy 4,2 to 5000-10000 PLN + rocznie średnio 12000-18000zł (waszka, OC, bieżaca eksploatacja). Jesteś na to gotowy - bierz.
Jeśli nie masz przewalających się 50K w portfelu, odpuść... Nie przesadzaj. 4.2 nie będzie droższe w eksploatacji od pierwszego lepszego 6cylindrowego diesla z czasów nowożytnych. Olej filtry jak wszędzie (a nawet taniej, bo po co full syntc?), rozrząd około tysiąca, a dalej 50-70zł/100KM. Na pewno nie stać mnie na wydawanie tysiąca na miesiąc na auto, a pomimo tego również będę celował w 4..2L |
Autor: | SJake [ 04.mar.2010 01:11:46 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi |
mroova81 napisał(a): Nie przesadzaj. 4.2 nie będzie droższe w eksploatacji od pierwszego lepszego 6cylindrowego diesla z czasów nowożytnych. Olej filtry jak wszędzie (a nawet taniej, bo po co full syntc?), rozrząd około tysiąca, a dalej 50-70zł/100KM. Na pewno nie stać mnie na wydawanie tysiąca na miesiąc na auto, a pomimo tego również będę celował w 4..2L
No Mroova, z całym szacunkiem, ale nie przesadzam... nadzbyt. Rozrząd to koszt około tysiąca - ale robocizna. Dolicz jeszcze graty - wychodzi 2500zł. Gdzie tarcze, klocki, płyny i ten znikający w oczach olej? Robiąc 25 000km rocznie i zakłądając, ze srednio auto spali nam 13L/100km paliwa cenionego na 4,45zł/l. Benzyna: ~14 462 zł Hamulce: Klocki robimy co jakieś 20 tysia. 300zł - zamiennik Tarcze zazwyczaj około 30, jak Ci się wcześniej nie swichrują - ORI 1200zł Srednio koszt około 1000zł przód (licząc w zamiennikach) Olej: 7,5L x 2,5 wymiany = 18,75L x 25zł za litr = ~470 (+ dolewki 10L + 250zł) = 720zł. (nie licze kosztów wymiany) Filtry (oleju, powietrza, przciwpyłek) 150x2,5 = 375zł Wymiana oleju w skrzyni ok. 800zł Wahczy, opon, wulkanizacji, geometrii, przeglądów klimy, płynów, konserwacji lakieru, OC i innych kosztów nawet nie wliczam. Podlicz.... Jesli o chodzi pakiet startowy pt. 10 000 - chodziło mi o rozrząd, hamulce, rejestracje, OC+AC, zawieszenie i inne kwiatk - które przy tak wiekowych autach są na rzeczy. P.s Ceny orientacyjne. |
Autor: | mroova81 [ 04.mar.2010 02:14:19 ] |
Tytuł: | |
No, ok. Zestawienie w porządku, w zasadzie potwierdza to, że nie jest to w cale AŻ taki drogi samochód. Rozrząd, niech będzie 2500 - robimy raz na początku. Hamulce: kiepskie tarcze wytrzymują co najmniej 2kpl klocków. Tylne już w ogóle żywotniejsze. W Polsce nie mamy żadnych dróg, a mimo tego 4.2 ma większe heble niż standard, więc jeżdżąc przepisowo heble w A6 4.2 starczą na dłużej niż w 1.9 czy też 1.8... Nigdy też nie trafia się remont wszystkiego na raz. A więc mniej niż napisałeś. Olej, jak olej cenami nie miażdży, a i 10L na dolewki na 25kkm to sporo jak na 40V. Nawet jak, to mamy 720zł/rok. Przyjmuję to na klatę. Filtry jak wszędzie indziej. Filtr, to filtr. Geometrie, wahacze, klimy tak samo jak u innych. No i wychodzi nam, że taki 4.2 jest droższy w zasadzie tylko w oponach - 15ki z indeksem H tutaj nie wsadzimy. No, ale można kupić w bdb stanie używki. Cena <2000PLN/3-4lata. Spora różnica jest też w spalaniu. 13L to rewelacyjny wynik, jeżdżąc po mieście swoim dieslem pobijam go. Przyjmijmy więc że pali 17L/100KM. (nikt nie robi 100% tras). Zakładając LPG bulimy tyle, co za vpowera do 1.8T. |
Autor: | 2rafal7 [ 04.mar.2010 07:40:35 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi |
SJake napisał(a): Hamulce:
Klocki robimy co jakieś 20 tysia. 300zł - zamiennik Tarcze zazwyczaj około 30, jak Ci się wcześniej nie swichrują - ORI 1200zł To jak Ty jezdzisz, ze klocki Ci wystarczają na 20tys, a tarcze na 30? Ja na klockach robie 40, a na ori tarczach zrobiłem 130tys i jeszcze dałyby rade. Po drugie nie widze sensu kupowania tarcz w ASO, jak za 600zł masz ATE, które wkładają w fabryce...A6 4.2 nie jest jakies mega drogie w utrzymaniu, tutaj głównie ponosisz duże koszty za paliwo, jak coś to zawsze można załozyć dobrą instalke i po kłopocie. W kwestii zawieszenia, układu hamulcowego, jest tutaj naprawde od groma zamienników, więc koszty też nie szokują. Tak naprawde patrząc na ceny jak i podpytując się czasem mechanika to mówi, że utrzymanie 4.2 jest raczej na tym samym poziomie co V6. Jeżeli masz ładną 4.2 na oku to bierz i koniec. |
Autor: | bomm [ 04.mar.2010 08:09:54 ] |
Tytuł: | |
djmatys napisał(a): tak więc zakup samochodu to zbieg sprzyjających okoliczności
![]() ![]() potwierdziam. ja przez miesiac ogladalem 911-tki, bo zestaw automat+AWD lub manual+FWD mi nie pasowal az tu nagle natrafila sie pierwsza ktora ogladalem eS czworka w manualu, oczywiscie quattro i jeszcze cabrio ![]() szczerze polecam tez 4.2 ![]() |
Autor: | SJake [ 04.mar.2010 11:09:36 ] |
Tytuł: | |
mroova81 napisał(a): No, ok. Zestawienie w porządku, w zasadzie potwierdza to, że nie jest to w cale AŻ taki drogi samochód. No nie jest ![]() Zakładając, ze nic CI nie pi*dnie. Ale jak ktoś ma budzet 31K i szuka ładnego auta... no to... ? Zazwyczaj kupując delikwent wypluwa się z całej kasy jaką ma (nie mówie, ze Lobuz ma tylko tyle). Napisałem tylko, zeby nie był zaskoczony. 2raral7 napisał(a): Ja na klockach robie 40, a na ori tarczach zrobiłem 130tys i jeszcze dałyby rade. Po drugie nie widze sensu kupowania tarcz w ASO
Zrobiłeś 130 tkm na ORI. - ja na ORI 80tkm i jeszcze mozna było... Zamiennik TRW - 10 000km (po 3000 zaczeły bić) Hamowanie 3 razy z 180-80 załatwia wiekszosc zamienników. W 4,2 tarcze robił chyba Lucas = TRW. To co wkładają w fabryce troszkę rózni się od tego co mamy na polkach. - Uwierz. Wiekszosc tego to odrzuty, które nie przeszly przy kontroli jakośći w AUDI. Może śmierdze troche herezją, ale bycie zbytnim optymistą przy zakupie V8 - zawsze konczy sie tak samo... Lepiej nastawic się na duze koszta i cieszyc sie ze nie sa, az tak wysokie jak zakładaliśmy początkowo... Wnet życie stanie się milsze... ![]() |
Autor: | designer [ 04.mar.2010 14:58:06 ] |
Tytuł: | |
SJake, Rafał i Mroova nie przesadzajcie, bo zaraz odezwą się wielbiciele ON i szczeny wam opadną jak zobaczycie co to znaczy "auto niedrogie w utrzymaniu" ![]() ![]() ![]() EOT |
Autor: | Łobuz [ 04.mar.2010 20:52:02 ] |
Tytuł: | |
SJake napisał(a): mroova81 napisał(a): No, ok. Zestawienie w porządku, w zasadzie potwierdza to, że nie jest to w cale AŻ taki drogi samochód. No nie jest ![]() Zakładając, ze nic CI nie pi*dnie. Ale jak ktoś ma budzet 31K i szuka ładnego auta... no to... ? Zazwyczaj kupując delikwent wypluwa się z całej kasy jaką ma (nie mówie, ze Lobuz ma tylko tyle). Napisałem tylko, zeby nie był zaskoczony. 2raral7 napisał(a): Ja na klockach robie 40, a na ori tarczach zrobiłem 130tys i jeszcze dałyby rade. Po drugie nie widze sensu kupowania tarcz w ASO Zrobiłeś 130 tkm na ORI. - ja na ORI 80tkm i jeszcze mozna było... Zamiennik TRW - 10 000km (po 3000 zaczeły bić) Hamowanie 3 razy z 180-80 załatwia wiekszosc zamienników. W 4,2 tarcze robił chyba Lucas = TRW. To co wkładają w fabryce troszkę rózni się od tego co mamy na polkach. - Uwierz. Wiekszosc tego to odrzuty, które nie przeszly przy kontroli jakośći w AUDI. Może śmierdze troche herezją, ale bycie zbytnim optymistą przy zakupie V8 - zawsze konczy sie tak samo... Lepiej nastawic się na duze koszta i cieszyc sie ze nie sa, az tak wysokie jak zakładaliśmy początkowo... Wnet życie stanie się milsze... ![]() WOW ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | J@rek [ 04.mar.2010 21:18:04 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi |
2rafal7 napisał(a): A6 4.2 nie jest jakies mega drogie w utrzymaniu, tutaj głównie ponosisz duże koszty za paliwo, jak coś to zawsze można załozyć dobrą instalke i po kłopocie. W kwestii zawieszenia, układu hamulcowego, jest tutaj naprawde od groma zamienników, więc koszty też nie szokują. Tak naprawde patrząc na ceny jak i podpytując się czasem mechanika to mówi, że utrzymanie 4.2 jest raczej na tym samym poziomie co V6. Jeżeli masz ładną 4.2 na oku to bierz i koniec.
Potwierdzam tu słowa kolegi Rafała...jedynie paliwko i opony tu więcej ponad normę schodzą(letnie na sezon, zimowe na dwa...mowa o nowych). Mam instalację LPG i napis na tylnej klapie 1.9 TDI...więc każde tankowanie wzbudza emocje. Jeżdżę dużo i jeżdżę wszędzie...nawet jak eSunia dzień stoi nie odpalana to na drugi dzień muszę ją wyciągnąć i przewietrzyć tłoki bo inaczej coś mi brakuje...taki narkotyk. Silnik...hmm nic się nie psuje, poza dolewkami oleju...najpiękniejszy jest pomruk przy 150 i piękny głos od 200, na niższych prędkościach słychać tylko opony ![]() Ogólnie bardzo lubię to autko i dobrze mi służy. A tak poza tematem...trafiły mi się ori klocki hamulcowe w dobrej cenie, jakie mam do nich dokupić tarcze...myślałem o EBC Ultimax, czy wystarczą jakieś Zimermany ?? |
Autor: | bomm [ 04.mar.2010 21:19:44 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi |
J@rek napisał(a): Mam instalację LPG i napis na tylnej klapie 1.9 TDI...więc każde tankowanie wzbudza emocje.
lol ![]() |
Autor: | Morgi [ 05.mar.2010 06:46:45 ] |
Tytuł: | |
Utrzymuję auto cały czas w dobrym stanie, wszelkie wymiany na bieżąco. Nie stanowi to problemu, ŻADNYCH niespodzianek związanych z autem. Starter: filtry, oleje (wszystkie), hamulce, rozrząd Potem właściwie to tylko: paliwo, filtry, oleje, klocki (tarcze przez 3 lata nie zajechałem, opony niedługo do wymiany, ale też są w porządku) |
Autor: | Łobuz [ 27.kwi.2010 20:26:48 ] |
Tytuł: | |
Mam do obejrzenia i może kupienia ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |