.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A8] Auto weekendowe - porównanie kosztów wybranych modeli https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=101916 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tas23 [ 19.kwi.2010 15:09:13 ] |
Tytuł: | [A8] Auto weekendowe - porównanie kosztów wybranych modeli |
Witam wszystkich:) Szukam drugiego auta do domu. Na co dzień mam Toyotę Avensis D4D, która całkowicie zaspokaja moje potrzeby przemieszczania się tanio po Warszawie. Jednak potrzebuję drugiego samochodu do sporadycznego użytkowania (jak żona chce pojechać w weekend do rodziny, a ja wolę zostać w domu). Auto będzie miało służyć do wypadów weekendowych, jakiś sporadycznych tras, także nastawiam się głównie na fun i przebiegi rzędu 5-10kkm rocznie:) Nie chciałbym przeznaczyć na nie więcej niż 22000 wliczając w to "pakiet startowy", wiek do 14-15 lat. Do tej pory szukałem Subaru Imprezy GC GT, BMW Z3, Mazdy MX-5 lub jakiegoś innego cabrio. A dopiero kilka dni temu zauważyłem, że fajne A8 4,2 można kupić już w podobnej cenie. Diesla jednego już mam, a słabsze benzyny raczej mnie nie ciągną:) Stąd 4,2l. Docelowo szukał będę auta z LPG, bo nie mam urazu do tego paliwa, a zawsze złotówki zostają w kieszeni. Przy ewentualnych naprawach będę się posiłkował wiedzą użytkowników, więc powinno to wychodzić dużooo taniej niż w serwisie. Zresztą lubię się grzebać i np. jakieś naprawy zawieszenia będą dla mnie czystą przyjemnością:) I do sedna: chciałbym poprosić Was o porównanie kosztów utrzymania A8 4,2 z powyższymi modelami aut "zabawek". Prosiłbym o rzeczowe odpowiedzi osób, które miały możliwość użytkowania takich modeli, albo chociaż miały możliwość robienia takiego porównania organoleptycznie. Chciałbym sobie udowodnić tezę, że zadbane A8 będzie tak samo kosztowne/tanie jak Impreza GT, czy BMW Z3:) |
Autor: | hubos21 [ 19.kwi.2010 15:38:34 ] |
Tytuł: | |
jak można porównać A8 z Z3 ![]() |
Autor: | BiLu [ 19.kwi.2010 15:58:23 ] |
Tytuł: | |
hubos21 napisał(a): jak można porównać A8 z Z3
![]() porównując koszty można nawet malucha wziąć do porównania. |
Autor: | tas23 [ 19.kwi.2010 17:29:14 ] |
Tytuł: | |
Tak jak wspomniałem wcześniej szukam samochodu, który będzie miał to coś i służył mi głównie do zabawy, dojazdów do znajomych w weekendy, czy gdzieś na mazury. Jeśli byłby to maluch z bardzo dobrym zawieszeniem i silnikiem od motocykla to czemu nie wziąć go pod uwagę?:) Tylko takich nie produkują. Impreza 218KM zalety: rewelacyjny napęd na 4 koła, bardzo dobre przyspieszenie wady: ciężko znaleźć niezajeżdżony egzemplarz Z3 zalety: napęd na tył (można sobie podriftować), cabrio wady: zupełnie niefunkcjonalne 2-osobowe nadwozie, nawet większe zakupy nie wejdą do bagażnika MX-5 zalety: bardzo mało awaryjny, stosunkowo tani w utrzymaniu wady: niefunkcjonalne nadwozie, relatywnie słabe przyspieszenie A8 4,2 zalety: mało awaryjny, synonim luksusu, bdb zawieszenie i napęd 4x4, dobre przyspieszenie wady: koszty utrzymania / ewentualnych napraw Jak na razie A8 jest moim No1, bo ma wszystkie cechy, których szukam. Jednak wcześniej chciałem realnie ocenić koszty, jakie będą się wiązały z jego posiadaniem. |
Autor: | qww [ 19.kwi.2010 23:06:47 ] |
Tytuł: | |
A8 nie jest wg mnie do zabawy. To limuzyna, przeznaczona głównie na trasy. Ja tego auta używam na dojazdy do pracy. Do miasta/zakupy mam inne autko. Jeśli chodzi o koszty, to już to tyle razy było opisywane, że nudne się staje ![]() Użyj wyszukiwarki, albo przejdź się na forum http://www.a8team.pl/index.htm Z podana przez Ciebie ceną celowac musiałbyś w wersje przed liftingiem (czyli roczniki 94-98) tym bardziej jeśli ma mieć to gaz. Za taką cenę nie kupisz nawet słabszych i podstawowych wersji (nawet ośki) w dobrym stanie auta po lifcie. |
Autor: | tas23 [ 20.kwi.2010 08:10:11 ] |
Tytuł: | |
Może źle się wyraziłem, mówiąc o aucie do zabawy. Chodziło mi o to, aby mieć z niego frajdę (Subaru - napęd, BMW - cabrio, A8 - luksus). Co do samych kosztów to rzeczywiście znalazłem tutaj wiele tematów, jednak mi chodzi bardziej o porównanie kosztów z innymi modelami (m.in. tymi wspomnianymi przeze mnie, np. Subaru ma tańszy serwis, ale więcej spala itp.). Nastawiam się oczywiście na D2, chciałbym rocznik 1996 lub młodszy. Myślę, że w takiej kwocie coś znajdę jak wnikliwie przeszukam rynek. Auto chcę kupić pod koniec roku, więc czasu jeszcze trochę mam:) |
Autor: | rk07554 [ 20.kwi.2010 12:15:42 ] |
Tytuł: | |
nie chce wprowadzać zamieszania ale do w/w celów przy takim budżecie próbowałbym poszukać s6 c4 ze skrzynią ręczną albo, a może przede wszystkim, 540 e39 też koniecznie z ręczną skrzynią. |
Autor: | michu [ 21.kwi.2010 00:08:16 ] |
Tytuł: | |
czesc, z perspektywy uzytkownika (bmw i audi...). 1. impreza bedzie kosztowac Cie wiecej niz a8 4,2. to fakt. porownywalem to z kolega - i to ja mam s8, nie a8. wychodzi drozej w kazdym aspekcie - serwis, benz itd. 2. uwazam, ze cabrio i luksus - trudno porownac. dla mnie przynajmniej trudno. no bo cabrio - niepraktyczne zima (do tego naped tylny itd..) ale z kolei chodzi jak gokart. itd. jak chodzi o koszty zetki, nie pomoge bo nie znam. a jakbys chcial brac audi to warto uwzglednic nastepujace sprawy (tez mam s8 do zabawy / jesli jade w dluzsza trase to tylko kiedy nie pada itd.) - 22.000 to za malo, aby kupic "zabawowe" a8 - chyba, ze dla Ciebie zabawa to dlubanie. do tego bedzie wytarte itd. - jaki jest sens miec gaz / placic za gaz w aucie, ktore robi 10tkm. ja tez mialem gaz w s8, ale jak zobaczylem, ze ganiam praktycznie wciaz e39 firmowa - wyjalem gaz. Mimo, ze jestem fanem gazu - ale to sie po prostu nie oplaca. - szukaj fury po lificie, bo zaraz ze technika dopracowana a dwa ze dostaniesz gadzety jakie roczniki 94-99 nie mialy (np. xenon plus) - fun jest wtedy (przynajmniej dla mnie) kiedy jest manual. to oznacza: 2.5TDI, 2.8V6 (za maly do tej fury - w sensie "zabawy"), 4,2 l ale w s8. Udanych poszukiwań |
Autor: | amstafff [ 25.kwi.2010 19:55:56 ] |
Tytuł: | |
widzę że kolega TAS23 nie dowierza kolegom z Forum A8 TEAM i tutaj pojawił się ten sam temat... ![]() Kupuj D2 4.2 i już nie wsiądziesz więcej do tej swojej Avensis ![]() |
Autor: | Bobo [ 25.kwi.2010 20:47:55 ] |
Tytuł: | |
michu napisał(a): - jaki jest sens miec gaz / placic za gaz w aucie, ktore robi 10tkm. ja tez mialem gaz w s8, ale jak zobaczylem, ze ganiam praktycznie wciaz e39 firmowa - wyjalem gaz. Mimo, ze jestem fanem gazu - ale to sie po prostu nie oplaca. A co zrobiłeś z wyjętym gazem, że CI się opłaciło go wyjmować ? |
Autor: | michu [ 26.kwi.2010 18:27:17 ] |
Tytuł: | |
poszedl do e39. ![]() |
Autor: | piotr [ 27.kwi.2010 22:52:14 ] |
Tytuł: | |
michu napisał(a): poszedl do e39.
![]() A obudowę silnika już wymieniłeś czy nadal straszy dziurami ![]() ![]() |
Autor: | tas23 [ 05.maja.2010 14:48:23 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję Wam za porady, przydały się, namówiliście mnie, kupię A8 4,2:) Za jakiś czas zacznę czesać rynek w poszukiwaniach, więc będę tu zaglądał częściej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |