.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Kupiłem piękną rzecz- A3 2005r. :)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=100343
Strona 1 z 2

Autor:  sparkson [ 20.lut.2010 17:06:42 ]
Tytuł:  Kupiłem piękną rzecz- A3 2005r. :)

Witajcie, kupiłem Audi A3 z 2005 roku, 2.0TDI 160k km :D i jestem bardzo zadowolony.

Planuje zrobić kilka rzeczy przy aucie, mianowicie kompleksowo wyczyścić wnętrze, zastanawiam się nad wstawieniem reflektorów ksenonowych, niestety wiąże się to z wymianą zderzaka i wstawieniem spryskiwaczy reflektorów. Nie wiem tylko że istnieje możliwość dołożenia spryskiwaczy, tak jak np zrobiłem to w e46. Wystarczyło kupić zestaw w/w spryskiwaczy w ASO za kupę kasy i zamontować :)

Na dobry początek wymieniłem już filtry, olej i klocki z tyłu. Jak będzie chwila i auto będzie czyste to wstawię jakieś zdjęcia :)

Autor:  giganteusz [ 20.lut.2010 18:12:30 ]
Tytuł: 

ja bym wydał na początek na dobra diagnozę tego 2.0TDI :diabel:

Autor:  sparkson [ 20.lut.2010 18:54:45 ]
Tytuł: 

giganteusz napisał(a):
ja bym wydał na początek na dobra diagnozę tego 2.0TDI :diabel:


Cos sugerujesz? :) sprawdzałem go przed zakupem w ASO, i mam pełną historię serwisową, czego chcieć więcej?

Autor:  emge [ 20.lut.2010 18:58:49 ]
Tytuł: 

Spoko, fajne, ładne auto ale czy quattro? Masz jakąś fotkę?

Autor:  sparkson [ 20.lut.2010 19:37:41 ]
Tytuł: 

emge napisał(a):
Spoko, fajne, ładne auto ale czy quattro? Masz jakąś fotkę?


Niestety nie quattro, ale nie przeszkadza mi to zbytnio, ponieważ mam w nim to co chciałem i dodatkowo jest o rok młodszy niż planowałem :) Jak już będzie mnie stać na A5 to kupie w Quattro :D

Zdjęcia niestety nie mam, ale zrobię w piątek mi go wypucują :D


Cieszy mnie chyba najbardziej wiek auta, i to że mam cała historię serwisową potwierdzoną przez książkę i serwis Audi :D

Autor:  giganteusz [ 20.lut.2010 20:06:25 ]
Tytuł: 

no te 2.0TDI to chyba bracia kuzyni 2.5V6TDI :D

Autor:  martab99 [ 20.lut.2010 20:10:56 ]
Tytuł: 

giganteusz napisał(a):
no te 2.0TDI to chyba bracia kuzyni 2.5V6TDI :D

Przestańże chłopie smucić. Masz coś do napisania to napisz a nie sadź farmazonów... :/

Chodzi kolego o to, że te silniki mają kilka słabych punktów (m.in. pękające głowice). Poczytaj archiwum, wszystko tam znajdziesz.
Są egzemplarze jeżdżące bez kłopotów, są też problematyczne. Ot co...

Autor:  giganteusz [ 20.lut.2010 20:15:07 ]
Tytuł: 

np ten inbusik dla kolegi prawie silnik padł bo nie wiedział ale poszło tylko turbo :):

Autor:  sparkson [ 20.lut.2010 20:58:04 ]
Tytuł: 

giganteusz napisał(a):
np ten inbusik dla kolegi prawie silnik padł bo nie wiedział ale poszło tylko turbo :):


czy problematyczny imbusik nie występował w silnikach starszej generacji? a tu przypadkiem nie ma już napędu na łańcuszku? :)

wiele aut produkowanych po 2003 roku ma tego typu wady np Passat ma wade fabryczna w głowicy, w której tworzą się mikropęknięcia, lub też wycierające się zębatki wału.

Wszystko zależy od tego jak samochód był użytkowany, nie kupiłem auta od Turka prowadzącego komis w Niemczech na polu, tylko od firmy w Belgii. Samochód był w leasingu, czyli musiał być cały czas serwisowany, wiem co było i kiedy wymieniane.

Autor:  dandifr [ 20.lut.2010 20:59:32 ]
Tytuł: 

kup glowice, pozniej lampy :) albo jeszcze pompowtrysk :)
Najpierw sie pyta o auto, a pozniej kupuje, a nie na odwrot :)
Ja mialem i juz wiecej nie chce takiego wynalazku :)

Autor:  Paw1972 [ 20.lut.2010 21:34:33 ]
Tytuł: 

Sprawdź jaki masz silnik - oznaczenie we wklejce na pierwszej stronie książki serwisowej i wnęce koła - np. BLB (to ten od imbusika :D ), a potem poszukaj w wyszukiwarce AKP czy występowały jakieś problemy. A imbusik to najmniejszy problem ;) A tyle się pisze aby omijać szerokim łukiem wszystkie nowe wynalazki a szczególnie w Audi (w 2.0 TDI z 2004-2005). 2.5 TDI z końca produkcji (2004, a szczególnie BAU) były jednymi z najlepiej dopracowanych TDI po za AWX i AVF a potem długo długo nic ;)
pozdr.

Autor:  sparkson [ 20.lut.2010 21:45:03 ]
Tytuł: 

dandifr napisał(a):
kup glowice, pozniej lampy :) albo jeszcze pompowtrysk :)
Najpierw sie pyta o auto, a pozniej kupuje, a nie na odwrot :)
Ja mialem i juz wiecej nie chce takiego wynalazku :)


hmm dziwne tylko ze jak zapytałem o konkretne auta, to nie było żadnego odzewu przez 5 dni.... tak jakby wszystko było ok, a teraz nagle okazuje się że generalnie można to wepchnąć do rowu i tam zostawić....

Autor:  stawsz [ 20.lut.2010 21:52:27 ]
Tytuł: 

nie no nie załamuj sie odpowiedziami kolegów , choć tez mam obawy co do motoru :jezor: ale skoro sprawdzałeś w ASO to nie masz sie co martwić i gratuluje zakupu , cieszymy sie razem z tobą :peace: zapodaj jakieś zdjecia to ocenimy i jak ładna to pochwalimy napisz coś wiecej jaki kolor jakie wyposarzenia itp itd :):

Autor:  Slawko 08 [ 20.lut.2010 21:55:10 ]
Tytuł: 

Kupiles wiec jezdzij jak najwiecej i sie ciesz.Miliony silnikow o takim samym oznaczeniu napedzaja auta ze stajni audi vw ,a ten znikomy procent awarii to rzecz mieszczaca sie w normie.Bez obawy,bo nie dotykaja one kazdego...

Autor:  sparkson [ 20.lut.2010 22:19:13 ]
Tytuł: 

Zawsze mogę sprzedać zanim go opłacę :) silnik jeśli się nie mylę to jest AZV, ale nie ma nic na jego temat na forum


Kolor to szaro-niebieski, nie znam dokładnej nazwy Audi. Z wyposażenia to najlepszym dodatkiem jest Bose, które miałem przyjemność mieć w TT :D

Reszta to standard, planuje dołożyć do auta głównie ksenony żeby oświetlały drogę jak trzeba, i nic więcej nie potrzebuje :)

Autor:  Slawko 08 [ 20.lut.2010 23:00:32 ]
Tytuł: 

Czyli silniczek masz spoko...Niech myslą intensywnie posiadacze BLB i BKD
Kolorek tez pasujacy do tego modelu,na wiosne wcisniesz mu ladne kola i bedziesz czerpal radosc a wozidelka.

Autor:  Paw1972 [ 20.lut.2010 23:53:29 ]
Tytuł: 

A więc jak masz AZV - te silniki pakowane były do milionów Passatów i spisywały się świetnie. Czytałem na forum VW o akcji serwisowej w 2004 - dotyczyła wymiany wadliwego koła dwumasowego - oczywiście możesz sprawdzić czy twoje auto to obejmowało. W opinii użytkowników VW spisują się świetnie i właściciele robią duże przebiegi (wiele z VW z AZV to auta służbowe i katowane). Napęd rozrządu na pasku a więc pilnuj przebiegu, do rozrządu szukaj kogoś kto sie na tym zna i używa blokad. Zresztą znajdź do serwisowania dobry serwis lub fachowca od Audi/VW a będziesz śmigał długo i zdrowo. To jeden z głównych warunków przedłużenia radości z nowego nabytku ;)

sparkson napisał(a):
giganteusz napisał(a):
ja bym wydał na początek na dobra diagnozę tego 2.0TDI :diabel:


Cos sugerujesz? :) sprawdzałem go przed zakupem w ASO, i mam pełną historię serwisową, czego chcieć więcej?

Historia z ASO nie ma nic wspólnego z aktualnym stanem technicznym. Jak go sprawdziłeś ? Czy ktoś przeprowadził diagnostykę ?

Autor:  sparkson [ 20.lut.2010 23:55:33 ]
Tytuł: 

Slawko 08 napisał(a):
Czyli silniczek masz spoko...Niech myslą intensywnie posiadacze BLB i BKD
Kolorek tez pasujacy do tego modelu,na wiosne wcisniesz mu ladne kola i bedziesz czerpal radosc a wozidelka.


Mam zdjęcie A3 wyglądającej identycznie :)

Obrazek

Autor:  maciu [ 21.lut.2010 00:04:34 ]
Tytuł: 

sparkson napisał(a):
Slawko 08 napisał(a):
Czyli silniczek masz spoko...Niech myslą intensywnie posiadacze BLB i BKD
Kolorek tez pasujacy do tego modelu,na wiosne wcisniesz mu ladne kola i bedziesz czerpal radosc a wozidelka.


Mam zdjęcie A3 wyglądającej identycznie :)

Obrazek


jej, to jest piękne?

Autor:  Skiner [ 21.lut.2010 00:42:28 ]
Tytuł: 

Ja bym został przy E46 :peace:

A co to za silnik 136KM :?:
Myślałem,że tam wkładali tylko 1.9 TDI 105KM i 2.0 TDI 140 i 170KM

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/