.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Proszę o pomoc -A6 2.5tdi https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=101903 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | celibat [ 18.kwi.2010 21:35:49 ] |
Tytuł: | Proszę o pomoc -A6 2.5tdi |
Witam! Chcę zrealizować swoje marzenie i kupić A6 (najlepiej Avant). Jestem zdecydowany na model c5 2.5tdi ze skrzynią Multitronic rocznik 2003. Mój zapał ostudziły opinie na temat silnika 2.5 v6 (pompa, wałki rozrządu, najbardziej nieudana konstrukcja w historii itp...). Jestem laikiem i z tego co zdążyłem się zorientować, wiem , że jest kilka odmian tego silnika. Zwracam się z prośbą do użytkowników o informację jaki silnik i na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie takiego auta? Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
Autor: | KRapicki [ 18.kwi.2010 21:46:36 ] |
Tytuł: | |
Wpisz w szukajkę 'multitronic' i zobacz co to za zło ![]() |
Autor: | giganteusz [ 18.kwi.2010 21:47:34 ] |
Tytuł: | |
model c5 2.5tdi ze skrzynią Multitronic jest najgorsza opcja z możliwych ![]() |
Autor: | ernieball [ 18.kwi.2010 21:57:40 ] |
Tytuł: | |
Ale trafiłeś ![]() Nie dość, że 2,5TDi V6 który jest chyba najgorszym silnikiem w historii Audi to jeszcze najbardziej wadliwa skrzynia biegów multitronic. Na taką konfigurację możesz się zdecydować tylko wtedy gdy auto jest świeżo po remoncie głowicy silnika i skrzyni biegów i auto planujesz kupić na ok. 50.000km przebiegu. Musisz mieć niepodważalne dowody(faktury, rachunki, historia serwisowa), że taka naprawa miała miejsce. Jeżeli chcesz kupić C5 z silnikiem 2,5TDi V6 to tylko z kodem silnika zaczynającym się od litery "B" i ze skrzynią manualną lub tiptronic. Silniki mające pierwszą literę w kodzie silnika "B" były poprawiona ale nie do końca. Poza tym na forum jest morze wiedzy o tych silnika i skrzyniach multitronic także opcja szukaj twoim przyjacielem. Pozdrawiam. |
Autor: | emge [ 18.kwi.2010 22:07:03 ] |
Tytuł: | |
i czar prysł, znowu ktoś kupi BMW ![]() A tak serio to 2003 to już chyba silniki na B, do tego zamiast Multi Tip i będzie grało. Swoją drogą czemu ma być Multi? |
Autor: | sebolec [ 19.kwi.2010 08:14:53 ] |
Tytuł: | |
Pewnie taki się trafił okazyjnie. ![]() Warto też wziąć pod uwagę niemałe koszty wymiany rozrządu lub profilaktycznej wymiany hydrauliki zaworowej (o wałkach nie mówiąc). Nie piszę tego złośliwie, po prostu trzeba być świadomym "ekonomiki" tego diesla. |
Autor: | Janek512 [ 19.kwi.2010 08:20:33 ] |
Tytuł: | |
Witam, co do samego silnika to jak najbardziej polecam. Ja mam oznaczenie BCZ. Mało pali i w miarę fajnie jeździ. Za nic nie zamieniłbym go na 1,9 TDI ![]() jednak co do skrzyni to podobnie jak koledzy odradzam. Niestety są wadliwe i bez względu na to jak są użytkowane i tak się w końcu wysypią więc szukaj czegoś w manualu bądź Q + Tiptronic |
Autor: | celibat [ 19.kwi.2010 19:44:15 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odzew ![]() Generalnie nie jestem zainteresowany manualem więc pozostaje tiptronic. Czyli 2003 z kodem silnika rozpoczynającym się na B albo odłożenie kasy i kupno modelu z 2004. ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Janek512 [ 19.kwi.2010 20:09:53 ] |
Tytuł: | |
już chyba 2002 z końca roku mają kody B |
Autor: | christo_ [ 23.kwi.2010 18:47:31 ] |
Tytuł: | |
Też od 2 lat śmigam audi allroad 05' z motorem 2.5 V6 TDI (BCZ) i zero problemów , mam juz najechane 200 tys i po logach ktore robilem w zeszlym roku to wszystko gra ( pompa, wtryski, elektronika ) poza tym zaraz po kupnie przy 160 tys zdejmowalem dekle i demontowalem cala hydraulike - zero zużycia . Autko pali w manualu ok 7,5 L / 100 ( w zimie ok max. 1L wiecej ) . |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |