.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi 90 i A8- jak myślicie ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=101195
Strona 1 z 1

Autor:  Postal [ 23.mar.2010 12:08:25 ]
Tytuł:  Audi 90 i A8- jak myślicie ?

Jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem Audi 90 quattro, 2.3, 1988r. B3. Jednak mam teraz bardzo dobrą okazję kupić audi A8 2.8 z 1995r. Problem polega na tym że ja mam specyficzne preferencje... Mianowicie moja 90tka to ta wersja usportowiona. A należe do osób dla których liczy się właśnie nieco sportowe zacięcie i conajmniej niezłe osiągi. 90 w swojej klasie jak najbardziej daje radę. A8 to inna jakość inny styl. Auto waży 2 tony i silnik 2.8 sprawia że na pierwszy rzut oka po małej jeździe testowej specjalniedobrych osiągów nie czułem. No ale widać w tym aucie nie to sie liczy. A wersje z silnikami 4.2 to jednak zbyt kosztowne jak dla mnie.

Autor:  BiLu [ 23.mar.2010 12:12:21 ]
Tytuł: 

A8 z silnikiem 2.8 jako usportowiona limuzyna to nieco naciągana teoria ;)

Autor:  Postal [ 23.mar.2010 12:23:23 ]
Tytuł: 

Tak, i dlatego raczej jestem skłonny pozostać przy 90tce. Rozglądałem się niby tylko za S4 ale wyszło tak że trafiłem na dobrą okazję z tym A8 więc chwile zawachania miałem :)

Autor:  Morgi [ 23.mar.2010 13:54:07 ]
Tytuł: 

A8 4.2 waży (bez paliwa) 1750 kg
A8 2.8 NAPEWNO nie waży 2 ton. (a jeszcze bez quattro to -100 kg) - A8 jest z aluminium
Ale racja, sprotowe to oba nie bardzo są....

Autor:  ZiPi [ 24.mar.2010 00:26:15 ]
Tytuł: 

90 ani sportowe ani luksusowe
A8, to luksusowe, tyle ze z silnikiem 2.8 w wydaniu dla ubogich
:):

Autor:  BiLu [ 24.mar.2010 06:46:14 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
90 ani sportowe ani luksusowe
A8, to luksusowe, tyle ze z silnikiem 2.8 w wydaniu dla ubogich
:):

jak na ówczesne czasy to A90 była bardzo sporotowa

Autor:  zserty [ 24.mar.2010 07:14:49 ]
Tytuł: 

Na ówczesne czasy może i tak, ale kolega ma sportowe zacięcie teraz i tu.
Postal te 2,3 to NG?

" ..podaruj sobie odrobinę luksusu.." :D

Autor:  BiLu [ 24.mar.2010 07:23:58 ]
Tytuł: 

zserty napisał(a):
Na ówczesne czasy może i tak, ale kolega ma sportowe zacięcie teraz i tu.
Postal te 2,3 to NG?

" ..podaruj sobie odrobinę luksusu.." :D

no ale lepsze chyba A90 niż seicento sporting :):

Autor:  zserty [ 24.mar.2010 07:35:04 ]
Tytuł: 

A no pewnie, że lepsze :d
Najlepiej mieć dwa autka. Sam się zastanawiam nad A8 z 2,5 diesel lub A6 AEL.
Na razie jednak monety brak, bo qpeta siedzi w skarbonce i wszystko wybiera do dna. A strupa nie chcę kupić.
Powiedzcie mi czy 2,5 w A8 to ten sam nielubiany V6 z pierwszych lat produkcji?

Autor:  *Robi* [ 24.mar.2010 08:22:26 ]
Tytuł: 

A90 fajna bryczka,miałem z silnikiem KV i zamiatało to lepiej niz NG.A jakos A8 z silnikiem 2.8 do mnie nie przemawia. Kup lepiej cos z pod S

Autor:  sebos17 [ 24.mar.2010 08:48:54 ]
Tytuł: 

Moje A8 2,8 QUATTRO w manualu waży 1595kg, tyle mam wbite w dowodzie. Jak chcesz coś naprawdę szybkiego to zawsze połączenie malej budy z odpowiednim silnikiem jest rozwiązaniem lepszym, niż duża limuzyna. Zupełnie inny świat. Jeżeli chcesz poszaleć limuzyną pozostaje tylko 4,2. Ja wybrałem A8 z 2.8 ze względów finansowych. Jednak to jest tak. Mam również A6 C4 z tym samym silnikiem, auto waży 1550kg. Jak mówię komuś, że w A6 siedzi 2.8 to już: ładnie ładnie, jest czym jechać, jak mówię, że w A8 siedzi 2.8 to : oj, za mało coś ty kupił :P

Widzisz, często jest tak, że doradzają osoby, które nigdy nie jeździły takim samochodem. Mogłem dojeżdżać do pracy golfem, wybrałem A6 C4. Po jakimś czasie stwierdziłem, że mogę również zaznać więcej komfortu i bezpieczeństwa i dojeżdżać A8 :D Przynajmniej u mnie na podlasiu nie ma dróg, na których ja bym wykorzystał na codzień możliwości silnika 4.2 - nie tylko od święta, bo do tego w planach jest inne auto :P

Podobna sytuacja jest z A6 C5. Ile osób (oczywiście nikomu nie ubliżając) jeździ wersją 110KM ? Przecież na sprincie od świateł byle panda będzie szybsza :P Według danych podanych na AKP od 0-100 12,1s a A8 z AAH w QUATTRO od 0-100 9,1s. Jak dla mnie do jazdy na co dzień wystarczająco, przy czym mam zachowany komfort i nie wykosztowuję się straszenie.

Autor:  sebolec [ 24.mar.2010 09:20:35 ]
Tytuł: 

Ja nigdy nie umiałem wyjaśnić skąd ten pęd ku pojemności w A8. Nikt się specjalnie nie dziwi nabywcom modelu 728i w budzie E38 (1900 kg!), ale już 2.8 na klapie aluminiowego D2 uważane jest za profanację. :)

Nie każdy chce utrzymywać 4.2 z tiptronikiem dla tych 2 tysięcy km rocznie przejechanych dynamicznie, gdy na chwilę udało się wyrwać z miejskiego zgiełku. ;)

Autor:  maciu [ 24.mar.2010 10:11:43 ]
Tytuł: 

sebo, spróbuj sam to zobaczysz 4.2 do miasta się nadaje jak najbardziej
ale fakt wszyscy nie mogą chcieć tego samego :)

Autor:  sebos17 [ 24.mar.2010 10:27:12 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
sebo, spróbuj sam to zobaczysz 4.2 do miasta się nadaje jak najbardziej
ale fakt wszyscy nie mogą chcieć tego samego :)


uwierz mi, bardzo chcę tylko jak bym nie liczył, różnica w spalaniu na dzień dzisiejszy skutecznie dyskwalifikuje dla mnie ten silnik.... Może komuś w skali roku 3 tys zł przepłacać na paliwo to nie dużo, jednak ja wolę tą kwotę odłożyć na kolejne auto, po trzech latach zbiera się 10 tys :D I tak swoje założenia nadszarpuję jeżdżąc 2,8, ponieważ golf spaliłby średnio 9 litrów gazu a teraz wychodzi około 12-13 :P

Autor:  Mauzer [ 26.mar.2010 01:27:13 ]
Tytuł:  Re: Audi 90 i A8- jak myślicie ?

Postal napisał(a):
liczy się właśnie nieco sportowe zacięcie....
.
... A8 to inna jakość inny styl.
-
...No ale widać w tym aucie nie to sie liczy


danke Anke ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/