.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

PILNE! Różnica pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDi
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=102390
Strona 1 z 1

Autor:  TimeMaster [ 10.maja.2010 11:07:24 ]
Tytuł:  PILNE! Różnica pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDi

Witam. Jestem juz prawie przy zakupie Audi A6, rocznik 2005-2006. Auto na pewno będzie w manualu i z napędem na przód, będzie również kupione w Polsce z powodu braku akcyzy. Napiszcie mi proszę jaka jest różnica w kosztach eksploatacji pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDI. Spalanie widzę około litra, czyli żadne, auto-casco tez nie będę wykupywał. Bardziej chodzi mi o podzespoły, oleje, typowe bolączki dla danego modelu itd. Dowiedziałem się, że wymiana rozrządu wbrew pozorom w 2.7TDI nie jest droga i wynosi 600 zł bez części, to prawda?

Dziękuję z góry za odpowiedzi!

Autor:  Simpson [ 10.maja.2010 11:11:55 ]
Tytuł: 

Chyba komuś sie 1 zero nie dopisało w kwocie wymiany rozrządu w 2.7 :)
Rozrząd jest na łańcuchu, a do tego jest z tyłu silnika, więc żeby go wymienić trzeba wyciągać silnik. Czy ktoś to zrobi za 600zł, śmiem wątpić.

Autor:  przemik [ 10.maja.2010 12:21:31 ]
Tytuł: 

2.7 to silnik diesla zasilany szyną "Common Rail"
2.0 to diesel zasilany pompowtryskiwaczami

Autor:  TimeMaster [ 10.maja.2010 17:06:01 ]
Tytuł: 

Sami widzicie jak w warsztacie się znaja na Audi, chcą wymienić pasek którego nie ma ;)

A znacie może to auto:

http://moto.allegro.pl/item1028781663_a ... _navi.html

Jest sprowadzone z Francji w zeszłym roku. Generalnie wszystko sie zgadza z opisem, oglądałem je, przejechałem się i jutro jadę do ASO, żeby je dokładnie sprawdzili. To co mi się rzuciło w oczy to:

1. Wszystkie zderzaki + lewy przedni błotnik były malowane
2. Maska w miejscu stykania się ze zderzakiem z jednej strony spasowana jest idealnie z drugiej trochę odstaje
3. Środek jest trochę brudny, ale można wyprać, kłują w oczy trochę drobne ryski w okolicach wszelkich przycisków
4. Listwy chromowane poniżej szyb z boku są jakby utlenione, nie wiem czy je można spolerować, żeby przywrócić fabryczny wygląd?
5. Autko jest niby dobrze wyposażone, ale np. nie ma climatronica tylko manualna klima.

Mam w związku z tym pytania:

1. Czy powyższe elementy lub inne dyskwilifikują wg Was to auto w takiej cenie?
2. Zwrócić na coś uwagę pracownikom ASO podczas przeglądu?
3. Czy można wgrać mapę na Polskę do nawigacji?

Autor:  golob [ 10.maja.2010 19:40:12 ]
Tytuł:  Re: PILNE! Różnica pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDi

TimeMaster napisał(a):
Spalanie widzę około litra, czyli żadne, auto-casco tez nie będę wykupywał.



Powodzenia jak na auto za taką kasę nie chcesz wykupywać AC.....

Autor:  sebos17 [ 10.maja.2010 19:45:57 ]
Tytuł: 

rany julek, nie sądziłem, że można kupić auto tej klasy bez CC...

Autor:  TimeMaster [ 10.maja.2010 20:22:20 ]
Tytuł:  Re: PILNE! Różnica pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDi

golob napisał(a):
TimeMaster napisał(a):
Spalanie widzę około litra, czyli żadne, auto-casco tez nie będę wykupywał.



Powodzenia jak na auto za taką kasę nie chcesz wykupywać AC.....


To auto będzie robiło rocznie symboliczne 3-4 tys. km i będzie stało tylko na strzeżonych, poza tym wykupiam KR. ;)

Chłopaki, ale jak z tymi moimi pytaniami? :d

Autor:  emge [ 10.maja.2010 21:40:54 ]
Tytuł:  Re: PILNE! Różnica pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDi

TimeMaster napisał(a):
To auto będzie robiło rocznie symboliczne 3-4 tys. km

To po kiego grzyba Diesel?

Autor:  TimeMaster [ 10.maja.2010 22:26:12 ]
Tytuł: 

To już nie ode mnie zależy niestety. ;)

Autor:  TimeMaster [ 11.maja.2010 11:31:20 ]
Tytuł: 

Ok, zakupiłem 2.0TDi s-line, bo 2.7TDi po dokładniejszych oględzinach w ASO okazało się całe malowane i szpachlowane. :): Powiem szczerze, że jestem miło zaskoczony silnikiem 2.0, po opiniach z forum sądziłem że będzie maksymalnie mułowaty, a jest absolutnie wystarczający. Na 1/4 mili się nie nadaje, ale do dynamicznego przemieszczania się, wyprzedzania jest w sam raz, a przy tym spalanie to jakaś komedia. Przeszkadzają krótkie biegi i potrzeba niskich obrotów, ale da sie przeżyć. Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że mój powrót do Audi będzie sympatyczny i autko nie zacznie się sypać (bo słyszałem wiele złego o 2.0), ale autko jest wypieszczone, serwisowane w ASO, ja też będę dbał, więc jestem dobrej myśli. Dzięki za rady, pozdrawiam!

Autor:  Przemysław [ 11.maja.2010 20:18:57 ]
Tytuł: 

no to grartuluje , podobno nie wszystkie 2.0 sa takie fatalne

Autor:  TimeMaster [ 12.maja.2010 08:40:04 ]
Tytuł: 

Oby :P Nie mniej jednak myślę, że to kwestia użytkowania, serwisu, ilości przebiegów itd., czyli tak jak w każdym silniku.

Autor:  emge [ 12.maja.2010 11:43:12 ]
Tytuł: 

bardziej zależy chyba od konkretnej sztuki, niezależnie od serwisowania (o czym też już było i to niedawno na forum)

Autor:  TimeMaster [ 13.maja.2010 13:48:05 ]
Tytuł: 

Myślę, że fabrycznie 2.0TDi od 2.0TDi zbyt wiele się nie różnią ;) można chyba przyjąć, że wiele zależy od poprzedniego właściciela, sposobu traktowania, napraw i rzeczywistego przebiegu.

Nie ukrywam, że po przesiadce z aut z lat 90. mam wrażenie, że te nowsze autka są zwyczajnie bardzo nietrwałe, wszystko sprawia wrażenie jakby zaraz miało się zepsuć pakując właściciela w wysokie koszty. Wyglądają lepiej, ale jakość materiałów, nadmiar wszelkiej elektroniki itd. sprawiają, że nie można ich uznać za porządne i niezawodne autka niestety. Niemniej jednak jazda starymi, rozlatujacymi się autkami też nie jest rozwiązaniem.

Autor:  grejf [ 14.maja.2010 12:29:22 ]
Tytuł: 

witamy w 21 wieku :D badaj czasem cisnienie ojeju. Znasz chyba temat z mieszakami oleju, ktore sie wycierają ;) A i nie lej na stacjach X, te PD sa starsznie delikatne.

Autor:  Przemysław [ 14.maja.2010 14:29:07 ]
Tytuł: 

TimeMaster napisał(a):
Myślę, że fabrycznie 2.0TDi od 2.0TDi zbyt wiele się nie różnią ;)


nie zgodzę się z tym są różne wersje 2.0 tdi były wersje na 2 wałkach , i na jednym wałku oczywiscie te drugie są (podobno) mniej awaryjne , nie mówiąc już o 2.0 tdi cr bo takiego w swoim na pewno nie masz :)

ale żeby spać ( czy jeździć spokojnie) przejrzyj sobie temat o 2.0 tdi i sprawdź pod tym kątem swój samochód

Autor:  jedrekx [ 14.maja.2010 16:17:21 ]
Tytuł: 

Przemysław napisał(a):
TimeMaster napisał(a):
Myślę, że fabrycznie 2.0TDi od 2.0TDi zbyt wiele się nie różnią ;)


nie zgodzę się z tym są różne wersje 2.0 tdi były wersje na 2 wałkach , i na jednym wałku oczywiscie te drugie są (podobno) mniej awaryjne , nie mówiąc już o 2.0 tdi cr bo takiego w swoim na pewno nie masz :)

ale żeby spać ( czy jeździć spokojnie) przejrzyj sobie temat o 2.0 tdi i sprawdź pod tym kątem swój samochód


dokładnie tak - ja mam 2.0 tdi 8V więc zupełnie inny silnik niż Twój :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/